Ärsyttävää! Lapseni on vela
Haluaisin niin kovasti lapsenlapsia, mutta hän vain on niin itsekäs ettei halua lapsia? Miten olen onnistunut kasvattamaan niin itsekkään ja kylmän ihmisen?
Kommentit (26)
Mulla lapset vielä teini-iässä, mutta olen ajatellut ettei yhtään haittaa jos minusta ei tule mummia ikinä. Tiedä sitten muuttuuko tämä ajatus myöhemmin. Lapsesi saavat kyllä itse päättää tekevätkö laspsia. Se ei sinulle kuulu.
Mikä on syynä, että itse teit vain yhden lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Et taida itsekään mikään enkeli olla?
Kukapa olisi?
~ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä on syynä, että itse teit vain yhden lapsen?
Toinen ei valitettavasti ole paikalla enää.
~ap
Olet tarjonnut huonon mallin vanhemmuudelle.
Munkin lapseni on vela- ei siis tarvitse hoitaa pikkumuksuja eläkkeellä vaan voin rauhassa viettää sen palmun alla hyvää viiniä maistellen.
Minunkin tyttäreni on aina sanonut että ei tule hankkimaan lapsia ja inhoaa vauvoja. Mutta hiljattain tapasi kivan miehen ja nyt on raskaana. Niin se mieli muuttuu.
Mikä niissä lapsenlapsissa on niin ihanaa? Johan sinä olet pari vauvaa kasvattanut, pakkoko muiden on tehdä niitä lisää vain sinua viihdyttääkseen? Hanki harrastus! Jokaisella on oikeus päättää, mitä elämällään tekee.
Oli siis niin uskomattoman itsekästä siltä toiselta lapseltasi ilmeisesti poistua tästä maailmasta, kun sinähän tarvitset lapsenlapsen. Toivottavasti ymmärrät syytellä häntäkin koko ajan.
Jos lapsesi on sukupuoleltaan nainen, aika harvinaista. Jos mies, niin ehkä hän on vain tavallista älykkäämpi.
Erikoinen nimi tuo Vela, mutta varmaan sen itse annoit vai hyväksyitkö vain miehesi
ehdotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Oli siis niin uskomattoman itsekästä siltä toiselta lapseltasi ilmeisesti poistua tästä maailmasta, kun sinähän tarvitset lapsenlapsen. Toivottavasti ymmärrät syytellä häntäkin koko ajan.
Eri asia
~ap
On niin itsekästä, ettei lapsesi tahdo tehdä sinulle lapsenlapsia tähän maailmaan, jossa on muutenkin liikaa ihmisiä ja joka on ajautumassa kovaa kyytiä kohti 3.maailman sotaa. On se vaan niin itsekästä!
MmM kirjoitti:
Haluaisin niin kovasti lapsenlapsia, mutta hän vain on niin itsekäs ettei halua lapsia? Miten olen onnistunut kasvattamaan niin itsekkään ja kylmän ihmisen?
Minä tunnen kylmiä ja itsekkäitä monen lapsen äitejä. T. Sinkku, lapseton ja ainoa lapsi enkä ole itsekäs vaan sympaattinen
Toivon lapsenlapsia, mutta toivon, etteivät lapseni hanki lapsia vain minun mielikseni. Ryhdyn jollekin mummottomalle lapselle varamummoksi tai tarvitsevalle tukiperheeksi, ellei omia lapsenlapsia tule. Ei kai niiden ole pakko biologisia olla?
Lapsesi päättää itse tekeekö lapsia vai ei. Ei sulla ole siihen yhtään mitään sanomista. :)
Miksi monet olettaa et velat on itsekkäitä? Itse olen vela, koska olen koen maailman niin ikävänä paikkana, etten halua tehdä yhtään enempää lapsia tänne kärsimään. Itse varmaan saisin lapsesta iloa ja merkityksen tunnetta elämääni, mutta mielestäni olisi itsekästä tehdä lapsi vain sen takia. Tuskin pystyisin tarjoamaan lapselle kovin hyvää elämää, koska itsellänikin on niin paljon vaikeuksia täällä olemisessa.
Tykkään lapsista, vaikka minulla ei ole omia. Aikaisemmin ajattelin, että just omat lapset olisivat olleet tärkeitä. Nyt olen kuitenkin tutustunut tietyissä yhteyksissä muiden lapsiin ja olen huomannut, että tykkään heistä valtavasti. Varmasti riittää lapsia, jotka kaipaavat hyviä lämpimiä ihmisiä elämäänsä, vaikkei omia lapsia tai lapsenlapsia saakaan.
Et taida itsekään mikään enkeli olla?