Deittailussa opittua (35-45 -ikäluokassa)
Täällä on useimmiten vain paljon nuorempien kokemuksia, tässä 41-vuotiaan, pitkästä liitosta eronneen naisen huomioita sinkkuelämästä noin neljän vuoden ajalta. Kun täällä on jokunen ikäiseni kuitenkin niin olisi kiva kuulla, mitä kokemuksia teillä on ja ovatko samankaltaisia kuin minun?
- Ihmiset eivät ymmärrä, että sitten 20-vuotispäivän/muun vuosia sitten olleen sinkkuuspäivän jälkeen oma asema suhteessa deittailtuun sukupuoleen on voinut muuttua. Jos on itse lihonut/laihtunut/alkanut treenata/pukeutuu säkkiin, ne kaikki muuttavat vastakkaisen sukupuolen suhtautumista. Itse olen nykyisin suositumpi kuin nuorena, mikä on melko hämmentävää. Johtunee siitä, että aika moni ikäiseni on lihonut, itse en ole muuttunut siltä osin, vanhentunut vain. Omat kriteerini eivät ole muuttuneet, etsin tavallista ja kotona viihtyvää, urheilullista miestä.
- Miehet eivät tajua, että naisetkin haluavat viehättyä miehen ulkoisesta olemuksesta. Ei tarkoita niitä mallimiehiä tai jotain supersliipattua, monelle tuntuu olevan käsittämätöntä jo se, että jotakuinkin normaali paino on odotuksena naiselta, joka itse liikkuu aktiivisesti. Ts. ei isoa möhömahaa.
- Palstalla sivuttu JOIDENKIN miesten ymmärtämättömyys deittailun luonteesta näkyy tässäkin ikäluokassa. Osa miehistä ei mitenkään tajua, että naiselle ei käy kuka vain kohtuullisen siedettävä mies. Se ei ole nirsoutta vaan läheisriippuvuuden vastakohta. Itsenäinen aikuinen ei ala roikkua missä vain, mikä sattuu osumaan eteen.
Kommentit (70)
JATKUU
- Miesten lorttohuutelut täällä tai muuallakaan eivät hetkauta lainkaan, nuorena sentään vähän välitin. Tässä iässä tiedän, että minulle sopivat miehet ovat tasapainoisia ja kokeneita eivätkä kohtele naista kuin kulutushyödykettä parinvalinnassa - minun tai jonkun muun vakiseksisuhde on heille yhdentekevä asia kuten heidänkin vastaavat juttunsa minulle, jos päädymme yhteen. Nykyinen tietää kuvioni ennen häntä varsin hyvin
ja myös seksikumppanieni määrän, joskus tuli puheeksi puolin toisin.
- Osa naimisissa vielä olevista luulee, että deittailu on sitä mitä 90-luvulla tai 2000-luvun alussa. Ei ole. Nyt ollaan nopeatempoisempia, pinnallisempia ja hitaita sitoutumaan. Puolensa ja puolensa tälläkin, mutta väsyn itse tosi nopeasti ihmisten tapailuun ja pidin aina pitkiä taukoja ennen kuin jaksoin hetken olla deittisivuilla.
- Ne, jotka paheksuvat nettideittailua, ovat todellisia peräkammarin uuvatteja. Normaali-ihmiset ovat nettideiteillä ja tinderissä, ne 20 vuoden taakse jämähtäneet tai muuten sosiaalisesti hieman, öh, erikoiset ovat sitten jossain missä lie huutelemassa, että tinderissä ovat vain ne, jotka eivät muuten saa seuraa. Jep, huomaa että ei olla tutustuttu valikoimaan. :D
Onneksi en ole sinkku. T. Toinen N41
Vierailija kirjoitti:
Joo, aika kova maailma. Mutta minkäs teet, niissä olosuhteissa on pärjättävä joissa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, aika kova maailma. Mutta minkäs teet, niissä olosuhteissa on pärjättävä joissa ollaan.
Ei ole mikään pakko seurustella, yksin pärjää myös hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko seurustella, yksin pärjää myös hyvin.
Se olin yksi minun pointeistani myös.
ap
Vierailija kirjoitti:
JATKUU
- Miesten lorttohuutelut täällä tai muuallakaan eivät hetkauta lainkaan, nuorena sentään vähän välitin. Tässä iässä tiedän, että minulle sopivat miehet ovat tasapainoisia ja kokeneita eivätkä kohtele naista kuin kulutushyödykettä parinvalinnassa - minun tai jonkun muun vakiseksisuhde on heille yhdentekevä asia kuten heidänkin vastaavat juttunsa minulle, jos päädymme yhteen. Nykyinen tietää kuvioni ennen häntä varsin hyvin
ja myös seksikumppanieni määrän, joskus tuli puheeksi puolin toisin.
- Osa naimisissa vielä olevista luulee, että deittailu on sitä mitä 90-luvulla tai 2000-luvun alussa. Ei ole. Nyt ollaan nopeatempoisempia, pinnallisempia ja hitaita sitoutumaan. Puolensa ja puolensa tälläkin, mutta väsyn itse tosi nopeasti ihmisten tapailuun ja pidin aina pitkiä taukoja ennen kuin jaksoin hetken olla deittisivuilla.
- Ne, jotka paheksuvat nettideittailua, ovat todellisia peräkammarin uuvatteja. Normaali-ihmiset ovat nettideiteillä ja tinderissä, ne 20 vuoden taakse jämähtäneet tai muuten sosiaalisesti hieman, öh, erikoiset ovat sitten jossain missä lie huutelemassa, että tinderissä ovat vain ne, jotka eivät muuten saa seuraa. Jep, huomaa että ei olla tutustuttu valikoimaan. :D
Mikäs tässä riepoo? :D
ap
Sinulla tuntuu olevan kova tarve tuomita muita ihmisiä sen mukaan toimivatko he samalla tavalla kuin sinä. Teit ihan hyviä huomioita, mutta samalla tekstistäsi huokuu tietynlainen stereotypisointi ja ennakkokäsitykset tietyistä ihmisistä. Esim se on jokaisen oma asia haluaako käyttää Tinderiä, ei se tee kenestäkään mitään outoa peräkammarin uuvattia(?) jos ei koe sitä itselleen sopivaksi tavaksi etsiä seuraa.
Mie olenkin laiska, mutta ainoa asia mitä aloin miettimään oli se, että miten joku jaksaa kirjoittaa tänne noin pitkän tekstin? :D
Vierailija kirjoitti:
Sinulla tuntuu olevan kova tarve tuomita muita ihmisiä sen mukaan toimivatko he samalla tavalla kuin sinä. Teit ihan hyviä huomioita, mutta samalla tekstistäsi huokuu tietynlainen stereotypisointi ja ennakkokäsitykset tietyistä ihmisistä. Esim se on jokaisen oma asia haluaako käyttää Tinderiä, ei se tee kenestäkään mitään outoa peräkammarin uuvattia(?) jos ei koe sitä itselleen sopivaksi tavaksi etsiä seuraa.
Tekstissäni mainittiin, että nettideittailun TUOMITSIJAT ovat peräkammarin uuvatteja. Siis ne, joiden mielestä netissä ovat vain epätoivoiset.
Tuo kuvaamani on aika kaukana siitä, että mielestäni netistä poissa pysyvissä olisi jotain vikaa. Sen kyllä ymmärrän ihan hyvin.
ap
No, kun mietin, että exäni kuulemma päivystää tinderissä lähes 24/7, niin enpä pidä tarjontaa sellaisena, että haluaisin itse sitä käyttää. Näin olen tutuilta sinkuilta kuullut, jotka tinderiä itse käyttävät.
En ole niin ulkonäkö- ja seksikeskeinen kuin ketjun aloittaja. Minulle tärkeintä tämän ikäisenä on se, että miehellä on pääkopassa sisältöä ja sydän paikallaan. On järkevä, fiksu, huomioonottava ja luotettava. Sellainen, jonka kanssa on hyvä olla. Ja joka tykkää tehdä ihan tavallisia asioita, kävellä metsässä, käydä teatterissa, matkustaa vaikka asuntovaunulla, lukea kirjoja.
Jotkut extremeharrastajatyypit, kaljaheiskaset, leveilijät ja eri sortin wannabet kierrän kaukaa. Mulle kelpaisi ihan tavallinen, mukava mies. Ei haittaa, vaikka olisi masua tms.
Vierailija kirjoitti:
Mie olenkin laiska, mutta ainoa asia mitä aloin miettimään oli se, että miten joku jaksaa kirjoittaa tänne noin pitkän tekstin? :D
Työni on pitkälti kirjoittamista ja olen aika nopea sekä jäsentämään ajatuksia että kirjoittamaan, tuossa meni aika lyhyt aika. :D
ap
Vierailija kirjoitti:
No, kun mietin, että exäni kuulemma päivystää tinderissä lähes 24/7, niin enpä pidä tarjontaa sellaisena, että haluaisin itse sitä käyttää. Näin olen tutuilta sinkuilta kuullut, jotka tinderiä itse käyttävät.
En ole niin ulkonäkö- ja seksikeskeinen kuin ketjun aloittaja. Minulle tärkeintä tämän ikäisenä on se, että miehellä on pääkopassa sisältöä ja sydän paikallaan. On järkevä, fiksu, huomioonottava ja luotettava. Sellainen, jonka kanssa on hyvä olla. Ja joka tykkää tehdä ihan tavallisia asioita, kävellä metsässä, käydä teatterissa, matkustaa vaikka asuntovaunulla, lukea kirjoja.
Jotkut extremeharrastajatyypit, kaljaheiskaset, leveilijät ja eri sortin wannabet kierrän kaukaa. Mulle kelpaisi ihan tavallinen, mukava mies. Ei haittaa, vaikka olisi masua tms.
Tuota, luitko edes mitä kirjoitin? Parisuhteessa olen ollut tavallisen tai vaatimattoman näköisten miesten kanssa, joiden seurassa on luonteva ja hyvä olla ja joita haluan. Ja jotakuinkin normaali paino.
Jos jonkun kivan miehen kanssa tulee hengailtua ja harrastettua seksiä, niin silloin ulkonäkö merkitsee. Ilman ihastumista tarvitaan sitä ulkonäköä.
Meitä on tosiaan erilaisia, itse en halunnut elää vuosia selibaatissa kun ei ollut pakko. Olen kyllä ollut pitkiä aikoja ilman seksiä, koska harva mies oli riittävän kiinnostava siinä mielessä. Seksi on tosiaan minulle tärkeää myös parisuhteessa, mutta ei vain siinä. :)
ap
Aika pitkästi jaariteltu, en oikein jaksanut keskittyä. Tunnut kuitenkin olevan jotenkin hyvin katkera ja vihamielinen ihminen. Huumoriakaan en oikein löytänyt teksteistä, vain pettynyttä valitusta. Ihme, että olet löytänyt jonkun yleensäkään, onnea siitä! Olen sinua vuoden vanhempi ja en oikein allekirjoittaisi mitään kohtaa. Eipä we silti haittaa, jokaisella on mielipiteensä. :)
Minä olen deittaillut 46-49 ikäisenä. Samanlaisia kokemuksia. Minäkin olen mieluummin itsenäinen ja ilman miestä, kuin ottaisin kenet vaan, vain siksi että joku pitäisi olla. Pidän myös läheisyydestä ja seksistä tosi paljon, ja ehkä sen takia olen siinäkin tosi ronkeli. Menen sänkyyn vain miehen kanssa, jota todella haluan.
Olin yllättynyt siitä, miten miehet olivat ihan vakavissaan etsimässä parisuhdetta. Yksi jopa torjui tarjoukseni pelkästä tapailusta, koska halusi löytää jonkun tositarkoituksella. Minusta hän oli tosi fiksu.
Olin kyllä myös yllättynyt siitä, miten osa miehistä oli ikäisekseen tosi vanhan ja pöhöttyneen näköisiä. Tässä iässä näköjään alkaa elämäntavat näkyä jo päällekin päin. Toisaalta parempi niin, kun itse en käytä alkoholia enkä tupakkaa, enkä muutenkaan biletä, niin yritän välttää baarikärpäset.
Tämänikäiseen ottaa enimmäkseen yhteyttä ne "amerikkalaiset everstit komennuksella Afganistanissa."
Oli myös kännisiä jonneja metsästämässä puumaa.
Kaiken kaikkiaan, jos pitäisi löytää nyt kumppani, niin tekisin profiilin ainakin matchiin ja eliittikumppaneihin.
Vierailija kirjoitti:
:D Täällä toinen laiska joka haukotteli jo ekassa ap:n tunteiden sekavassa ryöpyssä, tokassa piti etsiä jo tulitikut pitämään silmiä auki ja sen jälkeen loput menivät lähinnä nauraen ap:n toopeutta! :) Saa olla muuten aikamoinen Mies, että jaksaa ap:n totisuutta ja ehdottomuutta. Jos ap höpöttää samaan tapaan muistakin asioista, niin enpä usko jonoa oven takana olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota, luitko edes mitä kirjoitin? Parisuhteessa olen ollut tavallisen tai vaatimattoman näköisten miesten kanssa, joiden seurassa on luonteva ja hyvä olla ja joita haluan. Ja jotakuinkin normaali paino.
Jos jonkun kivan miehen kanssa tulee hengailtua ja harrastettua seksiä, niin silloin ulkonäkö merkitsee. Ilman ihastumista tarvitaan sitä ulkonäköä.
Meitä on tosiaan erilaisia, itse en halunnut elää vuosia selibaatissa kun ei ollut pakko. Olen kyllä ollut pitkiä aikoja ilman seksiä, koska harva mies oli riittävän kiinnostava siinä mielessä. Seksi on tosiaan minulle tärkeää myös parisuhteessa, mutta ei vain siinä. :)
ap
Kerroin vaan oman näkemykseni. Mitä itse mieheltä odottaisin.
Joo, sivulauseessa kirjoitit, että sulle kelpaa tavallinenkin mies. Mutta pääasiassa tekstisi käsitteli sitä, millainen miehen pitäisi olla ulkoisesti ja seksiä. Siitä sai tietyn, ehkä yksipuolisen mielikuvan arvomaailmastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työni on pitkälti kirjoittamista ja olen aika nopea sekä jäsentämään ajatuksia että kirjoittamaan, tuossa meni aika lyhyt aika. :D
ap
Foorumin huomioon ottaen tiivistäminen on sangen tarpeellinen taito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Foorumin huomioon ottaen tiivistäminen on sangen tarpeellinen taito.
Se vaatisi enemmän, en viitsinyt. :)
Sille, jonka mielestä olen pinnallinen, jos seksisuhteessa painotan ulkonäköä mutta parisuhteessa en: ok, en tajua edelleenkään mistä sait päähäsi että se pinnallisuus ulottuu parisuhteeseenkin. Ehkä siksi, että möhömaha on nou-nou. :D
Musta on ihanaa, että joku on jaaritellut omasta tylsistymisestään ja siitä, miten ei jaksanut lukea. Aika paljon kiinnosti kun sitten jopa vastasitkin. :)
ap
JATKUU
- Monilla miehillä on toisaalta myös halua ja uskallusta olla yksin, jos sopivaa naista ei löydy ja he myös kertovat sen suoraan. Miehet odottavat yhtä lailla kuin naiset, että se toinen "kolahtaa". Näitä on onneksi aika paljon. Itselle on helpompaa tapailla tällaista miestä kun tietää, että homma menee asiallisesti.
- Otan mielummin pakit vastaan kuin annan sellaiset, koska aggressiiviset, tylyttäjät ja muuten vaan oudot tulivat ensimmäisen sinkkuvuoden aikana liian tutuiksi. Sittemmin en selitelly, estin numeron jos nätisti ja suoraan kerrottu "en näe meillä yhteistä tulevaisuutta" ei riittänyt.
- Osa miehistä luulee, että naisen vuosien sinkkuuteen on aina syynä nirsous j aliian kovat odotukset. Minulle on sanottu päin näköäkin, että varmaan odotan jotain mallipoikaa ja jään yksin. Tosiasiassa olen ihastunut useimmiten ulkoisesti tavallisen tai vaatimattoman näköisiin miehiin, joiden kanssa oli hyvä ja luonteva olo ja joihin tunsin voimakasta seksuaalista vetoa. No, sitäpä nämä tietyt deitit eivät uskoneet millään. Ja ehkä tuo "hyvä ja luonteva olo ja voimakas seksuaalinen veto" on jo liikaa vaadittu jonkun mielestä. :D
- Yksin eläminen on yhä useammalle ihan validi optio, itsellenikin. Jos nykyinen, puoli vuotta sitten alkanut suhde loppuisi, tuskin etsisin kovinkaan aktiivisesti mitään. Olen tahattomasti lapseton enkä halua uusperhettä, joten mahdollisuuteni löytää edes hyvin yleisluontoisilta kriteereiltään sopiva mies, saati sellainen johon ihastuisin, on aika nollaluokkaa. Olen hyvännäköinen ja sosiaalinen, joten kivoja ja komeita seksikumppaneita kyllä löytyy pidemmäksikin aikaa. Parisuhteessa ulkonäöllä ei ole niin väliä, mutta pelkkään seksiin tarvitsen komean, että kiinnostun riittävästi ilman ihastumista. Fyysinen läheisyys ja seksi on niin tärkeää, että ilman seksiä en aio elää.