15mg Opamoxista 1/4 osa, miten vaikuttanut teillä?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, lievä voodoo-olo, mietin juuri ottavani elämäni ensimmäisen Opamox-annoksen ikinä, ja pilkoin jo tabletin neljään osaan... Ajattelinpa siis ottaa ja kokeilla 1/4. Sitten luen tämän aloituksen. Pelkään nimittäin huomispäivän väsytystä, mutta haluaisin nukkua vielä aamulla. Mirtazapiini oli mulle ainakin aivan mahdoton, ihan jähmeä olo ja tööt seuraavana päivänä, plus se ruokahalu... Ei kiitos.
Ei liiemmi väsytä seuraavana päivänä. Kannattaa ottaa nyt, niin kerkeää vaikuttaa ja puoliintua. :) Joo mirtazapin on aika töötittävää tavaraa, on kokemusta. -ap
Kiitos vinkistä!
Eipä mitään. Opamoxissa menee hetki että alkaa vaikuttaa, ja kestää puoliintua, joten kannattaa ottaa hyvissä ajoin :) tsemppiä!
-ap
Kun otin vapaapäivänä ja menin kävelylle ystäväni kanssa niin olo oli rento ja ei ahdistanut kuten yleensä. Ei mtn negatiivista
Kun sitten otin saman satsin töissä niin olo oli kuin olisin juonut pari lasia viiniä. Tuli oikeasti sellainen pakokauhu että miten saan oloni normaaliksi ja eikai muut huomaa että vaikutan "känniseltä". Keskittymiskyky heikkeni
Itse käytän 30mg Opamoxia neljänneksen kerrallaan.
Saa nukuttua, jos kauhukohtaus iskee yöllä ja joskus myös päiväsaikaan tarvitsen saman määrän, jos harhat ja pelot yllättävät.
Tuo määrä auttaa minua myös,
jos on pakko mennä johonkin tai ottaa vieraita vastaan silloin, kun on pelkotila päällä ja tärisen niin, että tavarat putoaa kädestä.
Kolmen vartin sisällä rauhoittava vaikutus alkaa.
Saan kerran kuukaudessa 100kpl:n purkin 30mg:n Opamoxeja, mikä on kyllä minulle ihan liikaa. Kertyy vain kaappiin ja pitää välillä viedä apteekin roskiin.
Kokemuksesta tiedän, ettei kannata pyytää lääkäriä vaihtamaan voimakkuutta heikompaan:
lääkärit loukkaantuvat, jos potilas yrittää määräillä heitä. Voi reseptinkirjoitus loppua kokonaan ja lääke vaihtua johonkin tehottomaan. Lääkärit ovat niin itsetärkeitä ja herkkänahkaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuin karkkia söis. Levyn ku vetää on letkeeee olo snadisti.
Että mua ärsyttää tämmöset! Vaikka oiskin provo niin älä pliis tuo julki tyhmyyttäsi. Terveisin paniikkihäiriön takia sairaseläkkeellä ja kaltaistesi takia mulle ei bentsoja määrätä!
No älä ny viitti; ei kukaan jää sairaseläkkeelle paniikkihäiriön takia. Se on ihan täysin hoidettavissa psykoterapiassa eikä todellakaan millään lääkkeillä.
Paniikkihäiriö voi olla eläkkeelllejäämisen rinnakkaissyy.
Kommentoija ei välttämättä tiedä itsekään diagnoosiaan. Paniikkihäiriön parina on ystävilläni ollut ainakin eristäytyvä persoonallisuushäiriö, sekä skitsoidi häiriö, yhdellä oli myös päihteidenkäytön aiheuttama riippuvuusoireyhtymä.
Itsw käytin työssäollessani 15mg Opamoxia 3 aamulla heti herättyä, sekä lisäksi kaksi viimeisellä kahvitauolla töissä,
joskus vielä illalla yksi, jos oli menoa. Nukkumaanmennessä Tenox tai pari, joskus Stillnoct.
Nyt eläkkeellä olen välillä kuukausia ilman lääkkeitä, kun saa olla rauhassa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ole valmis siihen että huomenna olet aivan tööt! Ja riski jäädä koukkuun on aivan valtaisan suuri.
Miks ihmiset käyttää noin vahvoja lääkkeitä?
Opamox on erittäin heikosti koukuttava lääke, kuten Panacodikin. Monilla lääkäreillä on vain fiksaatio niihin, runsaasti väärää tietoa ja perusteettomia pelkoja.
On todella helppo vieroittaa itsensä Opamoxista. Rankan työputken jälkeen päätin lopettaa lääkkeidensyönnin kokonaan ja vähensin niitä pikkuhiljaa.
Ensin 1-1,5 aamulla, 1 iltapv ja 1 illalla. Näin yksi viikko.
Sitten vähensin annoksen puoleen. Sitten otin puolikkaan aamulla, toisen illalla.
Viimeisellä viikolla, kun omatekoinen vieroitukseni oli kestänyt 4-5 viikkoa, otin enää neljännestabletin eli murusen joka toinen ilta, lopulta en ottanut enää mitään.
Siinä se.
Eri asia ovat hillitsemishäiriöiset;
mm. ne joilla on aggressiivinen persoonallisuushäiriö, vaikea hoitamaton psykoosi, vaikea aktiivinen epäsosiaalinen/ epävakaa häiriö, sekä impulssikontrollihäiriöiset.
Muut eivät koukutu lääkkeisiin.
Niiden nauttimisesta ei saa sillä tavalla nautintoa, kuin esim. viinasta, ylensyönnistä tai tupakoinnista.
Kyllä niihin lääkkeisiin voi koukuttua kuka tahansa. Mutta niitä kannattaakin syödä vain tarvittaessa. Lääkärit kun tuppaavat määräämään silloin kun määräävät, niin liian suuria annoksia liian tehokkaita bentsoja. Tai sitten eivät määrää ollenkaan. Mun näkemyksen mukaan niitä kannattaisi syödä tarvittaessa siedätyksen tukena. Ei esimerkiksi joka päivä, vaan kun täytyy mennä tilanteeseen jossa pahin kohtaus saattaisi iskeä. Opettaa itsensä ensin lääkkeillä ettei ole pelättävää ja sitten ilman.
Ehkä lääkärit pääsevät vähemmällä kun eivät määrää ollenkaan, ei tarvitse seurata käyttöä eikä tehdä minkäänlaista suunnitelmaa potilaan kanssa.
Ei kannata puolittaa Opamoxinpuolikasta...
Lääkkeissä, joissa on keskellä jakouurre, on lääketehtaan takuulla yhtä paljon vaikuttavaa ainetta molemmilla puolilla.
Jos jakaa lääkkeen pienempiin osiin, kuin niiden valmis jakouurre ne jakaa,
ei ole takeita, että siinä olisi se määrä vaikuttavaa ainetta kuin koosta voisi päätellä.
Vierailija kirjoitti:
On kuin karkkia söis. Levyn ku vetää on letkeeee olo snadisti.
Tosta huomaa, että sä et Opamoxia ole nähnytkään. Opamoxit 15 mg, 30 mg ja 45 mg on purkeissa, ei levyissä, niinkuin pamit.
Oxamin on levyissä ja se on sama aine.
144mg consertaa sekä puoli litraa koskenkorvaa ja kahdeksan olutta rupeaa hieman väsyttämään onko OK tässä vaiheessa. Kuuntelen Depeche Moden ekaa levyä.
Eli mullakin on vielä toivoa! -ap