Ehdottakaa helppoja eväsruokia töihin!
Ens viikolla alkaa työt. Oon tehnyt jonkin verran ruokia pakkaseen, että on sitten helppo ottaa sieltä töihin eikä tarvii ostella eineksiä. Oon jo tehnyt makaronilaatikkoa, tonnikala- ja jauhelihakastiketta ja kasvissosekeittoa. Ehdottakaa mitä muita ruokia voisin tehdä, vielä olis pari päivää aikaa kokailla ennen töiden alkua? Mielellään suht helppoja!
Kommentit (12)
Tarvitseeko töihin nyt erikseen alkaa kokkailla? Minä ainakin yleensä otan edellisenä päivänä tehdyn ylimääräiseksi jääneet ruuan loput.
Nyt kun oon laiharilla niin oon sunnuntaina tehnyt aina kattilallisen erilaisia kasvissosekeittoja lounaaksi töihin. Töissä lisännyt päälle vähän raejuustoa. Maanantaina vienyt kolmen päivän annoksen keittoa ja raejuustopurkin. Helppoa.
Tilaa pizzaa - ja työ"kaverit" kadehtii...
Saarioisen roiskeläppä 1 eur/kpl. Osta useampi jos nälkä ei lähde yhdellä.
Miten jollain kasvissosekeitolla jaksaa koko päivän? Olen aina ihmetellyt, miten niillä keitoilla jaksaa töissä. Ne olis hyviä ja terveellisiä, mutta eikö sellaisen jälkeen ole nälkä taas parin tunnin päästä?
Vierailija kirjoitti:
Miten jollain kasvissosekeitolla jaksaa koko päivän? Olen aina ihmetellyt, miten niillä keitoilla jaksaa töissä. Ne olis hyviä ja terveellisiä, mutta eikö sellaisen jälkeen ole nälkä taas parin tunnin päästä?
Se keitto voi olla muutakin, kuin perunaa ja porkkanaa. Runsaasti erilaisia kasviksia, lisäksi öljyä tai kermaa, kikherneitä tai papuja tai vaikka jauhelihaa, päälle raejuustoa tai mozzarellaa....
Vierailija kirjoitti:
Hyvin jaksaa, eikä ala väsyttämään kuten raskaamman ruoan jälkeen.
Keitot ja kiusaukset sekä pakastaminen ovat hyviä vinkkejä. Voit myös ostaa kotiin salaattitarvikkeita ja esim. edellisenä iltana kasata mieleisesi salaattikombon seuraavaa päivää varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se keitto voi olla muutakin, kuin perunaa ja porkkanaa. Runsaasti erilaisia kasviksia, lisäksi öljyä tai kermaa, kikherneitä tai papuja tai vaikka jauhelihaa, päälle raejuustoa tai mozzarellaa....
Ei se kyllä mikään kasviskeitto ole, jos siihen jauhelihaa laittaa. Ainakaan meilläpäin.
Hernekeittopurkki. Laita puoli purkkia lautaselle, lisää vettä ja lämmitä mikrossa. Itse lisään hieman mustapippuria. Toisen puolen voi syödä seuraavana päivänä. Purkin voi peittää yöksi esim. elmukelmulla.
Vierailija kirjoitti:
Itse lisään keittoon usein linssejä tukevuutta tuomaan ja myös raejuuston määrällä saa ruokaisampaa. En tee keittoja kermaan enkä öljyyn. Sen verran jotain rasvaa, että saa sipulit freesattua. En myöskään käytä perunaa keitoissani. T. Laihislainen
Päivällistä teen aina sen verran enemmän että riittää töihinkin.