Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vappuna 1998 oli 23 astetta lämmintä

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 1981 oli 20 astetta pakkasta :D Että revi siitä!

No kuule ei ollut. Mittaushistorian kylmimmät vaput on olleet –8 ja –7 astetta pakkasta peräkkäisinä vuosina 1851 ja 1852. Mitattu siis Kaisaniemessä, toki jos vietät vappua vaikka Vostokin tutkimusasemalla Etelämantereella, niin siellä on tällä hetkellä 50 pakkasta.

Lapissa hyvä ihminen, Lapissa. Ei tässä ketjussa mainittu, että MISSÄ nuo lämpötilat on mitattu. Todennäköisesti siis Helsingissä, koska helsinkiläiset tyypillisesti kuvittelee että Helsinki = koko suomi, eivätkä siksi koskaan viitsi mainita paikkakuntaansa missään, olettavat vaan että muut sen jostain ihmeestä tietävät.

Vierailija
42/48 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 1981 oli 20 astetta pakkasta :D Että revi siitä!

http://ilmatieteenlaitos.fi/vappu

-81 vappuna helsingissä oli yöllä -3 ja päivällä +5

Paskan puhuminen on mennyt nykyään aika vaikeksi... tai puhumien on hellppoa, mutta kiinnijääminen varmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuna 2008 oli paikoin yli +30C.

Vierailija
44/48 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikähän ole ollut ollut lämmintä myöhemminkin kun vuonna 98..... Tais olla 2006 kun oli myös ihan kuuma vappuna.

Vierailija
45/48 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te voitte muistaa noin tarkkaan että minä vuonna ollut millaistakin säätä? En minä ainakaan muista, muistini täyttää huomattavasti tärkeämmät asiat kuin se, että satoiko vuoden 1997 lunta pääsiäisenä vai eikö satanut.

Ei varmaan kukaan kaikkia vappuja ja jouluja muista, mutta joitain merkityksellisiä.

Esim. kesän -98 muistan, kun odotin kuopustamme ja kuinka kylmää oli istua puistossa esikoisen leikkiessä kavereidensa kanssa.

Vierailija
46/48 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan tämän. Olin just päässyt armeijasta, dokattiin pussikaljaa ja pilluakin tuli kaiken päälle. Seuraava kesä oli kuitenkin sateinen.

Mitenkäs sen pillun kanssa, seuraavana kesänä?

Vierailija
47/48 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te voitte muistaa noin tarkkaan että minä vuonna ollut millaistakin säätä? En minä ainakaan muista, muistini täyttää huomattavasti tärkeämmät asiat kuin se, että satoiko vuoden 1997 lunta pääsiäisenä vai eikö satanut.

Tuo 1998 oli historian lämpimin vappu, joten kyllä sen aika moni muistaa.

Vierailija
48/48 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lämpimän vapun -84, viimeinen vappu kotikaupungissa ennen kuin lähdin opiskelemaan. Reilut parikymmentä silloinkin oli.

Minä muistan myös ja mulla on valokuvakin muistin tukena. Juon siinä kuohuviiniä suoraan pullon suusta Ullanlinnanmäellä t-paita päällä. Helsingissäkin oli siis lämmintä tuolloin. Ympärillä olevat ovat myös lyhythihaisissa ja jotkut shortseissa.