Jos unohdat ostaa ruokakaupasta muovikassit, mitä teet?
Huomaat isojen ostostesi kanssa vasta kun olet aikeissa pakata ne, että et muistanut ostaa muovikasseja (tai paperikasseja/kestokasseja/kangaskasseja/tms). Takana on hirveä jono ja seuraava asiakas maksamassa jo. Eikä omia kasseja mukana eikä reppuun/laukkuun mahdu. Mitä teet?
Kommentit (47)
Otan kaks tai kolme kassia, en maksa niistä, ei ne nillitä asiasta
toimii joka kerta kirjoitti:
Rupean feikki itkemään jolloin kassa antaa kassin ilmaiseksi minulle ja sitten pyyhin krokotiilin kyyneleeni pois hihansuilla.
Entä jos sulla ei ole hihoja? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon, että sori ... unohdin muovikassin ja otan muovikassin.
Heitän sen kakskytsenttiä kollikkona samalla. Jos ei ole kolikkoa, niin maksan seuraavassa välissä. En mene jonon perälle.
Tai monessa hyvin palvelevassa kaupassa myös sanotaan oma-aloitteisesti vain "olkaa hyvä" ja asia jää silleen.
Mutta kun ei kehtaisi etuilla. Ehkä se on hyväksyttävää tuossa tilanteessa, mutta pelottaa että joku suuttuu silti. :(
Pahempihan se on kaikkien kannalta, jos ne ostokset lojuvat pakkauspäässä muiden tukkeena. Siinä maksussa menee kaksi sekuntia. Ja toki pitää olla hymyilevä ja ystävällinen.
Suurieleisesti korostaa anteeksipyyntöä jne.
Eipä ole koskaan ollut ongelmia. Hyvin harvinaista kyllä unohduskin, mutta on joskus näin sattunut. Kiperämpiä paikkoja elämässä olen kuitenkin kohdannut. En ole tullutkaan ajatellleeksi tätä :D
Minun on vaikea näyttää tunteita sillä minulla on aspergerin syndrooma. En todellakaan osaisi/uskaltaisi pyytää suurieleisesti anteeksi, hädintuskin hymyilläkään. Vaikuttaisin varmaan röyhkeältä. Menen tuollaisessa tilanteessa ihan paniikkiin.
-Ap
Ei niitä tunteita tarvi sen kummemmin näyttää, peruskohtelias ja asiallinen käytös riittää kyllä. Kaivele lompakostasi parikymmentä senttiä, käy hakemassa se muovipussi sieltä missä niitä on (kyllä ne jonossa seisovat sen verran väistää) ja näytät sitä pussia kassamyyjälle että hei mä otan vielä tän. Ja laitat sen kakskyt senttiä siihen tiskille. Ei siinä sen kummempaa tarvita eikä yhden pussin takia tarvi mennä jonottamaan uudestaan. Tuollaisia tilanteita sattuu joka päivä niillä kassoilla joten ei ne kassat siitä mitään kummempaa ajattele. Rupea pitämään aina jotain kangaskassia laukussasi varalta niin et edes joudu tuollaiseen tilanteeseen.
Jos sen kassin ostaa erikseen, pitääkö siitä ottaa kuitti?
Huutaisin myyjälle, että miks vitussa et voinu huomauttaa, etten muistanu ottaa muovipussia. Kuuluu kuitenki myyjän työnkuvaan huomata jos asiakkaalla paljon ostoksia eikä pussia näy, niin vois sanoa että hei, unohdit pussin.
Kerran oli yks nuori tytönhupakko kassalla ja mä olin unohtanu sen vitun muovipussin. Ostoksia oli kori täynnä. No tää tyttönen siinä piippailee hymyssä suin mun ostoksia ja sitten siinä päädyssä hoksaan että ei jumalauta, se pussi unohtu. Sanoin sille tytölle tuosta ja vähän ärhäkkäästi mainitsin, että pitäskö sun mennä koulun penkille takas opettelemaan myyjän työtä, kun et muistuttanu pussista.. Meni tytöllä posket punaseksi ja jotain koitti änkyttää.
Jonoakin oli aika reippaasti mutta mä rynnistin vaan ihmisten väliin ja repäsin niitä muovipusseja siitä oikein urakalla ja sanoin sille tytönhupakolle että otan nää kaikki pussit ilmatteeksi (1 ois riittäny ostoksiin mut otin vielä 4 pussia ekstraa) kerta palvelu on näin ala arvosta.
Tyttö vaan nyökytteli ja näytti siltä niinku ois paskat housuissa. Ladoin ostokseni pusseihin ja lähin vittuun. Takas en siihen kauppaan oo palannu.
Vierailija kirjoitti:
Huutaisin myyjälle, että miks vitussa et voinu huomauttaa, etten muistanu ottaa muovipussia. Kuuluu kuitenki myyjän työnkuvaan huomata jos asiakkaalla paljon ostoksia eikä pussia näy, niin vois sanoa että hei, unohdit pussin.
Kerran oli yks nuori tytönhupakko kassalla ja mä olin unohtanu sen vitun muovipussin. Ostoksia oli kori täynnä. No tää tyttönen siinä piippailee hymyssä suin mun ostoksia ja sitten siinä päädyssä hoksaan että ei jumalauta, se pussi unohtu. Sanoin sille tytölle tuosta ja vähän ärhäkkäästi mainitsin, että pitäskö sun mennä koulun penkille takas opettelemaan myyjän työtä, kun et muistuttanu pussista.. Meni tytöllä posket punaseksi ja jotain koitti änkyttää.
Jonoakin oli aika reippaasti mutta mä rynnistin vaan ihmisten väliin ja repäsin niitä muovipusseja siitä oikein urakalla ja sanoin sille tytönhupakolle että otan nää kaikki pussit ilmatteeksi (1 ois riittäny ostoksiin mut otin vielä 4 pussia ekstraa) kerta palvelu on näin ala arvosta.
Tyttö vaan nyökytteli ja näytti siltä niinku ois paskat housuissa. Ladoin ostokseni pusseihin ja lähin vittuun. Takas en siihen kauppaan oo palannu.
Vai oikein vähän ärhäkkäästi mainitsit. Taidat olla elämäm kovan koulun opettajia?
En tietenkään mene hännille