Taas meni moccamaster rikki! Ei osteta enää, mutta mikäs tilalle?
Jep, kolmas masteri lyhyeen aikaan meni rikki ja enää ei tule.
Meillä ei ikinä ole muita ollut joten ehdotuksia otetaan vastaan. Muita vaatimuksia ei ole kuin lasikannu, kahvi on kuumaa ja hinta alle 200,-
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Mä sain 90-luvun lopulla opiskelemaan lähtiessä vanhempien vanhan 70-luvun moccamasterin, oli ollut kaapissa lähes käyttämättä useita vuosia. Valitettavasti keittimen muoviosat halkesivat parin kk käytön jälkeen, joten heitin sen pois.
Muovi toki hapertuu ajan saatossa, mutta säiliönkin voi vaihtaa. Nykyään ei muuten enää saa sellaista kahvinkeitintä, joka pysyisi päällä... mitenköhän haluttuja nuo retromasterit tulee olemaan?
Meillä oli moccamaster 16 vuotta ja olisi varmaan vieläkin jos ukkonen ei olisi hajottanu. Se oli hyvä, aina keitti hyvää ja kuumaa kahvia. Sitten ostettiin vastaava valkoisena, se oli jo alunperin ihan erilainen, osat oli löysän oloisia kuten keittolevy. Yksi aamu se ei enää toiminut ja käytiin varakeitin joka meillä työtiloissa, sekin samanlainen masteri kun aiemmat. Alle vuoden ollut eikä edes viikottain käytetty. Äsken yritin keittää kahvia mutta mitään ei tapahdu, virtavalot palaa ja levy kuumuu mutta siinä se.
Tuosta valkea keitin saadaan takuuseen, se meni rikki siis joku 1-2 kk sitten, ei olla vielä reagoitu asiaan kun oli oma varakeitin. Saadaan varmasti tämä varakeitinkin mutta sepä tässä alkaa olla kun eipä taideta enää haluta.
Se vanha masteri oli ihan eri maata kuin nämä nykyiset. Jo paketista ottaessa eron huomaa, ei ole enää niin laadukkaita.
Mäki haluun tietää, miten ton saa rikki :D itelläni kerran pannu helähtäny lattialle, mut ostin uuden. Itse keitin toimii moitteettomasti, vaikka päivittäisessä käytössä jo monta vuotta. Ja tosiaan 10v takuu.
mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, kolmas masteri lyhyeen aikaan meni rikki ja enää ei tule.
Meillä ei ikinä ole muita ollut joten ehdotuksia otetaan vastaan. Muita vaatimuksia ei ole kuin lasikannu, kahvi on kuumaa ja hinta alle 200,-
Ostappas ihan normi kahvipannu, kuparinen on kaunein! :) Sitten vain liedelle, sopiva lataus pannujauhtatusta/vettä ja maailman paras kahvi höyryää nenäsi alla! Jos puruja pelkäät, niin sellaisen pienen sihvilän läpi kuppiin ja sitähän ei sit voita mikään! Oikeasti maailman paras kahvi tehdään nuotiolla ja nokipannussa, se vain ei kaikissa asumismuodoissa ole mahdollista. Nautinnollisia kahvihetkiä sinulle!
Jee, saankin kahvia kun keitän pannukahvit! Kiitos, ihan unohdin että onhan meillä sellainenkin :) me ollaan niin kovia kahvinjuojia että ei joka mielitekoon viitsi pannua laittaa tulille.
Ap. Annas kun arvaan, se kahvinkeitin sammui itsestään? :--,,DD
Hitto kun tuntisi edes yhden, kellä on mennyt Moccamaster hajalle! Vaikka siis niitä löytyy monesta taloudesta. Siksi tuo kolme on vaikea ymmärtää muuksi kuin provoksi.
Moccamaster ilmeisesti herättää tunteita muissakin kuin omistajissaan, sillä joiltain kavereiltakin kuulunut semmosia oudon latautuneita kommentteja, ettei voi ostaa niitä "kun niitä on jo kaikilla!!".
Tiedättekö että meille Moccamasterin omistajille on ihan sama millä te keitätte kahvinne. Ja jos se on vaikka parempaa kahvia sinun mielestäsi, niin sehän on vain hienoa! Moccamaster EI OLE mikään mikään statusväline (omani ostin käytettynä nuorelta parilta), vaan kahvinkeitin joka on todistetusti luotettava, hiljainen, nopea ja siihen saa aina varaosia suoraan hyllystä. Ja se kahvikin on riittävän hyvää minulle. Jos se jotain kiinnostaa, niin se pitää myös arvonsa hyvin, jos haluaa siitä luopua.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli moccamaster 16 vuotta ja olisi varmaan vieläkin jos ukkonen ei olisi hajottanu. Se oli hyvä, aina keitti hyvää ja kuumaa kahvia. Sitten ostettiin vastaava valkoisena, se oli jo alunperin ihan erilainen, osat oli löysän oloisia kuten keittolevy. Yksi aamu se ei enää toiminut ja käytiin varakeitin joka meillä työtiloissa, sekin samanlainen masteri kun aiemmat. Alle vuoden ollut eikä edes viikottain käytetty. Äsken yritin keittää kahvia mutta mitään ei tapahdu, virtavalot palaa ja levy kuumuu mutta siinä se.
