Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Me tullaan koko perheellä" – AARGH! Mikä lisääntyjiä oikein vaivaa?

Vierailija
25.04.2017 |

Useimmat ihmiset ymmärtävät, että kutsu esimerkiksi illanviettoon koskee vain niitä, jotka on kutsuttu. Mutta sitten on tämä ryhmä vanhempia, jotka kuvittelevat, että on ihan okei tulla pieni (tai isompikin) lapsi mukana, jos sitä ei ole erityisesti kielletty.

Jos kuulut tähän porukkaan, jonka mielestä on okei tuoda lapsi ihan vain ilmoitusluontoisesti, miksi kuvittelet näin?

Kommentit (433)

Vierailija
41/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se niin mene että kun kutsutaan perheellinen ja jos on alaikäisiä lapsia niin he saattavat tulla myös koska samaan pakettiinhan lapset kuuluvat. Eriasia jos erikseen mainittu ettei lapsia.

Missä vaiheessa käy niin, että oma persoona katoaa täysin sinne lasten alle? Että ihminen ei ole enää oma persoonansa vaan vain äiti, joka ei pysty erottamaan itseään muista perheenjäsenistä.

Tietenkään kutsu ei koske koko perhettä, jos se on esitetty yhdelle henkilölle. Ihan samalla tavalla kun jos minut kutsutaan jonnekin, en automaattisesti oleta, että voin ottaa mieheni mukaan. Mikä, MIKÄ, saa ihmisen luulemaan, että se on noin?

Aivan käsittämätömtä minusta. Ettekö koskaan käy missään ilman lapsia?

Vierailija
42/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuten ei kutsutuillakaan ole mitään velvollisuutta lukea ajatuksia.

Minkälaista ajatustenlukua kutsu illanviettoon mielestäsi vaatii, ja miksi ajattelet niin? -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niitä äitejä, jotka kykenevät priorisoimaan. Jos en pääse, ilmoitan, että sorry, muuta menoa. Mutta siitä vetää kutsuja herneen nenään ja alkaa heti syyllistää, että aha, et tule, kun et saa ottaa lapsia mukaan. Yritä siinä sitten vastata asiallisesti, että kutsujen ajankohta on väärä, oli niitä lapsia tai ei.

Miksi niin moni kuvittelee, että jos vanhemmat eivät juhliin tule, niin syynä on aina se, että mielenosoituksellisesti jäävät pois, kun eivät saa ottaa lapsia mukaan?

Sitten sulla on huonoja ystäviä. Minun kaveripiirissäni ei vedetä herneitä nenään toisten menoista tai ylipäänsä vaadita mitään selityksiä. Pahoittelut, en pääse, riittää.

Vierailija
44/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäsi nämä lasten kanssa tulijat pitäisi siis käännyttää ovelta?

Ei tietenkään, vaan siinä vaiheessa kun he ovat vastaamassa kutsuun, että ovat tulossa koko perheellä, pitää pahoitella väärinkäsitystä ja korjata, että kutsu oli vain aikuisille.

Vierailija
45/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta me ollaan yksikkö. Ymmärrät tämän sitten kun itselläs on lapsia eli oot "lisääntyjä".

Menettekö te koko perheellä myös leikkimään ja pomppimaan lastenne kaverisynttäreille, koska olette "yksikkö"? 😃😃😃

Vierailija
46/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin lapsettomilla ei ole käsitystä että alaikäinen lapsi ja vanhempi on yhtäkuin yksi ja sama paketti. Pahimmillaan lapseton saattaa ajatella että "siis onko se lapsi kokoajan sulla". No ei tietenkään ku naapurin varastoon menevät välillä pariksi päivää ja sieltä haetaan sitten. Haloo!

Vierailija
47/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kerran kysytty ihan suoraan, haittaako minua, jos meidän lapsia ei kutsuta häihin (sukulainen). Ei haitannut yhtään, vaikka ihan mielellämme otamme lapsia mukaan juhliin. Paikan päällä minulle selvisi, että toisen suvun lapset oli kutsuttu, meidän suvun lapsia ei. Ei haitannut yhtään, koska meidän suvussa on niin paljon lapsia, että juhlapaikaksi olisi tarvittu paljon isompi tila. Toisen puolison suvussa oli vain muutama lapsi.

Ja me saimme mieheni kanssa viettää lapsivapaan päivän, joka on meillä harvinaista herkkua.

Olemme olleet myös häissä, joihin oli kutsuttu meiltä vain minä, mieheni ja yksi lapsistamme (morsiamen kummipoika). Muut lapset menivät häiden ajaksi tädilleni hoitoon.

Vierailija
48/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiselta kantilta:

mitä ajattelee kutsuja, kun laittaa "ilman lapsia"-kutsun 2 kk:n ikäisen rintaruokinnassa olevan vauvan äidille? Ehkä ajattelee, että jee, tuo ei pääse varmasti, mutta onpahan nyt kutsuttu!

No, en sitten päässyt.

Ei esimerkiksi minulla ole aavistustakaan, ovatko kavereideni lapset rintaruokinnassa vai eivät, tai mitkä ovat ylipäätään kaksikuukautisen lapsen vanhemman mahdollisuudet päästä juhliin. En tiedä tuota vertaa lapsista, mutta eipä se ole kutsujan asia näitä asioita arvioida vaan kutsutun. Anteeksi joka tapauksessa, jos olen joskus loukannut sinua kutsumalla sinut mukaan hauskanpitoon! :D

Vierailija
49/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin lapsettomilla ei ole käsitystä että alaikäinen lapsi ja vanhempi on yhtäkuin yksi ja sama paketti. Pahimmillaan lapseton saattaa ajatella että "siis onko se lapsi kokoajan sulla". No ei tietenkään ku naapurin varastoon menevät välillä pariksi päivää ja sieltä haetaan sitten. Haloo!

Ei ole lapsettoman asia käsittää tai miettiä tuollaisia.

Vierailija
50/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vähän naurahdin kun kaveri piti juhlat ja yksi yritti tulla sinne lapsien kanssa😅 joo siis nää on ihan lasten juhlat, kun alkaa klo 21 ja kutsussa lukee että boolia ja muuta alkoholia tarjolla. HALOO

Joo, luulisi että yleensä juhlien alkamisaika, tarjoilut ym. kertoo jo tarpeeksi juhlan luonteensta, silti vaikuttaa ketjun perusteella, että joillekin pitäis olla se rautalangasta väännetty "ei lapsia" -maininta tai muuten eivät tajua.

Vierailija
51/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa tosiaan päin vastoin, että lapsi saa kaverilta synttärikutsun. Sitten vanhemmat menevät sinne mukaan, koska olemme yksikkö. :D

Vierailija
52/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä olen käsittänyt, että on sellainen vaihtoehto kuin viedä lapsi hoitoon lapsenvahdille tai mummolaan tai minne ikinä. Että ei sitä nyt jonnekin varastoon tarvitse teljetä. Mitä ihmettä nyt taas?

Vierailija
53/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se niin mene että kun kutsutaan perheellinen ja jos on alaikäisiä lapsia niin he saattavat tulla myös koska samaan pakettiinhan lapset kuuluvat. Eriasia jos erikseen mainittu ettei lapsia.

Varmaan itse miellätkin kuuluvasi "pakettiin", mutta mikä saa sinut kuvittelemaan, että lapseton kutsuja haluaa paikalle koko perheesi? Vai ajatteletko asiaa ylipäätään muiden kuin itsesi kannalta? -ap

No et osaa kyllä sinäkään katsoa muiden kannalta lainkaan jos et kertakaikkiaan viitsi yhtä lausetta lausahtaa vieraillesi. :D

Pata ja kattila ja miten se menikään..

Vierailija
54/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai jotkut ääliöt eivät olleet kunnioittaneet hääparin toivetta.

Ei kyllä ne lapset/vauvat olivat siellä ihan toivottuina kutsuvieraina. Tilanpuutteen vuoksi osa lapsivieraista oli karsittu pois, lähiomaisten ja lähimpien ystävien lapset olivat tervetulleita. Me emme olleet aivan niin läheisiä emmekä vetäneet tästä mitään herneitä neniimme. Tuli vain yllärinä, että kutsu onkin meille aikuisille enkä sitä heti siitä kutsusta edes tajunnut.

Vierailija
55/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän vastauksia "Tullaan koko perheellä" -ihmisiltä, ja nekin vähät eivät varsinaisesti anna kuvaa itsetietoisesta ja pohtivasta luonteenlaadusta, valitettavasti. Mutta hyvä huomata, etten ole ainoa tätä ilmiötä kummasteleva. -ap

Vierailija
56/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä!

Vierailija
57/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiselta kantilta:

mitä ajattelee kutsuja, kun laittaa "ilman lapsia"-kutsun 2 kk:n ikäisen rintaruokinnassa olevan vauvan äidille? Ehkä ajattelee, että jee, tuo ei pääse varmasti, mutta onpahan nyt kutsuttu!

No, en sitten päässyt.

Itse kieltäytyisin kohteliaasti, mutta olisin hyvilläni siitä, että ystävät kutsullaan osoittavat kiinnostuksensa minun läsnäolooni. Tulisi hyvä mieli ja olo, ettei täysin tipu kaveriporukasta lapsen takia.

No, kaikkia ei kai voi miellyttää.

Vierailija
58/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla en ole lapsen kanssa klo 7 ja 16 välillä, viikonloppuisin on usein isomman harrastuksia. Näitä kultaisia perhehetkiä on niin vähän, että mieluummin olen lasteni kanssa kuin kaverilla juhlimassa.

Ystäviä näen viikottain. Mukava jutella kahdestaan rauhassa. Ei siihen erillisiä illanviettoja tarvita.

Vierailija
59/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiselta kantilta:

No, en sitten päässyt.

Ja jos ei olisi kutsunut ollenkaan, niin loukkaantunut olisit siitäkin... Tämän takia ne ystävät "hylkää" lapsia hankkineet, teitä on ihan mahdoton miellyttää.

Niinpä.. Enkä minä ainakaan lapsettomana kauheasti tiedä näistä asioista. Ehkä varmuudeksi kutsuisin (ettei tunne oloaan ulkopuoliseksi) ja sitä paitsi ainakin itse luulin, että sitä maitoa voisi mahdollisesti esim. pumpata ja ainakin näin olla vähän aikaa poissa. Omassa kaveripiirissä ihan pienten vauvojen äidit on ainakin muutamaksi tunniksi pystyneet osallistumaan illanistujaisiin ym., vaikka imettäisivätkin.

Vierailija
60/433 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on nyt ap aivan turha miettiä mitä näiden "tullaan koko perhe" -ihmisten korvien välissä liikkuu, kun asia korjaantuu sillä, että laadit riittävän selkeät ja yksiselitteiset kutsut. Jos olet epävarma miten kutsusi ymmärretään, niin luetuta se vaikka jollain kaverilla. Ja laita vastauspyyntö riittävän aikaisella päivämäärällä, että mahdolliset väärinkäsitykset saadaan setvittyä.

Minä en ole koskaan saanut kutsua tuollaiseen illanviettoon eikä minulla ole sen myötä mitään käsitystäkään siitä, mitä tuollainen illanvietto saattaisi pitää sisällään. Jos kutsu on laadittu kovin epäselvästi, saattaisin hyvin kuvitella sen koskevan koko perhettä. Mutta viimeistäänhän asia selviäisi siinä kohtaa kun olisin vastaamassa kutsupyyntöön.