Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä on varaa vappubrunsseihin, siis ravintolassa?

Vierailija
25.04.2017 |

Meiltä menisi 120-200€ jos brunssille menisimme, 2aik+2 teiniä.
Juu ei kiitos, kivahan se kyllä olisi.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SouthernGrove kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä on minustakin kummallista, ettei normaalissa työssäkäyvässä perheessä ole kerran vuodessa varaa käydä perheen kanssa ulkona syömässä. Veikkaan että niillä on kuitenkin kaikilla älykännykät, on auto tai kaksi, vaatteita ostellaan ja alkoholiakin kulutetaan. Äkkiä tuollaisen pari sataa säästäisi ihan niistä perusasioista jos oikeasti haluaa.

Meidän normaali työssäkäyvä perhe ei käyttäisi 120-200 euroa mihinkään vappubrunssiin. Eikä varsinkaan silloin, jos olisi varaa käydä vain kerran vuodessa ulkona syömässä. Kuka valitsee vuoden ainoaksi ravintolakokemukseksi jonkun vappubrunssin?

Ja ei, meidän valinnan takana ei edes ole se, ettei olisi varaa. En vain arvosta vappubrunssia mitenkään korkealle. Parempaa saan kotona itse tehden, eikä tarvi pukeutua ja laittautua heti aamusta (vapaapäivänä!) ei metsästää parkkipaikkaa tai yrittää "nauttia" ateriasta jossain täyteen ammutussa meluisassa ravintolassa.

Alkuperäinen kysymyshän oli, miten kenelläkään on varaa sellaiseen. Ja siihen tuo vastaus on ihan osuva. On ihan eri keskustelunaihe kuka haluaa rahojaan sellaiseen käyttää. Itse en myöskään halua vaikka (tai siis koska) hyviä ravintolakokemuksia rakastankin.

Vierailija
62/86 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käymme joka lauantai brunssilla, tapaamme siellä aikuiset lapsemme. Vappuna sen sijaan meillä on ystävien kanssa kiertävä vappulounasperiine.

Normaalisti brunssit, joilla käymme, maksavat noin 20€. Eli noin 100€ on lauantaibrunssilasku. Me olemme ihan tavallinen keskituloinen aviopari, nettotulot noin 5400€/kk, lainat maksettu, lapset muuttaneet kotoa. On taatusti varaa niin brunsseihin kuin muuhunkin mukavaan.

Ollaan varmaan pienituloisimpia ystäväpiirissä, joka koostuu pääosin opiskelukavereista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä ole viisasta sanoa näin, mutta olen tasokkaan ravintolan keittiömestari ja vappupäivä on vihoviimeinen päivä mennä ravintolaan syömään. Ruoka on kiireellä tehtyä ja ylihinnoiteltua. Lisäksi muut asiakkaat öykkäröivät ja tarjoilijat ovat kypsiä menoon.

Täällä toinen, kipsi kädessä lueskelen näitä ja samaa mieltä olen, naureskellaan aina, että on ne hulluja, turhasta maksavat, samalla rahalla saa huolella tehtyä muulloin.

Mutta kun se on niin helvetin hienoa, oikein runssille mennä.

Juu tervetuloa vaan, tosin en nyt - onnekseni - tänä vappuna teitä palvele.

Vierailija
64/86 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI mies saa käteen 4100€, opettajavaimo 2500€ eli yhteensä 6.600€. Suurin piirtein näin on muillakin koulutetuilla.

Vierailija
65/86 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brunssi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuon nyt pitäisi olla kenellekään mikään ylitsepääsemätön summa.

Jotenkin kummalliselta tuntuu, että joku on näin totaalisen tietämätön millaista sentin venytystä voi elämä monessa perheessä tässäkin maassa olla.

Kyllä minä tiedän, ettei kaikilla ole rahaa. Aloittaja ei vain tunnu ymmärtävän, ettei kaikki ole köyhiä.

Jos perheessä molemmat vanhemmat ovat töissä, on heillä varaa myös huveihin. Naapuri polttaa askin tupakkaa päivässä, se on liki 200€/kk. Ihan vain lopettamalla polttaminen, voisi hän viedä perheensä ainakin pari kertaa kuukaudessa brunssille.

Vierailija
66/86 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole menossa vappuna brunssille, mutta ei se johdu siitä etteikö olisi varaa. Varaa olisi vaikka käydä joka viikko, enkä näe tässä mitään ihmeellistä. Joku 200€ on niin pieni raha normaalille aikuiselle, että sen kuluttaminen ei tunnu missään.

Vierailija
67/86 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole menossa vappuna brunssille, mutta ei se johdu siitä etteikö olisi varaa. Varaa olisi vaikka käydä joka viikko, enkä näe tässä mitään ihmeellistä. Joku 200€ on niin pieni raha normaalille aikuiselle, että sen kuluttaminen ei tunnu missään.

Minä myös ihmettelen kysymystä, kuinka on varaa käydä vappubrunssilla, kun kyse on kuitenkin aikuista kohden noin 20-50 eurosta ja lapsilla alle 15-vuotiailla brunssin hinta on yleensä euro/vuosi.

Tiedän, että on myös vähävaraisia, mutta suurin osa on kuitenkin töissäkäyviä, joiden budjettiin brunssit -ainakin muutaman kerran vuodessa- mahtuvat hyvin.

Vierailija
68/86 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä toki olisi varaa brunssiin, mutta käytetään se raha mieluummin muuhun. Tehdään vappuna herkkuja kotona ja mennään mieluummin vaikka samaan paikkaan tiistaina lounaalle. Meidän lemppariravintolassa näytti vappubrunssi maksavan melkein 4*normaali lounaaseen verrattuna. Tuo on siis laadukas lounas jolla useita vaihtoehtoja, ei mitään perunoita ja nakkikastiketta- tyyppinen...

Vierailija
69/86 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös ihmettelen kysymystä, kuinka on varaa käydä vappubrunssilla, kun kyse on kuitenkin aikuista kohden noin 20-50 eurosta ja lapsilla alle 15-vuotiailla brunssin hinta on yleensä euro/vuosi.

Tiedän, että on myös vähävaraisia, mutta suurin osa on kuitenkin töissäkäyviä, joiden budjettiin brunssit -ainakin muutaman kerran vuodessa- mahtuvat hyvin.

Eiköhän suurimmalle osalle kyse ole vain prioriteeteistä. Paikka mitä katsottiin veloittaisivat jo meidän 4-vuotiaasta 18€! Ei uskota että olisi sen arvoista...

Vierailija
70/86 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä ole viisasta sanoa näin, mutta olen tasokkaan ravintolan keittiömestari ja vappupäivä on vihoviimeinen päivä mennä ravintolaan syömään. Ruoka on kiireellä tehtyä ja ylihinnoiteltua. Lisäksi muut asiakkaat öykkäröivät ja tarjoilijat ovat kypsiä menoon.

Täällä toinen, kipsi kädessä lueskelen näitä ja samaa mieltä olen, naureskellaan aina, että on ne hulluja, turhasta maksavat, samalla rahalla saa huolella tehtyä muulloin.

Mutta kun se on niin helvetin hienoa, oikein runssille mennä.

Juu tervetuloa vaan, tosin en nyt - onnekseni - tänä vappuna teitä palvele.

No olipas siinä alentuva asenne! Itse voin antaa syyn miksi mielelläni söisin ulkona vappuna: olen laittautunut hienoksi ja tapaan vanhoja kavereita ulkona lakituksessa jonka jälkeen haluan syömään. En halua itse kokata eikä useimmat kaverinikaan joten vaihtoehtoja ei jää montaa: joko löytää hyvä ruokapaikka tai tyytyä keskinkertaiseen vappuruokaan kuitenkin kivassa seurassa. Valitettavan monessa ravintolassa se palvelu kyllä kärsii pahasti vappuna mutta poikkeuksiakin on löytynyt! :)

Vierailija
71/86 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on rahastusta.

Vierailija
72/86 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään joka viikonloppu ulkona syömässä. Rahaa menee 100-200e. 2 aik+2 teiniä+4v. Kyllä riittää raha.

Vierailija
73/86 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varaa käydä brunssilla. Vapuksi on tosin jo muita suunnitelmia.

Mikäs tässä työttömänä.

Vierailija
74/86 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää kotona oma brunssi!

Kroisantteja ja macaronseja (molempia saa ihan hyviä ja edullisia pakastealtaista), muutamaa eri hedelmää (ei maksa paljoa), joku leikkele ja juusto, mehua, kahvia. Nämä ei maksa juuri mitään neljälle. Ja tähän voi lisätä ihan mitä itse haluaa. Jos haluaa vähän "hienompaa", niin lisäksi vaikka sitä skumppaa ja jotkut leivokset.

Vierailija
75/86 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

62, siihen lienee syynsä, miksi olet työläisenä, etkä asiakkaana tuolla järjen juokslla:D

Vierailija
76/86 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla koskaan oltu vappubrunssilla vaan järjestetään kotona. Meitä on kuitenkin vähintään 14 joten hintaa tulee ihan kivasti...

Mieluummin säästetään se raha äitienpäivälounaalle.

Vierailija
77/86 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me käymme joka lauantai brunssilla, tapaamme siellä aikuiset lapsemme. Vappuna sen sijaan meillä on ystävien kanssa kiertävä vappulounasperiine.

Normaalisti brunssit, joilla käymme, maksavat noin 20€. Eli noin 100€ on lauantaibrunssilasku. Me olemme ihan tavallinen keskituloinen aviopari, nettotulot noin 5400€/kk, lainat maksettu, lapset muuttaneet kotoa. On taatusti varaa niin brunsseihin kuin muuhunkin mukavaan.

Ollaan varmaan pienituloisimpia ystäväpiirissä, joka koostuu pääosin opiskelukavereista.

Tadaa... taikasana: lainat maksettu.

Meilläkin on sitten 1400€ enemmän rahaa käyttää brunsseihin.

t keskituloinen perhe jolla vielä lainaa ja lapsia kotona

Vierailija
78/86 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmään kysymykseen tyhmä vastaus: koska tulot on sen verran että ei tarvitse jokaista penniä venyttää tai jokaista kymppiä tai edes satasta laskea. Ymmärrän kyllä että näin ei ole kaikilla asian laita. Ap ilmeisesti ei?

Ei sillä, ei me kyllä millekkään vappubrunsille olla menossa.

Vierailija
79/86 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu on ihan turha "juhla". Brunssi tulee kyllä syötyä, töissä ollessa sen saa ilmaiseksi.

Vierailija
80/86 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olkaa opiskeleva pariskunta ja meijän tuista+150e/kk opintolainalla käydään välillä brunssilla :D kyllä ihmettelen miten työssäkäyvillä ei ole varaa johonkin tollaseen