Jännämieheni haluaa vauvan
Mieheni on ihan ehta jännämies. Olen tuntenut hänet 7 vuotta ja siitä kuusi vuotta seurannut hänen naisseikkailujaan, ennen kuin päädyttiin yhteen vuosi sitten. Hän seurusteli silloin vuosi sitten vielä silloisen tyttöystävänsä kanssa, ennen kuin jätti hänet minun takiani. Ehtaa jännämieheilyä siis. En edes tiedä, olinko tuossa suhteessa ainoa sivusuhde. Alkuun pelkäsin (ja ehkä pelkään vieläkin) että jännikseni vaihtaa minut johonkin toiseen lennosta.
On se vähän muuttunut. En todellakaan rajoita miehen menoja mitenkään, mutta nykyään tuo jää ihan vapaaehtoisesti kanssani kotiviikonloppua viettämään, siinä missä entisessä suhteessaan juoksi ulkona joka viikonloppu. Jos lähtee baariin, kotiutuu nykyään aina viimeistään kahdelta.
Alkuun meillä oli vääntöä vaikka mistä, jännis ei ymmärtänyt miksi hän ei kanssani voi sikailla samalla tavalla, kun edellisissä suhteissaan.
Puoli vuotta sitten muutettiin yhteen, siitä kuukausi, niin jännämieheni kosi. Jännämieheni, joka joskus vannoi, ettei ikinä mene naimisiin. Häitä olisi tarkoitus viettää 2018, mutta nyt sitten mieheni on ruvennut puhumaan, että haluaisi vauvan. Elämäntilanne olisi siihen periaatteessa ihan hyvä: molemmat olemme vakitöissä, asumme omakotitalossa ja jännis jopa tekee puolet kotitöistä. Rahasta ei riidellä, jännis nyt toki maksaa hivenen isomman osan elämisestä, hänellä kun on parempi palkka. Olen aina ollut hivenen epävarma siitä, haluanko lapsia, mutta jännikseni on ainoa mies ikinä, jota olen rakastanut niin paljon, että voisin edes harkita hankkivani lapsia. Ajatus lapsesta mieheni kanssa ei tunnu enää yhtään hassummalta, vaan päin vastoin ihanalta.
Mutta sitten arveluttaa se, että mieheni on jännämies. Tuleeko jännämiehestä koskaan hyvää, osallistuvaa isää, vai alkaako entinen meno taas heti uutuudenviehätyksen kaikottua? Ajatus siitä, että olen kaiket päivät ja illat jumissa lapsen kanssa kotona, kun jännämies huitelee ties missä, ei ole yhtään houkutteleva. Fiksua olisi tietysti odottaa vielä muutama vuosi ja katsoa, miten elo jänniksen kanssa sujuu, mutta fakta on se, että minulla on ikää jo 31 ja PCOS, joka saattaa vaikeuttaa lasten saantia, eli niiden tekemiseen täytyy varata aikaa.
Täällä on varmasti monia, jotka ovat tehneet lapsia jännämiesten kanssa. Tuliko niistä hyviä isiä ja aviomiehiä?
Kommentit (21)
No voit saada myös jännävauvan varsinkin jos on poika. Siis ei ole mitään pilaa,se kulkee geeneissä. Mun jännämiehen kanssa saama aikuinen poika istuu linnassa. Oli vauvasta asti ylivilkas ja rauhaton. Ei ollut kasvatuksesta kiinni.
Jännämiehistä harvemmin tulee hyviä isiä ja aviomiehiä.
Ai Karalahdella on jo uusi siitospatja?
Joo tee ihmeessä jos haluat ongelmia. Miksi kuvittelet että mies on muuttunut ? Saattaa olla joku vaihe menossa, ennenkuin alkaa taas vanhat tavat houkuttaa.. ja tuskin olet ensimmäinen nainen, joka kuvittelee olevansa jotenkin erilainen kuin miehen entiset. Tosiasiassa tälläisellä miehellä kaikki teot ja tekemättä jättämiset riippuvat vain ja ainoastaan miehen sen hetkisistä tarpeista.
Minäkin juoksen ulkona joka viikonloppu ja usein viikollakin.
Tee ihmeessä vauva, saat nähdä että kuinka kauan jännämiestä kiinnostaa sun revennyt römpsä.
Jos et ole varma, haluatko lapsia, älä ihmeessä suostu moiseen ja vielä jonkun miehen takia. Jeesus...
Jännävauva, tämä oli jo uusi! :'D
Kysy Kamalahdilta. Viimeistään vauva-aikana jännis katoaa kuin pieru Saharaan, ja ennen sitä ottaa varmasti muita viihdyttäjiä jos kerran on niin iihhana. Valinta on sun, hyviä vaihtoehtoja ei kuitenkaan ole.
Suositus:
- älä mene naimisiin, niin saat helposti yksinhuoltajuuden
- muuta raskausaikana erilleen, niin yksinhuoltajuuden saanti helpottuu
Sitten jos jännis pysyy siihen asti kun lapsi aloittaa koulun, niin naimisiinmenoa voi harkita
Jännämies kastaa heppinsä vieraaseen jo sillä aikaa kun olet lapsen kanssa synnärillä.
Vierailija kirjoitti:
Joo tee ihmeessä jos haluat ongelmia. Miksi kuvittelet että mies on muuttunut ? Saattaa olla joku vaihe menossa, ennenkuin alkaa taas vanhat tavat houkuttaa.. ja tuskin olet ensimmäinen nainen, joka kuvittelee olevansa jotenkin erilainen kuin miehen entiset. Tosiasiassa tälläisellä miehellä kaikki teot ja tekemättä jättämiset riippuvat vain ja ainoastaan miehen sen hetkisistä tarpeista.
No tätähän minä pelkäänkin, ettei se oikeasti ole muuttunut, että nyt on vaan joku vaihe menossa. Kauhean kauaa ei vaan varaa ole odotella, jos sitä vauvaa haluaa.
Mutta olenhan minä erilainen kuin miehen entiset naiset. Joka riidan aikana jännis muistaa kertoa, kuinka ei ole koskaan tavannut näin vaikeaa naista :D
Vierailija kirjoitti:
No voit saada myös jännävauvan varsinkin jos on poika. Siis ei ole mitään pilaa,se kulkee geeneissä. Mun jännämiehen kanssa saama aikuinen poika istuu linnassa. Oli vauvasta asti ylivilkas ja rauhaton. Ei ollut kasvatuksesta kiinni.
Ei saisi nauraa, mutta siis jännävauva :D :D
Miehen geeneistä en kyllä tiedä, onko niissä vikaa. Miehellä on identtinen kaksosveli, joka on ihan kunnon mies, on naimisissa ja hyvä aviomies, mutta lapsia hänellä ei vielä ole, joten en osaa sanoa, olisivatko ne jännävauvoja...
AP
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole varma, haluatko lapsia, älä ihmeessä suostu moiseen ja vielä jonkun miehen takia. Jeesus...
Tämähän minua niin kovasti mietityttää :/ Jos haluaisin lapsen ihan ehdottomasti ja tietäisin pärjääväni yksinkin vauvan kanssa, tekisin sen potentiaalisen jännävauvan vaikka heti.
Mutta kun minä haluaisin vauvan nimenomaan tuon jänniksen kanssa :( Siis toki haluaisin vauvan ihan vaan vauvankin takia, mutta nimen omaan niin, että olisimme perhe.
AP
Ota aikalisä, ap. Ihan hyvin ehdit katsella jännämiehen uutta elämää vielä 3-4 vuotta, jos sulla ei ole palavaa intoa perheen perustamiseen.
Sait peräti 15 kertaa aloitukseen sanan jännämies tai mikä ellottavampaa, "jännis".
Anna mennä vaan, nyt kun pää on vielä pilvissä. Toivottavasti tulee kaksoset, sitten se vasta on tupla- eikun triplajännää.
HUOKAUS. Huono provo, muuten.
Olisiko mahdollista, että tuo jännämies olisi juoksunsa juossut ja haluaa nyt asettua jaloilleen?
Oma mieheni ei ollut noin radikaalisti jännämies, mutta lyhyehköjä suhteita oli ehtinyt kertyä useampi, lisäksi tykkäsi käydä ulkona ja alko maistui. Sitten tapasi minut ja selväsit oli juoksunsa juossut. Baarireissut vaihtuivat koti-iltoihin ja kaljakeissit muutamaan viinilasilliseen tai saunaolueen. Menimme naimisiin, nyt meillä on 5- ja 7-vuotiaat lapset ja mies on mitä ihanin aviomies ja isä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista, että tuo jännämies olisi juoksunsa juossut ja haluaa nyt asettua jaloilleen?
Oma mieheni ei ollut noin radikaalisti jännämies, mutta lyhyehköjä suhteita oli ehtinyt kertyä useampi, lisäksi tykkäsi käydä ulkona ja alko maistui. Sitten tapasi minut ja selväsit oli juoksunsa juossut. Baarireissut vaihtuivat koti-iltoihin ja kaljakeissit muutamaan viinilasilliseen tai saunaolueen. Menimme naimisiin, nyt meillä on 5- ja 7-vuotiaat lapset ja mies on mitä ihanin aviomies ja isä.
Ja käy vieraissa varmasti minkä kerkiää :)
Nää on niin nähty :)
Tottakai esittää ihanaa, koska seksi-, kotitalous-, ja elatuspalvelut on turvattu ja eron sattuessa taitaisi pamahtaa elarit päälle. No viimeistään 50 kohdilla pamahtaa ränni auki uudestaan.
Älä tee sitä. Jännisten kanssa EI pidä lisääntyä missään olosuhteissa.