Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö ketään käsillä puhuminen?

Vierailija
24.04.2017 |

Miksi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. En tiedä miksi.

Vierailija
2/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomoani ärsytti/pelotti. Itse puhun käsilläni ihan huomaamattani. Olin töissä kuntoutumiskeskuksessa ja pomoni mielestä asiakkaat siellä ovat mielenvikaisia - ja hän pelkäsi, että he hyökkäävät puolustukseksi meidän päälle, koska esitän hyökkäävää...

Terveisiä Eilalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää. En tiedä miksi.

Tiedäthän että on epäkohteliasta antaa sen näkyä naamasta, ettei pidä toisen ominaisuudesta.

Vierailija
4/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei puhu lainkaan käsillä, herää kysymys että miksi kädet eivät toimi. Mitä on jäänyt tekemättä, onko myös hienomotoriikka jäänyt kehittymättä.

Päälleliimattu käsien tönkköliikuttelu on tietenkin tyhmää, tai suunniteltu sellainen.

Vierailija
5/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittomakieli siis ärsyttää sinua? Muutenhan käsillä ei puhuta. Typerä ketju ja köyhä avaus.

Vierailija
6/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viittomakieli siis ärsyttää sinua? Muutenhan käsillä ei puhuta. Typerä ketju ja köyhä avaus.

Sama tuli mieleen. Kuulovammaiset hiljaa?

Vierailija
7/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsillä puhuminen?? Tarkoitatko viittomakieltä vai eteläeurooppalaistyyppistä käsillä viuhtomista puhuessa? 

Vierailija
8/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei puhu lainkaan käsillä, herää kysymys että miksi kädet eivät toimi. Mitä on jäänyt tekemättä, onko myös hienomotoriikka jäänyt kehittymättä.

Päälleliimattu käsien tönkköliikuttelu on tietenkin tyhmää, tai suunniteltu sellainen.

Itse liikuttelen käsiäni miten mielein ja jos vastapuolen naama vääntyy nurinpäin niin et jatkuvasti mun keskittyminen ja aiheessa pysyminen herpaantuu, en ainakaan vapaa ehtosesti hakeudu keskustelemaan tuollaisen ihmisen kanssa. Toinen ryhmä on huumorintajuttomat, kaiken kirjaimellisesti ottavat jurottajat.

Vierailija
9/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on tullut jokin ihme muoti. Telkussa heilutaan kuin heinämiehet kai jotenkin saadakseen painoa sanoilleen paremmin. 

Minulla toimii kuitenkin päinvastoin. Ärsyttää ja vie huomion itse sanomasta eli puheesta. Se yksinkertaisesti häiritsee. En tarkoita, etteikö käsi saa välillä heilahtaa. Mutta sellainen jatkuvat hosuminen häiritsee. 

Vierailija
10/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsillä puhuminen?? Tarkoitatko viittomakieltä vai eteläeurooppalaistyyppistä käsillä viuhtomista puhuessa? 

Suomalaista käsillä puhumista.

Ap

Vierailija
11/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. En pystyisi asumaan jossain Italiassa, kun se jatkuva suhaaminen ja viuhuminen on niin uuvuttavaa.

Vierailija
12/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen, joka ei ole aspeger, ymmärtää symbolisia sanontoja. 

Käsillä puhuminen on aivan tavallinen ilmaisu käsien liikutteluun tavalla tai toisella äänipuheen rinnalla. 

Ja tässä sinulle viittomakielistä. Ei todellakaan mitään "käsillä puhumista", vaan kokonaisvaltainen kehon tapa ilmaista asiat. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Viittomakielet

Vierailija
13/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä  av:llä sitten tuntuu ärsyttävän ihan kaikki.

Vierailija
14/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut "käsilläpuhuja" ja olen huomannut, että se ärsyttää tietyntyyppisiä ihmisiä. Saattavat mm. matkia käsiliikkeitäni ivallisesti tai tuhahtaa jotain, että "kylläpä nyt ollaan niin tohkeissaan". Ilmeisesti moni tulkitsee sen esittämiseksi tai tärkeilyksi, tai kuten jotkut ovat suoraan sanoneet, "noloksi". Yritin nuorempana kitkeä tätä ominaisuutta pois itsestäni, minkä seurauksena kommunikointini muuttui todella jäykäksi ja epäluontevaksi. Enää en jaksa välittää, jos joku ottaa viuhtomisestani itseensä. Kertoo enemmän siitä toisesta osapuolesta kuin minusta.

Vierailija
15/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomalaisten tapa istua tai seisoa kun tönkkösuolatut sillit jäänne ajoilta kun kuulumiset vaihdettiin sunnuntaisin kirkossa?

Vierailija
16/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut tämän yleistyneen, kuten jo joku mainitsikin. 

Yleensä suomalaiseen vakuuttavuuteen on pikemminkin kuulunut jäyhä jäykkyys, jotta asiantuntevuuden vaikutelma olisi maksimaalinen.  Suureleinen käsien ja ilmeiden käyttö liitetään huijarimaiseen olemukseen (italialainen autokauppias) Paitsi tietysti viittomakielessä, jotta joku nyt tähän ei tartu. 

Nyt monet pyörittävät käsiään kuin tuulimylly. Näin vanhemapana ihmisenä minulle se on epämiellyttävää, mutta kai pitä sopeutua :)

Vierailija
17/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ollut "käsilläpuhuja" ja olen huomannut, että se ärsyttää tietyntyyppisiä ihmisiä. Saattavat mm. matkia käsiliikkeitäni ivallisesti tai tuhahtaa jotain, että "kylläpä nyt ollaan niin tohkeissaan". Ilmeisesti moni tulkitsee sen esittämiseksi tai tärkeilyksi, tai kuten jotkut ovat suoraan sanoneet, "noloksi". Yritin nuorempana kitkeä tätä ominaisuutta pois itsestäni, minkä seurauksena kommunikointini muuttui todella jäykäksi ja epäluontevaksi. Enää en jaksa välittää, jos joku ottaa viuhtomisestani itseensä. Kertoo enemmän siitä toisesta osapuolesta kuin minusta.

Itseä ihmetyttää ihmiset jotka on aina kun henkisessä pakkopaidassa.

Vierailija
18/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta anoppia ärsyttää. Se oppi imitoimaan Trumpia parissa minuutissa. :)

Vierailija
19/23 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei saa olla eloisia ja vilkkaita ihmisiä. Se on naama peruslukemille ja kädet puolinyrkkiin syliin ja sillä selvä! Jos ei kelpaa, sopii mennä muualle huitomaan ja naureskelemaan.   ;)

Vierailija
20/23 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän