Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ideoita työttömän kuntokuuriin?

Vierailija
25.04.2017 |

Jään työttömäksi yt-neuvottelujen tuloksena ja viimeinen työpäiväni on kolmen viikon päästä. Samalla tai viimeistään parin viikon päästä siitä alkaa viisivuotiaan poikani kesäloma, olen yksinhuoltaja. Työnhaun lisäksi ajattelin nyt panostaa fyysiseen kuntooni, joka on päässyt yt-stressin ja muiden syiden vuoksi aika retuperälle ja kesälomien aikana uuden vakityön löytäminen taitaa olla lähes mahdotonta.

Onko kukaan muu onnistunut treenaamaan samanlaisessa tilanteessa ja mitä lajeja suosittelette? Rahatilanne näyttää siltä, että kuntosali ja muu ohjattu liikunta on poissuljettu vaihtoehto ja salikäynteihin sitoutuminen olisi lapsen hoitokuvioiden vuoksi muutenkin mahdotonta. Uimassa käymme jo nyt, mutta lasta ei voi jättää altaaseen vartioimatta ja lasten altaassa aikuinen ei kummoista treeniä saa. Viisivuotias on liian pieni rattaisiin mutta ei jaksa kävellä sellaista vauhtia tai niin pitkään, että itse edes hengästyisin ja leikkipuistossa nolottaisi alkaa riuhtomaan jotain jumppaliikkeitä.

Tiedän että luettelin juuri melkoisen kasan tekosyitä, mutta tahto onnistua on kova siitä huolimatta. Kaikki ideat otetaan vastaan innolla.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisten lisäksi nostaisin esiin tehokkaan mutta edullisen hyppynarun. Silläkin voi hypellä niin kotona kuin pihalla tai leikkipuistossakin.

Vierailija
22/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treenasin kahden pienen lapsen yh:n näin:

-lenkille siten, että toinen polki pyörällä ja toinen rattaissa. Ihan hyviä, pitkiä matalan sykkeen lenkkejä sain näin tehtyä ->pohjakunto kasvoi hurjasti

-leikkipuistossa jumppasin: askelkyykkyä puomin päälle (ja ilman puomia), rekissä käsitreeniä, puomin päällä punnerrusta jne. Ei ole yhtään noloa jumpata leikkipuistossa, nolompaa on olla huolehtimatta itsestään.

-uimahallissa menin lasten altaan syvään päähän ja tein siellä esim. saksiliikettä jaloilla ja myös käsillä. Todella hyvää jumppaa! Samalla vahdin toisessa päässä allasta temmeltäviä lapsia.

-kotona iltaisin jumppasin telkkarin edessä oman kehon painon avulla, käsipainoilla jne. Ihan tehokasta ja samalla pystyi katsomaan telkkarista jotain kivaa ohjelmaa. Mulla oli myös kuntopyörä kotona. 

Kyllä sitä keinot keksii, jos liikkua haluaa!

Kiitos. Tiedän ettei leikkipuistossa jumppaaminen ole noloa mutta tunnen itseni myös niin hyvin, että tiedän että nykytilanteessa kynnys on liian suuri ja jos lasken treenini sen varaan, voi käydä huonosti. Sitten kun tunnen itseni vähän urheilullisemmaksi, leikkipuistosta löytyy varmasti monipuolisia liikuntamahdollisuuksia aikuisellekin. 

Tuota saksiliikettä olen itsekin kokeillut ja paikallaan vesijuoksua silloin kun veden syvyys on riittänyt. Jumppaaminen telkkarin edessä kuulostaa myös hyvältä idealta, varsinkin jos illalla huomaa ettei tullut tehtyä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi