Mieheni sanoi, ettei tunnista suomalaisia naisia maailmalla, vrt ketju suomalaisen naisen tunnistaa Brysselissä.
Luulen, että tämä taito bongata suomalaisia saattaa olla vaan tarkkasilmäisillä naisilla, joilla on harjaantunut silmä ja jotka asiakseen tarkkailevat muita ihmisiä, heidän hiuksiaan, korujaan, laukkujen merkkejä jne.
Mies totesi, että ei tunnista ollenkaan, koska hänen silmiinsä suomalaiset miehet ja naiset ovat samanlaisia kuin muut pohjoismaalaiset tai vaikka saksalaiset. Myös muihin kansallisuuksiin saattaa helposti mennä sekaisin. Rodullisista piirteistä tietysti saattaa päätellä jotakin.
Kommentit (5)
Eivät todellakaan kaikkia, koska suomen kansalaisina on vaikka minkänäköistä ja kokoista tallaajaa. Mutta helppohan ne sellaiset stereotypiat täyttävät suomalaiset on bongata, veikkaanpa kuitenkin että n.90% jää tunnistamatta.
Hän tunnistaa jo kaukaa ja lähelle tullessa sitten kuuluu suomen kielinen puhe. Lähinnä keski-ikäiset ja vanhukset tunnistaa.
Pälyileviä katseita, marimekkoa ja vyölaukkuja. :) Mä tunnistan suomalaiset nimenomaan sellaisen ominaisuuden perusteella, jota on vaikea sormella osoittaa, joku piirre/piirteet kasvoissa ehkä. Pystyn tunnistamaan aika hyvin myös englantilaisia, irkkuja ja italialaisia, joita olen kaikkia nähnyt vähän enemmän.
2
Luulen, että eri kielten puhuminen jotenkin muokkaa tuota suun seutua erilaiseksi eri kieltäpuhuvilla.
Naisilla on selkeästi vahvempi intuitio kuin miehillä.