Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hankitaan joku diagnoosi lapselle, selitykseksi lapsen huonolle käytökselle

Vierailija
28.04.2017 |

Onko nykyään ihan yleistäkin, että lapselle hankitaan joku diganoosi, jotta voisi itse päästä helpommalla kasvatustyön kanssa? Vaikka erityisherkkä/asperger, mikä tahansa, nämä tuli nyt ensimmäisenä mieleen. Pääseekö helpommalla kun lapsi perseilee, ja voi vaan sanoa että "kun hän on erityisherkkä"?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin yleistä, ja jos ei eka,toka,kolmas, niin sitten neljäs lekuri sen vääntää papereihin jotta pääsee eroon vaan.

Ja yleensä vielä pari itsekeksittyä diagnoosia laitetaan mukaan. Yhteistä näille on hakijan sukupuoli,ylipaino.pieni lemmikki.

Vierailija
2/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän lapsi nyt vaan oikeasti on erityisherkkä... Häntä saattaa häiritä esimerkiksi vääränlaiset hihat paidassa, tai vääränpituiset lahkeet housuissa niin paljon, että saa kauhean itkupotkuraivarin. Tai väsyneenä ollessaan ei jaksa kuunnella kun muut puhuvat, vaan haluaisi olla hiljaisuudessa. Myös tavallinen ruoka tuntuu hänestä joskus suussa liian erikoiselta ja pahanmakuiselta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä diagnooseja ihan noin vain "hankita". Itse asiassa semmoisen saaminen edellyttää ihan hemmetin moisen säätämisen ja työn, jotta edes "ihan oikeasti" tukea tarvitse lapsi sellaisen saa. T: Aistiyliherkän lapsen äiti

Vierailija
4/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5v ei kestä ollenkaan vastoinkäymisiä, on vissiin tällainen erityisherkkä. On helpompi antaa hänelle periksi, kun kuunnella tuntitolkulla huutoa ja itkua, jos ei vaikka saa pillimehua kun haluaa. Eikä tämä ole mikään hatusta vedetty keksitty juttu, eritysherkkyys.

Vierailija
5/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että autistisen lapsen vanhempana pääsen jotenkin helpommalla? 😂😂

Vierailija
6/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meidän lapsi nyt vaan oikeasti on erityisherkkä... Häntä saattaa häiritä esimerkiksi vääränlaiset hihat paidassa, tai vääränpituiset lahkeet housuissa niin paljon, että saa kauhean itkupotkuraivarin. Tai väsyneenä ollessaan ei jaksa kuunnella kun muut puhuvat, vaan haluaisi olla hiljaisuudessa. Myös tavallinen ruoka tuntuu hänestä joskus suussa liian erikoiselta ja pahanmakuiselta. 

Kaikki lapset marisevat enemmän tai vähemmän mainitsemistasi asioista, itsellä kokemusta omien neljän lapsen horinoista.

Vierailija
7/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että autistisen lapsen vanhempana pääsen jotenkin helpommalla? 😂😂

Ajattelin että pääsee helpommalla kun on antaa joku selitys lapsen huonolle käytökselle. Ja tottakai on myös niitä oikeasti sairaita, eikä vaan vanhempien omia diagnooseja.

t.ap

Vierailija
8/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 5v ei kestä ollenkaan vastoinkäymisiä, on vissiin tällainen erityisherkkä. On helpompi antaa hänelle periksi, kun kuunnella tuntitolkulla huutoa ja itkua, jos ei vaikka saa pillimehua kun haluaa. Eikä tämä ole mikään hatusta vedetty keksitty juttu, eritysherkkyys.

Toivottavasti tämä oli provo. Itse olen erityisherkkä aikuinen ja ihan mainiosti olen kestänyt vastoinkäymisiä lapsesta asti. Taidat pukea kaikkihetimullenyt-lapsen erityisherkäksi. Todellisuudessa lapsellasi ei ole sinnikkyyttä ja kärsivällisyyttä, etkä itse ole kykeväinen sitä lapsellisi opettamaan, jos luovutat lapsen edessä. 

Vierailija
9/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko oikeasti joku, että keskosena syntynyt selviää ilman mitään damagea? Ei varmasti ole aivot tai hermosto kehittynyt, jos syntyy rv 26 600 grammaa painava vauva.

Nykyään ei ole luonnollista karsintaa, koska lääketiede on niin kehittynyt. Siksi näitä on paljon enemmän kuin ennen.

60-luvulla ei keskosilla ollut paljoa mahdollisuuksia.

Synnytyksen jälkeen voidaan elvyttää useimmat happivajeesta kuolleet vauvat. Ihan varmasti on aivot kärsineet siinä jonkin verran.

Vierailija
10/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään virallista diagnoosia tarvita, että tunnistaa oman lapsensa vaikka erityisherkäksi. Meillä on kolme lasta, ja kaikki ovat eritysherkkiä, vähän niinkuin minäkin.

Vierailija
11/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa nämä ACDC diagnoosit. Pennut kuriin ja sekin tauti paranee.

Vierailija
12/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko oikeasti joku, että keskosena syntynyt selviää ilman mitään damagea? Ei varmasti ole aivot tai hermosto kehittynyt, jos syntyy rv 26 600 grammaa painava vauva.

Nykyään ei ole luonnollista karsintaa, koska lääketiede on niin kehittynyt. Siksi näitä on paljon enemmän kuin ennen.

60-luvulla ei keskosilla ollut paljoa mahdollisuuksia.

Synnytyksen jälkeen voidaan elvyttää useimmat happivajeesta kuolleet vauvat. Ihan varmasti on aivot kärsineet siinä jonkin verran.

Luonnon oma karsinta olisi tosiaan paras keino hankkiutua heikoista eroon, niin valitettavan karulta kun se kuulostaakin, totta se on. Nykyään ei enää luonnonvalinta tosiaan toimi, minkä kyllä huomaakin toisinaan. Itsekin hyvin todennäköisesti olisin jo kuollut, jos ei nykylääketiedettä olisi.

Vierailija
13/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä oli provo. Itse olen erityisherkkä aikuinen ja ihan mainiosti olen kestänyt vastoinkäymisiä lapsesta asti. Taidat pukea kaikkihetimullenyt-lapsen erityisherkäksi. Todellisuudessa lapsellasi ei ole sinnikkyyttä ja kärsivällisyyttä, etkä itse ole kykeväinen sitä lapsellisi opettamaan, jos luovutat lapsen edessä. 

No onko sinusta normaalia, että 5v itkee ja huutaa pää punaisena vaikka tunnin, jos ei saa haluamaansa pillimehua? Tai jos ollaan lähdössä ulos ja sataa vettä, että täytyisi laittaa kumisaappaat, lapsi huutaa siitäkin tunnin? Kyllä se on merkki erityisherkkyydestä.

Vierailija
14/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi tarvitsee paljon rajoja ja kärsivällisyyttä aikuisilta, on ihan erilainen kuin sisaruksensa. Kotona selkeät säännöt ja aikaa selittää miksi näin ja näin tehdään, joten ei ongelmiakaan.

Kyllä ihan oikeasti päiväkodissa halusivat lapselle jonkin diagnoosin, olisihan se yhden avustaja helpottanut koko levotonta ryhmää. Kasvattajissa ei ollut vikaa.. Onneksi uusi kärsivällinen lto sai homman toimimaan ja lapsi alkoi nauttimaan päivähoidostakin.

Periksi ei siis saa antaa, mutta aikuisen pelottava ja kärsimätön auktoriteetin käyttö ei vain toimi kaikille lapsille.

Vierailija
15/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen kaverini joka poikansa mennessä autokouluun alkoi puhumaan kirjallisten lähestyessä että pojalla on lukihäiriö. Kas kun siitä ei ole ollut aiemmin mitään puhetta. Kaiken huipuksi tämä poika oli hoidossani eka luokalla, kun koulua oli käyty n.4kk niin meillä ollessa luki täysin sujuvasti, mielestäni tosi hyvin.

Poika ei tosin ole niitä joita koulu kiinnostaa, eikä kauhean välkky. Isä taisi pelätä niin paljon pojan autokoulun puolesta että piti sepittää lukihäiriö juttu.

Tämä isä on muutenin kamala valehtelemaan kaikenlaista, ehkä lapsuus alkohoista kodissa aiheutti sen.

Hän ei itse tiedä että kaikki näkevät kyllä hänen juttujensa läpi. Ja joo, poika pääsi läpi.

Vierailija
16/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta on paljon kätevämpää vain kertoa, että meidän Manuliinilla on ACDC ja aivopöhö, ja siksi käyttäytyy niinkuin mielisairas oranki.

Vierailija
17/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta on paljon kätevämpää vain kertoa, että meidän Manuliinilla on ACDC ja aivopöhö, ja siksi käyttäytyy niinkuin mielisairas oranki.

Kiva. ADHD on häiriö, joka näkyy aivoissa. Neurologinen häiriö. Toivottavasti teillä ei ole lapsia, jos asenne on tuota luokkaa.

Vierailija
18/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsi tarvitsee paljon rajoja ja kärsivällisyyttä aikuisilta, on ihan erilainen kuin sisaruksensa. Kotona selkeät säännöt ja aikaa selittää miksi näin ja näin tehdään, joten ei ongelmiakaan.

Kyllä ihan oikeasti päiväkodissa halusivat lapselle jonkin diagnoosin, olisihan se yhden avustaja helpottanut koko levotonta ryhmää. Kasvattajissa ei ollut vikaa.. Onneksi uusi kärsivällinen lto sai homman toimimaan ja lapsi alkoi nauttimaan päivähoidostakin.

Periksi ei siis saa antaa, mutta aikuisen pelottava ja kärsimätön auktoriteetin käyttö ei vain toimi kaikille lapsille.

Meillä myös poika on hieman levoton ja ei aina kykene keskittymään, niin ovat alkaneet koulussa puhumaan että pitäisi tutkia onko ADHD. Mutta ei kyllä todellakaan ole..

Vierailija
19/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva. ADHD on häiriö, joka näkyy aivoissa. Neurologinen häiriö. Toivottavasti teillä ei ole lapsia, jos asenne on tuota luokkaa.

Ahh, joo, mä puhuinkin ACDC:stä, en ADHD:sta.

Vierailija
20/33 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onko sinusta normaalia, että 5v itkee ja huutaa pää punaisena vaikka tunnin, jos ei saa haluamaansa pillimehua? Tai jos ollaan lähdössä ulos ja sataa vettä, että täytyisi laittaa kumisaappaat, lapsi huutaa siitäkin tunnin? Kyllä se on merkki erityisherkkyydestä.

No mikähän tässäkin nyt on alapeukutuksen arvoista??