Ja taas joku nainen imetti kahvilassa, pöydässä!
Siis pöydässä, jossa muu seurue söi ja joi. Itse istuin siinä lähellä ja kyllä häiritsi, meni ruokahalu. Eikö tätä toimitusta voisi hoitaa lastenhoitoon tarkoitetussa huoneessa, joita on kauppakeskuksissa nykyään varmasti kaikissa, tai antaa korviketta yleisillä paikoilla, niin kuin minä aikoinaan tein! Kotona sai olla sitte rauhassa vaikka ilman housuja ja imettää...
Kommentit (66)
Niin ja sanon vielä, että tästä julki-imettämisestä on ilmeisesti tehty nyt joku ihan THE THING. Sitä tehdään oikeen tahalleen provosoidakseen muita.
Kyllä minä niin mieleni pahoitin...yhdestä maailman luonnollisimmasta asiasta.
juupajuu kirjoitti:
hyvä provo
Oiski vaan provo, mutta tätä tapahtuu oikeesti. Jos miehilläkin on paita pakko julkisilla paikoilla, ellei nyt ole rannalla, niin miksi nainen saa esitellä paljasta rintaansa?
Mä en itse imettänyt julkisesti koska ihmisten katseet sai mut tosi ahdistuneeks ja vauvan ruokailusta ei tullut mitään. Annoin korviketta yleisillä paikoilla. Kaikille sopiva ratkaisu.
On ihanaa nähdä kun lasta imetetään. Hetki on niin kaunis että melkein tulee kyyneleet silmiin. Todella koskettavaa ja kaunista. Arvostan kaikkia julkisesti imettäviä äitejä.
Lapset Ensin!
:)
Vierailija kirjoitti:
Siis pöydässä, jossa muu seurue söi ja joi. Itse istuin siinä lähellä ja kyllä häiritsi, meni ruokahalu. Eikö tätä toimitusta voisi hoitaa lastenhoitoon tarkoitetussa huoneessa, joita on kauppakeskuksissa nykyään varmasti kaikissa, tai antaa korviketta yleisillä paikoilla, niin kuin minä aikoinaan tein! Kotona sai olla sitte rauhassa vaikka ilman housuja ja imettää...
Joo joo, kyllä tästä jaksetaan jauhaa maailman tappiin, vaikka homma on täysin selkeä: Pientä vauvaa, joka on pelkällä rintaruokinnalla, tulee saada ruokkia siellä, missä sattuu olemaan sillä hetkellä, kun vauvalle tulee nälkä. Imetys tapahtuu harson tai huivin alla huomaamattomasti. Ei siis imetetä jotain 1-vuotiasta lasta tyylillä tissit tiskiin. Jokaisen luulisi jo tajuavan tämän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä niin mieleni pahoitin...yhdestä maailman luonnollisimmasta asiasta.
Pahoittaisin mieleni lähinnä sen imettävän puolesta. Minusta on se on jo vähän noloa imettää pöydässä misså muut syövät.
Hyi yök! Millanen sairas ihminen antaa lapselleen KORVIKETTA, ellei ole ihan pakko? Lapset pois tommosilta!
Onneks sil vauval ei menny ruokahalu, kun söi ruokansa just sieltä mistä se ensisijaisesti pitääkin syödä, eli rinnasta.
Ja tosiaan. Just sun kaltasten idioottien takia aion julkisesti imettää just siinä paikassa, ku lapselle tulee nälkä. Käännä katsees pois, jos ihmisen ruokailu noin ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, kyllä tästä jaksetaan jauhaa maailman tappiin, vaikka homma on täysin selkeä: Pientä vauvaa, joka on pelkällä rintaruokinnalla, tulee saada ruokkia siellä, missä sattuu olemaan sillä hetkellä, kun vauvalle tulee nälkä. Imetys tapahtuu harson tai huivin alla huomaamattomasti. Ei siis imetetä jotain 1-vuotiasta lasta tyylillä tissit tiskiin. Jokaisen luulisi jo tajuavan tämän.
Sulla on 1v lapsi, eihän sitä tartte enää imettää! Sen ikäinen voi juoda lehmänmaitoa.
Joo kyllä mä ymmärrän alle 6kk vauvan imetyksen ja sen että nälkä voi yllättää vaikka olis just syönyt, mutta kyllä siinä puolen vuoden jälkeen voi jo pikkuhiljaa totuttaa korvikkeeseen. Pääsee äitikin välillä pois kotoota ilman vauvaa ja näin vierottaa rinnasta, ettei siitä tule tapa, niin kun sulla on käynyt jos vielä 1veetä imetät.
Vierailija kirjoitti:
Hyi yök! Millanen sairas ihminen antaa lapselleen KORVIKETTA, ellei ole ihan pakko? Lapset pois tommosilta!
Onneks sil vauval ei menny ruokahalu, kun söi ruokansa just sieltä mistä se ensisijaisesti pitääkin syödä, eli rinnasta.
Ja tosiaan. Just sun kaltasten idioottien takia aion julkisesti imettää just siinä paikassa, ku lapselle tulee nälkä. Käännä katsees pois, jos ihmisen ruokailu noin ällöttää.
Kyllä sillä korvikkeellakin vauva kasvaa! Älä tule jeesustelemaan. Kaikki vaan ei voi imettää ja se ei tee äidistä sairasta paskaa eikä todellakaan ole syy lapsen pois ottamiseen!
Nyt hei äly hoi älä jätä!
Ei v***u täällä on pimeetä porukkaa. Huoh.
Mä imetän lastani (joka on jo 1,5 v, järkyttävää, eikö!?) siellä missä tarve vaatii. Yksikään ulkopuolinen ei varmasti näe tissiäni, vaan lapsen joka pötköttää sylissäni takkien/puseroiden/huivin seassa. Jos jotakuta moinen häiritsee, niin harmi. Ihan tosi harmi. Aion menetellä näin jatkossakin, joten koittakaa kestää tai katselkaa muualle.
Toki voi, imettää muualla tai antaa korviketta. Mutta miksi ihmeessä niin pitäisi tehdä? Koska sua ällöttää?
Joitain ihmisiä ällöttää homojen käsi kädessä kulkeminen, toista lihavan pyöräilyshortsit, kolmatta ihminen jolla on tekosilmä tai nenäkarvoja. Elämä on.
Imetystä kauhistellaan ja kun päästään kotiin niin aletaan imeä ja lutkuttaa puolison kusivärkkejä ja painetaan persereikään niin että tyrä rytkyy ja on kuulemma niin luonnollista että :)
Imettäkää äidit julkisesti jos haluatte. Tissi saa puolestani näkyä niin paljon kuin tarve vaatii.
Minä heittäisin kaikki nämä nokan nyrpistäjät ja tuhahtelijat pihalle jos eivät osaa käyttäytyä.
juupajuu kirjoitti:
hyvä provo
Joo, tää kyllä toimii. Aina.
Siitä ei ole tehty mitään THE THINGIä että siellä tahallaan imetetään nyt muiden harmiksi julkisesti.
VAAN niin, että onneksi rohkeus on nostanut päätään tässä asiassa ja useat äidit eivät enää jaksa alistua.
Liekö näin ollut kauemminkin, mutta aina he, jotka ovat julki-imettäneet, ovat niitä, jotka eivät jaksa näitä luonnollisesta asiasta mielensäpahoittajia. Imetys ei ole laitonta, edes julkisesti. Hyvä näin. Pysytään ruohonjuuritasolla.
Ja miksi antaisi jotain korviketta, jos on aina rintaimettänyt? Kätevintä ikinä, omasta takaa ne maitotissit aina mukana! Eihän sitä julki-imetystä kauaa kestä muutenkaan, kuukausista muutamaan vuoteen.
Deal with it, ihminen ON eläin, nimittäin nisäkäs ja vaikka elämme teollistuneessa yhteiskunnassa, ei mua ainakaan saa revittyä luontoäidin helmoista niinkin helpolla, kuin joku tuohtunut mamma/pappa/setä/täti on jotain negatiivista mieltä julki-imetyksestä. Herranen aika, miettikää nyt! Vauva SYÖ! Rinnasta joo, sekö siinä on se hirveä juttu, naisen RINTA, paljaat RINNAT Älkää viittikö.
Miksi siitä lähtisi mihkään lastenhoitovessaan asumaan vauva tissi suussa?? Ei missään ole niin isoja paikkoja, että kaikki esim ostoskeskuksen paikan imettävät naiset sinne mahtuisi istumaan mukavasti imettämään, varsinkin kun jokaisella vauvalla on yksilölliset imetysajat ja pituudet. Istu ite puoli tuntia vessanpytyllä, kiva siellä odotella, varsinkin jos oot tullut seuran kanssa. Epärealistisia vaatimuksia. Tai jossain kahvilassa, en menisi silloinkaan pitämään varattuna lastenhoitovessaa tai naistenvessaa vauvan imettämisen takia?? Usein nämä on yhdistettyjä invavessoja sen hoitopöydän kanssa. Mulle ainakin niillä kerroilla kun imetin omaa vauvaani, ja joku paikka oli liian avoin imettämiseen, menin lastenhoitovessaan. Siellä tuntui aika turhalta, kun tuli koputtelee ovea usea muu, joka olisi halunnut tulla vaihtaa vaippaa jne. Ja mun vauva suuritarpeisena halusi olla tissillä 30 min- 1 h. Onneksi keräsin rohkeutta siihen julki-imettämiseen, siinä ei ole oikeasti mitään ihmeellistä, antaa muiden pöyrilöityä, jos niillä on semmoinen aivovamma päässään. Lopeta se aivan turhasta tuohtuminen. Vai että ruokahalu menee. Mee vaikka sinne vessaan syömään, niin ei tarvi nähä muita ihmisiä ja varsinkaan pieniä viattomia vauvoja, joilla on nälkä/läheisyydentarve/tms joka korjaantuu vaan tissillä.
Sinä olet aikuinen ihminen ja voit vaikka olla katsomatta ja miettiä mikä sun päätä riivaa, että näetkö jotain seksuaalissävytteistä tai likaista maailman alkukantaisimmalla ja ihanimmalla näyllä = äiti imettää vauvaansa.
Minä rakastin imetysaikanani niitä ihmisiä, jotka ihaillen katsoivat ja tulivat ehkä jopa sanomaankin, että "voi kun ihanaa kun imetät!" tai näin sen heidän rohkaisevista iloisista katseistaan. Usein nämä olivat vanhempia naisia. Ole itse se positiivinen rohkaiseva voima.
Naisten täytyy tukea toisiaan!
+ Imettävillä on oikeus poistua kotoaan imetysaikana, eikä tarvi piiloutua yhtään mihinkään.
Yllättävän huonosti mitään imetyshuoneita edelleenkään on, mitä nyt isoimmissa kauppakeskuksissa hyvällä säkällä. itse ainakin valitsin aina sen syrjäisimmän nurkkauksen, jos jouduin imettämään julkisesti, mutta ehkä joku silti loukkaantui. Valitettavasti nykyäidit liikkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Imetystä kauhistellaan ja kun päästään kotiin niin aletaan imeä ja lutkuttaa puolison kusivärkkejä ja painetaan persereikään niin että tyrä rytkyy ja on kuulemma niin luonnollista että :)
Imettäkää äidit julkisesti jos haluatte. Tissi saa puolestani näkyä niin paljon kuin tarve vaatii.
Minä heittäisin kaikki nämä nokan nyrpistäjät ja tuhahtelijat pihalle jos eivät osaa käyttäytyä.
Arvostan!
Vierailija kirjoitti:
Ei v***u täällä on pimeetä porukkaa. Huoh.
Mä imetän lastani (joka on jo 1,5 v, järkyttävää, eikö!?) siellä missä tarve vaatii. Yksikään ulkopuolinen ei varmasti näe tissiäni, vaan lapsen joka pötköttää sylissäni takkien/puseroiden/huivin seassa. Jos jotakuta moinen häiritsee, niin harmi. Ihan tosi harmi. Aion menetellä näin jatkossakin, joten koittakaa kestää tai katselkaa muualle.
Ei ainoastaan järkyttävää vaan myös sairasta, äklöttävää, kieroutunutta ja väärin. Mieluummin katselen vaikka.persuksen kaivelua tai masturbointia, ne sentään ovat luonnollista toimintaa toisin kuin sairas taaperoimetys. Hävetkää.
Samaa mieltä!