Entiseksi muuttunut ystävä kutsuu lapsensa yo-juhliin?
Hyvä ystävä vain lakkasi ikinä soittamasta minulle koska " ei halunnut häiritä". En ymmärrä että mistä se häiritseminen edes tuli. Itse soittelin aikani ja sitten ajattelin että ehkäpä hän joskus soittaa kun ehtii/viitsii. Ei soittanut.
Nyt on mennyt vuosia ja hänen ainoa lapsensa kirjoittaa yo:kai.
Nyt sitten tulee kutsua.
En oikein osaa suhtautua ilolla enkö innostuksella.
Minusta tuntuu että nyt minua voidaan kutsua paikalle kun on jotain esitettävää ja näytettävää. Kaveri on sitä tyyppiä joka uusii keittiön ja hioo parketit tämmöisen juhlan takia.
Pitäisi varmaan osata ajatella että hän on ylpeä lapsestaan ja haluaa sitä juhlia. Minä en vaan saa juhlatunnelmaa päälle.
Enkä taida sinne mennä.
Kommentit (49)
Miksi noin negatiivinen? Ehkä hän ajatteli, että olisi mukava lähentyä uudelleen ja näin se kävisi luontevasti.
Mutta älä nyt ihmeessä mene, niin voit jatkaa jurotusta :).
Jos ystävällä oli vaikea elämäntilanne ja haluaisi nyt yrittää paikata välejä? Koskaan ei voi tietenkään tietää. Mutta älä mene paikalle jos ei tunnu siltä
Ehkä hän vain halusi kutsua sinut juhliin.
Ehkä tahtoo kutsua kaikki mahdolliset vähänkin tutut, koska saa enemmän lahjoja lapselle sillä tavalla.
En itse usko tähän, mutta kyllä sellaisia ihmisiä on ja pakkohan se pieni vaihtoehto on ottaa huomioon.
Lähetä onnittelukortti lapselle. Case closed.
Mitään pyyteentöntähän tuollaisessa kutsussa ei voi olla, eihän? Kaikkeen liittyy aina joku taka-ajatus. Mutta eipä siinä hittojakaan, sinä et mene. Hyvää kevään jatkoa!
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että nyt minua voidaan kutsua paikalle kun on jotain esitettävää ja näytettävää. Kaveri on sitä tyyppiä joka uusii keittiön ja hioo parketit tämmöisen juhlan takia.
Tämä kertoo enemmän sinusta, kuin hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tahtoo kutsua kaikki mahdolliset vähänkin tutut, koska saa enemmän lahjoja lapselle sillä tavalla.
En itse usko tähän, mutta kyllä sellaisia ihmisiä on ja pakkohan se pieni vaihtoehto on ottaa huomioon.
vaihtoehtona melko hölmö, koska puolituttujen tuomat lahjat eivät yleensä ole eri arvokkaita. Jotkut kuvittelee saavansa hääkutsunkin lahjan takia, mutta kyllä yhden pariskunnan/perheen hääkestityksiin menee enemmän rahaa kuin lahja ns. tuottaa, joten kyllä kutsu yleensä on vilpitön.
Minusta tuntuu, että ystäväsi on ujo ja jos sinulla on ollut kiireitä tms, hänelle on voinut tulla olo että häiritsee. Eli juhlasta hän saa hyvän syyn ottaa yhteyttä.
Menisittekö entisen kiusaajanne lapsen yo-juhliin?
Jos "ystäväsi" ei ole halunnut sinuun pitää yhteyttä niin miksi ihmeessä menisitkään hänen lapsensa juhliin. Pöh itse en ainakaan menisi. Vai onko tuo lapsi jotenkin sulle läheinen? (kummi?)
Jos kaveri on niin ujo ja haluaa lämmitellä suhteita pitkän eron jälkeen, niin miksei kutsu ap:ta kahville kahden kesken? Miksi kutsuu vasta isoihin (sukulais)juhliin, joissa ap tuntee luultavasti olonsa ulkopuoliseksi?
