Älä himputti avaa kosmetiikkapurkkeja kaupassa!
Kun täällä nyt mouhotetaan pikkulapsien syömistä kauppaeväistä, voitaisiinko välillä rähistä siitä, miten tolvanat teinit ja mahdollisesti myös aikuiset, avaavat huulipunia, voidepurkkeja, shampoita, ym kaupassa. Se pilaa tuotteen! Testereitä on yleensä vieressä, mutta vaikkei olisikaan, niin silti! Kauhea hävikki tällaisten vatipäiden vuoksi. Älä avaa tuotetta! Se on aivan yhtä paheksuttavaa, kuin trippimehujen, banaanien tai soseiden syöttö lapselle ennen kassaa. Jopa paheksuttavampaa, koska tuotetta ei osteta, vaan se jätetään pilaantumaan hyllyyn.
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän sinä hajusteherkkä sitten dödöt käyt läpi? Arvatenkin suihkaiset ilmaan ja haistat ja jätät kunnollisille, maksaville asiakkaille ostettavaksi. Niistä kun ei tosiaankaan haista, ellei näin tee. Ja jos käytät hajustamatonta dödöä, voit käyttää myös hajustamatonta shampoota.
Käytän rollonia ja siinä olen vuosia käyttänyt samaa merkkiä johtuen siitä että se on ollut tähän mennessä ainoa joka on koskaan oikeasti toiminut joten sitä ei tarvitse muuttaa ollenkaan missä taas en ole täydellistä shampoota ja hoitoainetta vielä löytänyt. Ja aikoinaan myös sen avasin ja nuuhkaisin ja sitten laitoin sen nuuhkaistun omaan koriin kun oli sopiva.
Uusi rollon ei haise, ellet olisi pyöräyttänyt sitä niin, että siihen palloon tulee sitä ainetta. Jos ei olisikaan sopinut, olisit tyynesti laittanut sen hyllyyn. Siis hyi hitto, mikä ihminen olet
Kyllä se haisee paitsi jos nenä on puusta tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se shampoo mihinkään pilaannu, jos siitä korkista haistaa, minkä hajuista se on! Niistä EI ole testereitä, juurikin koska ne eivät pilaannu saman tien nuuhkaisusta. Aika lailla niissä kumminkin on säilöntäaineita...
Tietenkään mitään teipillä tms. suljettua ei saa avata, mutta shampoiden ja saippuoiden hajua SAA nuuhkaista. Eipä tule hukkaostoksia.
:D
Vaikka siinä ei teippiä/sinettiä niin silti se pakkaus on suljettu tiivisti ja avaamalla sen se ei enään ole tiivis.
Olethan nähnyt shampoissa esim. merkinnän " Säilyy avattuna 12 kuukautta " ?
Tuota ei koskaan ole ollut yhdessäkään shampoopullossa jonka etiketin olen nähnyt ja luen sen aina uutuuksissa. Niissä on aina vain kuukausi ja vuosi esim 03/2018 ja se on se mihin se säilyy oli avattu tai ei.
Kyllä niissä kaikissa kosmetiikan tuotteissa olkoon shampoo tai hoitoaine tai kosteusrasva, tai tai...
Omaa merkin
http://1.bp.blogspot.com/-AecN8ZJEJSw/UPlA5Cyrd5I/AAAAAAAACx8/PJFFzgw0Nkg/s1600/cosme_holic-12m.jpg
Jossa avattu purkki ja XXm se XX kertoo kuukausien määrän ja m tarkoittaa kuukautta.
Anteeksi, mutta voisko joku kertoa miksi cittareissa ja prismoissa ja tokmanneilla ei ole niitä testereitä? En todellakaan halua ostaa jotain "kirsikan" tai "suklaan" tuoksuista suihkugeeliä, jos ei ole testeriä. 1 testeri per tuoksu estäisi tämän availun. Lisäksi tuotteet pitäisi myydä sinetöityinä, eikä esim. muinaisen anttilan tyyliin niin ettet koskaan tiennyt onko joku kuppasormi ronklannut maskaraa - sinetit puuttuvat!
Tässä yksi syy miksi ostan esim. Lushilta, jossa on AINA testerit ja tuotteita saa testailla. Samoin Body Shopilla.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole nähnyt shampoo jne hyllyillä tuota lappua. Kosmetiikka kyllä koska sielä on testerit. Ja todellakin hajuyliherkkänä nuuhkaisen miltä ne haisee. Ei ole varaa tuhlata shamppooseen jos se jää käyttämättä.
Osta hajusteetonta.
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä mä otankin aina sen takimmaisen purkin. Ettei kukaan ole avannut sitä.
Minä aina ujutan sinne rivin viimeiseksi sen putelin josta olen nuuhkaissut tuoksunäytteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole nähnyt shampoo jne hyllyillä tuota lappua. Kosmetiikka kyllä koska sielä on testerit. Ja todellakin hajuyliherkkänä nuuhkaisen miltä ne haisee. Ei ole varaa tuhlata shamppooseen jos se jää käyttämättä.
Osta hajusteetonta.
Selitin tuohon jo vastauksen eli lukekaa koko ketju ennen pätemistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajuyliherkkänä haistelet niitä pulloja???
En käy jokaista purkkia läpi vaan nuuhkaisen jos on uutuus hyllyssä ja en ala sitä imemään kun kokaiinia vaan pieni nuuhkaus ja se kertoo heti voinko sitä käyttää.
Ja sun on pakko nuuhkia aina uutuudet, et voi käyttää jotain aiemmin hyväksi havaittua tuotetta? Miten sä siitä yhdestä nuuhkauksesta tiedät, siedätkö sitä tuotetta päivästä ja viikosta toiseen?
Joskus se uutuus voi olla parempi kuin vanha. Ja kokemuksesta tiedän että jos haju aiheuttaa ongelmia se aiheuttaa sen heti. En toki nuuhkaise uutuutta jos en siitä ole kiinnostunut. Esim jos se uutuus olisi kuiville ja hennoille hiuksille niin en nuuhkaise kun en tarvitse.
Vai "hajusteyliherkkä" :) ottaa päähän nämä itse diagnoosejaan keksivät.
Jos olisit sitä oikeasti, et pystyisi tuotteita haistelemaan - oikeilla hajusteyliherkillä ne oireet kun ovat niin pitkäkestoisia pienestäkin altistuksesta, ettei siinä testailumielessä nuuskuteta tuotteita.
Jos teitä häiritsee se että joku haluaa varmistaa että pitää tuotteen tuoksusta niin ostakaa sieltä rivin takaa tai puolivälistä se tuote. Menee 2 sekuntia enemmän aikaa ja kaikki on tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Aion nuuhkia jatkossakin, jos jotain uutta olen ostamassa. Ja jos tuoksu miellyttää, otan sen nuuhkaistun purkin omaan koriin (ties kuinka moni ennen mua on sitä nuuhkinu, hui!). Jos en halua ostaa tuoksun takia, laitan tuotteen takaisin hyllyyn.
Pääasiassa ostan tuttuja ja turvallisia tuotteita. Aina sen ensimmäisen, koska ei pesuaineet mene huonoksi, eikä myyjät tarkistele kameroita ja kipitä ottamaan avattuja tuotteita pois myynnistä. Suurin osa ihmisistä muuten ottaa sen ensimmäisen putelin hyllyltä, eikä vauhkoa jostain nuuhkupulloista.
Kosmetiikkaa en osta ollenkaan, jos en voi nähdä tuotetta kunnolla vaikka testerin kautta. Ja niissä en availe avaamattomia purkkeja, koska meikit todella vanhenee nopeammin, mitä enemmän ne on ilman kanssa tekemisissä. Toisaalta harvoin ostan kosmetiikkaa marketista, haen ne paikasta, jossa on asiakaspalvelija paikalla opastamassa ja neuvomassa.
Mut joku järki jostain bio luvil -pullon pilalle menosta hysterioinnissa.
Aloituksessa oli ensinnäkin shampoo vain yksi esimerkki. Näitä avattuja tuotteita (=rahaa) menee aivan hirveän paljon hukkaan, kun niitä availlaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajuyliherkkänä haistelet niitä pulloja???
En käy jokaista purkkia läpi vaan nuuhkaisen jos on uutuus hyllyssä ja en ala sitä imemään kun kokaiinia vaan pieni nuuhkaus ja se kertoo heti voinko sitä käyttää.
Ja sun on pakko nuuhkia aina uutuudet, et voi käyttää jotain aiemmin hyväksi havaittua tuotetta? Miten sä siitä yhdestä nuuhkauksesta tiedät, siedätkö sitä tuotetta päivästä ja viikosta toiseen?
Joskus se uutuus voi olla parempi kuin vanha. Ja kokemuksesta tiedän että jos haju aiheuttaa ongelmia se aiheuttaa sen heti. En toki nuuhkaise uutuutta jos en siitä ole kiinnostunut. Esim jos se uutuus olisi kuiville ja hennoille hiuksille niin en nuuhkaise kun en tarvitse.
Vai "hajusteyliherkkä" :) ottaa päähän nämä itse diagnoosejaan keksivät.
Jos olisit sitä oikeasti, et pystyisi tuotteita haistelemaan - oikeilla hajusteyliherkillä ne oireet kun ovat niin pitkäkestoisia pienestäkin altistuksesta, ettei siinä testailumielessä nuuskuteta tuotteita.
Ihan on kuule diagnosoitu vaiva kun muualla ei ole ollut vikaa miksi suurin osa hajuista aiheuttaa vakavia oireita ja itse tunnen muitakin jotka nuuhkivat näistä huolimatta sen tuotteen. Meillä on ihan sama oikeus nauttia niistä hajuista mitä me siedetään kun teilläkin. Ja sinä et sitä voi säätää kuka on oikea ja kuka ei ja miten he toimivat. Me joudutaan joka päivä hajujen ympäröimäksi joita ei siedetä mutta silti on pakko jos haluaa rahaa kotiin ja ruokaa pöytään joten itse vähennän tätä kuormaa sillä että katson että tuotteet joita ostan sopii minulle. Harmi sinulle jos se sinua vituttaa mutta minua se ei voi vähempää kiinnostaa. Niin kauan kun ei ole selkää kieltoa tai kauppias itse tule sanomaan nuuhkuttamisesta aion sitä jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion nuuhkia jatkossakin, jos jotain uutta olen ostamassa. Ja jos tuoksu miellyttää, otan sen nuuhkaistun purkin omaan koriin (ties kuinka moni ennen mua on sitä nuuhkinu, hui!). Jos en halua ostaa tuoksun takia, laitan tuotteen takaisin hyllyyn.
Pääasiassa ostan tuttuja ja turvallisia tuotteita. Aina sen ensimmäisen, koska ei pesuaineet mene huonoksi, eikä myyjät tarkistele kameroita ja kipitä ottamaan avattuja tuotteita pois myynnistä. Suurin osa ihmisistä muuten ottaa sen ensimmäisen putelin hyllyltä, eikä vauhkoa jostain nuuhkupulloista.
Kosmetiikkaa en osta ollenkaan, jos en voi nähdä tuotetta kunnolla vaikka testerin kautta. Ja niissä en availe avaamattomia purkkeja, koska meikit todella vanhenee nopeammin, mitä enemmän ne on ilman kanssa tekemisissä. Toisaalta harvoin ostan kosmetiikkaa marketista, haen ne paikasta, jossa on asiakaspalvelija paikalla opastamassa ja neuvomassa.
Aloituksessa oli ensinnäkin shampoo vain yksi esimerkki. Näitä avattuja tuotteita (=rahaa) menee aivan hirveän paljon hukkaan, kun niitä availlaan.
Pesuaineet yleensäkään ei mene niin nopeasti vanhaksi, että se haistaminen sitä pilaa. Varsinkin isoissa kaupoissa ne tuotteet menee yleensä saman päivän aikana, niin kyllä ihmiset ne ehtii käyttää pois. Ainoa ero on, jos kyse on kosmetiikasta tai lääkkeistä. Nämä valittajat valittaa vain, koska heitä häiritsee ajatus että joku on sen tuotteen haistanut. Yleensä nämä samat neurootikot ottavat sen viimeisen maidon tai kahvipaketin rivistä vain siksi, että kukaan ei siihen olisi koskenut.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin yhden hengen taloudessa kahdessa eri asunnossa kestää tuotteet erittäin pitkään, joten todellakin toivon, ettei niiden elinkaarta lyhennetä availemalla niitä kaupassa.
Joo. Mun piti yks aamu pestä hiukseni, mutta huomasin yllättäen, että shampooni elinkaari oli päättynyt, vaikka sitä piti olla vielä kaksi päivää jäljellä. Joku varmaan kaupassa haistellut tai ainakin katsonut sitä, perkele. Pahinta oli et huomasin tuon vasta kun olin jo laittanut sitä shampoota hiuksiini. Eihän siinä sit auttanut muu kuin leikata koko tukka ladyshaverilla pois. Töissä ihmettelivät, mut valehtelin kääntyneeni lesboksi, ja tyytyivät siihen. Eihän kukaan olis uskonut et ihminen voi olla niin autistinen et miettii jotain shampoon elinkaarta.
Vierailija kirjoitti:
Miten nopeasti shampoo on pilalla jos sen korkki on avattu?
Avaa yksi pullo kotonasi ja kokeile. Menisiköhän viidessä vuodessa pilalle?
Minäkin aina nuuhkaisen shampoota, jos on jokin minulle tuntematon merkki. En rupea ostamaan mitään sokkona, kun yksi pullo kestääkin niin kauan. En välitä, jos joku siitä täällä hiiltyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Ja minä kerroin, että en todellakaan osta meikkejäni marketista juuri näiden testerien puuttumisen vuoksi. Mutta minua ei todella haittaa ottaa rivin ensimmäistä hoitoainepulloa omaan koriini, vaikka sitä pulloa olisi nuuhkinut 10 ihmistä ennen minua. Siitähän suurin osa täällä parkuu, shampoopullon avaamisesta!
P.s. en ole hajusteherkkä, mutta jää jatkossakin ne suklaakookoshirvitykset kauppaan, kun haisevat ihan sairaan pahoilta.
P.p.s. hajusteettomat pesuaineet haisee ihan kamalalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se shampoo mihinkään pilaannu, jos siitä korkista haistaa, minkä hajuista se on! Niistä EI ole testereitä, juurikin koska ne eivät pilaannu saman tien nuuhkaisusta. Aika lailla niissä kumminkin on säilöntäaineita...
Tietenkään mitään teipillä tms. suljettua ei saa avata, mutta shampoiden ja saippuoiden hajua SAA nuuhkaista. Eipä tule hukkaostoksia.
Todellakaan ei saa nuuhkaista, koska tuote lähtee pilaantumaan avaamisen jälkeen! Monikaan asiakas ei halua ostaa tuotetta, johon sinä olet ensin kärsäsi tunkenut!
Eipä noilla markettien parin euron shampoilla ja saippuoilla myyntiajat niin pitkiä ole että se avaaminen "pilaannuttaisi" tuotteen sen enenmpää kuin muutenkaan, 12kk lienee yleinen säilyvyys ja sinä aikana se on moneen kertaan ostettu ja käytetty. Enemmän pohtisin jonnekin mökille jätettyjen shampoiden käyttöä seuraavana kesänä.
Minun puolestani saa vaikka kuinka paljon availla shampoita ja saippuoita, mutta ripsivärien availu ärsyttää. Jotkut vielä kokeilevat sitä myyntikappaletta ties mitä märkänäppyjä ja silmätulehduksia täynnä olevaan silmäänsä ja jos ostavat, eivät tietenkään sitä josta kokeilivat vaan avaamattoman. Logiikka on mikä?
Ja vaikka ei kokeilisi, ripsivärit alkavat oikeasti kuivua ja pilaantua kun ne avataan. Mitä näkemistä sitä paitsi rispivärissä on, että se täytyy avata? Siinä on harja, jossa on mustaa mönjää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakin yhden hengen taloudessa kahdessa eri asunnossa kestää tuotteet erittäin pitkään, joten todellakin toivon, ettei niiden elinkaarta lyhennetä availemalla niitä kaupassa.
Höpsö. Jos ne tuotteet kestävät erittäin pitkään, niin miten kuvittelet että joku nuuhkaisu kaupassa muka lyhentää sitä? Luuletko, että se shampoo nököttää vuosikaupalla avattuna siellä kaupan hyllyllä? Se, että tuotteesi säilyvät erittäin pitkään pitäisi jo kertoa sinulle, että ongelmaa ei ole.
No niin, käsi ylös ne jotka on ostaneet shampoota, jota joku on nuuhkaissut sitä ennen. Mä en ainakaan tietäisi tuota mistään eikä mulla ole koskaan vanhentunut shampoopullo ennen aikojaan. Käyttäkää palashampoota, jos noin häiritsee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni tekopyhä tätä availuakin harrastaa ja samalla on kuitenkin sormi ojossa mäyryämässä, kun lapsi saa pillimehun ennen kassaa. Kumpikin ihan yhtä ei ok.
Eri asia. Sitä syötyä ei voi myydä uudelleen mutta nuuhkaistun shampoot tms voi. Se shampoon hyllyaika on ihan sama oli se nuuhkaistu tai ei.
Tollo, niistä syömisistä maksetaan! Shampoo lähtee pilaantumaan, kun se on avattu. Erittäin itsekästä ja omahyväistä toimintaa!
Miksi se lähtisi pilaantumaan, kun pullossa on jo valmiiksi ilmaa ja sitä ei ole alunalkaenkaan ilmatiiviisti suljettu? Mikä sitä pilaantumisprosessia ajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakaan ei saa nuuhkaista, koska tuote lähtee pilaantumaan avaamisen jälkeen! Monikaan asiakas ei halua ostaa tuotetta, johon sinä olet ensin kärsäsi tunkenut!
Eipä noilla markettien parin euron shampoilla ja saippuoilla myyntiajat niin pitkiä ole että se avaaminen "pilaannuttaisi" tuotteen sen enenmpää kuin muutenkaan, 12kk lienee yleinen säilyvyys ja sinä aikana se on moneen kertaan ostettu ja käytetty. Enemmän pohtisin jonnekin mökille jätettyjen shampoiden käyttöä seuraavana kesänä.
Minun puolestani saa vaikka kuinka paljon availla shampoita ja saippuoita, mutta ripsivärien availu ärsyttää. Jotkut vielä kokeilevat sitä myyntikappaletta ties mitä märkänäppyjä ja silmätulehduksia täynnä olevaan silmäänsä ja jos ostavat, eivät tietenkään sitä josta kokeilivat vaan avaamattoman. Logiikka on mikä?
Ja vaikka ei kokeilisi, ripsivärit alkavat oikeasti kuivua ja pilaantua kun ne avataan. Mitä näkemistä sitä paitsi rispivärissä on, että se täytyy avata? Siinä on harja, jossa on mustaa mönjää.
Näin muuten kerran yhden naisen rattaiden kanssa pysähtyvän kalliiden meikkimerkkien luokse ja alkavan meikkaamaan itseään niillä testereillä. Jäin ihan tarkoituksella katsomaan kauempaa kun huomasin tämän vetävän ripsaria silmiinsä. Seuraavaksi taputeltiin vähän luomiväriä ja poskipunaa kasvoille ja lookin viimeisteli vetämällä hyvän kerroksen testerihuulikiiltoa huuliin ja tyytyväinen peiliin muikistelu ja matka jatkui. Tätä ennen luulin tuon testerimeikkauksen olevan vain urbaania legendaa.