Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko home vaunuissa terveysriski?

24.03.2006 |

Tuolla aiemmin olikin linkki marttoihin, miten hometahroja voi poistaa. Me oltais kanssa saamassa käyttöön vanhat sisarusrattaat jotka muuten toimisi meillä hyvin vaikka ovatkin vanhat ja paljon käytetyt... mutta mietin sitä, että onko home terveysriski lapsille, jotka vaikka nukkuu rattaissa tai muuten oleilee niissä kenties tunteja päivässä? Läiskät ei juuri näy, ja sen puoleen mulla ei ole tarvetta tahranpoistoon, mutta jos home voi altistaa esim. allergioille tai muille, niin sitten pitää hommata jotain muuta...

Muistan joskus lukeneeni että on jotain ainetta mikä " epäaktivoi" homeen - ei siis poista tahroja, mutta vaikka home näkyy kankaassa, se ei ole enää elävää eikä siis levittele mitään itiöitä tms. Onko kellään tietoa asiasta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan home tietysti terveysriski muutenkin. Jatkuva oleskelu homeisissa tiloissa voi aiheuttaa vakavia terveysriskejä (olet varmaankin kuullut hometaloista). Missään tapauksessa ainakaan vauvaa ei pidä nukuttaa homeisella patjalla / vaunuissa.

Hometta ei oikein tahdo saada millään pois. Piimässä liottamisesta voi kuulemma olla apua, mutta ei kai sekään pahoihin tahroihin tepsi.

Vierailija
2/3 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä kysymys vai eikö kukaan tosiaan tiedä asiasta mitään? Mistähän seuraavaks kysyis...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen putsannut homeiset vaunut ihan kloriitilla, raakana vaan ja monta kertaa,harjausta ja kunnon huuhtelu. Ei lähtenyt edes tumman sinisestä kopasta värit yhtään. Eikä mustista juoksurattaistakaan. Toki värin lähtö riski on olemassa. Ei ole home takaisin palannut vaikka ulkona kosteassa on molemmissa vauvuissa ja rattaissa nukutettu lapsia.