Tuosta valkea keitin saadaan takuuseen, se meni rikki siis joku 1-2 kk sitten, ei olla vielä reagoitu asiaan kun oli oma varakeitin. Saadaan varmasti tämä varakeitinkin mutta sepä tässä alkaa olla kun eipä taideta enää haluta.
Se vanha masteri oli ihan eri maata kuin nämä nykyiset. Jo paketista ottaessa eron huomaa, ei ole enää niin laadukkaita.
Tämä siis ap:n kirjoittama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain 90-luvun lopulla opiskelemaan lähtiessä vanhempien vanhan 70-luvun moccamasterin, oli ollut kaapissa lähes käyttämättä useita vuosia. Valitettavasti keittimen muoviosat halkesivat parin kk käytön jälkeen, joten heitin sen pois.
Muovi toki hapertuu ajan saatossa, mutta säiliönkin voi vaihtaa. Nykyään ei muuten enää saa sellaista kahvinkeitintä, joka pysyisi päällä... mitenköhän haluttuja nuo retromasterit tulee olemaan?
Varmasti voi. Tuolloin en edes tiennyt että niitä voi korjata, ja köyhänä opiskelijana lykkäsin kahvinkeittimen ostoa niin että vierottauduin kahvista tosi tehokkaasti :) Nykyisin on pressopannu, juon kahvia niin harvoin että keitin tuntuu turhalta. Tuolla saan tehtyä kahvia silloin kun on tarvis eikä vie paljoa tilaa.
Mutta tää nyt ei ap:ta auta, sori että meni ihan off topiciksi :)
Vierailija kirjoitti:
Miten te niitä mokkamaistereita rikotte? Itselläni 4 vuotta vanha ja toimii moitteettomasti. Ehkä ei kannattais heitellä sitä seinään[/quote
Mä haluun mokkamaisterin. Keittelisi aina hyvät mokat😁
Itse olin ostamassa myös vuosi sitten laadukasta kahvinkeitintä, mutta moccamasterin ulkonäkö ärsytti. Vanhanaikainen ja ruma suorastaan.
Päädyin tähän ratkaisuun enkä ole katunut!
https://www.obhnordica.fi/tuotteet/keittio/kahvinkeittimet/coffee-maker…
Miten se hajosi? Saaha siihen varaosia, esimerkiksi katkaisijan. Omatermos- MM tehnyt kahvia vuodesta 2001 ihan hyvin.
Eikös moccamasterilla ole 10 v. takuu?
huhhuh kirjoitti:
Ostakaa ihmiset niitä missä kone jauhaa kahvin pavuista. Juhla Mokan papupussi maksaa about 5€ ja kahvi on paljon parempaa. Meillä on ollut Philipsin tällainen keitin nyt vuoden ja suodatinkavi maistuu sen jälkeen aivan kamalalta :) ei ole paha sijoitus
Mä en edes kutsu mohlajukkaa kahviksi.. aivan liian vaaleaa litkua! Tummaa kahvia sen olla pitää, Crescendoa esmes.
Ap onko se jäätynyt jossain vaiheessa? Jos se on esim mökillä päässyt jäätymään niin hajoaa kyllä, mutta muuten ovat erittäin kestäviä.
T. kyseisten laitteiden myyjä
Vierailija kirjoitti:
Onko ne laskeneet laatua tai jotain, kun noin särkyy yhtenään? Meidän moccamasteri on 90-luvulta, olisiko joskus -96 ostettu..? Pelittää yhä kuin uusi.
Minullakin on vuodelta 1997, edelleen toimii moitteetta. Uuden pannun olen ostanut muutaman kerran.
Vierailija kirjoitti:
huhhuh kirjoitti:
Ostakaa ihmiset niitä missä kone jauhaa kahvin pavuista. Juhla Mokan papupussi maksaa about 5€ ja kahvi on paljon parempaa. Meillä on ollut Philipsin tällainen keitin nyt vuoden ja suodatinkavi maistuu sen jälkeen aivan kamalalta :) ei ole paha sijoitus
Mä en edes kutsu mohlajukkaa kahviksi.. aivan liian vaaleaa litkua! Tummaa kahvia sen olla pitää, Crescendoa esmes.
Mistä tuota Crescendo Esmesiä saa?
Meillä on v. 2008 hankittu Moccamaster ja toimii erittäin hyvin. Yksi kannu on rikottu, mutta se ei ole laitteen vika... En voisi elää ilman tuota masiinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huhhuh kirjoitti:
Mistä tuota Crescendo Esmesiä saa?
Juhla Mokkaa saa ainakin vitospaahdolla ja se on jo kohtalaisen tummaa paahtoa.
Tumma on parempi vatsalle, koska sehän poltettu karstaksi eli mitään elollista ei enää ole.
On varmasti myös karsinogeenejä jo mukana. Pidän kaikista paahtoasteista. Tarjottava kahvin kanssa ratkaisee, mikä paahto on paras. On aivan eri asia syödä tavallista pullaa, sämpyöäitä tai vaikka vahvaa Sacher-kakkua kahvin kera. Irish Coffee vaatii myös tömäkän kahvin... Käytän kahvimaitoa, joten maku muuttuu myös sen mukaan. Rasvaton maito on paras kahvin kaveri. Latte on liian latteaa...
Mikä siinä on rikki mennyt? Pannuko?