Ja taas joku nainen imetti kahvilassa, pöydässä!
Siis pöydässä, jossa muu seurue söi ja joi. Itse istuin siinä lähellä ja kyllä häiritsi, meni ruokahalu. Eikö tätä toimitusta voisi hoitaa lastenhoitoon tarkoitetussa huoneessa, joita on kauppakeskuksissa nykyään varmasti kaikissa, tai antaa korviketta yleisillä paikoilla, niin kuin minä aikoinaan tein! Kotona sai olla sitte rauhassa vaikka ilman housuja ja imettää...
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi yök! Millanen sairas ihminen antaa lapselleen KORVIKETTA, ellei ole ihan pakko? Lapset pois tommosilta!
Onneks sil vauval ei menny ruokahalu, kun söi ruokansa just sieltä mistä se ensisijaisesti pitääkin syödä, eli rinnasta.
Ja tosiaan. Just sun kaltasten idioottien takia aion julkisesti imettää just siinä paikassa, ku lapselle tulee nälkä. Käännä katsees pois, jos ihmisen ruokailu noin ällöttää.
Kyllä sillä korvikkeellakin vauva kasvaa! Älä tule jeesustelemaan. Kaikki vaan ei voi imettää ja se ei tee äidistä sairasta paskaa eikä todellakaan ole syy lapsen pois ottamiseen!
Nyt hei äly hoi älä jätä!
Kyllä mä ymmärrän, jos ei kykene fyysisistä syistä imettämään, niin annetaan korviketta. Ei vauvaa voi nälkäänsä tappaa.
Mutta tommonen korvikkeen turha syöttäminen on todellakin miljoona kertaa vastenmielisempää, ku rintaruokinta. Jos ahdistaa ruokkia lasta luonnollisesti, vaikka se on mahdollista, niin sitten pumppaa omaa maitoaan pulloon, eikä mitään korvikkeita.
Todellakin tommosilta itsekäiltä ämmiltä lapset pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pöydässä, jossa muu seurue söi ja joi. Itse istuin siinä lähellä ja kyllä häiritsi, meni ruokahalu. Eikö tätä toimitusta voisi hoitaa lastenhoitoon tarkoitetussa huoneessa, joita on kauppakeskuksissa nykyään varmasti kaikissa, tai antaa korviketta yleisillä paikoilla, niin kuin minä aikoinaan tein! Kotona sai olla sitte rauhassa vaikka ilman housuja ja imettää...
Joo joo, kyllä tästä jaksetaan jauhaa maailman tappiin, vaikka homma on täysin selkeä: Pientä vauvaa, joka on pelkällä rintaruokinnalla, tulee saada ruokkia siellä, missä sattuu olemaan sillä hetkellä, kun vauvalle tulee nälkä. Imetys tapahtuu harson tai huivin alla huomaamattomasti. Ei siis imetetä jotain 1-vuotiasta lasta tyylillä tissit tiskiin. Jokaisen luulisi jo tajuavan tämän.
Sulla on 1v lapsi, eihän sitä tartte enää imettää! Sen ikäinen voi juoda lehmänmaitoa.
Joo kyllä mä ymmärrän alle 6kk vauvan imetyksen ja sen että nälkä voi yllättää vaikka olis just syönyt, mutta kyllä siinä puolen vuoden jälkeen voi jo pikkuhiljaa totuttaa korvikkeeseen. Pääsee äitikin välillä pois kotoota ilman vauvaa ja näin vierottaa rinnasta, ettei siitä tule tapa, niin kun sulla on käynyt jos vielä 1veetä imetät.
Buahahahaaaa... oikeesti. Siis oikeesti?
