Onko Lontoossa turvallista?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ovat mustat naiset ja pian myös miehet valtaamassa Lontoon katuja. Katsokaapa suorana Eurosportilta lähetystä Lontoon maratonilta. Hieno tapahtuma. Saisimmepa kansainvälisen juoksun massatapahtuman joskus myös Suomeen.
Uskotteko että Bekele on tänään ME-vauhdissa? Olosuhteet ovat ainakin kunnossa. Naisten puolella Keitany lähti reippaasti liikkeelle...
Keitanykin juoksi ekan kympin ME-vauhtia. Kukapa olisi uskonut, että Radcliffen ME-aikaa lähdetään tänään tosissaan haastamaan?
Keitany 25 K 1,19,43, Bekele 15 K 43,40. Nyt mennään sekä naisissa että miehissä kovempaa kuin koskaan missään...
Vierailija kirjoitti:
Mun ulkkarikaverikin lähti Lontoosta pois, kun totesi siellä olevan liikaa ulkkareita.
Tämä kuvastaa koko Brexit-ilmiötä aika hyvin!
Niin jos tietysti haluaa pitää arpajaiset omasta ja perheen hengestä, niin valitkaa vaan jokin todennäköisin terroristikaupunki. Hauskaa ja fantsua lomaa.
Sitten nämä ovat näitä, jotka jälkikäteen itkevät mediassa, että miten näin saattoi käydä? Yksittäistapaus, eikä edelleenkään pidä pelätä. Uudestaan!
Mitäköhän tapahtuisi, jos tiettyjen kansallisuuksien yhteydenpito sukulaisiinsa torpattaisiin täysin. Vain viralliset numerot ja asiat.
Olin Lontoossa pääsiäisen alla viikon. Ihan normaali meno siellä oli kuin ennenkin. Suurkaupungissa voi sattua ja tapahtua mitä vaan. Käyn Lontoossa pari kertaa vuodessa ja isoimmt ongelmat ovat johtuneet lakoista, esim. metronkuljettajat kun lakkoillessa kaupunki oli aika sekaisin, ihmisiä tungeksi joka paikassa. Toinen ikävä tilanne oli joskus 1990-luvulla, kun IRA räjäytti pommin lähistön pubissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en silti lopettaisi elämästä pelon takia.
Juu, mieluummin pommi kuin pelko.
Totta, kukkabuketilla peitetään veret ja unelmakonsertilla rasismia vastaan korjataan saadut henkiset vammat.
Kukkameri ja kynttilät konsertteineen juu. Silti itse ongelmaa ei poisteta. Eli rajat kiinni. Onneksi nyt katsotaan jo EU-kansalaisia, mutta sekään ei auta, kun ne ovat maiden kansalaisia terroristeja. Kun alun perin päästettiin tänne siirtomaa-aikojen peruja.
London bridge is falling down... pitäisikö asiasta huolestua?
Pääsi se Le Penn toiselle kierrokselle. Sehän pistäisi tuon never ending ma-tu-vuodon kiinni.
Luulisi, että ranskalaiset ovat ihan kyllästyneitä esim. noihin Calaisen tapaisiin leireihin, missä torakkalauma yrittää päästä Englantiin, mutta britit eivät halua niitä. Valmiiksi jo liikaa matalapalkka-alan työntekijöitä. Saa fish and chipsinsä halvemmalla, kun ei tarvitse maksaa niin paljon työvoimasta.
Kannattaa tutustua matkustustiedotteisiin, ja sen jälkeen päättää, onko valmis ottamaan riskejä vai ei.
Useissa Euroopan suurkaupungeissa on riskiarviota korotettu. Itse olin juuri ennen edellistä iskua Lontoossa, ja seuraava reissu suuntautuu tod. näk. myös korkeahkon riskiarvion paikkaan. En jää kotiin pelkäämään, mutta varovainen toki pyrin reissussa olemaan.
Ei taida olla kaikkien mielestä joku Eiffel-torni kuuminta hottia nähtävää tällä hetkellä. Tai Louvre.
Onneksi tuli nähtyä nuo Euroopan suurkaupungit ennen nykyistä terroriuhkaa. Ei tarvitse verestää muistoja.
Kyllä kuumottaisi asua Brysselissä. Sen verran pieni maa.
Minulla ei ole mitään tilastotietoja, mutta pitäisin Lontoota turvallisempana paikkana kuin esimerkiksi Pariisia terrori-iskujen kannalta. Sanoisin, että jopa Tukholmassa on suuremp riski.
En jättäisi menemättä terroriuhan takia, koska nykypolitiikalla se ei ainakaan ole lähitulevaisuudessa vähenemässä. Jos siis haluaa käydä Euroopan kaupungeissa, niin kyllä niissä kannattaa käydä nyt.