Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini kysyi eikö hänen lapsensa olekkin maailman kaunein

Vierailija
27.04.2017 |

Mitä tuohon nyt sitten vastaat muuta kuin valehtelemalla? Kierrellen vastasin että söpö on. Maailman kaunein? No ei muiden mielestä kun vanhemman itsensä.

Kyllä minunkin mielestä oma lapseni on kaunis, mutta onko hän realistisesti maailman kaunein, no ei. Maailman rakkain hän kyllä on minulle.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivat ulkonäköpaineet heti sekä itselle että lapselle. Sairas on maailma. Parikymmentä vuotta sitten kukaan ei jankuttanut lapsensa ulkonäöstä! No ei kyllä omastaankaan...

Saattaa lapsi kasvaessaan luulla itsestään pikkasen liikoja.

Joo, onhan se tosi kurjaa jos lapsi pitää itseään kauniina ja kivannäköisenä, eikä aina joko liian laihana ja liian lihavana ja miten tuo tukkakin nyt noin harottaa, kuten minua 20 vuotta sitten kasvatettiin. 

Pitääkö olla vain kaksi ääripäätä?

No en minä ainakaan keksi yhtäkään syytä, miksei ylpeä äiti saisi kehua omaa lastansa. Tuo AP:n "söpö on" oli varmasti aivan oikea ja odotettu vastaus. Mieluummin kehutaan lapsiamme vähän liikaa kuin annetaan niiden elää ihan pienestä asti ympäristössä, jossa ne eivät ole koskaan riittävän hyviä ja joissa REALISMI on kaikista tärkein arvo. 

Vähän eri asia kehua itse sitä omaa lasta kun alkaa muilta kyselemään että eikö ole maailman kaunein, varsinkin jos siinä on muitakin lapsia läsnä.

Minä olin oman lapseni kanssa heillä kylässä :D Ei tullut äidille mieleen että ehkä minä pidänkin omaani kauniimpana? Ap

Vierailija
22/31 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3: Ei ole enää kyse kielikuvista, jos vaaditaan kaveria sanomaan, että lapsi on maailman kaunein.

Milloin kysymisestä on tullut vaatimista?

Etkö ymmärrä naisia? Kyseessähän on tilanne: Joko myönnät, että on maailman kaunein tai emme ole enää yhteydessä. Eli vähintäänkin matala-asteinen narsismi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivat ulkonäköpaineet heti sekä itselle että lapselle. Sairas on maailma. Parikymmentä vuotta sitten kukaan ei jankuttanut lapsensa ulkonäöstä! No ei kyllä omastaankaan...

Saattaa lapsi kasvaessaan luulla itsestään pikkasen liikoja.

Joo, onhan se tosi kurjaa jos lapsi pitää itseään kauniina ja kivannäköisenä, eikä aina joko liian laihana ja liian lihavana ja miten tuo tukkakin nyt noin harottaa, kuten minua 20 vuotta sitten kasvatettiin. 

Joko se lapsi on läski hapsutukka tai maailman kaunein. AV ei petä koskaan! Arvaa ahdistuuko rumempi lapsi kun tälle valkenee että tämä ei olekaan mikään luonnottoman kaunis jumalatar? Ahdistuu. Minullekin toitotettiin aina että joo kyllä tuosta lapsesta tulee missi tai malli, voi voi on se niin kaunis. Arvaa vituttiko kun huomasin että hetkonen, kauniina pidetyt ihmiset näyttävät aivan erilaisilta. Kaikista rumista ankanpoikasista ei tule joutsenia.

Vierailija
24/31 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat että "maailmassa on vain yksi kaunis lapsi ja jokainen äiti omistaa sen".

Vierailija
25/31 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa kehua varsinkin tyttölastenne osaamista nyös, ettei tyttölapsen kehuminen jää vain siihen ulkonäköön! Helposti mennään siihen, että pojille ihastellaan, kuinka hienon junaradan rakensivat, tytöille kehutaan hiuksia ja vaatteita. Sanokaa miehillennekin tämä kasvatuksesta. Opetellaan tästä pois, niin kasvatamme vahvan naissukupolven, joka ei saa perusidentitettiään vain miestä miellyttävästä ulkonäöstä.

Vierailija
26/31 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa kehua varsinkin tyttölastenne osaamista nyös, ettei tyttölapsen kehuminen jää vain siihen ulkonäköön! Helposti mennään siihen, että pojille ihastellaan, kuinka hienon junaradan rakensivat, tytöille kehutaan hiuksia ja vaatteita. Sanokaa miehillennekin tämä kasvatuksesta. Opetellaan tästä pois, niin kasvatamme vahvan naissukupolven, joka ei saa perusidentitettiään vain miestä miellyttävästä ulkonäöstä.

Itse kehun useasti poikiani söpöksi/komeaksi.

Vierailija
27/31 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ennen ei oltu ulkonäkökeskeisiä? Minunkin yli 60-vuotias äitini höpöttää vain ulkonäköasioista. Ei se edes tajua muusta, merkonomi koulutukseltaan. :D

Vierailija
28/31 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kehun useasti poikiani söpöksi/komeaksi.

Niin, tiedän, että monet kehuvat poikiensa söpöyttä ja kehun itsekin.

Tarkoitin ja mainitsinkin sen kommentissani, ettei nimenomaan tyttölapsen kehuminen jäisi vain siihen ulkonäköön. En, ettei ulkonäköä saisi kehua, tytön tai pojan, ollenkaan. Tarkoitin, että muistettaisiin varsinkin perinteisen tytön ulkonäkökeskeisen kehumisen rinnalle ottaa vahvasti mukaan muukin kehuminen ja kannustus, esim. jos on rakentanut jotain hienoa ja muuta vastaavaa. Tämä oli se pointtini.

Vierailija
29/31 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap on närkästynyt, koska kaveri ei kutsunut ap:n lasta maailman kauneimmaksi vaan omaansa. :D Minusta vastasit juuri oikein. Toivottavasti Suomi on joskus normaali maa, jossa ei aina oteta kaikkea kirjaimellisesti ja keksitä piilomerkityksiä, joista katkeroitua.

Vierailija
30/31 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ennen ei oltu ulkonäkökeskeisiä? Minunkin yli 60-vuotias äitini höpöttää vain ulkonäköasioista. Ei se edes tajua muusta, merkonomi koulutukseltaan. :D

Outo ajatus, ettei 60-vuotias mukautuisi yhtä lailla nykymenoon.

80-vuotias anoppini on tosi muodikas, ei käytä 50-luvun vaatteita :D

Vierailija
31/31 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ap on närkästynyt, koska kaveri ei kutsunut ap:n lasta maailman kauneimmaksi vaan omaansa. :D Minusta vastasit juuri oikein. Toivottavasti Suomi on joskus normaali maa, jossa ei aina oteta kaikkea kirjaimellisesti ja keksitä piilomerkityksiä, joista katkeroitua.

Pyysi myös aloittajaa toteamaan että hänen, siis sen kaverin, lapsensa on se kaunein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme