Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä himputti avaa kosmetiikkapurkkeja kaupassa!

Vierailija
22.04.2017 |

Kun täällä nyt mouhotetaan pikkulapsien syömistä kauppaeväistä, voitaisiinko välillä rähistä siitä, miten tolvanat teinit ja mahdollisesti myös aikuiset, avaavat huulipunia, voidepurkkeja, shampoita, ym kaupassa. Se pilaa tuotteen! Testereitä on yleensä vieressä, mutta vaikkei olisikaan, niin silti! Kauhea hävikki tällaisten vatipäiden vuoksi. Älä avaa tuotetta! Se on aivan yhtä paheksuttavaa, kuin trippimehujen, banaanien tai soseiden syöttö lapselle ennen kassaa. Jopa paheksuttavampaa, koska tuotetta ei osteta, vaan se jätetään pilaantumaan hyllyyn.

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaupassa pari sellaista matkakokoista 1 dl muovipuolloa mukana. Kaadan niihin hyllyssä olevista shampoo- ja saippuapulloista näytteet, testaan kotona, ja jos on ok, käyn ostamassa sen tuotteen.

Vierailija
82/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se shampoo mihinkään pilaannu, jos siitä korkista haistaa, minkä hajuista se on! Niistä EI ole testereitä, juurikin koska ne eivät pilaannu saman tien nuuhkaisusta. Aika lailla niissä kumminkin on säilöntäaineita...

Tietenkään mitään teipillä tms. suljettua ei saa avata, mutta shampoiden ja saippuoiden hajua SAA nuuhkaista. Eipä tule hukkaostoksia.

Hukkaostoksia ? Mistä ? Minkä takia ?

Oltiin jouluna vanhemmillani. Asuvat isossa omakotitalossa. Kummallakin vanhemmilla on oma kylppäri ja siellä omat suihkut. Menin ajattelematta sen enempää isäni kylppäriin aamulla ja vasta suihkussa tajusin suihkugeelissä lukee men .

Vaihtoehdot kuivaan itseni ja menen toiseen kerrokseen suihkuun ei houkutellut, joten miesten suihkugeelillä vaan pesin.

Kun tulin makkariin, pyysin mieheni haistamaan haisenkon suihkugeelille. En, se haju oli hävinnyt.

Jos ostat suihkugeelin jossa lukee ruusun tuoksuinen, veikkaapa miltä se tuoksuu ?

Se tuoksu häviää iholta hyvin nopeasti joka tapauksessa. Jos shampoo ei ole hyvää hiuksille, se ei pulloa haistelemalla selviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mökillä varmaan 5 vanha shampoo, hyvin pelittää edelleen, haju tai koostumus ei ole muuttunut. Kerran olen joutunut heittämään pilalle menneen shampoon pois, mutta se olikin siinä vaiheessa jo 15 vanha, oli unohtunut mökillä yhden kaapin perälle ja pullokin korkkikin oli hapristunut rikki.

Ohis

Vierailija
84/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en ole nähnyt shampoo jne hyllyillä tuota lappua. Kosmetiikka kyllä koska sielä on testerit. Ja todellakin hajuyliherkkänä nuuhkaisen miltä ne haisee. Ei ole varaa tuhlata shamppooseen jos se jää käyttämättä.

Ei kai hajusteyliherkkä osta muita kuin hajusteettomia?!

Hajusteyliherkkyyttä on erilaisia. Osa kestää vain hajusteettomia, osa kestää osan hajuista ja osalla on vain muutama tietty haju joka aiheuttaa oireita. Siksi moni merkki jo käyttää ns. Hypohajuja eli jättäneet yleisimmät oireita aiheuttavat hajusteet pois.

Hajusteettomat muuten monesti haisee ihan järkyttävän pahalle joten ymmärrän hyvin miksi yliherkät haluaa ostaa hajusteellisia mitä voi sietää. Hajusteeton kuitenkin aina haisee jollekkin.

Vierailija
85/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion nuuhkia jatkossakin, jos jotain uutta olen ostamassa. Ja jos tuoksu miellyttää, otan sen nuuhkaistun purkin omaan koriin (ties kuinka moni ennen mua on sitä nuuhkinu, hui!). Jos en halua ostaa tuoksun takia, laitan tuotteen takaisin hyllyyn.

Pääasiassa ostan tuttuja ja turvallisia tuotteita. Aina sen ensimmäisen, koska ei pesuaineet mene huonoksi, eikä myyjät tarkistele kameroita ja kipitä ottamaan avattuja tuotteita pois myynnistä. Suurin osa ihmisistä muuten ottaa sen ensimmäisen putelin hyllyltä, eikä vauhkoa jostain nuuhkupulloista.

Kosmetiikkaa en osta ollenkaan, jos en voi nähdä tuotetta kunnolla vaikka testerin kautta. Ja niissä en availe avaamattomia purkkeja, koska meikit todella vanhenee nopeammin, mitä enemmän ne on ilman kanssa tekemisissä. Toisaalta harvoin ostan kosmetiikkaa marketista, haen ne paikasta, jossa on asiakaspalvelija paikalla opastamassa ja neuvomassa.

Mut joku järki jostain bio luvil -pullon pilalle menosta hysterioinnissa.

Aloituksessa oli ensinnäkin shampoo vain yksi esimerkki. Näitä avattuja tuotteita (=rahaa) menee aivan hirveän paljon hukkaan, kun niitä availlaan.

Niin? Ja minä kerroin, että en todellakaan osta meikkejäni marketista juuri näiden testerien puuttumisen vuoksi. Mutta minua ei todella haittaa ottaa rivin ensimmäistä hoitoainepulloa omaan koriini, vaikka sitä pulloa olisi nuuhkinut 10 ihmistä ennen minua. Siitähän suurin osa täällä parkuu, shampoopullon avaamisesta!

P.s. en ole hajusteherkkä, mutta jää jatkossakin ne suklaakookoshirvitykset kauppaan, kun haisevat ihan sairaan pahoilta.

P.p.s. hajusteettomat pesuaineet haisee ihan kamalalle.

Öh? Niin niissä ei ole hajusteita niin ne tuoksuvat/haisevat ihan sille itse aineelle...

Vierailija
86/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion nuuhkia jatkossakin, jos jotain uutta olen ostamassa. Ja jos tuoksu miellyttää, otan sen nuuhkaistun purkin omaan koriin (ties kuinka moni ennen mua on sitä nuuhkinu, hui!). Jos en halua ostaa tuoksun takia, laitan tuotteen takaisin hyllyyn.

Pääasiassa ostan tuttuja ja turvallisia tuotteita. Aina sen ensimmäisen, koska ei pesuaineet mene huonoksi, eikä myyjät tarkistele kameroita ja kipitä ottamaan avattuja tuotteita pois myynnistä. Suurin osa ihmisistä muuten ottaa sen ensimmäisen putelin hyllyltä, eikä vauhkoa jostain nuuhkupulloista.

Kosmetiikkaa en osta ollenkaan, jos en voi nähdä tuotetta kunnolla vaikka testerin kautta. Ja niissä en availe avaamattomia purkkeja, koska meikit todella vanhenee nopeammin, mitä enemmän ne on ilman kanssa tekemisissä. Toisaalta harvoin ostan kosmetiikkaa marketista, haen ne paikasta, jossa on asiakaspalvelija paikalla opastamassa ja neuvomassa.

Aloituksessa oli ensinnäkin shampoo vain yksi esimerkki. Näitä avattuja tuotteita (=rahaa) menee aivan hirveän paljon hukkaan, kun niitä availlaan.

Niin? Ja minä kerroin, että en todellakaan osta meikkejäni marketista juuri näiden testerien puuttumisen vuoksi. Mutta minua ei todella haittaa ottaa rivin ensimmäistä hoitoainepulloa omaan koriini, vaikka sitä pulloa olisi nuuhkinut 10 ihmistä ennen minua. Siitähän suurin osa täällä parkuu, shampoopullon avaamisesta!

P.s. en ole hajusteherkkä, mutta jää jatkossakin ne suklaakookoshirvitykset kauppaan, kun haisevat ihan sairaan pahoilta.

Öh? Niin niissä ei ole hajusteita niin ne tuoksuvat/haisevat ihan sille itse aineelle...

Ai siksi että kukaan ei vedä hernettä palkoineen päivineen nenään nuuhkuttelusta ne jotka kestää edes osan hajuista pitää pestä itsensä pahan hajuisella aineella? Joopa joo.

Vierailija
87/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaupassa pari sellaista matkakokoista 1 dl muovipuolloa mukana. Kaadan niihin hyllyssä olevista shampoo- ja saippuapulloista näytteet, testaan kotona, ja jos on ok, käyn ostamassa sen tuotteen.

Ai jaa. Minä taas otan sen purkin mukaan kotiin ja testaan käytännössä. Jos on hyvä, käytän sen seuraavan kerran kaupassa kassan kautta ja jos ei ole, palautan hyllyyn ja kokeilen seuraavaa ehdokasta. 

Vierailija
88/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se shampoo mihinkään pilaannu, jos siitä korkista haistaa, minkä hajuista se on! Niistä EI ole testereitä, juurikin koska ne eivät pilaannu saman tien nuuhkaisusta. Aika lailla niissä kumminkin on säilöntäaineita...

Tietenkään mitään teipillä tms. suljettua ei saa avata, mutta shampoiden ja saippuoiden hajua SAA nuuhkaista. Eipä tule hukkaostoksia.

Hukkaostoksia ? Mistä ? Minkä takia ?

Oltiin jouluna vanhemmillani. Asuvat isossa omakotitalossa. Kummallakin vanhemmilla on oma kylppäri ja siellä omat suihkut. Menin ajattelematta sen enempää isäni kylppäriin aamulla ja vasta suihkussa tajusin suihkugeelissä lukee men .

Vaihtoehdot kuivaan itseni ja menen toiseen kerrokseen suihkuun ei houkutellut, joten miesten suihkugeelillä vaan pesin.

Kun tulin makkariin, pyysin mieheni haistamaan haisenkon suihkugeelille. En, se haju oli hävinnyt.

Jos ostat suihkugeelin jossa lukee ruusun tuoksuinen, veikkaapa miltä se tuoksuu ?

Se tuoksu häviää iholta hyvin nopeasti joka tapauksessa. Jos shampoo ei ole hyvää hiuksille, se ei pulloa haistelemalla selviä.

Aika puunenä saa olla jos sitä ei haista vielä muutaman tunnin jälkeen. Lisäksi se haju jää sinne suihkuun pyörimään ja jos on suihku ja vessa samassa tilassa niin inhottava sielä käydä jos haisee pahalle. Saatikka silloin kun se haisee vahvemmalle kun sitä käyttää.

Vierailija
89/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisikin mielenkiintoinen testi jollekin labrakurssille. Me  nimittäin aikoinaan mikrobiologian labroissa testasimme mm. yli 2 kk päiväyksen yli mennyttä jogurttia, eikä niissä havaittu mitään mikä olisi tehnyt ne syömäkelvottomaksi. Pitäisi laittaa periin pikkupulloon shampoota ja testata mikä niissä on tilanne vuoden tai kahden päästä. Oma veikkaus on että ovat edelleen ihan käyttökelpoisia.

Vierailija
90/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus :D ihan kyllä jatkossakin nuuhkuttelen shamppoot, hoitoaineet jne. Ei ne mene pilalle siitä.

Vierailija
91/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä avaan kaikki paketit joissa on suojakaasua, ja haistelen onhan tuote hyvä.

Vierailija
92/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisikin mielenkiintoinen testi jollekin labrakurssille. Me  nimittäin aikoinaan mikrobiologian labroissa testasimme mm. yli 2 kk päiväyksen yli mennyttä jogurttia, eikä niissä havaittu mitään mikä olisi tehnyt ne syömäkelvottomaksi. Pitäisi laittaa periin pikkupulloon shampoota ja testata mikä niissä on tilanne vuoden tai kahden päästä. Oma veikkaus on että ovat edelleen ihan käyttökelpoisia.

Moni jättää mökille jne sen pullon miljoonaan kertaan avattuna ja käytettynä ja aina ihan yhtä hyvin toimii vuodesta toiseen eikä kasva karvaa tms. Lisäksi näissä kaupassa haistetuissa niitä ei ole käännetty avattuna ympäri ja otettu tuotetta ulos tai koskettu siihen reikään mistä tuote tulee ulos.

Vierailija
93/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen välillä kun tuote meneekin vanhaksi 11kk ja 3 viikon kuluttua, vaikka lukee 12kk. Nokkaeläimet olleet asialla ja haistelleet juuri niitä kaukana takarivissä olevia purkkeja?

Vierailija
94/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni jättää mökille jne sen pullon miljoonaan kertaan avattuna ja käytettynä ja aina ihan yhtä hyvin toimii vuodesta toiseen eikä kasva karvaa tms. Lisäksi näissä kaupassa haistetuissa niitä ei ole käännetty avattuna ympäri ja otettu tuotetta ulos tai koskettu siihen reikään mistä tuote tulee ulos.

Nimenomaan. Veikkaan että tämäntyyppiset hygieniatuotteet kestävät hyvinkin pitkään ilman mitään ongelmia. Päiväyksethän pitää olla, ja ne laitetaan paljon alhaisemmiksi kuin mitä tuote oikeasti kestäisi ettei tarvitsisi korvata. Tuotteenhan pitää säilyä se merkitty aika, jos ei säily voi hakea korvausta. Niinpä rajat sitten laitetaan ihan ylivarmoiksi. Ruokapuolelta hyvä esimerkki ovat vaikka kuivapastat ja ennen kaikkea hunaja. Jostain arkeologisilta kaivauksilta on löydetty tuhansia vuosia vanhoja hunajapyttyjä,ja hunaja on edelleen ollut syömäkelpoista. Silti kaupoissa myytävissä purkeissa on hiukan lyhyemmät päiväykset :)

Vierailija
95/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Veikkaan että tämäntyyppiset hygieniatuotteet kestävät hyvinkin pitkään ilman mitään ongelmia. Päiväyksethän pitää olla, ja ne laitetaan paljon alhaisemmiksi kuin mitä tuote oikeasti kestäisi ettei tarvitsisi korvata. Tuotteenhan pitää säilyä se merkitty aika, jos ei säily voi hakea korvausta. Niinpä rajat sitten laitetaan ihan ylivarmoiksi. Ruokapuolelta hyvä esimerkki ovat vaikka kuivapastat ja ennen kaikkea hunaja. Jostain arkeologisilta kaivauksilta on löydetty tuhansia vuosia vanhoja hunajapyttyjä,ja hunaja on edelleen ollut syömäkelpoista. Silti kaupoissa myytävissä purkeissa on hiukan lyhyemmät päiväykset :)

Sama myös riisin, suolan, sokerin ja jauhonkin kanssa. Ylipäätään kuivatuotteet oikein säilytettynä on ihan hyviä vaikka eivät tuoreen veroisia maun puolesta vielä vuosien päästä. Myös maitotuotteet säilyy reilusti pidempään jos on oikein säilytetty ja kylmäketju ei ole katkennut ja esim puuroon ja muuhun kypsennettävään voi käyttää sellaista maitoa joka on vanhaa mutta ei välttämättä halua sitä paljaana juoda enää. Ainoat missä kyttään päivämääriä on kana, kala ja jauheliha. Jauheliha siksi että siihen menee eniten bakteereja kun se jauhetaan ja enemmän pinta alaa missä niiden olla.

Vierailija
96/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aiheessa jotkut eivät ymmärrä sitä miten se shampoo pullo tai pesuaine on suljettu ilmatiiviisti siellä tehtaalla vaikka siinä ei ole mitään teippiä. Sitten kun sen aukaisee se ei enään ole ilmatiivis.

Mites te nuuhkuttelijat niin kun ostatte vaikka ruokaa niin aukaisette pakkaukset ja nuuhkuttelette onko varmasti tuoretta?

Vierailija
97/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko väittänyt jotain muuta??? Vittu täällä pyörii urpoa porukkaa. Ne hajusteettomat haisee pahalle, en ole väittänyt hajusteettomia hajuttomiksi. Ymmärrän ihan täysin, miksi joku hajusteherkkä ei sitä hajusteetonta osta, jos on hajustettu tuote, jota hän sietää.

Vierailija
98/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä aiheessa jotkut eivät ymmärrä sitä miten se shampoo pullo tai pesuaine on suljettu ilmatiiviisti siellä tehtaalla vaikka siinä ei ole mitään teippiä. Sitten kun sen aukaisee se ei enään ole ilmatiivis.

Mites te nuuhkuttelijat niin kun ostatte vaikka ruokaa niin aukaisette pakkaukset ja nuuhkuttelette onko varmasti tuoretta?

Sä et taida ymmärtää miten ja miksi se shampoo "pilaantuu". Annan vinkin; se ei johdu haistelusta.

Vierailija
99/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei ole suljettu ilmatiiviisti. Ollakseen ilmatiivis sielä pitäisi olla jonkunkaltainen esim kumiosa joka tekee siitä tiiviin kuten juomaa sisältävissä pulloissa jne. Pullo toki on steriili sisältä. Yhtä tiiviin saat siitä purkista kun sen korkin napsauttaa kunnolla kiinni taas.

Ja eri asia ruokaa nuuhkia tai avata kun moni on ilmatiivis paketti tai paketoitu niin ettei sitä saa sinetöityä uusiksi kiinni. Ja yleensä ruokatuotteista ei tarvitse hajua tietää ja makua et voi ilman maistiaista tietää ja sen ruuan syömistä ilman maksamista ensin on jo keskusteltu joten se ei kuulu tähän ketjuun. Lisäksi paketit on yleensä niin että näet mitä saat.

Vierailija
100/140 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän se tuoksu/haju testata

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi