Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä seuraavassa tilanteessa tapahtuu? (Oikeustapaus)

Vierailija
23.04.2017 |

Kaksi henkilöä menee ravintolaan syömään. Kun pitäisi maksaa lasku niin kumpikin osoittautuu rahattomiksi ja alkavat osoitella toisiaan sanomalla että hän pyysi minut tänne ja lupasi tarjota.

Ravintoloitsija tekee asiasta rikosilmoituksen ja kumpikin pysyy loppuun asti tarinassaan. Ovatko kumpikin silloin vastuussa omista syömisistään vai jääkö lasku ravintoloitsijan maksettavaksi koska kummankaan tarinaa ei voida todistaa vääräksi että he olisivat tulleet syömään kutsuttuina ja kutsuja olisi luvannut hoitaa laskun?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkin saa syytteen petoksesta. Mitä hankalaa siinä on?

Vierailija
2/9 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuomion julistaminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos joku pyytää minut ravintolaan syömään ja lupaa tarjota niin minun on varauduttava aina siihen että joudun kuitenkin itse maksamaan laskuni?

Vierailija
4/9 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuomion julistaminen?

Riippuu tuomarista. Mutta sakot kummallekkin.

Vierailija
5/9 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos joku pyytää minut ravintolaan syömään ja lupaa tarjota niin minun on varauduttava aina siihen että joudun kuitenkin itse maksamaan laskuni?

Jos ei löydy rahaa niin sovi ravintoloitsijan kanssa maksusta mutta oman osuutesi joudut maksamaan tai on petos

Vierailija
6/9 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Aika harvoin noin kyllä tapahtuu, onneksi. Kuinka moni muutenkaan lähtee tuntemattoman kanssa ravintolaan?

Vierailija
7/9 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Aika harvoin noin kyllä tapahtuu, onneksi. Kuinka moni muutenkaan lähtee tuntemattoman kanssa ravintolaan?

Ei sen tarvitse tuntematon olla. Minun siskoni on esimerkiksi sellainen jonka kohdalla en yhtään ihmettelisi jos hän pyytäisi ravintolaan syömään ja sitten kun lasku tulee niin hänellä ei ole rahaa edes omaan osuuteensa puhumattakaan minun osuudesta.

Vierailija
8/9 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Sinä voit sitten itse nostaa siviilikanteen petoksesta, jos pystyt todistamaan, että lupasi tarjota. Poliisi ei tuhlaa voimia niin mitättömiin juttuihin.

Käytännössä tuskin tulisi petossyytettä, laskun kyllä saisitte molemmat.

Vierailija
9/9 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen tarvitse tuntematon olla. Minun siskoni on esimerkiksi sellainen jonka kohdalla en yhtään ihmettelisi jos hän pyytäisi ravintolaan syömään ja sitten kun lasku tulee niin hänellä ei ole rahaa edes omaan osuuteensa puhumattakaan minun osuudesta.

Jos olisit ravintoloitsija ja kaksi asiakasta tulisi tekemään tälläisen näytelmän niin jäisitkö nuolemaan näppejäsi?