Kokemuksia Tampereen/lähialueiden kirpputoreista?
Olisi jonkin verran myytävää kertynyt, ja kirpparilla niistä pääsisi huomattavasti helpommin eroon kuin hermoja raastavalla FB-kaupalla. Mutta mikä olisi hyvä kirpputori? Myytävänä lähinnä nuorten naisten vaatetta, jonkin verran kirjoja ja kodintekstiiliä.
Kangasalla Pirkan kirpputorikeskus vaikutti vilkkaalta ja myynnissä oli paljon hyvää tavaraa, mutta tekisi totisesti mieli boikotoida epäselvän hinnoittelupolitiikan vuoksi. Eivät siis suostu kertomaan nettisivuillaan tai Facebookissa paljonko pöytävuokra on eikä sitä lue kirppikselläkään missään, vastaavat vain että tule paikan päälle juttelemaan. Mutta tämä siis kuitenkin harkinnassa jos muilla on kokemuksia että on superhyvä.
Mites Kodin kakkonen Tampereella Hämeenpuistossa? Tai Kirppis-Ropelli Pirkkalassa? Ropelli on edullinen ja sinne olisi helppo viedä tavaraa (asumme Härmälässä), mutta käykö siellä kukaan? Pitäisi varmaan käydä katsomassa... Radiolla tai Bonuskirppiksellä pöytävuokrat ovat kamalat ja jälkimmäisellä omistaja(?)nainen seurasi minua kuin myymälävarasta kun kaivoin laukusta kännykän vastatakseni siihen, joten ei antanut erityisen hyvää kuvaa itsestään.
Kommentit (40)
Tampereen Kalevassa, melko lähellä Prismaa juu Takojankadulla on avattu uusi kirppis Kirpparilla. Melko tyhjää oli vielä kyllä, mutta kyllä siellä porukkaa pyöri ja pihassa oli autoja paljon. Tilat on huomattavan väljemmät kuin esim Bonuksella tai keskustassa kirppareilla ja henkilökunta on ollut mukavaa. Toivottavasti porukka juu löytäisi tuonne, että pysyisikin :)
Vierailija kirjoitti:
Radiolle en itse veisi ihan jo pelkästään kusipäisen henkilökunnan vuoksi.
Kerran varasin pöydän kodin kakkoselta ja olin oikeastaan ihan yllättynyt, miten hyvin tavara meni kaupaksi. Tosin paljon tavaraa jäi kuitenkin myymättä.
Pirkkalan ropellissa on ollut lähinnä lastenvaatetta aina kun sinne olen eksynyt. Pöytävuokra on kuitenkin muistaakseni edullinen ja asun ihan lähellä joten tänne ajattelin seuraavaksi kamani viedä.
Tietääkö muuten kukaan mihin Tampereella kannattaisi lahjoittaa vaatteita? On nimittäin varastossa järkyttävä määrä vanhaa vaatetta, joka tuskin kaupaksi menee.
On siellä paljon muutakin, oon itse saanut tosi edullisesti sieltä vaatteita. Myyjät ei oo mitään kiskureita vaan usein saa hyväkuntoisia vaatteita ihan parilla eurolla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radiolle en itse veisi ihan jo pelkästään kusipäisen henkilökunnan vuoksi.
Kerran varasin pöydän kodin kakkoselta ja olin oikeastaan ihan yllättynyt, miten hyvin tavara meni kaupaksi. Tosin paljon tavaraa jäi kuitenkin myymättä.
Pirkkalan ropellissa on ollut lähinnä lastenvaatetta aina kun sinne olen eksynyt. Pöytävuokra on kuitenkin muistaakseni edullinen ja asun ihan lähellä joten tänne ajattelin seuraavaksi kamani viedä.
Tietääkö muuten kukaan mihin Tampereella kannattaisi lahjoittaa vaatteita? On nimittäin varastossa järkyttävä määrä vanhaa vaatetta, joka tuskin kaupaksi menee.
On siellä paljon muutakin, oon itse saanut tosi edullisesti sieltä vaatteita. Myyjät ei oo mitään kiskureita vaan usein saa hyväkuntoisia vaatteita ihan parilla eurolla :)
Niin ja Ropelli on myös kivan kokoinen, jaksaa kiertää läpi. Pirkan kirpputorikeskuskin on kyllä hyvä, mutta on jo niin iso että käy työstä kiertää.
Mun lempparit ovat kirppis Silinteri Koivistonkylän Prisman yhteydessä, Klaffi ja Piironki Lempäälässä lähellä Ideaparkia ja Ropelli Pirkkalassa. Ja sitten kerran-pari vuodessa käyn tuolla Pirkan kirpparilla Kangasalla.
Silinteri on tilava ja kiva, iso kirppis, joka tosi helposti saavutettavissa. Asutaan Lempäälässä Kuljussa, ja käväisen aina säännöllisesti tuolla kaupassa Prismassa ja samalla kierrän kirpparin. Sijaitsi aiemmin Nekalassa, mutta mielestäni asiakasmäärä on varmaan tuplaantunut kun muutti Prisman tiloihin. Olen tehnyt tosi hyviä löytöjä! On lastenvaatteita, suht nuorekkaita naistenvaatteita ja sisustustavaraa. Mukavat, kohteliaat myyjät.
Ihan lempparini on myös Klaffi ja Piironki Lempäälässä. Sijaitsee Ideaparkin lähellä (huom! ei ole sama kuin joku Marjamäen kirppis, joka siinä vielä lähempänä Idistä, mutta ei ole lainkaan yhtä hyvä), joten myös tämä helposti saavutettavissa. Tampereelta ajelee motaria pitkin varmaan vartin verran. Vähän ahtaat käytävät, mutta aina paljon väkeä liikkeellä. Siistit pöydät yleensä hyvin hinnoiteltu. Ihan tosi ystävällinen henkilökunta. Lastenvaatteita paljon ja hyväkuntoisia, mutta myös sisustustvaraa, kirjoja, naistenvaatteita, välillä suht kivoja miestenvaatteitakin (ihan M-kokoa, ei sitä ainaista XXL:ää...).
Ropellissa tykkään käydä myös säännöllisesti, kun asioin Pirkkalassa vaikka Cittarissa samalla. Pieni, henkilökunta ei ehkä kaikkein palvelualtteinta, mutta ihan ok. Paljon lastenvaatteita ja leluja, mutta myös sisustustavaraa ja esim. kirjoja olen täältä löytänyt hyvin sekä astioita. Helposti saavutettavissa.
Tuossa mun lempparit, ja väittäisin olevani aika hyvä kirppishai. Ostan lapsille tosi paljon kirpparilta, ja silti ovat aina nätisti puettuja, kun on silmää jolla valita. Kotiinkin löytänyt ihan tosi kivoja juttuja noista ja joitakin vaatteita/kenkiä itselle. Miehellekin löysin yhdeltä em. kirppareilta siistin Jack&Jones-neuleen, jota pitää paljon, vaikka yleensä aina nurisee, miten en koskaan löydä kirpparilta hänelle mitään järkevää. :)
Radioon ainakin meni maku kun suhtautuivat kuin rikolliseen. Olin ihan myymässä siellä ja ihan asiallisen oloinen ihminen :D
Vierailija kirjoitti:
Radioon ainakin meni maku kun suhtautuivat kuin rikolliseen. Olin ihan myymässä siellä ja ihan asiallisen oloinen ihminen :D
kivan iso toisaalta , mutta kallis...
Hei nostan, kun google sinne ja tämä tuli. Kiinnostaa.
Hervannasa Swap kirpputori yllätti tosi posiitivisesti mut. Lisäksi Tarina on lemppari kirppis
Tarinasta on tullut outo. Kolme kertaa ollut myymässä nyt kesän ja talven aikana ja joka kerta jää fiilis, että jotain pöllitty, jotain vialla ja jotain hämärää. Ihme kaljatyyppejä kulkee alakerrassa ja samat romut pöydissä viikkoja. Onko siellä enää yhtään omistajien omien pöytien lisäksi olevia asiakkaita vuokralla? Olin yllättynyt, että miten nopeasti oli taso laskenut vain noin puolessa vuodessa ja miten paljon oli pöytiä tyhjänä. Taitaa pian konkassa olla koko kartano, kun siirtyvät johonkin varastosuoramyyntiin ainakin naapuriin tulleen cityvaraston perusteella. Tuskin olisi sitäkään varastoa juuri siihen kohtaan pykätty, ellei kirppismafiosot sielä kulmilla pyörisi. Tampereella ei ole enää aikoihin ollut hyviä kirppiksiä. Kaikki on ahnehdittu ja pilattu mummoliigoille tarkoitetuilla mummojopparikeikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kirppis Elli kirjoitti:
Kuulin että Kalevan alueelle lähelle Prismaa olisi tulossa uusi Kirppari. Se iso Kirppariketju (en muista nimeä) on vuokrannut sieltä tilat. Onko kellään faktaa asiasta.
On avattu pari viikkoa sitten Vepsäläisen kanssa samaan taloon. Aika tyhjää oli, ei varmaan kauaa tule olemaan jos ei pöydät ala täyttyä.
Ennustus kävi toteen, 9.12. olivat sulkeneet. Vuokrasoppari päättyi, kun se talo puretaan, uutta tilaa ei löytynyt. Tampereella on tällä hetkellä aika paljon tyhjää toimitilaa, eli ei tainnut olla pelkästään siitä kiinni.
Kirpputori Swap Hervannassa! :)
Pöytien joka päiväinen siivous, palvelupaketit, valoisa ja tuoksuton.
Vierailija kirjoitti:
Nostan ja samalla kerron, että kävin tsekkaamassa tuon Kodin Kakkosen. Ei vaikuttanut erityisen hyvältä, suurimmassa osassa pöytiä "mummoroinaa" (ikivanhoja kirjoja, poppanoita, vanhoja lakanoita ynnä muita), vain pari pöytää jossa oli myynnissä hyväkuntoisia tämän päivän vaatteita. Kahden aikaan arkipäivänä ei ollut montaa ihmistä lisäkseni kiertämässä, eli ei varmaan erityisen vilkaskaan. Toki viikonloppuna saisi tästä paremman kuvan.
Mikä on poppana?
Vierailija kirjoitti:
Lietsussa paljon kivoja kirppiksiä
Missä päin?
Nostetaanpa tämä jälleen kokemusten kartoittamiseksi :) Vastikään tännepäin olen muuttanut ja mietin mistä syksymmällä ottaisin pöydän (jos maailman tilanne sallii!) Minkälaisia kokemuksia viimeisimmäksi kirppareista täällä?
Pirkan kirppiksen vieressä on kierrätyskeskus jonne voi lahjoittaa tavaraa, tekstiilikierrätykseen voi viedä kaikkea puhdasta tekstiiliä.
Pirkankirppis Kangasalla on tosi kallis myyjän näkökulmasta. Ja pöytävuokraan kuuluu siivous; aina pöydät ihan mullin mallin. Ja asiakaspalvelu epäystävällistä
Itse tykkään Ropellista ja kirpputori Swapista. Nokialla on myös hyvä kirppis.
Silinteri on tilava ja siisti. Eikä henkilökunta ainakaan minulle ole äksyillyt. :)