Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön, miksi et etsi töitä riittävän ahkerasti?

Vierailija
22.04.2017 |

Jos työhakemuksia ei laiteta liikkelle vähintään 1 per päivä, ei työnhaku ole riittävän aktiivista. Työnhakua on tapahduttava myös viikonloppuisin ja muina vapaapäivinä. Lisäksi, jos se työ ei satu olemaan aivan sitä omalta alalta olevaa, ei siitä tule silti kieltätyä. Kaikki työ on arvokasta ja kaikki työ vie aina eteenpäin. Tätä nirppanokkaisuutta tarjottua työtä kohtaan näyttää esiintyvän varsinkin korkeasti koulutetuilla työnhakijoilla tyyliin: "Hyi, paskaduunia paskapalkalla, en tee!". Luulevatko he, että he ovat koulutuksensa vuoksi muita parempia? Eivät ole, vaan täysin samalla viivalla muiden työnhakijoiden kanssa.

Työttömien on osoitettava paljon nykyistä enemmän aktiivisuutta työnhaussa. Pitäisi työttömyysturvan ehdot laittaa täysin uusiksi, koska nykyään työttömyysturvaa myönnetään ns. ammattityöttömyyteen, eli tarkoittaa sitä, että työttömyyden voi katsoa monella olevan jo ammatti.

TYÖTTÖMÄT TÖIHIN!!

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata.

Vierailija
42/63 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut työpaikkaa niin että olisin lähettänyt työhakemuksen ja päässyt haastatteluun ja sitten töihin. Ehei. Kaikki työpaikkani oon saanut suhteilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työ ei kyllä vie aina eteenpäin. Vuosikausia esimiestyötä tehneenä pilaisin tulevaisuuteni tyytymällä suorittavan tason työhön, kun en ylläpitäisi omaa osaamistani siinä mitä haluan tehdä. Lisäksi selkeästi osaamistason alapuolella olevat tehtävät turhauttavat, kun eivät tarjoa haastetta. Meistä jotkut haluavat tehdä työtä johon on paloa, ja siinä ei tyytyminen "vain johonkin" auta.

Vierailija
44/63 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.

Tässä tarkoitan sitä, että esim "korkeakoulutetun" jolla ei ole alan kokemusta, on ihan turha hakea näihin kuuluisiin "paskatöihin" koska ei kukaan huoli ylikoulutettua aloittelijaa jos on tarjolla sopivasti koulutettua aloittelijaa.

Eli on lopputuloksen kannalta ihan sama olla hakematta tai hakea paikkoja, joihin ei omaa koulutusta ja/tai kokemusta, kun 99% todennäköisyydellä sellaisiakin löytyy monta.

Itse olen todennut että vaikka laitan hakemuksia, teen ne hyvin ja ajan kanssa, niin eipä löydy kesätöitä/töitä opiskelijana.

Kun ei ole suhteita, kokemusta tai suosittelijoita. Ja sairastin syövän josta toipumiseen meni vuosia, niin eipähän työnantajia kiinnosta syy aukoille historiassa, ottaavat vaan sellaisen joka on sukulaisten suklaatehtaassa pyöritellyt peukaloita

Vierailija
45/63 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hakenut kertaakaan, paitsi niihin, mihin työkkäristä on tullut osoitus. Niihin olen sitten päässytkin.

Vierailija
46/63 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei mua ihan oikeasti huvita.

On niin paljon kaikkea muuta tekemistä.

Tuet riittää asuntoon keskustan läheltä, terveelliseen ruokaan, matkusteluun, mökkilainan lyhennykseen...

Töitä luultavasti on tulevaisuudessa, jos sellainen huvittaa.

Ollaan melko vaatimattomia, puhalletaan yhteen hiileen ja säästettiin silloin kun oltiin töissä.

Mut mee sä vaan töihin. Pidä hauska elämä. :)

Vierailija
47/63 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ryättömät orjix?

Vierailija
48/63 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ammatiltani sairaanhoitaja-kätilö ja teen pätkätöitä eli 3-4kk sijaisuuksia sieltä ja silloin kun niitä sattuu löytymään, kun pidempiaikaisia sijaisuuksia/vakipaikkoja on nykyään tosi vaikea saada. Pisin työttömyysaikani on ollut 5kk putkeen, tosiin tällöinkin tein muutaman työvuoron . Suoraan sanottuna en halua enkä aio hakea muita kuin hoitoalan työpaikkoja, koska esim. Jos työskentelisin Mäkkärissä kokoaikaisena, kk-tuloni eivät olisi kuin ehkä max 200€ isommat kuin ansiosidonnaisella ollessani ja siitäkin pitäisi vähentää bussikortti 60€/kk. Lisäksi, minua ei hirveästi houkuta mennä sellaisiin töihin, joihin pääsee vaikka pelkällä peruskoulupohjalla, kun itsr olen opiskellut 4,5 vuotta ammattikorkeakoulussa, että varmasti tuollaisiin hommiin on ihan riittävästi hakijoita muutenkin, niin onhan se tehokkaampaa, että ne kouluttamattomat tyypit ja opiskelijat tekevät noita hommia, kuin koulutetut ihmiset. Sitä paitsi ei varmaan Mäkkärin esimiestä kauheasti houkuttaisi palkata meitsiä, jos sanoisin haastattelussa, että etsin koko ajan oman alan hommia ja jos niitä löydän, irtisanon itseni.

Siinä tapauksrssa, jos olisin koulutrautunut sellaiselle alalle, jossa töitä ei ole ollenkaan, esim. Kulttuuriala niin toki sitten voisin tehdä vaikka siivoushommia.

Vierailija
49/63 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae kun ei kiinnosta :) Kelasta saa extraa 650e/kk, jota en edes tarvitsisi mutta otan sen koska ainahan rahalla jotain tekee. Pääelinkeinoni tulee suuresta omaisuudestani ja pääomatuloista. Elämä on ihanaa :)

Vierailija
50/63 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haen myös keikkatöitä, vaikka ne aiheuttaisivat toimeentulo-ongelmia. Kokoaikatyö on lähempänä niillä, jotka ovat jo töissä.

Vierailija
51/63 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa.

Kärsin ms-taudin aiheuttamasta fatiikista.

(kysy Googlelta jos et tiedä mitä se on)

Vierailija
52/63 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haen myös keikkatöitä, vaikka ne aiheuttaisivat toimeentulo-ongelmia. Kokoaikatyö on lähempänä niillä, jotka ovat jo töissä.

Ai on vai?

En ymmärrä logiikkaasi.

Minä olin yli 10 v kokoaikatyössä ja silti jäin työttömäksi.

Vierailija
53/63 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jassa enkä viitsi, siitä on liikaa vaivaa + turhaa vaivaa ei kannata minkään osa-aika paskatyöpaikan takia nähdä.

Vierailija
54/63 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole kertaakaan saanut koulutustani vastaavia töitä joka on laborantti, olen ollut kuljetus alalla, nyt on terveys iskenyt vastaan, polvi vamma ja heikko selkä, poistettiin 40milliä nestettä polvesta, oli kertynyt vuosien varrella tapaturman jälkeen, todennäköisesti et halua että kuskilla on polven kanssa ongelmia niin näin järkeväksi jättää nämä hommat jotta en vaaranna liikennettä

olen nyt päättänyt kouluttaa itseäni lisää ja olenkin pistänyt hakupaperit sisään, meinaan pari seuraavaa vuotta yrittää päästä opiskelemaan, mutta sielläkin taitaa tunkua olla ihan joka alalla

Vierailija
55/63 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oman elämänsä fiksu on täällä "valistamassa" meitä työttömiä. Voit sitten valistaa kun olet samassa tilanteessa ja lähettelet joka päivä työhakemuksia ja soittelet kaupantädeille et onko töitä. Katsos kun minä tätä teen ja ei ole tullut edes haastatteluja. Viime haastattelu oli viimevuoden joulukuussa, silloinkin kaupantäti kuulosti siltä että voisin tulla harjoittelemaan kassan käyttöä jos minut valitaan. Minua ei valittu, koska en osannut käyttää kassaa...ja vaikka täti sanoi että he opettavat. Kyselin vielä jälkikäteen että miksi mua ei valittu, Kaupan täti " Vaikka vaikutitkin mielenkiintoiselta ja fiksulta niin ikävä kyllä tälläkertaa päätettiinkin ottaa kokeneempi henkilö". Sinne jäi se työ. :) se on 50/50 oma aktiivisuus vastaan työnantajat et haluaako ne ottaa. Oon 23v. En istu perse homeessa. Päätin jonkun aikaa sitten että teen taidetta ihmisille rahasta kun ei nää hölmöt halua mua ottaa töihin. Olen terve, fiksu, nätti...mut ei tarpeeksi kokemusta. Eikä varmasti tulekkaan jos ei oteta.

Vierailija
56/63 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, are you fucking kidding me?

Etsin työpaikkoja vain aloilta joihin minulla on pienikin mahdollisuus päästä. Eli se rajautuu muutamaan alaan, hakemuksia lähetän arkisin sen 50-100. Viikonloppujani en asialla häiritse, ne ovat minulle vapaita niistä paperin yms pyörittelyistä. Se ei ole minun vikani etten ole päässyt edes haastikseen, hakijoita kun voi olla satoja ja vain 1-4 valitaan. Ap voisi imeä itseään..

Vierailija
57/63 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on kokopäivätyöläisen täällä nimettömänä huudella! Tulepa itse kokeilemaan niin näkisit että sitä työtä ei todellakaan riitä kaikille. Korkeakoulutettuja on paljon työttömänä ja silti työnantajat edellyttävät mahdottomia hakijoilta. Kävikö mielessä, että kaikista ei edes ole opiskelijaksi korkeakouluun?!

Vierailija
58/63 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kaltaisen pappabetalar kusipää kokoomusnuoren on helppo netissä sössöttää joko tälleen keskustelupalstalla nimettömänä tai jonkun feikki-facebook profilin takaa. Jos se menis livenä inisemään niin sillähän olisi nopeasti hampaat kurkussa.

Vierailija
59/63 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun provoilusta tuli itsetarkoitus"

osa 89257261.2

Vierailija
60/63 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivempi makkoilla ja muutenkin hyviä töitä on niin vähän että ei viitti joka päivä samaan paikkaan hakea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme