Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkisi tulevan kesän morsiamelle

Vierailija
28.04.2017 |

Kesä lähestyy kovaa vauhtia ja siinä samassa kesähäät. Mitä vinkkejä antaisit tulevan kesän morsiamelle niin häiden järjestämiseen kuin uuteen elämänvaiheeseen rouvana? En liene ainoa, jolla on pää jo ihan pyörällä kaikkeen häihin liittyvän suhteen. Jännittää, mutta hyvällä tavalla!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kuuma kesäpäivä (ja muutenkin), varaa juotavaa niin, että sitä on jatkuvasti tarjolla. Vesi riittää ihan mainiosti, mutta niin, että sitä on kannuissa pöydissä tai jossain sivussa saatavilla.

Ei noloja leikkejä!

Istumajärjestys: älä sekoita porukoita! Tai siis tottakai voi olla vaikka sulhasen opiskelukaverit ja morsiamen ompeluseurakaverit samassa pöydässä, jos on fiilis että tulevat juttuun, mutta niin, että kaveriporukat istuvat kuitenkin yhdessä eikä porukkaa ole ripoteltu pitkin salia "tutustumaan" uusiin ihmisiin. 

Älä odotuta vieraita valokuvauksella. 

Jotta päivä olisi sulle ja sulhaselle mahdollisimman mukava, valitse hyvä seremoniamestari ja kaaso, jotka selviävät myös ongelmatilanteista ja vetävät juhlat läpi. Tämä on paljon täreämpää kuin askartelutalkoot kaasojen kanssa milloin minkäkin härpäkkeen parissa.

Vierailija
22/31 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ihan huippuhyvin järjestetyistä pienen budjetin häissä.

Niissä ei vieraiden tarvinnut odotella ja vessoissa oli korit, joissa oli tarjolla särkylääkettä, terveyssiteitä, pumpulipuikkoja suihutettava dödö, kosteuspyyhkeitä, käsidesiä, laastaria, hammastikkuja ja lankaa, käsivoide, ompelulankaa ja neula ym tarpeellista sälää.

Yhdet häät oli vähän korkeammalla budjetilla ja niissä ehdottomasti parhain oivallus oli istumajärjestys, jossa mun paikka oli laitettu pöydän toiseen päähän ja mies oli sijoitettu lasten ja appiukon kanssa toiseen päähän ;) Sai kerrankin syödä rauhassa. Seuraava kiva juttu oli, että pöydissä oli kaikkien pöytien istumajärjestys ja pienet esittely kaikista henkilöistä. " A: Sari Surakka. Morsiammen serkku. Opiskelee luokanopettajaksi. A3:n kihlattu." "A3 Mikko Möttö A1:n kihlattu. Työskentelee merivartijana."

"B2 Sulhasen mummo, jolla pysyy neulepuikot käsissä eikä kenenkään varpaat ole palelleet"

Ei tarvinnut miettiä kuka kukakin on ja löytyi vieraidenkin ihmisten kanssa jutunjuurta. Mä tykkäsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä suosiolla pois se hääkarkkien askartelu. Yleensäkin kaikki pieni yhdentekevä piiperrys niissä juhlapöydissä on vain tiellä ja tekee sekavan näköiseksi.

Valkoinen kangas pöytäliina, kauniit kukat ja kynttilät riittävät. Kaikki sekaan siroteltu kivi/strassi/simpukka/ajopuu/hääkarkki/mikävaan tilpehööri on jo liikaa. Myöskään ruokaliinoja ei kannata näprätä kiinni millään naruilla tms. Ne jäävät rumasti pöytiin pyörimään ja loppusiivoaminenkin hankaloituu. Toisinsanoen mahdollisimman vähän pientä sälää pöytiin, kannattaa olla isompi näyttävä ns centerpiece.

Vierailija
24/31 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hyvistä vinkeistä ja tsemppaamisesta! Häät ovat elokuussa ja suuret linjat, kuten paikka, vihkijä, asut ja musiikki on jo hoidettu. Sen sijaan ohjelma, koristelu, istumajärjestys yms. ovat vielä auki. Tekemistä riittää siis vielä!

Erityisesti minua lämmitti ohje panostaa parisuhteeseen enemmän kuin häihin. Niinhän se on, pitää muistaa keskittyä olennaiseen sekä ennen häitä että häiden jälkeen.

Ap

Vierailija
25/31 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä järkkää niin kalliita häitä, että se haittaa jälkikäteen. Esim. upea kakku ei enää kuukauden päästä häistä lämmitä mieltä, jos tuntuu, että rahasta on tiukkaa tai se raha olisikin ollut kivempi vaikka häämatkaan tai yhteiseen kotiin, ja jokin vähemmän näyttävä olisi ajanut asiansa ihan yhtä lailla.

