Alakoulun opelle kimppalahjakiitos oppilailta. Mikä sopiva hinta per oppilas?
Taas se aika vuodesta kun opettajille pitäis keksiä jotain kiitosta. Mikä on av raadin mielestä sopiva summa oppilasta kohden laittaa kimppakiitokseen?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Terkkuja Ruotsalaisesta pikkukaupungista. Lapsen luokalla on noin 30 oppilasta (jokainen vuosi=1luokka, jaetaan usein kahtia opetuksen sujuvuuden vuoksi), lahjaraha noin 2 e per lapsi jolla ostetaan lahjat luokan 4 omalle opettajalle. Summa on siis noin 15 e per opettaja.
Niin ja noilla yleensä ostetaan joka opelle pieni ruukkukukka ja loput laitetaan lahjakortiksi kirjakauppaan.
Miksei 2€ riitä? Sillä saa hyvin jo 40€-60€ kasaan, jolla saa jo hyvän lahjan kasaan ja 2€ liikenee helpommin kuin 5€
Mä vein päiväkodissa ison 3 kilon suklaalaatikon henkilökunnan kahvihuoneeseen. Siitä riitti koko henkilökunnalle suut makeaksi vähäksi aikaa.
En muista että itse olisin lapsena joutunut opettajalle antamaan ikinä yhtään mitään. Ruusun sain itse kun pääsin ylä-asteelta.
Eikös perusopetuksen pitänyt olla ilmaista?
Oman lapseni opettaja oli sitä mieltä, että itse poimitut kukat tai lapsen itse tekemä kortti ovat parhaat lahjat. Kertoi joka kevät tulevan kaikenlaista kuppia ja kippoa ja maljakkoa, mitä hän ei tarvitse tai mitkä eivät käy muiden astioiden kanssa. Lahjan antajien rahat menevät näissä aivan hukkaan.
Olin helpottunut tästä keskustelutuokiosta, kun meille jäi aina laskujen maksun jälkeen kymppi, joskus kaksi kahdeksi viikoksi.
Terkkuja Ruotsalaisesta pikkukaupungista. Lapsen luokalla on noin 30 oppilasta (jokainen vuosi=1luokka, jaetaan usein kahtia opetuksen sujuvuuden vuoksi), lahjaraha noin 2 e per lapsi jolla ostetaan lahjat luokan 4 omalle opettajalle. Summa on siis noin 15 e per opettaja.