Mitä sanaa käytät lapselle puhuessasi kiveksistä?
Lapsi sai tällin haaroväliin ja hämmennyin, kun en tiennyt mitä sanaa olis sovelias käyttää.
Kommentit (71)
Kyllä näistä roikkupyypyy saa mun äänen ehdottomasti.
"Pallit" on ainakin selvästi alatyylinen ilmaus ihan sanakirjojenkin mukaan. Aikuisseurassa käytettynä voi omata positiivisenkin merkityksen, mutta kyseenalainen tuossa kontekstissa.
Vierailija kirjoitti:
Pimpin läpsyttimet.
Ottakaa nyt huomioon että puhutaan lapselle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimpin läpsyttimet.
Niillehän tämä juuri sopii kun pitävät vielä hauskana.
Palle
Lapset vääntäny ite pallit sanasta.
Ei hemmetti että voi olla noloa porukkaa.... miksette vaan sano että (lat. testis) eli kivekset ja jos puhutte kivespussista (lat. scrotum) niin puhutte kivespussista.
Ihmeen siveyden sipuleita ja jeesustelua!? Mitä seksuaalista tai hävettävää on käyttää niiden oikeita nimiä. Kuulostaa kun suojelisitte jälkeläisiänne joltain turmiolta.
Toi on melkein sama kuin aikuiset puhuisi keskenään että tossa on pipuli ja tossa on pimpukka. Lapsenne varmaan viljelevät kirosanoja yms. Niin ihan neutraalit ja lääketieteessäkin käytetyt termit eivät lapsianne aja turmioon.
Vierailija kirjoitti:
Kiikiit. Ei toki pidä sekoittaa kikiin.
No TODELLAKAAN ei..
Pojilla on pippeli ja sitten pippelipussit. Tytöllä pylly ja etupylly. Ei sen tarkempaa määritystä tarvitse lasten kanssa.
Mun viisivuotias poika tutkiskeli kiveksiään ja sanoi "katso äiti, mun pippelillä on omat pakarat." :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimpin läpsyttimet.
Niillehän tämä juuri sopii kun pitävät vielä hauskana.
Siis kun lapsi saa tällin haaroväliin niin sinä alat sitten samalla selittää pimpin läpsyttämisestä mätisäkeillä?
Kepekset