Hajotin vahingossa kaikki meidän lautaset, nyt riita miehen kanssa
Olin tyhjentämässä astianpesukonetta, horjahdin ja kaikki kädessäni olleet ruokalautaset räsähtivät maahan ja menivät tietty rikki :/
On päivänselvää, että kyseessä oli vahinko. Mies vaatii, että ostan tilalle uudet lautaset (kaikki 6 mitä meillä on meni rikki). Minun mielestäni meidän pitäisi ostaa uudet lautaset yhdessä, koska kyseessä oli vahinko (eri asia jos tahallaan olisin ne rikkonut). Mies käy töissä ja minä opiskelen, ei minulla ole yhtään ylimääräistä rahaa ostaa uusia lautasia ;(
Ärsyttää ja mielestäni mies on epäreilu. Meillä muutenkin jaetaan KAIKKI kulut tasan puoliksi ja minusta on typerää käytöstä mieheltä olla osallistumatta uusien lautasten ostoon. Eteenkin kun hänellä on rahaa ja minulla ei :(
Kommentit (53)
Kuulostaa siltä, että taidat asua panokaverisi kanssa kimppakämpässä. Mutta sitähän ne nuorten "parisuhteet" aika monesti ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaahans, taas näitä.
Jos kerta jo muutenkin maksat oman osasi elämisestä, niin miksipä et muuttaisi omaan asuntoosi, ilman sitä miestä?
Mitä näitä?
Kyllä minuakin ärsyttää, että tässä suhteessa ei huomioida tuloeroja laisinkaan. Mies saa jatkuvasti rahaa säästöön, kun maksan puolet kuluista. Olen tehnyt aika-ajoin töitä opintojen ohessa, jolloin kulut on jaettu aivan samalla tavoin puoliksi. Toisaalta tulen valmistuttuani (ja työllistyttyäni) tienaamaan tuplasti sen, mitä mies nyt tienaa. Potut pottuina sitten.
Mielestäni on naurettavaa, että mies ei voi osallistua uusien lautasten maksamiseen kun kyse oli vahingosta. Sanoin, että sitten on varmaankin kohtuullista että hän maksaa enemmän sähkölaskusta kun pelaa kaiken vapaa-aikansa pleikkaria. Kuulema sopii sillä ehdolla, että maksan enemmän auton käytöstä kun kerta ajankin sillä enemmän.
Eikai tällainen ole normaalia?!? En ole missään aiemmassa suhteessami törmännyt vastaavaan ja tilanne kieltämättä hämmentää.
ap
Ei ole terve suhde teillä. Suhteessa tuetaan ja jeesataan toista. Ja jos omat rahat, ei makseta 50/50 vaan suhteessa tuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaahans, taas näitä.
Jos kerta jo muutenkin maksat oman osasi elämisestä, niin miksipä et muuttaisi omaan asuntoosi, ilman sitä miestä?
Mitä näitä?
Kyllä minuakin ärsyttää, että tässä suhteessa ei huomioida tuloeroja laisinkaan. Mies saa jatkuvasti rahaa säästöön, kun maksan puolet kuluista. Olen tehnyt aika-ajoin töitä opintojen ohessa, jolloin kulut on jaettu aivan samalla tavoin puoliksi. Toisaalta tulen valmistuttuani (ja työllistyttyäni) tienaamaan tuplasti sen, mitä mies nyt tienaa. Potut pottuina sitten.
Mielestäni on naurettavaa, että mies ei voi osallistua uusien lautasten maksamiseen kun kyse oli vahingosta. Sanoin, että sitten on varmaankin kohtuullista että hän maksaa enemmän sähkölaskusta kun pelaa kaiken vapaa-aikansa pleikkaria. Kuulema sopii sillä ehdolla, että maksan enemmän auton käytöstä kun kerta ajankin sillä enemmän.
Eikai tällainen ole normaalia?!? En ole missään aiemmassa suhteessami törmännyt vastaavaan ja tilanne kieltämättä hämmentää.
ap
No ei ole normaali, todellakaan. En alkaisi tuollaiseen ollenkaan.
Käyttäjä5290 kirjoitti:
Ihan turha taistelun aihe. Osta lautaset. Sinähän ne rikoit. Mitä tosta ruveta vääntämään.
Voi mies ostaa muuta yhteistä.Ehkä toi on kuitenkin sun juttu, jos toinen ei suosiolla osta uusia.
Oikeesti ne ei paljon maksa. Periaatekysymys, jos on, niin silloin sä olet kyllä häviäjä.Joskus voi sen mokansa tunnustaa ihan hyvin mielin eikä ruveta toista siitä morkkaamaan tai vaatimaan mitä milloinkin.
Mies ei ole koskaan ostanut mitään yhteistä :/ Eli tavallaan kyseessä on periaatekysymys ja mielestäni on väärin, että palkkatyössä käyvä mies maksaa sentilleen saman summan kaikesta kuin opintotuilla elävä minä. Yhdessä ollaan oltu 6 vuotta, eikä tilanne ole muuttunut miksikään. Mies on kamalan pihi ja mielestäni hyväksikäyttää minua.
Ja vielä,
Ehdotuksina on tullut uusien ostaminen Ikeasta, näillä perukoilla ei ikeaa ole. Pitää käydä katsastamassa paikallinen kirppis, josko sieltä löytyisi edullisia käytettyjä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että taidat asua panokaverisi kanssa kimppakämpässä. Mutta sitähän ne nuorten "parisuhteet" aika monesti ovatkin.
En tiedä sitten mistä näkövinkkelistä nuoria ollaan, päälle 30-vuotiaita molemmat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaahans, taas näitä.
Mitä näitä?
ap
Ei ole terve suhde teillä. Suhteessa tuetaan ja jeesataan toista. Ja jos omat rahat, ei makseta 50/50 vaan suhteessa tuloihin.
Niin tehdään, lompakkoloisivien ämmien parasiittisuhteissa!
Kuinka usein teillä on 2 hengen taloudessa kaikki (6) lautaset yhtäaikaa tiskikoneessa? Tietty silloin jos on ollut vieraita syömässä, mutta ei meillä muuten ikinä ollut, vaikka ei ihan joka syönnin jälkeen tiskikonetta laitettukaan pyörimään.
AP: Jos et ole provo, käy ostamassa itsellesi yksi lautanen. Sinä pärjäät sillä. Mies ostakoon itselleen niin monta kuin katsoo tarvitsevansa.
kyllä olerailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä sitten mistä näkövinkkelistä nuoria ollaan, päälle 30-vuotiaita molemmat.
ap
Mä olin ihan varma että olette 19-vuotiaita ja vasta muuttaneet yhteen. Mutta 6 vuotta yhdessä ja tuollaista nillitystä? Ei herranjumala. Älä osta niitä lautasia, ei ole aikuisen käytöstä mieheltäsi.
Taitaa kyllä olla jotain muuta taustalla tässä..
Vierailija kirjoitti:
Jos jostain muutaman lautasen hajoamisesta saa tuollaisen riidan, niin se ei lupaa hyvää tulevaisuuden osalta.
Jos meillä olisi käynyt noin, niin mies olisi a) ensin huolestunut ettei minulle käynyt mitään, b) lohduttanut että vahinkoja sattuu meille kaikille, ja c) lähtenyt kanssani ostamaan uudet lautaset, kuka ne sitten maksaisikaan (meillä on aina ollut yhteiset rahat). Mutta yhteisiä vuosia onkin takana jo kohta 30 eikä tuollaisesta olla ikinä koskaan saatu kinaa aikaiseksi.
Sinulla on ihana ja empaattinen mies.
Minun mieheni ei kysynyt (saatikka huolestunut) että kävikö minulle mitenkään. Hän ei todellakaan lohduttanut vaan sätti, että kuinka kömpelö olen ja pitikö ne kaikki laitaset mennä rikkomaan. Hän ei missään vaiheessa ehdottanut, että lähtisi kanssani ostamaan uusia lautasia. Käski minun käydä hakemassa uudet rikkinäisten tilalle ;(
ap
nut kirjoitti:
Missään te oikein asutte jos teidän mielestä lautaset maksaa 0,50e ? Vai mitä on tapahtunut viiden vuoden aikana lautasille ja miksi vain lautasen hinta on romahtanut? Myös ne ikealautaset maksoivat useita kymppjä (siis sellainen järkevä, käytettävä setti) ja Ikeoita ei ole ihan joka kylän nurkassa. Kaikilla ei myöskään ole autoa.
Muutama kymppi on työssäkäyvälle todella vähän, mutta kuinka moni muistaa opiskelijan rahatilanteen? Kommenteista päätellen varsin harva. Opiskelijalla ei ole yhtään ylimääräistä. Jos kyseessä on normaali parisuhde, mies maksaa eikä asiasta edes keskustella. Vai onko opiskelija syömättä koska herraa vituttaa?
Ei niitä lautasia tarvitse ostaa isona settinä, ihan yksittäiset riittävät. Niissä seteissä on mukana muutakin kuin ruokalautasia. Jos rahasta on pulaa, niin silloin ostetaan ne halvat lautaset Ikeasta/Tokmannilta/Halpa-Hallista/kirppikseltä/muusta vastaavasta. Eikä niiden kaikkien kuuden tarvitse olla samanlaisia, voi niiltä silti syödä. Jos pitää olla jotain tiettyä sarjaa, niin sitten ei enää ollakaan opiskelijabudjetilla.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein teillä on 2 hengen taloudessa kaikki (6) lautaset yhtäaikaa tiskikoneessa? Tietty silloin jos on ollut vieraita syömässä, mutta ei meillä muuten ikinä ollut, vaikka ei ihan joka syönnin jälkeen tiskikonetta laitettukaan pyörimään.
AP: Jos et ole provo, käy ostamassa itsellesi yksi lautanen. Sinä pärjäät sillä. Mies ostakoon itselleen niin monta kuin katsoo tarvitsevansa.
Pyöritetään kone aina vasta sitten, kun se on aivan täynnä (eli suurinpiirtein kaikki omistamme astiat on koneessa). Tämäkin on näitä mieheni kotkotuksia.
Hyvä idea tuo yhden lautasen osto.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa koska miehellä varaa, sinulla ei.
Uusfeministien mantralle huutonaurua.
Yli kolmekymppinen äijä pelaa kaiken vapaa-aikansa pleikkaria, hyväksikäyttää opiskelevaa puolisoaan, ja nillittää jostain muutaman euron lautasista ja muutenkin joka sentistä. Kuulostaa kyllä mahtavalta mieheltä, kannattaa ap pitää kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaahans, taas näitä.
Mitä näitä?
ap
Tyypillinen nykynainen, kaksinaismoralisti.
Vierailija kirjoitti:
nut kirjoitti:
Missään te oikein asutte jos teidän mielestä lautaset maksaa 0,50e ? Vai mitä on tapahtunut viiden vuoden aikana lautasille ja miksi vain lautasen hinta on romahtanut? Myös ne ikealautaset maksoivat useita kymppjä (siis sellainen järkevä, käytettävä setti) ja Ikeoita ei ole ihan joka kylän nurkassa. Kaikilla ei myöskään ole autoa.
Muutama kymppi on työssäkäyvälle todella vähän, mutta kuinka moni muistaa opiskelijan rahatilanteen? Kommenteista päätellen varsin harva. Opiskelijalla ei ole yhtään ylimääräistä. Jos kyseessä on normaali parisuhde, mies maksaa eikä asiasta edes keskustella. Vai onko opiskelija syömättä koska herraa vituttaa?
Ei niitä lautasia tarvitse ostaa isona settinä, ihan yksittäiset riittävät. Niissä seteissä on mukana muutakin kuin ruokalautasia. Jos rahasta on pulaa, niin silloin ostetaan ne halvat lautaset Ikeasta/Tokmannilta/Halpa-Hallista/kirppikseltä/muusta vastaavasta. Eikä niiden kaikkien kuuden tarvitse olla samanlaisia, voi niiltä silti syödä. Jos pitää olla jotain tiettyä sarjaa, niin sitten ei enää ollakaan opiskelijabudjetilla.
Talouden ei pitäisi olla opiskelijabudjetilla kun siinä on aikuinen työssäkäyvä mies.
(Mulle opiskelija-aikaan tuli setti vanhempien halusta -itselläni ei olisikaan ollut siihen varaa)
Minunkin eksäni säästi salaa. Kulut menivät 50-50, minä hoidin lasten menot ja miehelle jäi säästöön. Osituksessa piilotti tilinsä. Joo en olisi itsekään uskonut että sellaisen saa menemään läpi, mutta jos on tarpeeksi härski valehtelija, se näemmä onnistuu.
Kuulostaa pahalta tuollainen ap, eikä lupaa hyvää tulevaisuudelle.
Ap, entä jos rikkoja olisi ollut mieshesi?
Vierailija kirjoitti:
Minunkin eksäni säästi salaa. Kulut menivät 50-50, minä hoidin lasten menot ja miehelle jäi säästöön. Osituksessa piilotti tilinsä. Joo en olisi itsekään uskonut että sellaisen saa menemään läpi, mutta jos on tarpeeksi härski valehtelija, se näemmä onnistuu.
Kuulostaa pahalta tuollainen ap, eikä lupaa hyvää tulevaisuudelle.
Kyllä itsekin naisena säästän selustan turvaa eron varalle.
Kannattaa kysyä löytyykö tutuilta ylimääräisiä lautasia. Aika monilla on ihan liikaa lautasia vaan kaapin täytteenä.
Joka rikkoo, se maksaa. Yksinkertainen moraalisääntö.