Hajotin vahingossa kaikki meidän lautaset, nyt riita miehen kanssa
Olin tyhjentämässä astianpesukonetta, horjahdin ja kaikki kädessäni olleet ruokalautaset räsähtivät maahan ja menivät tietty rikki :/
On päivänselvää, että kyseessä oli vahinko. Mies vaatii, että ostan tilalle uudet lautaset (kaikki 6 mitä meillä on meni rikki). Minun mielestäni meidän pitäisi ostaa uudet lautaset yhdessä, koska kyseessä oli vahinko (eri asia jos tahallaan olisin ne rikkonut). Mies käy töissä ja minä opiskelen, ei minulla ole yhtään ylimääräistä rahaa ostaa uusia lautasia ;(
Ärsyttää ja mielestäni mies on epäreilu. Meillä muutenkin jaetaan KAIKKI kulut tasan puoliksi ja minusta on typerää käytöstä mieheltä olla osallistumatta uusien lautasten ostoon. Eteenkin kun hänellä on rahaa ja minulla ei :(
Kommentit (53)
Helppo ero edessä kun ei ole edes lautasia jaettavaksi. Suosittelen. Helpottaa molempien ahdistusta parisuhteessa.
Mies maksaa koska miehellä varaa, sinulla ei. Vahinko on vahinko.
Kirppikseltä löytyy uudenveroisia lautasia hintaan 0,50 € / kpl.
En voi ymmärtää, että aikuiset ihmiset riitelevät muutamasta lautasesta. Jos nyt tekee niin tiukkaa, eurolla pari kertsiä peliin ja ensi kuussa prismaan tai vastaavaan hakemaan uusia. Aikamoisia nillittäjiä olette.
Eiköhän sulla ole varaa muutamaan Ikean lautaseen.
Ostat lautasen tai pari kuukaudessa. Saathan sinä ne sitten mukaasi kun eroatte. Säilytä kuitit.
Jos kyse ei ole mistään antiikkisista keräilyharvinaisuuksista niin mitä ihmeen kiukuttelua sun miehellä niistä kipposista on?
Se ostaa jolla on siihen rahaa.Rakas ap, sun mies on idiootti jos ei tajua että et sinä tahallasi niitä lautasia rikkonut.
Jos mies olisi rikkonut sinustakin miehen pitäisi maksaa ne yksin ja maksaisikin kun sinulla ei ole rahaa. Kirpparilta saa alle eurolla.
Ihan turha taistelun aihe. Osta lautaset. Sinähän ne rikoit. Mitä tosta ruveta vääntämään.
Voi mies ostaa muuta yhteistä.
Ehkä toi on kuitenkin sun juttu, jos toinen ei suosiolla osta uusia.
Oikeesti ne ei paljon maksa. Periaatekysymys, jos on, niin silloin sä olet kyllä häviäjä.
Joskus voi sen mokansa tunnustaa ihan hyvin mielin eikä ruveta toista siitä morkkaamaan tai vaatimaan mitä milloinkin.
Lautasia saa n. 0,50-2e/kpl esim. ikeasta ja varmasti muualtakin. Luulisi ettei kumpikaan mene vararikkoon 3 eurosta. Itse en jaksaisi kyllä tuollaista joka sentistä vinkumista, vaan aina on suhteessa ollut yhteiset rahat. Siihen en ota kantaa pitääkö sinun maksaa, vai pitääkö ne ostaa yhdessä, kun meidän suhteessa olisi ihan absurdi ajatus edes tapella tuollaisesta, enkä osaa oikein asettua teidän asemaanne noin turhanpäiväisessä riidassa.
Jos mä hajotan lautaset, mä hommaan uudet tilalle. Oli vahinko tai ei, so simple.
Jos jostain muutaman lautasen hajoamisesta saa tuollaisen riidan, niin se ei lupaa hyvää tulevaisuuden osalta.
Jos meillä olisi käynyt noin, niin mies olisi a) ensin huolestunut ettei minulle käynyt mitään, b) lohduttanut että vahinkoja sattuu meille kaikille, ja c) lähtenyt kanssani ostamaan uudet lautaset, kuka ne sitten maksaisikaan (meillä on aina ollut yhteiset rahat). Mutta yhteisiä vuosia onkin takana jo kohta 30 eikä tuollaisesta olla ikinä koskaan saatu kinaa aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
No jaahans, taas näitä.
Jos kerta jo muutenkin maksat oman osasi elämisestä, niin miksipä et muuttaisi omaan asuntoosi, ilman sitä miestä?
Mitä näitä?
Kyllä minuakin ärsyttää, että tässä suhteessa ei huomioida tuloeroja laisinkaan. Mies saa jatkuvasti rahaa säästöön, kun maksan puolet kuluista. Olen tehnyt aika-ajoin töitä opintojen ohessa, jolloin kulut on jaettu aivan samalla tavoin puoliksi. Toisaalta tulen valmistuttuani (ja työllistyttyäni) tienaamaan tuplasti sen, mitä mies nyt tienaa. Potut pottuina sitten.
Mielestäni on naurettavaa, että mies ei voi osallistua uusien lautasten maksamiseen kun kyse oli vahingosta. Sanoin, että sitten on varmaankin kohtuullista että hän maksaa enemmän sähkölaskusta kun pelaa kaiken vapaa-aikansa pleikkaria. Kuulema sopii sillä ehdolla, että maksan enemmän auton käytöstä kun kerta ajankin sillä enemmän.
Eikai tällainen ole normaalia?!? En ole missään aiemmassa suhteessami törmännyt vastaavaan ja tilanne kieltämättä hämmentää.
ap
Osta kirppikseltä halvimmat. Voit palauttaa sinne takaisin, kun päätätte ostaa paremmat.
Ikeasta saa lautasia alkaen 0,50 €/kpl. Kolmella eurolla saa kuusi uutta tilalle. On siinä riitelynaihe aikuisille(?) ihmisille.
Ellette pysty tällaista tragediaa käsittelemään asiallisemmin, niin kannattaa tosiaan laittaa ne loputkin astiat jakoon jo tässä vaiheessa.
Missään te oikein asutte jos teidän mielestä lautaset maksaa 0,50e ? Vai mitä on tapahtunut viiden vuoden aikana lautasille ja miksi vain lautasen hinta on romahtanut? Myös ne ikealautaset maksoivat useita kymppjä (siis sellainen järkevä, käytettävä setti) ja Ikeoita ei ole ihan joka kylän nurkassa. Kaikilla ei myöskään ole autoa.
Muutama kymppi on työssäkäyvälle todella vähän, mutta kuinka moni muistaa opiskelijan rahatilanteen? Kommenteista päätellen varsin harva. Opiskelijalla ei ole yhtään ylimääräistä. Jos kyseessä on normaali parisuhde, mies maksaa eikä asiasta edes keskustella. Vai onko opiskelija syömättä koska herraa vituttaa?
Nyt jos on muumimukeja jäljellä niin kun mies tulee töistä niin antaa mennä vaan nekin.
No jaahans, taas näitä.
Jos kerta jo muutenkin maksat oman osasi elämisestä, niin miksipä et muuttaisi omaan asuntoosi, ilman sitä miestä?