Meillä oli varsin simppelit häät. Ei pihistelty (koska ollaan laiskoja ja ostettiin paljon valmiina) mutta ei myöskään lähdetty hankkimaan mitään erityistä ja spektaakkelia. "Meidän näköisen häät" voi olla sellaisetkin, missä ei ole tilattu erikseen jotain omilla nimikirjaimilla varustettuja koristeita tms.

Häihini olen tyytyväinen, mutta minulla on muuten kokemusta sellaisesta, että jokin asia lässähtää kokemuksena, kun siihen on panostanut väärällä tavalla ja liikaa. Esim. yksi lomamatka oli minulle sellainen once in a lifetime -mahdollisuus, pääsin kaverin luokse majoittumaan ja maa oli sellainen, johon ei olisi muuten tullut lähdettyä, kaveri oli järkännyt kaikkea, mihin en itsenäisenä turistina olisi osannut mennä, ja matka voi aiheuttaa kerrottuna sellaisia "Vautsi, kuulostaa hienolta. Sinne ei varmaan moni menekään." Kuitenkaan minulla ei ehkä siinä elämäntilanteessa olisi ollut kunnolla varaa matkustaa ja jälkikäteen matka tuntui liian kalliilta (vaikka halpahan se oli kun majoituskin oli ilmainen, oli vain liian kallis minulle), mikä söi iloa siitä muistosta.

Vierailija
26/31 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraava kiva juttu oli, että pöydissä oli kaikkien pöytien istumajärjestys ja pienet esittely kaikista henkilöistä. " A: Sari Surakka. Morsiammen serkku. Opiskelee luokanopettajaksi. A3:n kihlattu." "A3 Mikko Möttö A1:n kihlattu. Työskentelee merivartijana."

"B2 Sulhasen mummo, jolla pysyy neulepuikot käsissä eikä kenenkään varpaat ole palelleet"

Ei tarvinnut miettiä kuka kukakin on ja löytyi vieraidenkin ihmisten kanssa jutunjuurta. Mä tykkäsin.

Näen oman pienen esittelyni jo sieluni silmin: "D4 Maija Meikäläinen, sulhasen vanhapiikasisko. FM, TK, työskentelee rappusiivoojaan sijaisena, nyt sairauslomalla mielenterveyssyistä."

Vierailija
27/31 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää avioehto. Puolet pareista eroaa. Me ei tehty ja sitten jaettiin omaisuutta käräjillä. Maksoi 10000e/nuppi.

Paina mieleesi, ettei 99% vieraista noteeraa koristeluja, joten niistä on turha stressata. Mieleen jäävät hyvät tarjoilut ja viihtyisä tunnelma.

Vierailija
28/31 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraava kiva juttu oli, että pöydissä oli kaikkien pöytien istumajärjestys ja pienet esittely kaikista henkilöistä. " A: Sari Surakka. Morsiammen serkku. Opiskelee luokanopettajaksi. A3:n kihlattu." "A3 Mikko Möttö A1:n kihlattu. Työskentelee merivartijana."

Näen oman pienen esittelyni jo sieluni silmin: "D4 Maija Meikäläinen, sulhasen vanhapiikasisko. FM, TK, työskentelee rappusiivoojaan sijaisena, nyt sairauslomalla mielenterveyssyistä."

:D Anteeksi, ei saisi ehkä nauraa mutta sun viesti kuulosti ihan Kari Hotakaisen kirjasta poimitulta hahmolta.

" C2 Keijo Kauppinen, maatalousyrittäjä, Penttilän VPK:n varapalomies, muhinoi pikkujouluristeilyllä sihteerinsä kanssa".

Vierailija
29/31 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Anteeksi, ei saisi ehkä nauraa mutta sun viesti kuulosti ihan Kari Hotakaisen kirjasta poimitulta hahmolta.

" C2 Keijo Kauppinen, maatalousyrittäjä, Penttilän VPK:n varapalomies, muhinoi pikkujouluristeilyllä sihteerinsä kanssa".

Päivän naurut :'DDD

Vierailija
30/31 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulevana suvena sä olisit mun morsian!

Vierailija
31/31 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ruokatarjoilu on häissä nro 1 ja sitä on oltava riittävästi.Minä en muista kenenkään häistä millainen koristelu tai teemaväri siellä on ollut.Mieleen on jäänyt jos ruoka oli hyvä tai kuten kerran että häistä piti lähteä nälkäisenä pois.Muuta en niistä häistä muistakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi