Hävettää niiden puolesta ketkä eivät osallistu talonyhtiö talkoisiin
Eivät taida edes ymmärtää miten typeriltä näyttävät. Siinä nokka pystyssä vaan meidän ahkerien ja hyvien ihmisten ohi mennään, lapiota ja haravaa ei ikinä ole kädessä pidetty. Jos luulevat näyttävänsä jotenkin siisteiltä tai muita paremmilta, niin eivätpä ole.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Eivät taida edes ymmärtää miten typeriltä näyttävät. Siinä nokka pystyssä vaan meidän ahkerien ja hyvien ihmisten ohi mennään, lapiota ja haravaa ei ikinä ole kädessä pidetty. Jos luulevat näyttävänsä jotenkin siisteiltä tai muita paremmilta, niin eivätpä ole.
Mä ain ihmettelen ihmisiä jotka näkevät vaivaa hävetäkseen muiden puolesta. Joku mt-ongelma tai itsetuntopuutos sellaisilla on.
Mua ei hävetä tippaakaan jättää talkoot väliin, itsetuntoni on ihan kunnossa.
No kun mulla on n.25 osakehuoneistoa vähän siellä sun täällä niin ei vaan millään ehdi.
Nostakaa vastiketta niin saan nekin vähennyksiin.
Minäkään en osallistu, koska en voi tehdä mitään tuollaista. Ulospäin minusta ei näy, että olisi mitään vikaa, mutta kärsin voimakkaista kivuista ja sekään ei olisi välttämättä syy, mutta kun se kipu voimistuu sietämättömäksi jos rasitan yhtään käsiäni. En voi jännittää käsiäni yhtään ja minulle on mahdotonta avata mitään purkkeja ja jopa karkkipussia ilman, että jokaiseen sormen niveleen ja ranteisiin iskee sietämätön kipu joka ei anna jatkaa enää yhtään. Lienen muitten silmissä laiska(anopin ainakin), koska mieheni hoitaa kaikki minulle raskaat työt ja niitähän on ihan tavallisetkin hommat mm. imurointi, ruokakattiloiden nostaminen.
Meidän taloyhtiössä talkoot on aina arkipäivänä. Mahdollisimman surkea ajankohta työssäkäyvälle perheelliselle, jonka pitäisi lapsetkin syöttää. Kuulemma lenkkisaunan takia (taloyhtiöllä on myös talosauna, vaikka rivari onkin, monet tehneet omia saunojaan). No onhan ne saunat ihan tyhjänä sunnuntaina ja lämpiää samalla lailla? Siis jos se yhteinen saunominen nyt on niin tärkeää. Vaihtolava on kuitenkin pihassa koko viikon, että sinne saa dumpata kaatopaikkakelpoiset romunsa.
Äitini taloyhtiössä talkoot pidetään sunnuntaisin, ja osanotto on melkoisen suuri.
Ja noi talkoovoimin hoidettavat huoltotyöt on ihan tyhmä ajatus. Siinä ei ollenkaan ajatella, että kaikki yhtiön asukkaat ei ole terveitä nuoria tai hyväkuntoisia ihmisiä ja työajat ei oikein passaa niihin aamuisiin lumitöihin, meilläkin toinen tekee vakituista aamuyövuoroa. Onneksi talolla on sentään huoltoyhtiö.
Vierailija kirjoitti:
On täysin järjetöntä pitää nurmikkoa tai puita taloyhtiön pihalla. Minä ainakin haluan että taloyhtiön piha on mahdollisimman helppohoitoinen ja halpa. Kaikki matalaksi ja asfaltti maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se miulla näköjään elämä helppoa kun ei tarvii nyhtää hiuksia päästä moisten asioiden miettimisen takia
Niillä ei ole, jotka joutuvat kuuntelemaan tuollaista miekutusta.
No sekään ei ole miun ongelmani 😄
Talkoot ovat perinteisesti vapaa-ehtoisuuteen perustuvaa toimintaa josta ei makseta rahallista korvausta. Kukin saa itse päättää osallistuuko vai ei, eikä muilla ole siihen nokan koputtamista!
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä talkoot on aina arkipäivänä. Mahdollisimman surkea ajankohta työssäkäyvälle perheelliselle, jonka pitäisi lapsetkin syöttää. Kuulemma lenkkisaunan takia (taloyhtiöllä on myös talosauna, vaikka rivari onkin, monet tehneet omia saunojaan). No onhan ne saunat ihan tyhjänä sunnuntaina ja lämpiää samalla lailla? Siis jos se yhteinen saunominen nyt on niin tärkeää. Vaihtolava on kuitenkin pihassa koko viikon, että sinne saa dumpata kaatopaikkakelpoiset romunsa.
Äitini taloyhtiössä talkoot pidetään sunnuntaisin, ja osanotto on melkoisen suuri.
Ja noi talkoovoimin hoidettavat huoltotyöt on ihan tyhmä ajatus. Siinä ei ollenkaan ajatella, että kaikki yhtiön asukkaat ei ole terveitä nuoria tai hyväkuntoisia ihmisiä ja työajat ei oikein passaa niihin aamuisiin lumitöihin, meilläkin toinen tekee vakituista aamuyövuoroa. Onneksi talolla on sentään huoltoyhtiö.
Mikään päivä ei sovi kaikille. Arkipäivät on hankalia lapsiperheille, lauantaina osa haluaa rentoutua raskaan työviikon jälkeen ja sunnuntai on osalle lepopäivä ja osalle valmistautumista seuraavaan viikkoon. Ja sitten ajan kanssa on se että osalla on vuorotyötä, lapsilla eri päiväuniajat jne jne jne
Meillä ilmoitetaan talkoista niin myöhään, että olen yleensä ehtinyt sopia jotakin muuta menoa siksi illaksi jo.
Meillä huoltofirma leikkaa nurmikon. Aina kuitenkin joku yli-innokas hortonomi-asukas leikkaa taloyhtiön koneella ja bensoilla jotakin yhteistä aluetta . Huoltoyhtiö hyötyy ( ja talonbensat vähenee, tarkoitettu aidatuille takapihoille).