Siltä varalta että tämä on kirjoitettu tosissaan. Ei ole mitään syytä totuttaa minkään ikäistä korvikkeeseen jos äiti voi ja haluaa imettää riittävästi. Äiti voi päästä välillä kotoa - sekä vauvan kanssa että ilman - vaikka yli puolivuotias ei saisikaan korviketta. Rinnasta on ehkä ehtinyt puolen vuoden ja noin 1500-2000 imetyksen aikana muodostua lapselle tuttu tapa saada ravintonsa, tavaksikin sitä voi kutsua, eiköhän se ole ehtinyt jo muodostua :) Ja siitä voi vierottaa yksilöllisesti silloin kun perhe parhaaksi katsoo, mutta myöhäistä se tuossa vaiheessa on jos ei halua että siitä tulee tapa.
Mä imetän lähes 1,5-vuotiasta yhä esim kahvilassa. Hän juo myös muuta maitoa, ja imetys on vähenemään päin, mutta joskus esim pitkään liikkeellä oltua hän haluaa pienen lepo- ja tankkaushetken rinnalla. Ei niinkään tyydytä nälkää tai janoa, vaan muuten vaan haluaa hetken rauhoittua jaksaakseen taas reippaana eteenpäin. Näin toimin vain, jos pöytäseurueelleni imetys on ok ja tuttu juttu. Ylläni on imetysliivit ja imetykseen sopiva yläosa, mitään ei vilku ja uskoisin ettei vieraista pöydistä tapahtumaa edes havaita ellei erikseen kyylätä ja tuijoteta, ja silloinkaan ei voi havaita kun lapsen olevan sylissä, pään rinnan kohdalla. Eikä ole kukaan moittinut enkä ole paheksuvia katseita havainnut.
Siinä pöydän ääressähän sinäkin ap syöt ja joit. Tuskin olet mikään silmän ilo joten miksi et mennyt vessaan syömään?
Hyvä 19! Hyvin sanottu!
Päässä pitää olla vikaa jos vauvan imetys on jotain kamalaa ja yököttävää.
Ei tarvitse tuijottaa jos joku imettää!
Mikä läppä-antaa nyt korviketta vauvalle, vaikka tisseistäkin tulee maitoa. Hajotkaa kuvotukseenne, mä ainakin imetän vauvaani, jos on tarve. Ihan pimeetä tuollainen ajattelutapa, että on niin hirveää ruokkia lasta luonnollisella tavalla, että täytyy pullo kaivaa vieraskoreasti esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei v***u täällä on pimeetä porukkaa. Huoh.
Mä imetän lastani (joka on jo 1,5 v, järkyttävää, eikö!?) siellä missä tarve vaatii. Yksikään ulkopuolinen ei varmasti näe tissiäni, vaan lapsen joka pötköttää sylissäni takkien/puseroiden/huivin seassa. Jos jotakuta moinen häiritsee, niin harmi. Ihan tosi harmi. Aion menetellä näin jatkossakin, joten koittakaa kestää tai katselkaa muualle.
Ei ainoastaan järkyttävää vaan myös sairasta, äklöttävää, kieroutunutta ja väärin. Mieluummin katselen vaikka.persuksen kaivelua tai masturbointia, ne sentään ovat luonnollista toimintaa toisin kuin sairas taaperoimetys. Hävetkää.
Kyllä mä lähtisin siitä että sä olet sairas :). Mun puolesta voit katsella ihan mitä haluat, mua ei kiinnosta. Ehkä sunkaan ei niin kovasti pitäis kiinnostua toisten imettämisistä ;).
Mistähän voisi löytää tilan tai huoneen, missä pienikokoinen henkilö voisi hoitaa ruokailunsa. Hmmm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, kyllä tästä jaksetaan jauhaa maailman tappiin, vaikka homma on täysin selkeä: Pientä vauvaa, joka on pelkällä rintaruokinnalla, tulee saada ruokkia siellä, missä sattuu olemaan sillä hetkellä, kun vauvalle tulee nälkä. Imetys tapahtuu harson tai huivin alla huomaamattomasti. Ei siis imetetä jotain 1-vuotiasta lasta tyylillä tissit tiskiin. Jokaisen luulisi jo tajuavan tämän.
Sulla on 1v lapsi, eihän sitä tartte enää imettää! Sen ikäinen voi juoda lehmänmaitoa.
Joo kyllä mä ymmärrän alle 6kk vauvan imetyksen ja sen että nälkä voi yllättää vaikka olis just syönyt, mutta kyllä siinä puolen vuoden jälkeen voi jo pikkuhiljaa totuttaa korvikkeeseen. Pääsee äitikin välillä pois kotoota ilman vauvaa ja näin vierottaa rinnasta, ettei siitä tule tapa, niin kun sulla on käynyt jos vielä 1veetä imetät.
Luetunymmärtäminen hoi! "Ei siis imetetä jotain 1-vuotiasta lasta tyylillä tissit tiskiin" tarkoitti, että ei tarvitsisi imettää julkisesti isoja lapsia ollenkaan. Ja että se pienen vauvan imetys tulee tapahtua niin, ettei turhaa rintojen esittelyä tapahdu, eli rintaa vilahtaa niin vähän kuin mahdollista. Näin ollen ei pitäisi kenenkään ulkopuolisen pahastua tai menettää ruokahaluaan.
Jos jollain on tarve imettää taaperoa, sen voi tehdä kotosalla, ja julkisella paikalla lapsi voi syödä kiinteää ruokaa.
Itselläni ei ole mitään julki-imettämistä vastaan, jos sen homman hoitaa siististi. Minulla ei ole lapsia mutta jos olisi, käyttäisin itse vilttiä - uskon, että sen alla vauvakin rauhoittuu ja saa ruokarauhan. Ei tarvitse välttämättä käyttää edes sitä, kunhan toimii tyylikkäästi ja peittää edes vähän.
Mutta ei ainakaan niin kuin eräs tuttavani toimii: oltiinpa missä tahansa, niin vauvansa itkiessä hän läväyttää valtavat ryntäänsä pöydälle eikä peittele yhtään mitään. Jos hänelle huomautetaan asiasta ravintolassa, niin hän oikein innostuu: "AI ONKS SULLA JOTAIN SITÄ VASTAAN, ETTÄ MÄ SYÖTÄN LASTANI? TÄÄHÄN ON NIIN LUONNOLLISTA KUIN OLLA VOI!!"
Jos joku niin ainakin hän provosoi tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä imetän lastani (joka on jo 1,5 v, järkyttävää, eikö!?) siellä missä tarve vaatii. Yksikään ulkopuolinen ei varmasti näe tissiäni, vaan lapsen joka pötköttää sylissäni takkien/puseroiden/huivin seassa. Jos jotakuta moinen häiritsee, niin harmi. Ihan tosi harmi. Aion menetellä näin jatkossakin, joten koittakaa kestää tai katselkaa muualle.
Ei ainoastaan järkyttävää vaan myös sairasta, äklöttävää, kieroutunutta ja väärin. Mieluummin katselen vaikka.persuksen kaivelua tai masturbointia, ne sentään ovat luonnollista toimintaa toisin kuin sairas taaperoimetys. Hävetkää.
Tämä!! 1,5v ei ole enää vauva jolla yllättää prisman jonossa nälkä! Meillä oli ainakin jo ton ikäsillä selkeet ruokarytmit, eikä väleissä tarvittu mitään "snäksejä". Syötä kunnon ruokaa sille LAPSELLESI äläkä imetä enää kuin jotain pikkuvauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole mitään julki-imettämistä vastaan, jos sen homman hoitaa siististi. Minulla ei ole lapsia mutta jos olisi, käyttäisin itse vilttiä - uskon, että sen alla vauvakin rauhoittuu ja saa ruokarauhan. Ei tarvitse välttämättä käyttää edes sitä, kunhan toimii tyylikkäästi ja peittää edes vähän.
Mutta ei ainakaan niin kuin eräs tuttavani toimii: oltiinpa missä tahansa, niin vauvansa itkiessä hän läväyttää valtavat ryntäänsä pöydälle eikä peittele yhtään mitään. Jos hänelle huomautetaan asiasta ravintolassa, niin hän oikein innostuu: "AI ONKS SULLA JOTAIN SITÄ VASTAAN, ETTÄ MÄ SYÖTÄN LASTANI? TÄÄHÄN ON NIIN LUONNOLLISTA KUIN OLLA VOI!!"
Jos joku niin ainakin hän provosoi tahallaan.
Tätä juuri tarkoitin.
T. Se tissit tiskiin -tyypeistä tuossa avautunut.
Vierailija kirjoitti:
Imetystä kauhistellaan ja kun päästään kotiin niin aletaan imeä ja lutkuttaa puolison kusivärkkejä ja painetaan persereikään niin että tyrä rytkyy ja on kuulemma niin luonnollista että :)
Imettäkää äidit julkisesti jos haluatte. Tissi saa puolestani näkyä niin paljon kuin tarve vaatii.
Minä heittäisin kaikki nämä nokan nyrpistäjät ja tuhahtelijat pihalle jos eivät osaa käyttäytyä.
Siis vertaatko sä suuseksiä ja imetystä jotenki toisiinsa? Hyi vittu anteeks nyt vaan :D
Kyllä vauvaa pitää saada imettää, mutta yleisillä paikoilla mielellään vaikka vessassa.
Ja nyt kun kerta otit puheeks kusivärkin lutkuttamisen, niin ethän sä voi sitäkään tehdä kahvilan pöydässä..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä niin mieleni pahoitin...yhdestä maailman luonnollisimmasta asiasta.
Njaa. Mun mielestä ei ole mitään luonnollista siinä, että julkisella paikalla silmien edessä heiluu sinisuoninen utare valtavalla ruskealla nänninpihalla. Yhtä luonnollisen pikkukikkelin näkyminen vaikkapa ravintolan pöydässä aiheuttanee poliisin paikalle tulon.
Imettäminen itsessään on tietysti luonnolista, mutta sille on paikkansa ja se paikka ei ole ravintolan/kahvilan pöytä.
Siinä ei ällötä se tissi, vaan se maitopuklun haju!!! Kiva syödä jotain kermaleivosta sellaisessa pukluhaju ähellys tunnelmassa YÄK!!!
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei ällötä se tissi, vaan se maitopuklun haju!!! Kiva syödä jotain kermaleivosta sellaisessa pukluhaju ähellys tunnelmassa YÄK!!!
Nimenomaan tää! sitten se vauva pitää vielä röyhtäyttää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!! 1,5v ei ole enää vauva jolla yllättää prisman jonossa nälkä! Meillä oli ainakin jo ton ikäsillä selkeet ruokarytmit, eikä väleissä tarvittu mitään "snäksejä". Syötä kunnon ruokaa sille LAPSELLESI äläkä imetä enää kuin jotain pikkuvauvaa.
Ei, ei olekaan vauva, enkä imetäkään missään kaupan jonossa tms. Mutta joskus on tilanteita, jolloin imetän puolitoista vuotiastani jossakin muualla kuin kotona. Esim. pääsiäisen aikaan matkustimme autolla vantaa-kuusamo-vantaa, jolloin pysähdyimme välillä huoltoasemille tauolle, ja tuolloin imetin lastani, "jälkiruoaksi". Samanlaisia esimerkkejä on muitakin, lähinnä sellaisissa tilanteissa, jolloin olemme koko päivän jossakin reissussa, silloin olen imettänyt/imetän jatkossakin lastani jossakin julkisessa paikassa. Sinä voit ahdistua tuosta ihan niin paljon kuin haluat.
Mua ei imetys ole ikinä häirinnyt ja olen aina ihmetellyt asiasta meuhkaamista. Miksi lapsen ruokinta ärsyttää joitakin niin paljon, koen sen outona.
M41
Ei nää mammat osaa ajatella muita, kun kainalossa on se vi*un rääkyvä kullannuppu.