En menisi minäkään ap:na. Lähettäisin kortin. Luultavasti tosiaan kutsuvat kaikki mahdolliset tutut, jotta lapsi saa enemmän rahaa. Kyllä näitä oikeasti on. Tälläkin palstalla huudellaan, kuinka kallis lahja on sopiva lahja...
Vierailija kirjoitti:
Menisittekö entisen kiusaajanne lapsen yo-juhliin?
Menisin. Koska olemme molemmat menneet elämässä eteenpäin ja olemme puhuneet lapsuutemme läpi ja olemme nykyään ihan kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kertoo enemmän sinusta, kuin hänestä.
No kyllä noita "esittelen nyt tämän" -ihmisiä on olemassa.
Meilläpäin on yksi kauppiasrouva, joka ostelee näitä nykymuodin tavaroita ja vaatteita (huntereita, vuittoneita ja mitä näitä nyt on) ja pyörii sitten täyspoudalla kumisaappaat jalassa paikallisessa s-marketissa tunnin hyllyjen välissä, että kaikki varmasti näkee.
Ja usein olen nähnyt, että ei ole sattumaa.
Pyöriminen on niin säälittävää katsoa. Suurin osa kaupassa olevista ei tiedä, että ihailla pitäisi, vaikka saappaat huomaisivatkin.Hunter merkkinä on niille sama kuin vaikkapa Nokia, siis saapas kuin saapas.
Sama näytelmä toistuuaina, kun uutta on hankittu.
Eihän siinä mitään pahaa ole, ja mahtuvan sinne markettiin pyörimään, mutta, noh, vähän se huvittaa.
Ja hop, kateuskortti takas taskuun, merkkisaappaat on minullakin, ja laukkuja niin paljon että riittää, mutta markettiin en mene niiden kanssa pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ystävä vain lakkasi ikinä soittamasta minulle koska " ei halunnut häiritä". En ymmärrä että mistä se häiritseminen edes tuli. Itse soittelin aikani ja sitten ajattelin että ehkäpä hän joskus soittaa kun ehtii/viitsii. Ei soittanut.
Nyt on mennyt vuosia ja hänen ainoa lapsensa kirjoittaa yo:kai.
Nyt sitten tulee kutsua.
En oikein osaa suhtautua ilolla enkö innostuksella.
Pitäisi varmaan osata ajatella että hän on ylpeä lapsestaan ja haluaa sitä juhlia. Minä en vaan saa juhlatunnelmaa päälle.
Enkä taida sinne mennä.
En menisi. Kuulostaa joko leuhkimiselta tai sitten halutaan lahjoja mahd paljon. Menneet on menneitä, olisi ottanut yhteyttä aikanaan. Näitä vastaavia tulee joskus. Homman kruunaa vielä se kun jotain vastaavaa kutsua tule entiseltä ystävältä mikä on muuttanut matkojen päähän. On laitettu vielä lista oheen missä hotellissa voi yöpyä. Juu ei.
Saa muuten aika tärkeet ylppärit tms olla että hotellit ja taksit sun muut kustannan, lahjat toki lisäksi. Äkkiä tulee Pariisinmatkan hinta jostain kummin kaiman rippijuhlista.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuulostaa siltä, että kaverisi on ujo ja hänen on vaikea lähestyä ihmisiä. Nyt haluaisi tavata sinua pitkästä aikaa, kun sai hyvän syyn ottaa yhteyttä.
Eihän tollasissa ylioppilasjuhlissa tms mitään pysty keskustelmaan ja muistelemaan menneitä kivasti pysty, kauhee härdelli kun tätiä ja setää ja serkkua ja naapuria härvää edes takaisin. Sitä hymistelyä kun miettii samalla koska kehtaisi lähteä. En menisi.
Minusta kuulostaa siltä, että kaverisi on ujo ja hänen on vaikea lähestyä ihmisiä. Nyt haluaisi tavata sinua pitkästä aikaa, kun sai hyvän syyn ottaa yhteyttä.