Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Deittailussa opittua (35-45 -ikäluokassa)

Vierailija
25.04.2017 |

Täällä on useimmiten vain paljon nuorempien kokemuksia, tässä 41-vuotiaan, pitkästä liitosta eronneen naisen huomioita sinkkuelämästä noin neljän vuoden ajalta. Kun täällä on jokunen ikäiseni kuitenkin niin olisi kiva kuulla, mitä kokemuksia teillä on ja ovatko samankaltaisia kuin minun?

- Ihmiset eivät ymmärrä, että sitten 20-vuotispäivän/muun vuosia sitten olleen sinkkuuspäivän jälkeen oma asema suhteessa deittailtuun sukupuoleen on voinut muuttua. Jos on itse lihonut/laihtunut/alkanut treenata/pukeutuu säkkiin, ne kaikki muuttavat vastakkaisen sukupuolen suhtautumista. Itse olen nykyisin suositumpi kuin nuorena, mikä on melko hämmentävää. Johtunee siitä, että aika moni ikäiseni on lihonut, itse en ole muuttunut siltä osin, vanhentunut vain. Omat kriteerini eivät ole muuttuneet, etsin tavallista ja kotona viihtyvää, urheilullista miestä.
- Miehet eivät tajua, että naisetkin haluavat viehättyä miehen ulkoisesta olemuksesta. Ei tarkoita niitä mallimiehiä tai jotain supersliipattua, monelle tuntuu olevan käsittämätöntä jo se, että jotakuinkin normaali paino on odotuksena naiselta, joka itse liikkuu aktiivisesti. Ts. ei isoa möhömahaa.
- Palstalla sivuttu JOIDENKIN miesten ymmärtämättömyys deittailun luonteesta näkyy tässäkin ikäluokassa. Osa miehistä ei mitenkään tajua, että naiselle ei käy kuka vain kohtuullisen siedettävä mies. Se ei ole nirsoutta vaan läheisriippuvuuden vastakohta. Itsenäinen aikuinen ei ala roikkua missä vain, mikä sattuu osumaan eteen.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mie olenkin laiska, mutta ainoa asia mitä aloin miettimään oli se, että miten joku jaksaa kirjoittaa tänne noin pitkän tekstin? :D

Työni on pitkälti kirjoittamista ja olen aika nopea sekä jäsentämään ajatuksia että kirjoittamaan, tuossa meni aika lyhyt aika. :D

ap

Tsiisus... Hyvä ap, tiivistäpä koko kirjoittamasi höskäpaska vaikka 10 lauseeseen.

Vierailija
22/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mie olenkin laiska, mutta ainoa asia mitä aloin miettimään oli se, että miten joku jaksaa kirjoittaa tänne noin pitkän tekstin? :D

Työni on pitkälti kirjoittamista ja olen aika nopea sekä jäsentämään ajatuksia että kirjoittamaan, tuossa meni aika lyhyt aika. :D

ap

Foorumin huomioon ottaen tiivistäminen on sangen tarpeellinen taito.

Se vaatisi enemmän, en viitsinyt. :)

Sille, jonka mielestä olen pinnallinen, jos seksisuhteessa painotan ulkonäköä mutta parisuhteessa en: ok, en tajua edelleenkään mistä sait päähäsi että se pinnallisuus ulottuu parisuhteeseenkin. Ehkä siksi, että möhömaha on nou-nou. :D

Musta on ihanaa, että joku on jaaritellut omasta tylsistymisestään ja siitä, miten ei jaksanut lukea. Aika paljon kiinnosti kun sitten jopa vastasitkin. :)

ap

Joo, kiinnosti ihan v*tusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen deittaillut 46-49 ikäisenä. Samanlaisia kokemuksia. Minäkin olen mieluummin itsenäinen ja ilman miestä, kuin ottaisin kenet vaan, vain siksi että joku pitäisi olla. Pidän myös läheisyydestä ja seksistä tosi paljon, ja ehkä sen takia olen siinäkin tosi ronkeli. Menen sänkyyn vain miehen kanssa, jota todella haluan.

Olin yllättynyt siitä, miten miehet olivat ihan vakavissaan etsimässä parisuhdetta. Yksi jopa torjui tarjoukseni pelkästä tapailusta, koska halusi löytää jonkun tositarkoituksella. Minusta hän oli tosi fiksu.

Olin kyllä myös yllättynyt siitä, miten osa miehistä oli ikäisekseen tosi vanhan ja pöhöttyneen näköisiä. Tässä iässä näköjään alkaa elämäntavat näkyä jo päällekin päin. Toisaalta parempi niin, kun itse en käytä alkoholia enkä tupakkaa, enkä muutenkaan biletä, niin yritän välttää baarikärpäset.

Tämänikäiseen ottaa enimmäkseen yhteyttä ne "amerikkalaiset everstit komennuksella Afganistanissa."

Oli myös kännisiä jonneja metsästämässä puumaa.

Kaiken kaikkiaan, jos pitäisi löytää nyt kumppani, niin tekisin profiilin ainakin matchiin ja eliittikumppaneihin.

Jos sinkkuunnun niin pitää muistaa tuo eliittikumppani, kiitoksia vinkistä. :) Noita "amerikkalaisia" ja nuoria miehiä tosiaan oli aika lailla tarjolla. Itse en ollut kiinnostunut nuoremmista miehistä, nigerialaishuijareista luonnollisesti vielä vähemmän. 

ap

Vierailija
24/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut extremeharrastajatyypit, kaljaheiskaset, leveilijät ja eri sortin wannabet kierrän kaukaa. Mulle kelpaisi ihan tavallinen, mukava mies. Ei haittaa, vaikka olisi masua tms.

Kaljaheiskaset. :D Voin kuvitella sieluni silmin tuon ihmistyypin, loistava termi!

Vierailija
25/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uuvatti" :D

Kiitos mielenkiintoisesta analyysista.

m45

Vierailija
26/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tsiisus... Hyvä ap, tiivistäpä koko kirjoittamasi höskäpaska vaikka 10 lauseeseen.

Kerroin jo ylempänä, että en jaksanut. Jos kirjoitat yhtään enempää niin tiedät, että se vaatii enemmän kuin pidempi teksti. En jaksanut. Ei ole pakko lukea. Problem solved. :)

ap

Vierailija
27/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku täti latelemassa vaatimuksiaan. Ketä kiinnostaa.

Onneksi on olemassa Thaimaa jossa voi huoletta polkea parikymppisiä muijia ja voi jättää tuollaiset huomoimatta.

Vierailija
28/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa kyllä aika pitkästi, mutta ei hauku kaikkia miehiä tai esitä mitään epärealistisia odotuksia. Tulee mieleen, että nämä negatiiviseksi, tylsäksi, tädiksi jne. nimittelijät ottivat itseensä syystä tai toisesta ja tulevat siksi ketjuun kertomaan, että ap:ssa on jotain vikaa. Ehkä se ottaa päähän, että nelissäkymmenissä olevalla naisella ei ole mitään pakottavaa tarvetta huolia ketään ja seuraa riittää (muuallakin kuin Thaimaassa rahalla).

Vierailija
29/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean tylyä tekstiä aloittajaa kohtaan. Kai nyt jokainen saa kertoa omia mietteitään ilman että ne jyrätään :D

Itse olen 37-vuotias sinkku ja aika lailla samanlaisia ajatuksia kuin aloittajalla. En tosin halua parisuhdetta, viihdyn parhaiten yksin!

Kun tätäkin palstaa selaa niin kamalia parisuhteita ihmisillä, yyh! Jos nyt puoletkaan jutuista on totta.

Vierailija
30/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku täti latelemassa vaatimuksiaan. Ketä kiinnostaa.

Onneksi on olemassa Thaimaa jossa voi huoletta polkea parikymppisiä muijia ja voi jättää tuollaiset huomoimatta.

Ei nuo vaatimukset nyt mitään mahdottomia olleet. Tosin sanon tämän sillä oletuksella että hänen oma kuvauksensa itsestään pitää myös paikkansa. Itse pidän naisista jotka ihan oikeasti kertovat millaisen miehen haluavat eivätkä vaan vastaa "joo, emmää tiedä, ihan sama kai" jokaiseen kysymykseen joka käsittelee mahdollisen kumppanin ihanneominaisuuksia.

Vierailija
31/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoi että nykyajan deittailu ei ole samaa kuin deittailu 90-luvulla tai 2000-luvun alussa. Minusta noihin aikoihin ei edes ollut mitään deittailua. Ihmiset eivät vatvoneet loputtomiin useampien kumppanikandidaattien kanssa, että aletaanko tässä seurustella vai ei. Se seurusteluasia puitiin ekoilla treffeillä. Jos ei alettu seurustella, niitä tokia treffejä ei edes ollut. Ja ennen niitä ekojakin treffejä oli sentään jollain tapaa tutustuttu vastapuoleen, vaikka netissä/ircissä oltaisiinkin tavattu. Ei siis lähdetty sokkona treffeille ventovieraan kanssa, vaan sellaisen kanssa, johon oltiin jo vähän tutustuttu ja joka vaikutti mielenkiintoiselta. 

Tuosta nopeatempoisuudesta en olisi ihan samaa mieltä. Mitä nopeatempoista on tässä nykysysteemissä, että tapaillaan useita ihmisiä useampaan kertaan, mutta valmista ei tule eikä seurustelusuhteita synny, saati että päästäisiin avioliittoon saakka? Minusta tuo näyttää turhanpäiväiseltä jahkailulta. 

Ehkä olen taantumuksellinen vastarannan kiiski ja juu, olen ollut naimisissa vuosituhannen vaihteesta. Mutta silti, en ikimaailmassa suostuisi tähän nykyisenkaltaiseen sekoiluun enkä usko että kaikki nuoretkaan suostuvat. Ongelmaksi heidän kohdallaan muodostuu se, että mistä löytää ne toiset, jotka ajattelevat samalla tavalla - että useampien ihmisten samanaikainen tapailu ei ole hedelmällistä ja että irtoseksi jättää ihmisiin jälkensä ja vaikuttaa myöhempiin parisuhteisiin.

Vierailija
32/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittailen pienessä kaupungissa (50 000 asukasta). Tarjonta täällä on tosi rajallista joten valitsemaan ei pääse. Yksin olo on hyvä vaihtoehto.

Vierailija
33/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ovat 35-40v lapsettomat sinkkunaiset, joiden sisäinen lisääntymiskello kuuluu Utsjoelle asti. Kaikki nyt ja heti.

Toinen ryhmä ovat ns gold diggerit. Olen kohtuu hyvin toimeentuleva mies ja yllättävän moni alkaa ehdottelemaan pian Dubain lomaa yms.

Vierailija
34/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Foorumin huomioon ottaen tiivistäminen on sangen tarpeellinen taito.

Se vaatisi enemmän, en viitsinyt. :)

Sille, jonka mielestä olen pinnallinen, jos seksisuhteessa painotan ulkonäköä mutta parisuhteessa en: ok, en tajua edelleenkään mistä sait päähäsi että se pinnallisuus ulottuu parisuhteeseenkin. Ehkä siksi, että möhömaha on nou-nou. :D

Musta on ihanaa, että joku on jaaritellut omasta tylsistymisestään ja siitä, miten ei jaksanut lukea. Aika paljon kiinnosti kun sitten jopa vastasitkin. :)

ap

Sulla saattoi olla ihan asiaakin, mutta pointti meni ohi, koska et osaa jäsennellen tiivistää kertomaasi. Ei se meitä lukijoita harmita. Sinullahan sitä asiaa oli.

Vierailija
35/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se turpeus yli nelikymppisillä miehillä, sellainen noussut pullataikina. Käytetäänkö liikaa hiivatuotteita? En pidä siitä turvotuksesta. Napakat, kiinteät kasvot pitää olla ja max. sänki ei mitään alapääkarvoitusta naamassa.

Vierailija
36/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoi että nykyajan deittailu ei ole samaa kuin deittailu 90-luvulla tai 2000-luvun alussa. Minusta noihin aikoihin ei edes ollut mitään deittailua. Ihmiset eivät vatvoneet loputtomiin useampien kumppanikandidaattien kanssa, että aletaanko tässä seurustella vai ei. Se seurusteluasia puitiin ekoilla treffeillä. Jos ei alettu seurustella, niitä tokia treffejä ei edes ollut. Ja ennen niitä ekojakin treffejä oli sentään jollain tapaa tutustuttu vastapuoleen, vaikka netissä/ircissä oltaisiinkin tavattu. Ei siis lähdetty sokkona treffeille ventovieraan kanssa, vaan sellaisen kanssa, johon oltiin jo vähän tutustuttu ja joka vaikutti mielenkiintoiselta. 

Tuosta nopeatempoisuudesta en olisi ihan samaa mieltä. Mitä nopeatempoista on tässä nykysysteemissä, että tapaillaan useita ihmisiä useampaan kertaan, mutta valmista ei tule eikä seurustelusuhteita synny, saati että päästäisiin avioliittoon saakka? Minusta tuo näyttää turhanpäiväiseltä jahkailulta. 

Ehkä olen taantumuksellinen vastarannan kiiski ja juu, olen ollut naimisissa vuosituhannen vaihteesta. Mutta silti, en ikimaailmassa suostuisi tähän nykyisenkaltaiseen sekoiluun enkä usko että kaikki nuoretkaan suostuvat. Ongelmaksi heidän kohdallaan muodostuu se, että mistä löytää ne toiset, jotka ajattelevat samalla tavalla - että useampien ihmisten samanaikainen tapailu ei ole hedelmällistä ja että irtoseksi jättää ihmisiin jälkensä ja vaikuttaa myöhempiin parisuhteisiin.

Tuhat yläpeukkua! Täällä toinen dinosaurus, joka ei ole koskaan deittaillut vaan suoraan sopinut seurustelusta.

Vierailija
37/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä meillä miehillä on hieman erilaiset preferenssit parinvalinnassa, mutta ainakin itselläni (44 v mies) irtoseksiin ja panosuhteisiin kelpaavat hieman tavallisemmankin näköiset naiset kunhan naisen asennoituminen on vain kohdillaan.

Sen sijaan pysyvämpään juttuun pitää naisen ulkonäön olla silmää miellyttävä. Olisi todella kurjaa viettää enemmän aikaa sellaisen naisen kanssa joka ei miellytä silmää.

Noita ensimmäisiä on helpompi löytää mutta jälkimmäiset ovat todella kiven alla. Se ikä tekee tehtävänsä.

Vierailija
38/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia ovat 35-40v lapsettomat sinkkunaiset, joiden sisäinen lisääntymiskello kuuluu Utsjoelle asti. Kaikki nyt ja heti.

Toinen ryhmä ovat ns gold diggerit. Olen kohtuu hyvin toimeentuleva mies ja yllättävän moni alkaa ehdottelemaan pian Dubain lomaa yms.

Kuka ylipäätään haluaa lomailla Dubaissa? Wt tuksut ehkä.

Vierailija
39/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En tiedä mitä kirjoitat työksesi, mutta mielestäni kirjoittamasi teksti siihen nähden mitä ilmeisesti halusit sanoa, oli aivan liian pitkä ja pitkästyttävä. Pointti jäi vähän niinku saamatta 🤔

Ihmettelet siis sitä, että deittailu on tänä päivänä erilaista kuin 20 vuotta sitten vai ihmettelet sitä, että kaikki ei hiffaa sitä, että se on erilausta?

Vierailija
40/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa ap puhui sekoilusta tai irtoseksistä? Itse en löytänyt sellaisesta mainintaa, vain seksikumppanin ulkonäöstä. Sitä ap:n listalla ei ollut, että nuo sekoilu/irtoseksikommentit ovat pitkään naimisissa olleiden suusta sitä pahinta huttua. Se, että ihminen ei vietä esim. kymmentä vuotta ilman ihmiskosketusta ja seksiä on aika kaukana sekoilusta. Seksiä voi harrastaa tutun ja kivan ihmisen kanssa ja siihen voi liittyä paljon läheisyyttä ja välittämistä. On olemassa muutakin kuin parisuhdeseksi tai sitten sekoilu-irtosuhdeseksi. Usko tai älä. 

N45