Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ideoita työttömän kuntokuuriin?

Vierailija
25.04.2017 |

Jään työttömäksi yt-neuvottelujen tuloksena ja viimeinen työpäiväni on kolmen viikon päästä. Samalla tai viimeistään parin viikon päästä siitä alkaa viisivuotiaan poikani kesäloma, olen yksinhuoltaja. Työnhaun lisäksi ajattelin nyt panostaa fyysiseen kuntooni, joka on päässyt yt-stressin ja muiden syiden vuoksi aika retuperälle ja kesälomien aikana uuden vakityön löytäminen taitaa olla lähes mahdotonta.

Onko kukaan muu onnistunut treenaamaan samanlaisessa tilanteessa ja mitä lajeja suosittelette? Rahatilanne näyttää siltä, että kuntosali ja muu ohjattu liikunta on poissuljettu vaihtoehto ja salikäynteihin sitoutuminen olisi lapsen hoitokuvioiden vuoksi muutenkin mahdotonta. Uimassa käymme jo nyt, mutta lasta ei voi jättää altaaseen vartioimatta ja lasten altaassa aikuinen ei kummoista treeniä saa. Viisivuotias on liian pieni rattaisiin mutta ei jaksa kävellä sellaista vauhtia tai niin pitkään, että itse edes hengästyisin ja leikkipuistossa nolottaisi alkaa riuhtomaan jotain jumppaliikkeitä.

Tiedän että luettelin juuri melkoisen kasan tekosyitä, mutta tahto onnistua on kova siitä huolimatta. Kaikki ideat otetaan vastaan innolla.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen treenannut salilla.

Vierailija
2/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salikäynteihin ei tosiaan ole nyt mahdollisuutta. Rahat riittäisivät ehkä juuri ja juuri halvimpaan mahdolliseen salijäsenyyteen, mutta sellaisissa ei ole tarjolla lapsiparkkeja. Muutenkin taidan nyt laittaa säästöön rahaa jos sitä jää yli, tai käyttää sen lapseni hyvinvointiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräileminen... mahtuuko lapsi vielä pyörän istuimeen? Tai lapsi pyöräilee ja sinä juokset.

Vierailija
4/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa on paaaljon erilaisia kuntoilu-/jumppavideoita joita voi tehdä ihan kotona! Esim. Jessica Smith on yksi suosikeistani.

Vierailija
5/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräileminen... mahtuuko lapsi vielä pyörän istuimeen? Tai lapsi pyöräilee ja sinä juokset.

Kiitos, tämä on hyvä idea. Lapsi ei enää mahdu pyörän istuimeen, mutta hänen pyöräilyvauhtinsa voisi olla minulle sopiva lenkkeilyyn tai ainakin reippaaseen kävelyyn. Jos ottaa eväät mukaan ja suuntaa pyörällä vaikka naapurikaupunginosan leikkipuistoon saa päivän (ja kaloreita) kulumaan mukavasti.

Vierailija
6/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vaikka.

Tai sitten vaikka ostat voimistelurenkaat ja asennat ne puun oksaan tmv.

Kotona voi harjoitella pystypunnerruksia, kyykkyä, staattisia pitoja, punnerruksia.

Vierailija
7/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit stalkata jotain ihmistä kiertelemällä hänen asuinalueitaan. Koska ensimmäisenä työttömyyspäivänäsi sinusta tulee hullu, laiska mielenterveyskuntoutuja, joka ansaitset paikan kuntouttavaan työtoimintaan.

Vierailija
8/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtube, ehkä löytyy myös ilmaisia treeniappseja? Itse oon käyttänyt youtuben tanssi- ja joogavideoita, mutta varmasti muutakin löytyy. Koti ei tietenkään vastaa kuntosalia, mutta kyllä punnerruksilla yms. ainakin meikäläisen käsivoimatkin jonkun verran kasvaa :)

Vierailija
9/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit stalkata jotain ihmistä kiertelemällä hänen asuinalueitaan. Koska ensimmäisenä työttömyyspäivänäsi sinusta tulee hullu, laiska mielenterveyskuntoutuja, joka ansaitset paikan kuntouttavaan työtoimintaan.

Tätä en ottanutkaan huomioon. Tietääkö joku paljonko ponileikki kuluttaa kaloreita?

Vierailija
10/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvakuula kotiin (alkuun suosittelisin 8-kiloista), ohjeita netistä tai ohjekirja kirjastosta.

Lapsen kanssa voi myös "seikkailla" turvallisessa (=lasinsiruttomassa ym.) metsämaastossa.

Vierailija
11/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salikäynteihin ei tosiaan ole nyt mahdollisuutta. Rahat riittäisivät ehkä juuri ja juuri halvimpaan mahdolliseen salijäsenyyteen, mutta sellaisissa ei ole tarjolla lapsiparkkeja. Muutenkin taidan nyt laittaa säästöön rahaa jos sitä jää yli, tai käyttää sen lapseni hyvinvointiin.

Mitään muutakaan saa tuskin ilmaiseksi. Jumppaat sitten youtube-videoiden avulla. Mulla on todella pienet tulot, mutta vielä on salijäsenyys. Sinne on niin helppo mennä ja lapsiparkkikin maksaa itsensä takaisin, jos et maksa kesällä päivähoitomaksujakaan. Joku tuhlaa yhteen toinen toiseen.

Vierailija
12/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotijumppa onnistuu mainiosti ihan ilman välineitäkin, kyykyt, lankku, punnerrukset jne. Lapsi pyöräilee ja sinä juokset. Siinähän sitä jo onkin. Onko teillä päin urheilupuistoja, eli sellaisia joissa on aikuisille kuntosalityyppisiä välineitä? Jos on niin lenkkeilkää sellaiseen ja teette kuntosalitreenin siellä.

Minäkin harrastan vain tämäntyyppistä kuntoilua, koska meidän perheessä on aina niin kiire etten ehdi mihinkään ohjattuun. Onneksi kuitenkin pääsen juoksemaan yksin, mutta kotijumpat tehdään usein lasten kanssa yhdessä. Aivan riittävää liikuntaa, olen ihan hyvässä kunnossa. Tietysti joku ohjelma kannaattaa olla jota noudattaa sitten siinä kotijumpassa. Netistä löytyy kyllä.

Vierailija
13/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et edes lukenu alotusta. Ei ois tarvinnu edes lukea muutamaa lausetta enempää niin oisit tienny et kommentoit täysin turhaan. En oo ap mut sun kaltaset ärsyttää.

Vierailija
14/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvakuula ja käsipainot. Kehonpainotreeni. Mutta kuulailua kannattaa vähän miettiä et vaikka silloin ku lapsi nukkuu eri huoneessa, ettei vaan käy vahinko sen moukarin kanssa.

Vierailija
15/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan tehokasta treeniä kaipaat? Lapsen kanssa touhuamisesta saa jo ihan mukavaa kuntoilua, esim. naruhyppely, juoksentelu lapsi reppuselässä, voimistelu yhdessä (lapsi voi leikisti tehdä samoja liikkeitä  tai häntä voi käyttää painona jos jaksaa), roikkuminen renkaista/tangosta/puolapuista (pieni investointi, mutta tuo iloa myös lapselle), vesileikit uimarannalla (noin pieni ei välttämättä osaa uida, mutta vedessä juokseminenkin on hauskaa), jumppailu kotona lapsen katsoessa telkkaria. Kyllä se siitä, kun vain käyttää mielikuvitusta.

Vierailija
16/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vielä tungen kesällä tuon 5-vuotiaan rattaisiin, että pääsen kunnon lenkille. On muuten yllättävän raskasta työntää tuon ikäistä. 

Vierailija
17/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen portaiden kiipeämistä. Erinomaista kuntoilua!

Kahvakuulatreeni on hyvä vaihtoehto.

Tanssi kotona lapsen kanssa. Hauskaa molemmille!

Treenaa käsivarsia nostamalla painoja ja kroppaa tekemällä mm. kyykkyjä.

YouTubella on todella paljon hyviä ohjeita - ja kirjastosta saa lainattua erittäin hyviä kirjoja.

Onnea matkaan!

Vierailija
18/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et edes lukenu alotusta. Ei ois tarvinnu edes lukea muutamaa lausetta enempää niin oisit tienny et kommentoit täysin turhaan. En oo ap mut sun kaltaset ärsyttää.

Hmm, no minä olen onnistunut ihan hyvin treenaamaan salilla työttömänä viisivuotiaan lapsen kanssa. Sali maksaa 30 euroa kuussa, vaikea kuvitella mikä olisi halvempaa. Viisivuotias osaa piirrellä, lukea tai pelata tabletilla sen 30-45 minuuttia, mikä minulla kestää. Päivällä salilla on tilavaa ja hiljaista, hän ei häiritse ketään. Monesti hän on kyläs kaverillaan päivällä jolloin pääsen salille. Pahoittelen suurta ärsytystä, minkä vastaukseni aiheutti sinussa.

Vierailija
19/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, no minä olen onnistunut ihan hyvin treenaamaan salilla työttömänä viisivuotiaan lapsen kanssa. Sali maksaa 30 euroa kuussa, vaikea kuvitella mikä olisi halvempaa. Viisivuotias osaa piirrellä, lukea tai pelata tabletilla sen 30-45 minuuttia, mikä minulla kestää. Päivällä salilla on tilavaa ja hiljaista, hän ei häiritse ketään. Monesti hän on kyläs kaverillaan päivällä jolloin pääsen salille. Pahoittelen suurta ärsytystä, minkä vastaukseni aiheutti sinussa.

No, minun rahatilanteellani ei valitettavasti voi hankkia salikorttia salille jossa on lapsiparkki. Työttömäksi jäädessä ei ensimmäinen ajatukseni ole muutenkaan keksiä uusia rahareikiä, vaan kiristää olemassaolevista menoista. 

ap

Vierailija
20/22 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenasin kahden pienen lapsen yh:n näin:

-lenkille siten, että toinen polki pyörällä ja toinen rattaissa. Ihan hyviä, pitkiä matalan sykkeen lenkkejä sain näin tehtyä ->pohjakunto kasvoi hurjasti

-leikkipuistossa jumppasin: askelkyykkyä puomin päälle (ja ilman puomia), rekissä käsitreeniä, puomin päällä punnerrusta jne. Ei ole yhtään noloa jumpata leikkipuistossa, nolompaa on olla huolehtimatta itsestään.

-uimahallissa menin lasten altaan syvään päähän ja tein siellä esim. saksiliikettä jaloilla ja myös käsillä. Todella hyvää jumppaa! Samalla vahdin toisessa päässä allasta temmeltäviä lapsia.

-kotona iltaisin jumppasin telkkarin edessä oman kehon painon avulla, käsipainoilla jne. Ihan tehokasta ja samalla pystyi katsomaan telkkarista jotain kivaa ohjelmaa. Mulla oli myös kuntopyörä kotona. 

Kyllä sitä keinot keksii, jos liikkua haluaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi