Mitä tehdä kun yliopistoteini ei halua hommata haalareita vapuksi?
Huoh... harmittaa toisen puolesta kun jää kaikesta kivasta paitsi mutta ei kait tuota voi enää pakottaakaan kun on jo täysi-ikäinen.
T: Änkyräteinin äiti
Kommentit (60)
Ihme epäsosiaaliset erakot täällä taas kommentoi. Omina opiskeluaikoina ainakin 98%:lla oli ne haalarit ja hauskaa oli.
Vierailija kirjoitti:
Minä hankin haalarit yhteistilauksessa, kun ne muka "piti" hankkia. En käyttänyt niitä kertaakaan missään ja lahjoitin lopulta opintojen päätyttyä pois. Aivan turha hankinta, typerää rahanmenoa aikana, jolloin muutenkin on rahasta tiukkaa.
Meille ei haalarit maksaneet mitään, kun kerättiin paljon sponsoreita, jotka sai mainoksensa haalareihin. Kurssin tilille jäi sponssirahoista ylimääräistäkin kivasti. :)
Viimeksi muuten, kun oltiin haalareissa liikkeellä, joku "rantojen mies" huusi, että menkää töihin. :D
T. Lääkisläinen
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin yliopistoikäinen ei ole enää teini ja toiseksi, minkä ihmeen takia kuvittelet että lapsesi tykkäisi haalariimetyksestä samoin kuin sinä? Hän on iha oma yksilö jolla on omat mieltymykset ja mielipiteet ja tällä kertaa ne eivät mene yksiin sinun mieltymystesi kanssa, hyväksy se. Kaikkia ei biletys kiinnosta.
On teini jos on 19v, koska nineteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hankin haalarit yhteistilauksessa, kun ne muka "piti" hankkia. En käyttänyt niitä kertaakaan missään ja lahjoitin lopulta opintojen päätyttyä pois. Aivan turha hankinta, typerää rahanmenoa aikana, jolloin muutenkin on rahasta tiukkaa.
Meille ei haalarit maksaneet mitään, kun kerättiin paljon sponsoreita, jotka sai mainoksensa haalareihin. Kurssin tilille jäi sponssirahoista ylimääräistäkin kivasti. :)
Viimeksi muuten, kun oltiin haalareissa liikkeellä, joku "rantojen mies" huusi, että menkää töihin. :D
T. Lääkisläinen
Minkälaista mainosta joku yritys luulee saavansa sillä että heidän logonsa on jossain aamuyöllä hämyisessä ravintolassa humalaisen opiskelijan selässä?
Vierailija kirjoitti:
^ Mä ainakin olen kyllä pitänyt haalareita enemmän selvinpäin kuin kännissä. Ei haalarit tarkoita samaa kuin joku känniörveltäjä.
Mistähän se sitten johtuu, että aina kun haalariväkeä näkee, porukka joko on kännissä tai vähintäänkin kiskoo pussikaljaa?
Vitun noloa porukkaa noi haalariheebot, kun käppäilevät kaupungilla kaljakassit heiluen ja paskaa rap-musiikkia kannettavista kaiuttimista huudattaen. Spurgutkin osaa käyttäytyä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ Mä ainakin olen kyllä pitänyt haalareita enemmän selvinpäin kuin kännissä. Ei haalarit tarkoita samaa kuin joku känniörveltäjä.
Mistähän se sitten johtuu, että aina kun haalariväkeä näkee, porukka joko on kännissä tai vähintäänkin kiskoo pussikaljaa?
No hei haloo!? He kokoontuvat viettämään aikaa yhdessä. Ja tuskin kaksi siideriä sua haittaa vai haittaako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lääkisläinen
Minkälaista mainosta joku yritys luulee saavansa sillä että heidän logonsa on jossain aamuyöllä hämyisessä ravintolassa humalaisen opiskelijan selässä?
Onhan siinä Burana-mainos ihan parhaassa mahdollisessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haalarithan on nimenomaan tarkoitettu suojaamaan omia vaatteita likaantumiselta juhlittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hei haloo!? He kokoontuvat viettämään aikaa yhdessä. Ja tuskin kaksi siideriä sua haittaa vai haittaako?
Kokoontuvat viettämään aikaa yhdessä, ja siihen ajanviettoon kuuluu oleellisena osana alkoholi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, kiinnostaaks sua aikuisen lapsen asiat? Mulla oli haalarit mutta ei kait mun vanhemmat tiennyt niistä mitään.
Ööö... miksi ei kiinnostaisi? Onhan hän kuitenkin minun lapseni.
Ap
Ei aikuisen opiskelijan vappubiletys kuulu aikuisen vanhemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jäänyt haalaribiletys itseltä aikanaan välistä, kun pitää noin sekaantua nuoren asioihin?
Ei jäänyt. Itse asiassa pidin siitä aikoinaan kovasti. Siksi ihmettelenkin teinin nuivaa suhtautumista tähän. Ja enhän minä mihinkään ole sekaantumassa. Ilmaisen tässä vain harmistustani toisen puolesta. Kyseessä kun on kuitenkin .
Ap
"kerran elämässä -luokan kokemus, jota on sitten kiva vanhempana muistella?"
Et voi olla tosissasi. Se on vaan vappu. Yksi monista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoontuvat viettämään aikaa yhdessä, ja siihen ajanviettoon kuuluu oleellisena osana alkoholi...
No ei meidän bileissä katsottu ketään kieroon vaikka olisi selvinpäin. Pääasia, että juttua riitti.
Minä opiskelen AMK:ssa ja en ole vielä päättänyt haenko haalareita vai enkö. H*lvetin rumat ne on, menee rahaa, tykkään pukeutua muuhunkin, en jaksa mitään naurettavaa haalarimerkkikeräilyä, haalarit päällä baaririetoja yms. Mielestäni tämä haalarileikki on tosi tyhmä perinne, onko muissa maissa tällaista tietääkö joku? Tai jotain vastinetta tälle haalariurpoilulle? Olen 22v. ja mielestäni jo kasvanut tämän iän ohi, olen aikuismainen ja kypsä enkä joku kurahaalareissa rymyävä olento. Hirveä haloo jostain haalareista ja merkeistä, ja sitten on joku haalarimerkkikirpputorikin fb:ssä, kuka muka haluaa tilata jotain haalarimerkkejä, ompelukin on hyvin työlästä. TKK:ssa opiskeleva veljeni rasittaa vanhaa isoäitiämme, kun joutuu aina ompelemaan milloin mitäkin hölmöjä iskulauseita sisältäviä kangaspaloja lahkeisiin ja sinne tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, kiinnostaaks sua aikuisen lapsen asiat? Mulla oli haalarit mutta ei kait mun vanhemmat tiennyt niistä mitään.
Ööö... miksi ei kiinnostaisi? Onhan hän kuitenkin minun lapseni.
Ap
Ei aikuisen opiskelijan vappubiletys kuulu aikuisen vanhemmalle.
Ei niin mutta saa kai ap olla huolissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lääkisläinen
Ajattele, rantojen miehiäkin on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä opiskelen AMK:ssa ja en ole vielä päättänyt haenko haalareita vai enkö. H*lvetin rumat ne on, menee rahaa, tykkään pukeutua muuhunkin, en jaksa mitään naurettavaa haalarimerkkikeräilyä, haalarit päällä baaririetoja yms. Mielestäni tämä haalarileikki on tosi tyhmä perinne, onko muissa maissa tällaista tietääkö joku? Tai jotain vastinetta tälle haalariurpoilulle? Olen 22v. ja mielestäni jo kasvanut tämän iän ohi, olen aikuismainen ja kypsä enkä joku kurahaalareissa rymyävä olento. Hirveä haloo jostain haalareista ja merkeistä, ja sitten on joku haalarimerkkikirpputorikin fb:ssä, kuka muka haluaa tilata jotain haalarimerkkejä, ompelukin on hyvin työlästä. TKK:ssa opiskeleva veljeni rasittaa vanhaa isoäitiämme, kun joutuu aina ompelemaan milloin mitäkin hölmöjä iskulauseita sisältäviä kangaspaloja lahkeisiin ja sinne tänne.
Ei minullakaan ollut haalaria.
Ei sitä ole pakko hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jäänyt haalaribiletys itseltä aikanaan välistä, kun pitää noin sekaantua nuoren asioihin?
Ei jäänyt. Itse asiassa pidin siitä aikoinaan kovasti. Siksi ihmettelenkin teinin nuivaa suhtautumista tähän. Ja enhän minä mihinkään ole sekaantumassa. Ilmaisen tässä vain harmistustani toisen puolesta. Kyseessä kun on kuitenkin kerran elämässä -luokan kokemus, jota on sitten kiva vanhempana muistella.
Ap
Ota huomioon, vaikka saattaakin tuntua uskomattomalta, että ne jutut, mitkä juuri sinulle ovat olleet kerran elämässä-luokan hauskoja ja mahtavia kokemuksia eivät välttämättä ole sitä kaikille, ei edes omalle lapsellesi. Ne saattavat olla sellaisia, mitkä eivät kiinnosta tippaakaan nyt eivätkä myöhemmin, joten harmittelet ihan turhaan.
Ensinnäkin yliopistoikäinen ei ole enää teini ja toiseksi, minkä ihmeen takia kuvittelet että lapsesi tykkäisi haalariimetyksestä samoin kuin sinä? Hän on iha oma yksilö jolla on omat mieltymykset ja mielipiteet ja tällä kertaa ne eivät mene yksiin sinun mieltymystesi kanssa, hyväksy se. Kaikkia ei biletys kiinnosta.