Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasittavat sähkömyyjät kauppakeskuksissa ja messuilla

Vierailija
23.04.2017 |

Harva asia korpeaa niin paljon kuin aggressiiviset sähkömyyjät, jotka eivät millään päästä irti ja sitten vielä loukkaantuvat, kun et haluakaan tehdä heille sähkösopimusta. Tänään Tampereen Supermessuilla paikallaan seisoessani Helenin myyjä tuli myymään. Kuuntelin myyntipuheet ja totesin moneen kertaan, että ei kiinnosta. Tajusin lopulta, että pakko lähteä liikkeelle, kun en muuten saa rauhaa. Kun myyjä ei saanut puheistaan huolimatta myytyä, hänen ilmeensä oli sanoinkuvaamattoman loukkaantunut. Kirosi selvästi kiukkua päänsä sisällä.

Myös Fortumilla on todella aggressiivisia myyjiä siellä täällä, mm. Koskikeskuksessa keskellä leveää käytävää. Ainakin minun kohdalla toimii täydellisenä antimarkkinointina kyseinen touhu. En takuulla ostaa mitään firmoilta, joilla on noin ärsyttävää pakkomyyntiä ja vielä myynnin epäonnistuttua jätetään paska jälkimaku suuhun.

Myyjien käytös on usein todella hämmentävää. Jos kävelet ohi, ne on kiukkuisia. Jos pysähdyt kuuntelemaan, mutta et osta, ne on myös kiukkuisia. Välttääkseen iktkupotkuraivarit, niin joka kerta pitäisi ilmeisesti pysähtyä ja vaihtaa sähköfirmaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vituttaa kun on suostunut pelkällä provikkapalkalla tuohon koiranhommaan.

Vierailija
2/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeimmin pääset noista eroon sanomalla että asut ulkomailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa sanoa tai valehdella, että on määräaikainen sopimus. Teen näin sekä puhelinliittymien että sähkösopimusten myyjille.

Vierailija
4/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vapaa-aika on todella kallista tulonmenetysten muodossa. En halua käyttää siitä minuuttiakaan näiden myyjien kanssa. Esim. sähkösopimuksen vaihtaminen ei säästäisi ikinä siihen käyttämääni aikaa.

Siinä vaiheessa kun sanon samalle ihmiselle "ei kiitos" kolmatta kertaa vuorokauden sisään, tekis mieli sanoa jo vähän rumemmin.

Ja joo, tyrkyttäjäfirmat pysyvällä bannilistalla. Myös firman asioissa, niiltä osin kuin mun päätettävissä.

Antimarkkinointia.

Vierailija
5/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti kierrän kauempaa ja sillai,että ne/he huomaavat "matkalle kävelyn"Kerran olen sanonut,ei voi vähempää kiinnostaa juttunne

Vierailija
6/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnallamme oli tällainen sähkönmyyntikoju supermarketin pullopalautuspisteen vieressä. Meinas palaa käämit kun jonotti vuoroaan pulloja palauttamaan ja tämä myyjä paasaa vieressä, eikä tajua lähteä pois vaikka kuinka sanon ei kiitosta.

Vierailija
7/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon olevani jo heidän asiakas (vaikka en ole).

Vierailija
8/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisesti kierrän kauempaa ja sillai,että ne/he huomaavat "mutkalle kävelyn"Kerran olen sanonut,ei voi vähempää kiinnostaa juttunne

Vierailija
9/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanon yhden ainoan kerran nätisti "ei".

Sen jälkeen katson että häirikkö on vapaata riistaa.

Vierailija
10/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hämmentää miten huono niiden myyntitapa on. Ei myyntityössä vittuilla asiakkalle, jos se ei heti halua ostaa. Myyntityössä ollaan viimeiseen asti asiallisia ja kohteliaita, toivotetaan hyvät päivänjatkot ja toivotetaan palaamaan asiaan. Kukaan ei halua enää olla myöhemmin tekemisissä firman kanssa, jonka myyjä alkaa vittuilemaan. Edes viimeisessä epätoivossa myyjän ei pitäisi halveksia potentiaalisia asiakkaita.

Vierailija
11/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeimmin pääset noista eroon sanomalla että asut ulkomailla.

Asun veneen alla

Vierailija
12/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää vakuuus ja puhelinfirmojen myyjät. Aivan varmaati haluan keskustella vakuutuksista keskellä ostoskeskusta tyypin kanssa joka voisi kasvojen perusteella olla 15 vuotias. Tuskin edes ymmärtää muuta kuin ulkoa opetellut repliikit.

Vierailija
13/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei :D Mulla on isot sankakuulokkeet päässä kun olen matkalla ja tahdon olla rauhassa, että näkisi ettei mulla ole aikaa, sillon kun sitä ihan oikeasti ei ole (vaihtamassa junaa ja aikaa 5min että ehin seuraavaan tms).

Kerran tuli juna-asemalla tommonen sähkövaanija vaikka en ees ottanu katsekontaktia että "PALJONKO MAKSAT SÄHKÖSTÄS?!?!" ja kun en nähnyt kuka puhui otin kuulokkeet pois ja kysyin mitä ni se vaan toisti saman.

Ne ei yleensä kuuntele sanaa "ei", mikä on mun mielestä tosi pelottavaa. Mulle on opetettu pienestä pitäen että jos joku ei kuuntele kun sanot että "ei" tai "nyt ei sovi" lähestymis/jutteluyritykselle niin sille ei tarvitse olla kohtelias. Pidän siitä edelleen kiinni ja oon keksiny et tästä on hyötyä näiden myyjien kanssa :DD

Lähen aina vaan kävelemään pois ja joskus otan muutaman juoksuaskeleen. Sanon samalla joko "Eiiiiiiiii" tai "Voi eiiiii" tai "Moikka". Yleensä myyjät jäävät nauramaan että olipas kummallinen tyyppi niin eivät taida edes loukkaantua onneksi. :'D Ja jos loukkaantuu niin voivoi, itseä loukkaa enemmän se että "ei"täni ei kuunnella. On karmivaa olla kuuntelematta kun toinen sanoo "ei".

Vierailija
14/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva asia korpeaa niin paljon kuin aggressiiviset sähkömyyjät, jotka eivät millään päästä irti ja sitten vielä loukkaantuvat, kun et haluakaan tehdä heille sähkösopimusta. Tänään Tampereen Supermessuilla paikallaan seisoessani Helenin myyjä tuli myymään. Kuuntelin myyntipuheet ja totesin moneen kertaan, että ei kiinnosta. Tajusin lopulta, että pakko lähteä liikkeelle, kun en muuten saa rauhaa. Kun myyjä ei saanut puheistaan huolimatta myytyä, hänen ilmeensä oli sanoinkuvaamattoman loukkaantunut. Kirosi selvästi kiukkua päänsä sisällä.

Myös Fortumilla on todella aggressiivisia myyjiä siellä täällä, mm. Koskikeskuksessa keskellä leveää käytävää. Ainakin minun kohdalla toimii täydellisenä antimarkkinointina kyseinen touhu. En takuulla ostaa mitään firmoilta, joilla on noin ärsyttävää pakkomyyntiä ja vielä myynnin epäonnistuttua jätetään paska jälkimaku suuhun.

Myyjien käytös on usein todella hämmentävää. Jos kävelet ohi, ne on kiukkuisia. Jos pysähdyt kuuntelemaan, mutta et osta, ne on myös kiukkuisia. Välttääkseen iktkupotkuraivarit, niin joka kerta pitäisi ilmeisesti pysähtyä ja vaihtaa sähköfirmaa.

Myyjien pitäisi tajuta,et ei kiinnosta,jos asiasta sanotaan.Onkohan he kuuroja

Vierailija
15/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kadulta ne ottaa nää tyrkkymyyjät töihin? Ovat usein agressiivisia ja lisäksi epäkohteliaita. Olin kauppakeskuksessa asioimassa ja oli kiireinen aikataulu. Sanoin tosi ystävällisesti, ettei nyt ehdi kuunnella myyntipuheita. Poika huusi perääni "minne olet menossa?"

Siis täh? Kuuluu ihan hirveesti jollekkin myyjälle mun menot!

Vierailija
16/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkömyyjät tai mitkä vaan myyjät, jotka tulee naamalle.

Puhelinliittymämyyjiin tehoaa sentäs, että duuni maksaa puhelut. Sähkömyyjiin käytän, että en tiedä mies hoitaa nämä (ei pidä paikkansa).

Kerran yksi sähkömyyjä huusi perään: "onkohan mitään miestä edes olemassa". Käännyin rauhallisesti ja katsoin suoraan silmiin pitkään, sitten pitkin nenän varttani kiireestä kantapäähän, tuhahdin Hmh ja käännyin pois. Se meni todella noloksi. Työparinsa oli aidon hämillään.

Laiton Helenille sähköpostia ja sain pahoittelut ja sitten hyvän sähkötarjouksen, johon en ole tarttunut.

Vierailija
17/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille myyjille sanon aina, että "mulla on nyt ilmainen liittymä/sähkö/se mitä myyt". Jos kyselee tarkemmin niin sanon että "mitä se sulle kuuluu" ja kävelen pois/luuri kiinni.

Vierailija
18/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus turkulaisessa kaupassa oli todella tökerö nuori kundi myymässä kalakapseleita. Sanoin, että saan kyllä ravintoaineet ihan monipuolisen ravinnon kautta. Alkoi kauhea räksytys kuinka on omaa typeryyttäni maksaa ruoasta, kun saman saisi kapseleina

Vierailija
19/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä huikkaan aina noille et mulla on jo heillä sopimus vaikka ei olisikaan. Jättävät aina rauhaan. 

Vierailija
20/32 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen vain ohi, ei ne kauaa roiku perässä. Viimeistään kotiovella jää ulkopuolelle.

Puhelinmyyjistä pääsee eroon punaisen luurin kuvaketta painamalla.