Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingissä piknikillä saatu punkinpurema johti työkyvyttömyyteen. Borrelioosi, johon ei ole rokotetta. Linkki

Vierailija
28.04.2017 |

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005188805.html

Huomatkaa, että ei ollut rengasihottumaa. Puolelle saitastuneista sitä ei tule. Aika kamala juttu. Miettikääs, jos lapsenne saisi.

Moni vähättelee punkkeja. Lääkärit vaatii sitä rengasihottumaa.

Minusta jokaiselle, joka löytää pullean pjnkin (ei huomattu 12 tunnissa) pitäisi antaa antibioottia.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yksityistä lääkäriä Helsingissä jonne kannattaa mennä jos epäilee borrelioosia?

Vierailija
2/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain sanottiin, että voi tulla tartunta jo 8 tunnissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas tuli rengasihottuma, mutta kun punkki ei ollut enää kiinni, niin mun "naurettiin" ulos terkkarista.

En päässyt lääkäriin, vaan terkka torppas sanomalla: "kyllä tuo on jonkun muun aiheuttama!" Naureskellen pyöritti päätään. Ihan turhaa hysteriaa kuulemma.

Ok.

Vierailija
4/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa mitä ja kuinka paljon lääkettä pitää ottaa jotta hoito on riittävää?

Vierailija
5/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä olen ymmärtänyt, että borrelioosi on loppuelämän piina ja jutussa annetaan ymmärtää, että lääkekuurilla menee ohi.

Vierailija
6/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heti saa antibiootit niin menee ohi. Jos ei niin kroonistuu

Vierailija
7/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään tietoa mitä ja kuinka paljon lääkettä pitää ottaa jotta hoito on riittävää?

http://borrelioosi.net/artikkeli_borrelioosista/hoito

Vierailija
8/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani on borrelioosi. Ei oo havainnut koskaan itsessäänvpunkkia, mutta vuosia sitten oli huomannut rengasihottuman.(mutta sekin tulee vain puolelle) Hän on menossa vielä neuroborrelioositestiin luultavasti. Otetaan selkäytimestä.

En valitettavasti tiedä Helsingissä hyvää lääkäriä tuohon. Lienee kuitenkin infektiolääkäreiden erikoisalaa?

Näin on, että lääkekuuri auttaa lyhyempänä ja paremmin, jos sen syö heti. Il.eisesti on parin viikon kuuri

Rokote ei siis auta borrelioosiin. Se on siihen harvinaisempaan puutiaisaivokuumeeseen se rokote.

Vierailija
9/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tosiaan voi saada ihan keskikaupunkialueella hoidetusta puistosta.

Vierailija
11/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No turha olla punkeista silti hysteerinen, en mä ainakaan syö turhia antibioottikuureja. Puutiaisaivokuume voi tarttua samantien, borrelioosi vasta punkin oltua kiinni 12-24 tuntia, jos punkissa sattuu olemaan borrelioosi.

Vierailija
12/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lääkärit ole kuitenkin ihan törppöjä? Korkeaa palkkaa kun nostavat niin ei kai voi pyöritellä iloisesti päätään, jos borrelioosiepäily.

Vierailija
13/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli rengasihottuma kolmen viikon jälkeen punkin puremasta. Nuo kolme viikko olin tosi uupunut, enkä ymmärtänyt, mikä minua voi vaivata. Onneksi  lääkekuuri (3 viikkoa) tehosi.

Vierailija
14/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä punkin Leppävaaran urheilupuistosta. Oikaisin parkkipsikalta ruohikon poikki. En huomannut punkkia ja tuli rengas. Sain rokotteen vaikka tiukille otti. Kovasti teveyskeskus vähätteli asiaa. Minulla on rokote puutiaisaivokuumetta vastaan, mutta borrelioosi on ihan toinen tauti eikä siihen ole (vielä) rokotetta. Kuuri kesti viikon.

Vierailija
15/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä punkin Leppävaaran urheilupuistosta. Oikaisin parkkipsikalta ruohikon poikki. En huomannut punkkia ja tuli rengas. Sain rokotteen vaikka tiukille otti. Kovasti teveyskeskus vähätteli asiaa. Minulla on rokote puutiaisaivokuumetta vastaan, mutta borrelioosi on ihan toinen tauti eikä siihen ole (vielä) rokotetta. Kuuri kesti viikon.

Et saanut rokotetta, vaan antibioottireseptin. Outoa, ettet meinannut renkaankaan saatuasi sitä saada.

Vierailija
16/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005188805.html

Huomatkaa, että ei ollut rengasihottumaa. Puolelle saitastuneista sitä ei tule. Aika kamala juttu. Miettikääs, jos lapsenne saisi.

Moni vähättelee punkkeja. Lääkärit vaatii sitä rengasihottumaa.

Minusta jokaiselle, joka löytää pullean pjnkin (ei huomattu 12 tunnissa) pitäisi antaa antibioottia.

Ei nykyään meinaa saada antibioottia edes tarpeeseenkaan, saati varmuuden vuoksi.

Lääkäreitä suomessa taidettu ohjeistaa, että suomalaisten tulee pelastaa maailma jälleen kerran ja tällä kertaa antibioottiresistenteiltä bakteereilta. 

Lähinnä kuitenkin tärkeintä olisi painottaa sitä että antibioottikuuri on käytettävä loppuun siitä huolimatta, vaikka oireet olisivat hävinneetkin.

Muualla maailmassa niitä antibiootteja syötetään ja piikitetään tuotantoeläimiinkin ihan estottomasti siksi, että saadaan kasvamaan nopeammin teurastuskuntoon. Puhumattakaan musta ihmisten käyttämista ja niiden käyttötavoista.

Vierailija
17/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengasihottuma tulee vain puolelle borrelioositartunnan saaneista. Se on siis epävarma merkki.

Tutkimusten mukaan borrelioosi voi tarttua jo 6 tuntia kiinni olleesta punkista.

Vierailija
18/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta ylijonnet alihankitana ovat tuon työkyvyttömyyseläkkeellä olevan kimpussa syyllistämässä kun on " nuppivika" . Täällä on ihmisperseitä palstalla .

Vierailija
19/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se borrelioosi mikään koko elämän piina ole, jos antibioottikuurin saa parin viikon sisällä tartunnasta. Itselläni ei ollut rengasihottumaa, ainoastaan hyvin lievät flunssat oireet. Punkkikin oli hyvin pieni, kuin hiekanjyvä, ja olisi voinut helposti jäädä huomaamatta, ellen olisi ollut erityisen tarkkana. Verikoe paljasti tartunnan. Mitään oireita ei ajoissa määrätyn lääkityksen vuoksi ole ollut.

Vierailija
20/29 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se rengas sellainen todella rengas vai renkaanmuotoinen punainen alue jonka siäpuolikin on kokonana punainen?

Miten verensiirrossa tarttuko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän