Miten teillä on varaa vappubrunsseihin, siis ravintolassa?
Meiltä menisi 120-200€ jos brunssille menisimme, 2aik+2 teiniä.
Juu ei kiitos, kivahan se kyllä olisi.
Kommentit (86)
Missä vinouma helvetin kallista on?
Luovuimme autosta viisi vuotta sitten. Vaimo tienaa 4000/kk ja minä 3500.
http://www.lily.fi/blogit/toimitus/loyda-ja-varaa-omasi-vappupyhien-bru…
esim.kyllä tuossa aika monta 30-50€ brunssia on. Sille joka kyseli , että missä helvetissä noin kallista on.
200€ ei kaada keskituloisen perheen taloutta. Ellei vappu sitten ole joka viikko.
No eihän tuon nyt pitäisi olla kenellekään mikään ylitsepääsemätön summa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kummalliselta tuntuu, että joku on näin totaalisen tietämätön millaista sentin venytystä voi elämä monessa perheessä tässäkin maassa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin kummalliselta tuntuu, että joku on näin totaalisen tietämätön millaista sentin venytystä voi elämä monessa perheessä tässäkin maassa olla.
Kyllä minä tiedän, ettei kaikilla ole rahaa. Aloittaja ei vain tunnu ymmärtävän, ettei kaikki ole köyhiä.
Brunssi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tiedän, ettei kaikilla ole rahaa. Aloittaja ei vain tunnu ymmärtävän, ettei kaikki ole köyhiä.
Selvä. Viestisi olikin siis ironiaa😊
Vierailija kirjoitti:
Brunssi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vastaaja ei kyllä ollut lainatun viestin kirjoittaja.
Ihmettelen kyllä, jos ihmisillä ei ole vaivaista 200 euroa laittaa vappuhuvitukseen, eihän se vappu ole joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brunssi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vastaaja ei kyllä ollut lainatun viestin kirjoittaja.
Ihmettelen kyllä, jos ihmisillä ei ole vaivaista 200 euroa laittaa vappuhuvitukseen, eihän se vappu ole joka päivä.
Eli yllärinä tulee, että joillekin tuo tai paljon vähempi kun on koko kuukauden ruokaraha.
Olen myös ihmetellyt noita hintoja, meinattiin miehen kanssa mennä mutta halvimmat 39 € ja kalliimmat 55 € , Olen itse pieniruokainen ja vaikka tarjottavat ovatkin tosi hyviä ei sitä jaksa paljon syödä kuitenkaan. Meinattiin sittten tehdä kotona kaikki, aamuksi pekonia , uunimunakasta, hedelmäsalaatti, itse tehtyjä croisantteja, karjalanpiirakoita, lohi-parsavuoka uunissa , mansikka pannacotta ja juomaksi simaa, appelsiinimehua ja kuohuviiniä. Laskin, että n.30 € ruuat ja kuohuvaa on jo kaapissa. Vaikka tulis vieraita niin riittäisi ainakin 6 hengelle. Harmi kun Suomessa kaikki on niin kallista.
Jos rahaa ei liiemmälti ole, niin tietenkään ei kannta mennä. Jos sitä taas on, niin eihän joku 200 eur ole mitään. Tuon verran menee yhdeltä hengeltä kun käy syömässä tasokkaan illallisen.
Vierailija kirjoitti:
Missä vinouma helvetin kallista on?
Vinoumako maksaa. Ja vieläpä paljon?
Brunssit on nykyään törkyhintaisia. Halvemmalla saa paljon parempaakin ruokaa.
Kieltämättä on minustakin kummallista, ettei normaalissa työssäkäyvässä perheessä ole kerran vuodessa varaa käydä perheen kanssa ulkona syömässä. Veikkaan että niillä on kuitenkin kaikilla älykännykät, on auto tai kaksi, vaatteita ostellaan ja alkoholiakin kulutetaan. Äkkiä tuollaisen pari sataa säästäisi ihan niistä perusasioista jos oikeasti haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä on minustakin kummallista, ettei normaalissa työssäkäyvässä perheessä ole kerran vuodessa varaa käydä perheen kanssa ulkona syömässä. Veikkaan että niillä on kuitenkin kaikilla älykännykät, on auto tai kaksi, vaatteita ostellaan ja alkoholiakin kulutetaan. Äkkiä tuollaisen pari sataa säästäisi ihan niistä perusasioista jos oikeasti haluaa.
Millainen on epänormaali työssäkäyvä perhe?
Hyvähän se on, jos varakkaat kuluttaa palveluita ja laittaa rahan kiertoon. Itse en käy vappubrunssilla, koska silloin on kaamea ryysis. Menen mielummin muuna päivänä. Hinta ei ole este.
Varaa olisi mutta ei kiinnosta mitkään vappubrunssit.
Meillä ei mene alkoon rahaa vappunakaan eikä tupakkiinkaan sen puoleen.
No aika tyyriin brunssin valitset jos maksaa 50e/naama.
Mutta ei kai tarvitse olla yritysjohtaja että kahden aikuisen perheestä löytyy reilu satanen kuluttaa johonkin muuhun kuin jokapäiväiseen välttämättömään. Priorisointikysymys sitten haluaako ne rahat laittaa vappubrunssiin vai puuhamaahan.