Niskat niin jumissa että pää ei käänny, auttakaa
Onko tähän mitään kotikonsteja? Tuskin saan mitään lääkäriaikaa enää näin myöhään tälle illalle ja nukkuminen vaikuttaa ihan mahdottomalta.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Se on tension neck nimeltään. Jos laitat pään ylösalas niin sulla saattaa lähtee taju kivusta, mee seinän kautta jos kokeiletse, koska se tosiaan voi helpottaa, tai sitten pahentaa. Jos mä olisin sä, mä vetäisin kylmästi alkoholi-buranakoktailin ja koittaisin saada unta. Tue selkä hyvin. Aamulla lääkäriin hakemaan vahvemmat tropit ja saikkua. Ja kärsi se saikku. Kun niska aukeaa, liikuttele varovasti ja availe sitten sitä. Se saikku on pitkä ja lääkäri varottelee, että ellet nyt hoida niin kroonistuu. Usko sitä, mä en uskonut. Tsemppiä.
Voi räkä kun mulla ois just vipa viikko työpaikassa. Ei oikein hyvä aika jäädä saikulle. :(
Siis eikö kukaan käy hierojalla?? Itse käyn säännöllisesti 2kk välein, ei pääse mitään jumeja tulemaan.
ainoa mikä tuohon auttaa on tennispallo (tai sellainen tarkoitusta varten valmistettu piikikäs muovipallo, saa varmaan jostain urheiluliikkeestä) sen kohdan alle, josta kipu on peräisin ja makailee/kieriskelee varovasti sen pallon päällä hieroen kohtaa auki. itsellä se jumissa oleva, kivun aiheuttava kohta on yläselässä silloin kun pää ei käänny vaikka kipu tuntuukin niskassa. siihen kohtaan on vaikea päästä muuten käsiksi mutta tuo auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö kukaan käy hierojalla?? Itse käyn säännöllisesti 2kk välein, ei pääse mitään jumeja tulemaan.
Tää oli tämmönen eilen kun heräsin aamulla. Ei ole koskaan ollut näin paha. En ole tällaista osannut pelätä.
Otitko jo kumpiakin särkylääkkeitä maksimimäärän?
Jollei ole lämpötyynyä, kastele pyyhe niin kuumalla vedellä kuin hanasta tulee, väännä kuivemmaksi ja kiedo niskan ja harteiden ympärille. Liikuttele vähän ajan kuluttua sen verti harteita ja niskaa kuin pystyt, niin ettei ala sattua liikaa.
Nukkuessa tue pötkötyynyllä niska !!! Ja pyöritä luurankoa juuri noin se kaikki on historiaa pian. Usko minua sillä olen kokenut tuon helvetin aikoinaan. Ota pyörittäminen tavaksi!!!
Vierailija kirjoitti:
Jollei ole lämpötyynyä, kastele pyyhe niin kuumalla vedellä kuin hanasta tulee, väännä kuivemmaksi ja kiedo niskan ja harteiden ympärille. Liikuttele vähän ajan kuluttua sen verti harteita ja niskaa kuin pystyt, niin ettei ala sattua liikaa.
Otin särkylääkkeitä kyllä. Kipu tuntuu enemmän vasemman olkapään puolella. Ehkä vasen olkapää vähän alempana, mutta venyttely ei tunnu kyllä yhtään hyvältä nyt. Tuota lämpökäärettä voisi kokeilla. Suihku ei aamulla kyllä vaikuttanut juurikaan. Pyörittelen lantiota ja koko selkäranka pitää outoa rutinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli tämmönen eilen kun heräsin aamulla. Ei ole koskaan ollut näin paha. En ole tällaista osannut pelätä.
Tuo kropan pyörittäminen vie kaikki pinteet etkä hierojaa tarvi!
Jos on sellaista kirvelevää kipua lihaksessa, niin silloin voi olla tulehtuneet lihakset, eli auttaakin kylmä eikä kuuma. Tunnissa saa selville, kumpi helpottaa.
Nykyisin varoitetaan niska venyttelyistä, esimerkiksi että vedetään päätä sivulle, silloin tukkeutuu ne viimeisetkin väylät aivoihin.
Lihasrelaksantit auttavat parhaiten, itsellä Sirdalud toimii hyvin ja ei toipumiseen jumista mene koko viikkoa.
Myös lihaskipuvoiteista on itselleni ollut apua, ehkä Voltaren on paras.
Makaa sängyssä niin , että niska on mahdollisimman rennossa asennossa ja rentouta itseäsi tietoisesti aloittamalla jaloista ruumiinosa kerrallaan.
Facebookissa on erittäin hyvät ohjeet Urheiluhieroja Joel Hakalalta! Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin särkylääkkeitä kyllä. Kipu tuntuu enemmän vasemman olkapään puolella. Ehkä vasen olkapää vähän alempana, mutta venyttely ei tunnu kyllä yhtään hyvältä nyt. Tuota lämpökäärettä voisi kokeilla. Suihku ei aamulla kyllä vaikuttanut juurikaan. Pyörittelen lantiota ja koko selkäranka pitää outoa rutinaa.
Venyttely ja liian rajut liikkeet onkin pahasta silloin kun lihas on valmiiksi ihan jumissa, kramppi voi siitä vain pahentua. Pientä ja varovaista liikettä, pyörittelyä ja nostelua, niin pientä ettei ala vielä vihloa mutta että verenkierto alueella lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lähteekin selkärangasta olet sen ikäinen kuin se ! Venyttely voi olla vahingollista jos on tulehdustila. Varovaisesti aloitat pyörittelyt ja se menee ohi. Kaikessa maltti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pytty jumppaa:)
Kannattaisiko tässä vaiheessa opetella ne yhdyssanasäännöt? Pyttyjumppa on eri asia kuin pytty jumppaa.
Kyllä tuo veivaaminen L-rangassa on perusliike.