Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Isä ehdotti baletin tilalle norsutanssia - näin aikuiset kommentoivat nuorten ulkonäköä

Vierailija
26.04.2017 |

https://www.facebook.com/yleuutiset/videos/10155267017384931/

Mulle oma äiti on todennut, että "olisi kiva jos sinäkin laittaisit joskus jotain nättiä päälle", kun pidin ihan tavallisena kesälomapäivänä päällä mummin ulkomailta tuomaa matkamuistopaitaa. Mites teillä?

Oli aika avartava video ja toivon, että herättää edes jonkun vanhemman muuttamaan käytöstään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olin iloinen että oli yksi mieskin jutussa, ettei sekään unohdu kuinka poikia ja miehiäkin arvostellaan jatkuvasti. 

Vierailija
2/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummille olin aina läski. Siis jostain ihan alle kouluikäisestä asti. Ikinä eläessäni en ole ollut ylipainoinen, en tosin sellainen ruumiinrakenteeltani super hentoinenkaan mutta aivan tavallinen lapsi. Edelleen mielessä se, miten mummi kriittisesti mittaili kehoani silmillään ja vittuili ruokapöydässä, että varmaan parempi jos sä otat vain yhden, hehheh. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Story of my life. Hyvä video.

Vierailija
4/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä alapeukku, pojille tuo arvostelu on ihan arkipäivää, homottelua, läskiksi haukkumista jne, on aika kurja asenne vähätellä poikien kokemuksia.

Vierailija
5/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo olla asian takana, kun ei tehty sukupuolittunutta tästäkin asiasta, ehkä tulevaisuudessa myös lähisuhdeväkivaltaakin pystytään käsittelemään muutenkin kuin sukupuolittuneesti Suomessa. Hyvä nuoret ja hienoa, että puhuvat.

Vierailija
6/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On helppo olla asian takana, kun ei tehty sukupuolittunutta tästäkin asiasta, ehkä tulevaisuudessa myös lähisuhdeväkivaltaakin pystytään käsittelemään muutenkin kuin sukupuolittuneesti Suomessa. Hyvä nuoret ja hienoa, että puhuvat.

Eihän nuo omia kokemuksiaan puhuneet, mutta ehkä se ei nyt ollut pointtikaan. Hyvä video joka tapauksessa.

Vierailija
7/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummille olin aina läski. Siis jostain ihan alle kouluikäisestä asti. Ikinä eläessäni en ole ollut ylipainoinen, en tosin sellainen ruumiinrakenteeltani super hentoinenkaan mutta aivan tavallinen lapsi. Edelleen mielessä se, miten mummi kriittisesti mittaili kehoani silmillään ja vittuili ruokapöydässä, että varmaan parempi jos sä otat vain yhden, hehheh. 

Olisit iloinen että mummo ajatteli mikä on sun parhaaksi, tässä maassa on ihan liikaa lihavia lapsia.

Vierailija
8/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä mun akne aikana "sähä näytät ihan hirveeltä" oli ihanaa

Vierailija
9/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän nuo omia kokemuksiaan puhuneet, mutta ehkä se ei nyt ollut pointtikaan. Hyvä video joka tapauksessa.

Okei, minusta asioista tulisi keskustella laajemminkin ei sukupuolittuneesti. On paljon ongelmia jotka koskee kumpaakin sukupuolta ja minusta ei ole oikein jättää toisen sukupuolen ongelmat vain tylysti huomioimatta. Ikäänkuin toinen sukupuoli on arvokkaampi eikä toisen sukupuolen ongelmista tarvitse edes välittää.

Vierailija
10/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit iloinen että mummo ajatteli mikä on sun parhaaksi, tässä maassa on ihan liikaa lihavia lapsia.

Mielenterveys- ja syömisongelmaisia ei ilmeisesti ole tarpeeksi?

Vierailija
11/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, minusta asioista tulisi keskustella laajemminkin ei sukupuolittuneesti. On paljon ongelmia jotka koskee kumpaakin sukupuolta ja minusta ei ole oikein jättää toisen sukupuolen ongelmat vain tylysti huomioimatta. Ikäänkuin toinen sukupuoli on arvokkaampi eikä toisen sukupuolen ongelmista tarvitse edes välittää.

Mä missasin tuon sukupuolittuneisuuden videossa. Siinä oli kolme nuorta jotka luki nuorten kokemuksia. Kaksi tyttöä ja yksi poika. Jos on kolmen hengen ryhmä niin sukupuolet eivät voi matemaattisesti mennä tasan. Olisitko ollut samaa mieltä sukupuolittuneisuudesta jos nuorten ryhmä olisi koostunut kahdesta pojasta ja yhdestä tytöstä?

Jutun ydin oli kyllä aikuisten tölväisyt nuorisolle ja miten se vaikuttaa nuorten itsetuntoon. Ei sukupuoliasiat.

Vierailija
12/12 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä missasin tuon sukupuolittuneisuuden videossa. Siinä oli kolme nuorta jotka luki nuorten kokemuksia. Kaksi tyttöä ja yksi poika. Jos on kolmen hengen ryhmä niin sukupuolet eivät voi matemaattisesti mennä tasan. Olisitko ollut samaa mieltä sukupuolittuneisuudesta jos nuorten ryhmä olisi koostunut kahdesta pojasta ja yhdestä tytöstä?

Jutun ydin oli kyllä aikuisten tölväisyt nuorisolle ja miten se vaikuttaa nuorten itsetuntoon. Ei sukupuoliasiat.

Ei vaan olen iloinen, että kerrankin oli kumpikin sukupuoli edustettuna joka selviää kun luet viestini. Yleensä se on aina pelkät tytöt tai naiset tämänkaltaisissa jutuissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi