Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Tampereen/lähialueiden kirpputoreista?

Vierailija
25.04.2017 |

Olisi jonkin verran myytävää kertynyt, ja kirpparilla niistä pääsisi huomattavasti helpommin eroon kuin hermoja raastavalla FB-kaupalla. Mutta mikä olisi hyvä kirpputori? Myytävänä lähinnä nuorten naisten vaatetta, jonkin verran kirjoja ja kodintekstiiliä.

Kangasalla Pirkan kirpputorikeskus vaikutti vilkkaalta ja myynnissä oli paljon hyvää tavaraa, mutta tekisi totisesti mieli boikotoida epäselvän hinnoittelupolitiikan vuoksi. Eivät siis suostu kertomaan nettisivuillaan tai Facebookissa paljonko pöytävuokra on eikä sitä lue kirppikselläkään missään, vastaavat vain että tule paikan päälle juttelemaan. Mutta tämä siis kuitenkin harkinnassa jos muilla on kokemuksia että on superhyvä.

Mites Kodin kakkonen Tampereella Hämeenpuistossa? Tai Kirppis-Ropelli Pirkkalassa? Ropelli on edullinen ja sinne olisi helppo viedä tavaraa (asumme Härmälässä), mutta käykö siellä kukaan? Pitäisi varmaan käydä katsomassa... Radiolla tai Bonuskirppiksellä pöytävuokrat ovat kamalat ja jälkimmäisellä omistaja(?)nainen seurasi minua kuin myymälävarasta kun kaivoin laukusta kännykän vastatakseni siihen, joten ei antanut erityisen hyvää kuvaa itsestään.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan ja samalla kerron, että kävin tsekkaamassa tuon Kodin Kakkosen. Ei vaikuttanut erityisen hyvältä, suurimmassa osassa pöytiä "mummoroinaa" (ikivanhoja kirjoja, poppanoita, vanhoja lakanoita ynnä muita), vain pari pöytää jossa oli myynnissä hyväkuntoisia tämän päivän vaatteita. Kahden aikaan arkipäivänä ei ollut montaa ihmistä lisäkseni kiertämässä, eli ei varmaan erityisen vilkaskaan. Toki viikonloppuna saisi tästä paremman kuvan. 

Vierailija
2/40 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lietsussa paljon kivoja kirppiksiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan kirppiskeskus oli ennen hyvä, nyt alan inhota sitä sen uuden tavaran "puotien" vuoksi. On kukkia, krääsää, lastenvaatteita, naistenvaatteita, kotileipurien tuotteita ja kampaamo. Ja ne hirveät karkkikasat siinä kassojen edustalla plus se kirppissanomat, jota tyrkytetään ostosten yhteydessä. Omistajalla euronkuvat silmissä ja suuruudenhulluus vienyt järjen. Tuo hintapolitiikka on myös älytön.

Suosittelisin Tarinaa Laukontorilla, se on oma suosikkini. Siellä on hyvä tunnelma, ja vaikka alakertaan onkin ikävät portaat ja se osaltaan rajoittaa asiakkaat vain tervejalkaisiin, sieltä tekee hyviä löytöjä eikä ole mielestäni hinnalla pilattu.

Kodin Kakkonen on vähän jotenkin kämäisen oloinen. Ja vähän sivussakin, siellä tulee harvemmin poikettua. Radiolla on surkea palvelu ja hirveät hinnat, Bonukselta varastetaan kuulemma kaikki ja vain käteinen käy. Kyttälän kirppis on ihan ok, mutta sinnekään ei aina tule eksyttyä.

Vierailija
4/40 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai joo, ja Pirkan kirppiskeskuksessa sijainti vaikuttaa. Oltiin viimeksi edessä, mutta kassojen edestä katsottuna ihan oikeassa laidassa (eli pääovia vastapäätä olevalla seinällä) ja myynti oli surkeaa, saatiin alle kymppi pöytävuokran päälle. Tuotteet oli hyväkuntoisia vaatteita, kirjoja, kenkiä, astioita ja leluja ja hinnat max. 5 euroa.

-3

Vierailija
5/40 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan kirppis on ehdottomasti paras. Tavarat menee tosi hyvin kaupaksi, vaikka ei olisikaan puljun parasta pöytää. Olen usein saanut vielä ilmaisia extrapäiviä, jos pöytään tulee seuraava vasta parin päivän päästä. Ja ainakin itseltäni on varastettu todella vähän mitään. Pöytä tosin sotketaan sekunneissa, että sitä on syytä käydä siistimässä.

Bonuskirppis on myös ihan hyvä, mutta sieltä on tavaroitani varastettu enemmän. Samoin Silinterissä varastettiin ja muutenkin myi huonosti, vaikka oli ihan ok paikalla pöytä, tavarat hyväkuntoisia ja hinnoittelu vähintäänkin kohdallaan.

Radiokirppiksestä liikkuu niin hirveitä kauhujuttuja, etten ole uskaltanut jalallanikaan astua.

Vierailija
6/40 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiolle en itse veisi ihan jo pelkästään kusipäisen henkilökunnan vuoksi.

Kerran varasin pöydän kodin kakkoselta ja olin oikeastaan ihan yllättynyt, miten hyvin tavara meni kaupaksi. Tosin paljon tavaraa jäi kuitenkin myymättä.

Pirkkalan ropellissa on ollut lähinnä lastenvaatetta aina kun sinne olen eksynyt. Pöytävuokra on kuitenkin muistaakseni edullinen ja asun ihan lähellä joten tänne ajattelin seuraavaksi kamani viedä.

Tietääkö muuten kukaan mihin Tampereella kannattaisi lahjoittaa vaatteita? On nimittäin varastossa järkyttävä määrä vanhaa vaatetta, joka tuskin kaupaksi menee.

Vierailija
7/40 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiolle en itse veisi ihan jo pelkästään kusipäisen henkilökunnan vuoksi.

Kerran varasin pöydän kodin kakkoselta ja olin oikeastaan ihan yllättynyt, miten hyvin tavara meni kaupaksi. Tosin paljon tavaraa jäi kuitenkin myymättä.

Pirkkalan ropellissa on ollut lähinnä lastenvaatetta aina kun sinne olen eksynyt. Pöytävuokra on kuitenkin muistaakseni edullinen ja asun ihan lähellä joten tänne ajattelin seuraavaksi kamani viedä.

Tietääkö muuten kukaan mihin Tampereella kannattaisi lahjoittaa vaatteita? On nimittäin varastossa järkyttävä määrä vanhaa vaatetta, joka tuskin kaupaksi menee.

Vierailija
8/40 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nekalassa Siliterissä tullut joskus myytyä tavaraa.

Mukava henkilökunta ja kun siellä usein tulee poikkeiltua, huomaa että tavaran vaihtuvuus on kohtuullisen ripeää.

Onhan sielläkin omat jobbarinsa ja tod. näk. osa tavarasta talon omia pöytiä (kuten kaikkialla muuallakin),  mutta hintataso on kohtuullinen (paitsi huonekalut kalliita) ja pöydät yleensä siistissä kunnossa.

Yksi parhaita kirppiksiä treella.

Vierailija
9/40 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

UFFin ja Fidan keräyslaatikoita on pitkin Tamperetta, netistä löytynee tarkemmat sijaintipaikat. Samoin ainakin Fida, Kontti ja Pelastusarmeija ottaa tavaraa vastaa ihan myymälöissäkin. Jos haluaa tukea eläinsuojelutyötä niin Pirkanmaan eläinsuojeluyhdistyksellä on pöytä Tarinassa Laukontorilla ja jossakin Nokian kirppiksellä. Kassalle kun jättää kamat niin kirppis hinnoittelee ne ja laittaa pöytään, tuotot menee kodittomille eläimille.

H&M ja Kappahl kerää tekstiilijätettä ja palkkioksi saa etukupongin per pussi. Hyväkuntoiset kamat veisin ehkä muualle, kyllä vanhatkin kamppeet saattaa joillekin kelvata.

Vierailija
10/40 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltsu (av klo 13-19 muistaakseni) siinä Viinikan liikenneympyrän kupeessa. Siellä käy tätä "rantojen väkeä" eli jos on aikuisten siistiä ja puhdasta vaatetta, niin sinne. Googlaile huoltsu tampere, niin varmaan löytyy lisäinfoa.

Vierailija
11/40 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista kaikki! Tuosta Tarinasta en ole koskaan kuullutkaan, voisi sen käydä tsekkaamassa. Tuolla Silinterillä yhdellä tutulla ei kuulemma mennyt juuri mikään kaupaksi, mutta toisaalta hän on sen verran erikoisen tyylinen ihminen, ettei se välttämättä kauheasti kerro... 

Vierailija
12/40 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä, olisi kiva kuulla kokemuksia!

Vierailija
13/40 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös Tarinaa Laukontorilla! Todella mukava paikka sekä hyvä ja iloinen palvelu.

Vierailija
14/40 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orivedellä on kiva ja todella siisti Hohto kirppis. Kannattaa kurkata niiden netti- ja fb-sivut. Itse olen tehnyt tuolla hyviä tilejä. Toki matkaa Tampereelta on puolisen tuntia, mutta heillä on pöydän järkkäys -palvelu ja myyntiä saa seurattua varausjärjestelmästä, niin välttämättä ei tarvitse käydä kuin ehkä myytävää lisäämässä. Henkilökunta on kohteliasta ja ainakaan multa ei ole mitään varastettu pöydästä.

Vierailija
15/40 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin Tarinalle ääni.

Jos ois vähänkin stressaavampaa kirpparipöydän pitäminen, en jaksaisi. Ja omalla kohdallani tää tarkoittaa sitä, että tuonne menen ennen kaikkea ystävällisen henkilökunnan, hyvän palvelun takia takaisin.

(Tiedän olevani yliherkkä ihminen, enkä edesmene paikkoihin, joissa olen kuullut olevan tyly palvelu. Se nyt vaan on mulle isompi koettelemus kuin jollekin muulle, vaikken sitä päälle päin näytäkään.)

Vierailija
16/40 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli vuosi sitten pöytä Bonuksella ja olin varautunut siihen, ettei varmaan paljon jää käteen pöytävuokran jälkeen, kun kallein hinnoittelemani tuote oli vitosen. Tuli kuitenkin kivasti voittoa ja mukava yllätys oli, kun kirppis teki tarjouksen lisäviikosta, jossa pöytä oli ilmainen ja kirpparille meni provikkaa sen viikon myynnistä 30 prossaa. Halusin tavaroista eroon, joten tämä oli hyvä diili, kun jokainen tienattu euro oli vain plussaa eikä riskejä ollut. En huomannut, että pöydästä olisi hävinnyt mitään varkaiden matkaan (tosin tavaraa oli niin paljon että jotain on voinut jäädä hoksaamatta). Miinuksiakin kyllä oli: henkilökunta oli vähän kiireisen oloista ja kireää, pöytä oli päivän jälkeen myllätty eli piti käydä usein ja kirppiksen tunnelma on vähän ahdistava.

Kirppisasiakkaana suosin Tarinaa - viihtyisä, rauhallinen ja siisti kirpputori.

Vierailija
17/40 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina on hyvä kirppis, mutta ainakin minun pöydästä varastettiin. Myynti oli ihan hyvä, mutta paras se on ollut Pirkan kirpputorikeskuksessa. Johtunee osaksi hyvistä aukioloajoista ja asiakkaita siellä riittää. Silinterissä käy paljon porukkaa, vaikka suurin osa vaatteista siellä on nuhjuisia.

Vierailija
18/40 |
27.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ehdottomasti Hervannassa toimivaa kirpputori Swappia. Tosi siisto, aina näkyy ihmisiä, saa seurata myyntiä kännykällä ja ihana henkilökunta 💖 halpa! Siivoo pöydänki!

Vierailija
19/40 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin että Kalevan alueelle lähelle Prismaa olisi tulossa uusi Kirppari. Se iso Kirppariketju (en muista nimeä) on vuokrannut sieltä tilat. Onko kellään faktaa asiasta. 

Vierailija
20/40 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppis Elli kirjoitti:

Kuulin että Kalevan alueelle lähelle Prismaa olisi tulossa uusi Kirppari. Se iso Kirppariketju (en muista nimeä) on vuokrannut sieltä tilat. Onko kellään faktaa asiasta. 

On avattu pari viikkoa sitten Vepsäläisen kanssa samaan taloon. Aika tyhjää oli, ei varmaan kauaa tule olemaan jos ei pöydät ala täyttyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme