Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsiskö terveydenhoitaja/sairaanhoitaja päiväkotiin töihin?

Vierailija
24.04.2017 |

Sairaalatyötä en koe omakseni, enkä myöskään neuvolatyötä, mutta lasten kanssa työskentely kyllä kiinnostaisi. Mitä kannattaisi opiskella? Vai voisiko saada töitä tällaisella koulutuksella? Tietoa/kokemusta kellään?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän päiväkoteihin haetaan välillä sairaanhoitajaa esim. sen takia, että ryhmässä on diabeetikkolapsi, joka tarvitsee oman hoitajan. Kannattaa etsiä myös näitä paikkoja, jos päiväkotityö kiinnostaa. 

Varmaan aika harvassa. Lähihoitaja kun on täysin pätevä hoitamaan diabeetikkolasta ja hallitsee sen lisäksi sen varhaiskasvatuspuolen. Ja jokatapauksessa diabeettikolapsen ryhmän kaikki aikuiset lääkekoulutetaan db:n hoitoon, eihän se voi yhden aikuisen harteilla olla, jos tämä vaikka sairastuu...

Eipä ole tällaisia paikkoja kyllä näkynyt. Ja työ loppuu varmaan sitten kun lapsi muuttaa tai lopettaa hoidon... Jostain kuulin, että myös allergiapäoväkoteihin saatetaan joskus hakea sairaanhoitajaa, mutta eipä ole näkynyt hakuja. T. Ap

Eli odotat että työpaikka päiväkodissa tuodaan lautasella eteen? Ei tuoda. Sitä pitää hakea. Aloitat sijaisuuksilla ja katsot kestääkö pää alaa. Sen mitä sinä näet lapsesta neuvolassa on pieni osa lapsen elämää. Päiväkodissa näet kaiken. Kuten vanhemmistakin. Mutta vain kokeilemalla voit tietää.

Vierailija
42/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän päiväkoteihin haetaan välillä sairaanhoitajaa esim. sen takia, että ryhmässä on diabeetikkolapsi, joka tarvitsee oman hoitajan. Kannattaa etsiä myös näitä paikkoja, jos päiväkotityö kiinnostaa. 

Ikinä en ole kuullut, että tuon takia sairaanhoitajaa haettaisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut sh-opiskelijana sijaisuuksia päiväkodissa. Johtaja sanoi, että lastenhoitajan sijaisuuksiin ja varsinaiseen työhön vaaditaan nimenomaan lähihoitajan tai lastenohjaajan tutkinto. Opiskelin sitte oppisopimuksella lastenohjaajaksi ja viihdyn hyvin. Ihana päivätyö lasten parissa.

Olin siis alunperin puolessa välissä sairaanhoitajan opintoja, mutta tuleva vuorotyö kauhistutti näin kolmen lapsen äitinä. Muutama kummasteli alan vaihtoa, mutta nykyään kukaan ei ihmettele. Viihdyn hyvin työssäni. Oppisopimus voisi olla vaihtoehto sinullekin ap!

Vierailija
44/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoteihin ei palkata edes lähihoitajia, jos ne eivät ole suuntautuneet lapsiin ja nuoriin. Sairaanhoitoon ja huolenpitoon suuntautuneen on turha hakea pk:sta vakipaikkaa.

T. Vanhustyöhön suuntautunut lähihoitaja

Vierailija
45/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haeta sairaanhoitajaa, jos diabeetikko -lapsi. Silloin pitää olla omahoitajana lähihoitaja, ei lastenohjaaja. Tiedän tämän, koska olen työskennellyt kroonisesti sairaiden lasten kanssa. Lähihoitaja vastaa myös vaikeasti kehitysvammaisen lapsen lääkehoidosta ja perushoidosta. Myös letkuruokinta kuuluu työnkuvaan, mikäli lapsen tarve vaatii.

Vierailija
46/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas täällä lähihoitajien dissaus menossa... Yllättävää!

Vierailija
47/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ainakaan halua dissata lähihoitajia ollenkaan! Arvostan sitä työtä todella paljon, ja harmittaa ehkä vähän etten alunperin lukion jälkeen hakenut lähihoitajakouluun, koska nimenomaan lapset (terveet), vanhukset ja vammaiset ovat lähellä sydäntä. Juuri ne, kenen kanssa lähihoitaja yleensä työskentelee, ei niinkään sairaanhoitaja. T. Ap

Vierailija
48/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Th näkee yhtä lasta pienen hetken kerrallaan niin, että lapsella on vanhemmat mukana. Hieman eri asia olla vastuussa koko ryhmästä läpi päivän.

Vierailija
49/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksköhän lähäreitä dissataan aina niin paljon?

Vierailija
50/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Th näkee yhtä lasta pienen hetken kerrallaan niin, että lapsella on vanhemmat mukana. Hieman eri asia olla vastuussa koko ryhmästä läpi päivän.

On se tietty, mutta kyllä th:llakin voisi olla jotain annettavaa pk-työhön. Yleensä kuitenkin tulee lasten kanssa toimeenkin. Varmaan aika nopeasti oppisi hommat.

Vierailija
51/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, oliko tämä jo täällä, mutta sinuna aloittasin soittamalla johonkin oppilaitokseen, josta valmistuu lähihoitajia ja kysymään, kuinka paljon hyväksilukuja sh voisi saada tutkinnosta. Varmaan aika paljon terveydenhoitopuolen asioita saisit suoraan hyväksiluettua tai ainakin niin, että vain näytät näytöillä osaamisesi, mutta sitten kasvatusosan joutuisit opiskelemaan.

Nykyisellä koulutuksellasi voisit ehkä päästä johonkin lastenkotiin suoraan töihin, mutta se olisi sitten 3-vuorotyötä.

Vierailija
52/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajan koulutuksella pääsee lastensuojeluyksiköihin ohjaajaksi töihin. Ainakin meidän nurkilla haetaan aina joko sosionomia tai sairaanhoitajaa. Sairaanhoitaja saa melkein valita, että mihin menee. 

Vierailija
53/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites olisi lähihoitaja tai lastentarhanopettaja?

No niinpä. Lastentarhanopettajan opinnot ovat ehkä vähän turhan pitkät, ja opiskelemaan myös aika vaikea päästä. Tosiaan tiedä voinko opiskella lähihoitajaksi, kyllä kai? Hullunahan kaikki minua varmasti pitää, mutta onko sillä väliä? T. Ap

Mikset voisi opiskella lähihoitajaksi?

Sairaanhoitajasta lähihoitajaksi? Niin no miksen? :D Jokainen kenelle olen ajatuksen kertonut, on tyrmännyt mut aivan täysin. Enkä ole itsekään kuullut kenenkään koskaan tehneen niin. T.ap

Mä tiedän muutamankin sairaanhoitajan joka on nimenomaan opiskellut lähihoitajaksi päästäkseen päiväkotiin töihin. Vanhoista opinnoista saa tosi paljon hyväksilukua. Siinä käytännössä suoritetaan ne lapsi- ja nuorisotyön opinnot jotka sairaanhoitajakoulutuksesta jää puuttumaan sekä niihin kuuluvat harkat.

Vierailija
54/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomit ovat ykkössijalla lastensuojeluyksiköihin. Ja päiväkoteihin tosiaan lähihoitajat.

Ja en minäkään tajua tätä lähihoitajien dissausta!! Olen kiitollinen, että ammattitaitoiset lähihoitajat hoitavat lapsiani joka päivä, kun olen töissä.

Vierailija
55/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä. Lastentarhanopettajan opinnot ovat ehkä vähän turhan pitkät, ja opiskelemaan myös aika vaikea päästä. Tosiaan tiedä voinko opiskella lähihoitajaksi, kyllä kai? Hullunahan kaikki minua varmasti pitää, mutta onko sillä väliä? T. Ap

Sairaanhoitajasta lähihoitajaksi? Niin no miksen? :D Jokainen kenelle olen ajatuksen kertonut, on tyrmännyt mut aivan täysin. Enkä ole itsekään kuullut kenenkään koskaan tehneen niin. T.ap

Mä tiedän muutamankin sairaanhoitajan joka on nimenomaan opiskellut lähihoitajaksi päästäkseen päiväkotiin töihin. Vanhoista opinnoista saa tosi paljon hyväksilukua. Siinä käytännössä suoritetaan ne lapsi- ja nuorisotyön opinnot jotka sairaanhoitajakoulutuksesta jää puuttumaan sekä niihin kuuluvat harkat.

Tätä minäkin tarkoitin sillä kun sanoin että suuntautumisvuosi varmasti riittää :) Ei ap tosiaan joudu mitään perushoidon tunteja ja vanhusharkkoja tekemään. Eli vuodessa selviää helposti.

Vierailija
56/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi aikuiskoulutuskeskus? Se on paljon nopeampi reitti ja saisit varmasti paljon enemmän hyväksilukuja sitä kautta. Käytännössä kävisit vain sen lastenhoitoon liittyvän osion. Tai oppisopimus.

Vierailija
57/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin tarkoitin sillä kun sanoin että suuntautumisvuosi varmasti riittää :) Ei ap tosiaan joudu mitään perushoidon tunteja ja vanhusharkkoja tekemään. Eli vuodessa selviää helposti.

Ei selviä, kun ei se homma noin mene. Mitään ei saa suoraan hyväksiluetuksi. Kaikki täytyy erikseen anoa ja aika nihkeästi annetaan. Lähihoitajan perusopinnot täytyy suorittaa. Pelkkä suuntautumisvuosi ei todellakaan onnistu.

Vierailija
58/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan aika harvassa. Lähihoitaja kun on täysin pätevä hoitamaan diabeetikkolasta ja hallitsee sen lisäksi sen varhaiskasvatuspuolen. Ja jokatapauksessa diabeettikolapsen ryhmän kaikki aikuiset lääkekoulutetaan db:n hoitoon, eihän se voi yhden aikuisen harteilla olla, jos tämä vaikka sairastuu...

Eipä ole tällaisia paikkoja kyllä näkynyt. Ja työ loppuu varmaan sitten kun lapsi muuttaa tai lopettaa hoidon... Jostain kuulin, että myös allergiapäoväkoteihin saatetaan joskus hakea sairaanhoitajaa, mutta eipä ole näkynyt hakuja. T. Ap

Eli odotat että työpaikka päiväkodissa tuodaan lautasella eteen? Ei tuoda. Sitä pitää hakea. Aloitat sijaisuuksilla ja katsot kestääkö pää alaa. Sen mitä sinä näet lapsesta neuvolassa on pieni osa lapsen elämää. Päiväkodissa näet kaiken. Kuten vanhemmistakin. Mutta vain kokeilemalla voit tietää.

Hahah, joku kehottaa terveydenhoitajaa katsomaan kestääkö pää :D Tietämättömälle vinkkinä, että terveydenhoitajan tutkinto sisältää myös sairaanhoitajan tutkinnon ja kaikki ne harjoittelujaksot, jotka varmasti on tuhat kertaa haastavampia ja rakempia kuin lastenhoito tai vanhempien kitinän kuuntelu.

Tsemppiä terkalle alan vaihtoon!

Vierailija
59/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi aikuiskoulutuskeskus? Se on paljon nopeampi reitti ja saisit varmasti paljon enemmän hyväksilukuja sitä kautta. Käytännössä kävisit vain sen lastenhoitoon liittyvän osion. Tai oppisopimus.

Oppisopimus olisi varmaan hyvä ratkaisu. Silloinkin täytyy suorittaa kaikki lähihoitajan tutkintoon liittyvät osiot. Eli käydä välillä muualla harjoittelemassa ja tekemässä näytöt. Ja sitten teoriaopinnot tietenkin lisäksi. Lähihoitajan koulutuksessa ei pääse aiemman koulutuksen kautta luistamaan, vaan kaikki täytyy suorittaa. Jotakin voi saada hyväksi aiemmasta, mutta ajallisesti se ei opiskelua lyhennä. Ensimmäisen vuoden opintoihin kuuluu kasvun tukeminen, hoito- ja huolenpito ja kuntoutumisen tukeminen. Tuosta hoito- ja huolenpito osuudesta ap voisi saada jotain hyväksilukuja, mutta näyttöviikko pitäisi kuitenkin suorittaa. Itse päivähoidon ammattilaisena jouduin kyllä käymään koko lähihoitajaopintokokonaisuuden uudestaan. Vähän sain hyväksilukuja, mutta todella vähän ja aikaa meni saman verran kuin muillakin.

Vierailija
60/76 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksköhän lähäreitä dissataan aina niin paljon?

Koska lähäriksi pääsee kuka vaan, koulutus on olematon ja eivät tee kovinkaan vastuullista työtä? Tyypillisesti myös itse luoneet stereotypisen kuvan katkerasta, valittavasta ja sairaanhoitajille kateellisesta (wt-tyyppisestä) naishenkilöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi