Työkaveri ihmetteli, kun meidän 16- ja 13-vuotiaat tytöt tulee meidän kanssa maalle vapuksi!
Oikein pyöritteli silmiä kun kerroin, että tehdään puutarhassa töitä, käydään koirien kanssa lenkillä, syödään hyvin ja nukutaan paljon.
Vanhemmalla tytöllä on koeviikko tulossa, joten hän sanoi että opiskelee suurimman osan ajasta.
Tämän työkaverin tyttö, joka on seiskalla, niinkuin meidän nuorempi, menee vappuaattona limudiskoon ja vappupäivänä kavereiden kanssa Lintsille. Kuulemma ihan ilman vanhempia. Ja vappuaattona ensin Kamppiin hengailemaan ja syömään hampurilaisia tms. Yötä ollaan jollain kaverilla.
Ja tämä työkaveri ihmettelee minun lasten tekemisiä vappuna!
Kommentit (33)
Tuossa iässä monet haluaa hengailla kavereiden kanssa, ehkä siksi ihmetteli. Mennään mekin mökille mutta kumpikin tytär ottaa kaverin mukaan.
Työkaveri oikein kehuskelee, että lapsi hengailee Kampissa?
Provo!
Mä muistan nuo ajat, kun tuttuni aina kyselivät ja kummastelivat kun nuoremme just tuon ikäisinä olivat vielä paljon meidän vanhempien kanssa. No, mitä heidän nuoristaan sitten tuli, kun elämä meni vain bilettämiseksi... olen omistani ylpeä, olin silloin ja olen nyt.
Ihanat tytöt teillä, ole tyytyväinen.
Eiköhän 13-vuotias ole tarpeeksi kypsä menemään kavereiden kanssa Lintsille.
Naurettava ajatus, ettei päästettäisi yläkoululaista turvalliseen huvipuistoon.
Että se siitä... kukin tavallaan. Olette näitä sisäänpäin lämpiäviä kotikeskeisiä perheitä ja toiset on erilaisia.
Ehkä epäili että tyttönne ovat epäsuosittuja kun eivät ole saaneet kutsua vappujuhliin tai eivät itse kutsu kavereita esim. mökillenne.
Minä olin tuollainen kuin ap:n tytöt ja vanhemmat kehuskeli sillä. Oikeasti olin aika epäsuosittu, ei minua pyydetty mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä epäili että tyttönne ovat epäsuosittuja kun eivät ole saaneet kutsua vappujuhliin tai eivät itse kutsu kavereita esim. mökillenne.
Ja silloin pitää ääneen ihmetellä?
Miksei seiskaluokkalainen voisi mennä Lintsille ilman vanhempia? Täyttää tänä vuonna jo 14 vuotta? Mikä teillä oikein on ikärajana sinne?
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan nuo ajat, kun tuttuni aina kyselivät ja kummastelivat kun nuoremme just tuon ikäisinä olivat vielä paljon meidän vanhempien kanssa. No, mitä heidän nuoristaan sitten tuli, kun elämä meni vain bilettämiseksi... olen omistani ylpeä, olin silloin ja olen nyt.
Ja heillä on paljon ystäviä, jos joku nyt ehti jo riemastua
Mitäs tuossa nyt on? Te olette toisenlaisia ja he toisenlaisia.
Meilläkin seiska kyseli, että saisko hän viettää vappua kavereiden kanssa. Harkitsen, pitää kertoa mitä missä ja milloin ja monelta meinaa kotiutua.
Meillä voivat olla puolille öin ja sitten voin heittää kunkin kotiin, jos se kelpais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silloin pitää ääneen ihmetellä?
Varmaan sitä ihmetteli kun teini-ikäiset eivät vietä vappua vaan tavallisen mökkiviikonlopun pelkästään vanhempien kanssa...
Sääli tyttöjä, tuonikäisiä ei taatusti kiinnosta hengailla vappua vanhempien kanssa.
Ne nuoret joilla on ylikontrolloivat vanhemmat sairastuvat psyykkisiin ongelmiin vähintään yhtä usein kuin normaalia nuoruutta eläneet.
Vierailija kirjoitti:
Ihanat tytöt teillä, ole tyytyväinen.
Varmaan on ihanat, en minä sitä epäile.
Ihmettelen vain, miksi kavereidensa kanssa viihtyvät, itsenäiset nuoret olisivat aina niitä huonompia. Kummatkin vappuohjelmat kuulostavat ihan kivoilta nuorelle.
Vierailija kirjoitti:
Jos työkaveri epäilee tällaista, eikö hienotunteisen aikuisen pidä pitää tällaiset epäilyt omana tietonaan? Missä käytöstavat?
Vietin itsekin vielä tuon ikäisenä vaput vanhempien kanssa. Ja nyt 25-vuotiaana olen edelleen ollut osan vapuista vanhempien luona ja joinakin vappuina kavereiden kanssa.
Miten nuo nyt sulkee pois toisensa?
Meillä teinit tekee molempia eli mökkeilivät ja reissaavat perheen kanssa ja käyvät kävereiden kanssa shoppailemassa, syömässä ja hengailemassa ja menevät myös huvipuistoon...sekä ilman vanhempia ystävien kanssa että meidän vanhempien kanssa jos ollaan sellaisessa paikassa reissussa perheenä.
Onko tuo joku kilpailu olevinaan? Molemmat vapunvietot kuulostavat ihan kivalta, jos lapset ovat vapaaehtoisesti valinneet juuri noin. Tuohan on vain yksi juhla, ehkä juhannuksena onkin taas toisinpäin?
Mitä sitte?