Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se "perinteinen": häiden ohjelma

Vierailija
23.04.2017 |

No niin, tässä ollaan. Häät muuten ihan jees reilassa, mutta se ohjelma. Toinen puoli vieraista pitää sitä häiden olennaisimpana osana ja toinen ei ole kiinnostunut ohjelmasta lainkaan, vaan ruoasta, seurustelusta ja viinistä. Minä kuulun jälkimmäiseen porukkaan ja en ohjelmallisissa häissä ole edes ollut (ei tapana meillä päin useinkaan).

Puolison suku on sitten perinteisempi ja ei siinä mitään. Nyt tuottaa vaan päänvaivaa, että mikähän olisi ohjelmaa joka ihmisiä kiinnostaa, ei ole pelkkää puhe- ja tanssi- osastoa, ei nolaa ketään, ei vaadi paljonkaan "vetämistä" (ei muodostu riippakiveksi kellekään), jne. Apulaisia ei häiden järjestelyyn oikein ole, että paras jos me itse voisimme jotain kehittää.

Onko ideoita, vinkkejä? Perinteiset leikit eivät innosta, mutta avoin olen kuulemaan kaikkia ideoita :)

Ps. kiitos jos voidaan jättää tästä väliin häiden mollaaminen ja pysyä positiivisella mielellä iloisen juhlan edessä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokilpailu hääparista (pöytäkunnat kilpailevat keskenään). Toki tuo vaatii sen, että keksii jotain hauskoja tai yllättäviä kysymyksiä.

Vierailija
2/12 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisissä häissä pitää ryypätä ja tapella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen moikka! Tämä meillä onkin ollut mietinnässä :)! Ainoa ohjelma jota on harkittu. Jotain pientä on sivummalla johon vieraat voi tutustua ja kuvaslide kulkee myös jossain välissä tv-ruuduissa. Eli tietovisa voisi siis olla ok! Kysymyksiä on hiukan vaikea keksiä, siis sellaisia jotka olisi kivoja, yllättäviä ja saisi ehkä hiukan vieraita nauramaankin.

Ehkä tämän voisi toteutta...muitakin vinkkejä otan vastaan :)

Ap

Vierailija
4/12 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat perinteisellä ohjelmalla? Ei perinteisissä häissä mitään leikkejä ja visoja ollut, ne ovat melko uusi keksintö.

Mitä muuta ohjelmaa häihin tarvitaan musiikin, tanssin ja puheiden lisäksi? Ehkä jonkinlainen vieraiden esittely, jos häät eivät ole kovin suuret. Perinteinen musiikkinumero voisi olla morsiamen neuvonta tai sulhasen moitinta. Livemusiikki on tärkeää.

Vierailija
5/12 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääleikit on käsittämättömän typeriä. Aivan .aatanasta.

Vierailija
6/12 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta bingo olisi ihan mukava. En välitä tanssista ja olen ujo tutustumaan muihin ihmisiin. Siinä, kun keräilee ruudukkoon tapahtumia, on sopivasti tekemistä, eikä vaadi muuta kuin listojen tekemisen etukäteen.

Vierailija
7/12 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisissä häissä ei ole muuta ohjelmaa kuin ruokaa, juomaa, yksi puhe (yleensä morsiamen isän pitämänä) ja lopuksi tanssia. Ei leikkejä, arvuutteluja, tietokisoja, morsiamen ryöstämistä, karkkibaaria tms.

Jos sulhasen suku on hääleikkijöitä, niin sulhanen miettikööt ohjelman.

Vierailija
8/12 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taitaa nyt mennä perinteiset ja entisaikaiset häät sekaisin joillain.

Vierailija
9/12 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut häissä, joissa oli tehtävänä suvuittain hankkia tietty esine, jonka leikkiä vetävä bestman kertoi. Nopeimmin esineen/asian bestmanille tuonut suku sai pisteen. Piti löytää nuorin juhlavieras (kummankin suvun siis omansa), punainen kenkä, raidallinen solmio, huulipuna, muovipussi, päänsärkylääke jne.

Kavereille ohjelma ei välttämättä antanut mitään, mutta kieltämättä meillä sukulaisilla oli kivaa etsiessämme epätoivoisesti huivia, rintaneulaa tai taskukelloa.

Vierailija
10/12 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ehdoteltiin, että ohjelmaa ei olisi. Olen ihan samaa mieltä, mutta koska puolet vieraista sitä odottavat, niin...noh, paineet kasvavat. Jotain pitäisi keksiä. Inhoan itsekin hääleikkejä (kyllä: aivan ovat minustakin saatanasta, hyvin todettu), mutta tämä on ihan makukysymys. Perinteisiä leikkejä emme ajatelleet.

En minä ajatellut jättää puolisoa yksin painimaan ohjelman kanssa (7), vaikka omat vieraani ei ohjelmaa odota. Luultavasti yllättyvät, että sitä on. Tämä on minun ja puolison yhteinen juhla ja yhteisin tuumin suunnitellaan se molempien odotukset (ja sukujen vissiin) huomioiden.

9, meillä on se tilanne, että ei saada ketään vetämään ohjelmaa (eikä nyt riippakiveä haluta siitä kellekään muodostaa). Tilanne on vähän se, että vaikka olisi tosi hyvä, että joku toimisi puhemiehenä vieraille muutenkin (kaaso tai bestman), niin nyt ilmeisesti ei tule onnistumaan. Kinkkinen tilanne sinällään, koska ei mekään hääpari oikein voida alkaa juontohommiin eli tämä pitäisi ohjelmaa suunnitellessa huomioida.

Vierailija
11/12 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut elämäni aikana monissa häissä, useissa sellaisissakin missä en ole,tuntenut kovin montaa ihmistä.

Jos häissä ei ole ohjelmaa, saattaa se olla todella tylsää silloin kun ei tunne montaa vierasta.

Ja kun häät kestävät yleensä aika pitkään, tulee kuulumiset kerrottua tuttujenkin kanssa aikaa ennen kuin häät on saatu päätökseen.

Eli ohjelmaa pitää mielestäni sopivasti olla.

Lyhyet puheet on hyviä, joku musiikkiesitys voisi olla, mutta kyllä siihen mahtuu oikein hyvin pari fiksusti toteutettua hääleikkiäkin.

Itse olen viihtynyt parhaiten kun on jotain näitä ollut.

Ne vapauttavat tunnelmaa .

Mitä ne sitten voisivat olla?

Itse olen pitänyt juuri tietokilpailusta. Sitten tämä missä morsiuspari on selät vastakkain ja vastaavat kysymyksiin nostamalla kengän.

Kysymykset pitää olla hyviä toki.

Mikään vieraiden pakottaminen ei ole hyvä, vaan voi jo etukäteen miettiä esiintymishaluiset tai ihan sopia etukäteen ketkä suostuu osallistumaan.

Vierailija
12/12 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka häät järjestää ja kustantaa, päättää, onko ohjelmaa vai ei. Jos välttämättä jotain ohjelmaa pitää olla, niin yksi vaihtoehto olisi koota vihkiparin lapsuudesta asti valokuvia nykypäivään asti ja laatia niistä Power point -esitys. Kannattaa koota kuvista pientä kerrottavaa siltä varalta, että vieraat ovat tuppisuita eivätkä "muista" mitään kerrottavaa. Tämä voisi mukavasti täyttää sitä tyhjää tilaa, joka syntyy aterian ja kahvittelun väliin.

Mutta älkää hyvät ihmiset pakottako sukulaislapsia esiintymään, siis laulamaan ammuvainaan nuotilla tai vinguttamaan viulua korvia särkevästi. Niitä on kuultu ja myötähäpeä on ollut valtaisa. Vain lasten äiti / äidit ovat pullistelleet ylpeinä, miten taitavia heidän lapsensa ovatkaan! Samoin nohtakaa kaikki Tuttu juttu -tyyliset kyselyleikit, sillä leikin laatijat eivät malta kuitenkaan sekoittaa mukaan kaksimielisyyksiä ja muita typeryyksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi