Miten teillä on varaa vappubrunsseihin, siis ravintolassa?
Meiltä menisi 120-200€ jos brunssille menisimme, 2aik+2 teiniä.
Juu ei kiitos, kivahan se kyllä olisi.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan Berliinissä oli tavallinen lauantaibrunssi muks hienon suomalaisen vappubrunssin tasoinen ja hinta alle 20 euroa. Täällä persereiässä revitään ylihintaa joka asiasta.
Ei ne yrittäjänkään kulut mitään halpoja ole..
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä vappua pitää viettää ylipäätään? Ihan normi päivä meillä. Tein simaa ja paistan munkkeja.
Eli normaalisti teette viikoittain simaa ja paistatte munkkeja?
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan Berliinissä oli tavallinen lauantaibrunssi muks hienon suomalaisen vappubrunssin tasoinen ja hinta alle 20 euroa. Täällä persereiässä revitään ylihintaa joka asiasta.
Kokeilepa pistää ravintola pystyyn ja katso millainen kultakaivos se on.
En ole koskaan käynyt vappubrunssilla enkä ajatellut aloittaa nytkään.
Käymällä töissä on varaa. Minä saan kuukaudessa käteen vajaat 3500 euroa. Mieheni saa käteen sen 4000 euroa. Asumiseen menee 1200 euroa kuukaudessa ja sitten peruslaskut pois siitä niin käteen jää n. 4000 euroa.
Kyllä me voimme käydä brunssilla. Ja niin tekin voitte koska emme ikinä ole olleet näin varakkaita kansakuntana mitä nyt.
Mitä siellä brunssilla saa? Kuohuvako sen hinnan nostaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa on jokaisella niin halutessaan.
Silloin kun opiskelin yliopistossa vein lapseni syömään yh-äitinä.
Tingin omista menoistani.
Harrastin kalastusta ja luonnossa vaeltamista. Piirtämistä ja maalaamista. En marttyyriasenteella, vaan nautin ja löysin jotain mistä pidin.
Lapseni ovat jo aikuisia. Nyt suunnittelemme kalastusmatkaa Norjaan. :)
näinpä. Minä taas valitsin, että lapset saivat harrastaa hintahaarukka harrastustaan, joten kaikesta muusta tingittiin. Valintakysymyksiä.
Turha näpäytys. Vanhempi pojistani harrasti urheilua, jossa on Suomen mestari. Nuorempikin harrasti useita lajeja.
Nyt puhuttiin kuitenkin yhdestä päivästä. Kyllä siihen rahaa löytyy, jos on halua.
Vappu on kerran vuodessa vaan, ja muutenkin vuoden paras juhla! Siinä ei viissataa tunnu missään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa on jokaisella niin halutessaan.
Silloin kun opiskelin yliopistossa vein lapseni syömään yh-äitinä.
Tingin omista menoistani.
Harrastin kalastusta ja luonnossa vaeltamista. Piirtämistä ja maalaamista. En marttyyriasenteella, vaan nautin ja löysin jotain mistä pidin.
Lapseni ovat jo aikuisia. Nyt suunnittelemme kalastusmatkaa Norjaan. :)
näinpä. Minä taas valitsin, että lapset saivat harrastaa hintahaarukka harrastustaan, joten kaikesta muusta tingittiin. Valintakysymyksiä.
Turha näpäytys. Vanhempi pojistani harrasti urheilua, jossa on Suomen mestari. Nuorempikin harrasti useita lajeja.
Nyt puhuttiin kuitenkin yhdestä päivästä. Kyllä siihen rahaa löytyy, jos on halua.
En tajua miksi koit näpäytykseksi sen, että meillä ei tosiaan ollut varaa mihinkään ravintolajuttuihin. Ei edes yhtenä päivänä. Loppukuusta mietin ostanko leivän 1ävai
kanamunapaketin.No somessa syntyy vääriä tulkintoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä vappua pitää viettää ylipäätään? Ihan normi päivä meillä. Tein simaa ja paistan munkkeja. Grillataan omalla pihalla jos sää sallii.
Eikä olla edes köyhiä. Ei vaan kiinnosta pätkän vertaa sillileivät ja tippaleivät. Enkä todellakaan ryysäis mihinkään ihmusjoukkoon brunssille.
Mikä kenellekin on normipäivä. Kyllä meillä vuoden aikana käydään useammin brunssilla kuin tehdään simaa tai paistetaan munkkeja...
Niinpä. Ilmeisesti rahaa riittää kuitenkin monilla ulkomaan matkoihin tms ryyppäämiseen. Taino tuohan maksaa saman verran kun vaikka perheen vierailu Linnanmäellä tms. Eihän tuo vaadi säästämistä vuositasolla kuin jonkun kympin kuukaudessa jos vähän suunittelee. Se on sitten priorisointi kysymys haluaako rahat brunssiin laittaa, mutta sekin on jokaisen oma valinta.
Me käymme vappulounaalla isolla porukalla. On käyty jo ainakin 40 vuotta. Porukka kasvaa aina joka vuosi, nyt on noin 20 henkeä. Joskus on mukana joku vieraampi. Joku maksaa vuorollaan ja kustantaa sen mukaan pyydetyn varattoman opiskelija-pariskunnan. Rikkaampi siis mak saa koko laskun. Yleensä minä ja mieheni. Viime vuonna maksun hoiti tyttären perhe. Vappu on meille iso juhla.
Minä en oo ikinä tajunnut mennä. Voisi olla kivaa. Mitä (laadukkaalla)brunssilla tarjotaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brunssi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuon nyt pitäisi olla kenellekään mikään ylitsepääsemätön summa.
Jotenkin kummalliselta tuntuu, että joku on näin totaalisen tietämätön millaista sentin venytystä voi elämä monessa perheessä tässäkin maassa olla.
Kyllä minä tiedän, ettei kaikilla ole rahaa. Aloittaja ei vain tunnu ymmärtävän, ettei kaikki ole köyhiä.
Selvä. Viestisi olikin siis ironiaa😊
Se vastaaja ei kyllä ollut lainatun viestin kirjoittaja.
Ihmettelen kyllä, jos ihmisillä ei ole vaivaista 200 euroa laittaa vappuhuvitukseen, eihän se vappu ole joka päivä.
Eli yllärinä tulee, että joillekin tuo tai paljon vähempi kun on koko kuukauden ruokaraha.
Ei tule yllärinä. Mutta enemmistöllä ei näin ole. Siitä tässä vängätään kun aloituksessa ihmeteltiin kenellä on varaa. Suurimmalla osalla suomalaisia (halutessaan) on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brunssi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän tuon nyt pitäisi olla kenellekään mikään ylitsepääsemätön summa.
Jotenkin kummalliselta tuntuu, että joku on näin totaalisen tietämätön millaista sentin venytystä voi elämä monessa perheessä tässäkin maassa olla.
Kyllä minä tiedän, ettei kaikilla ole rahaa. Aloittaja ei vain tunnu ymmärtävän, ettei kaikki ole köyhiä.
Selvä. Viestisi olikin siis ironiaa😊
Se vastaaja ei kyllä ollut lainatun viestin kirjoittaja.
Ihmettelen kyllä, jos ihmisillä ei ole vaivaista 200 euroa laittaa vappuhuvitukseen, eihän se vappu ole joka päivä.
Eli yllärinä tulee, että joillekin tuo tai paljon vähempi kun on koko kuukauden ruokaraha.
Ei tule yllärinä. Mutta enemmistöllä ei näin ole. Siitä tässä vängätään kun aloituksessa ihmeteltiin kenellä on varaa. Suurimmalla osalla suomalaisia (halutessaan) on.
Ei sun tarvii enää vängätä.
Vierailija kirjoitti:
http://www.lily.fi/blogit/toimitus/loyda-ja-varaa-omasi-vappupyhien-bru…
esim.kyllä tuossa aika monta 30-50€ brunssia on. Sille joka kyseli , että missä helvetissä noin kallista on.
En minä kysynyt missä noin kallista on, tiedän kyllä. Sanoin että aika kalliin valitset jos maksat siitä 50e, kun voit tosiaan mennä vaikka noille 30e brunsseille (tai vaikkapa alle). Siinäkin on jo 80e ero.
Mulla on Hesbugerin kuponkeja säästetty vapuksi..4 heseateriaa kahden hinnalla :)
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän se on, jos varakkaat kuluttaa palveluita ja laittaa rahan kiertoon. Itse en käy vappubrunssilla, koska silloin on kaamea ryysis. Menen mielummin muuna päivänä. Hinta ei ole este.
Sama. Menkää vaikka lauantaina tai seuraavana viikonloppuna. Pahin painajainen olisi joku ruuhkainen äitienpäiväbrunssi, yyh.
Käymme töissä, sillä tavalla on varaa. Lapsiakin vain sen verran, että ei tarvitse vetää elintasoa liian matalaksi. Käydään muulloinkin ravintoloissa syömässä, noin 6 kertaa kuukaudessa.