Kysykää mitä vain pakkohoidossa olleelta ex-narkomaanilta
Kommentit (87)
Teitkö huumeissa jotain kummallista, esim. harrastit suojaamatonta seksiä jonkun kanssa jonka kanssa muuten et olisi halunnut? Vai onko mahdollista, että olet tehnyt tuollaista mutta et muista?
Vierailija kirjoitti:
Teitkö huumeissa jotain kummallista, esim. harrastit suojaamatonta seksiä jonkun kanssa jonka kanssa muuten et olisi halunnut? Vai onko mahdollista, että olet tehnyt tuollaista mutta et muista?
Ei Subu vaikuta sillee. Mulla on ollut 6 vuoden parisuhde tässä samalla, eli ei mitää randomseksiä todellakaan. Amfetamiinipäissäni kirjotin koulutyön josta sain arvosanan 5. :D AMK:ssa siis paras mahdollinen.
Miksi et taannoin tehnyt järkevämpää päätöstä ja hommannut riittävää reseptiä lyricaan? Kuulostaa puolustelulta, että et saanut reseptiä ja ajauduit subuun. Tiedän, että terveydenhoitojärjestelmän kanssa ei ole aina helppo sumplia, mutta olisit voinut myös toisin hoitaa tuon asian.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et taannoin tehnyt järkevämpää päätöstä ja hommannut riittävää reseptiä lyricaan? Kuulostaa puolustelulta, että et saanut reseptiä ja ajauduit subuun. Tiedän, että terveydenhoitojärjestelmän kanssa ei ole aina helppo sumplia, mutta olisit voinut myös toisin hoitaa tuon asian.
En puolustele. Oma vika todellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään käytit? Kuinka kauan meni etteivät huumeet enää olleet koko aikaa mielessä? Kun olet ollut vähällä retkahtaa, miten olet päässyt tilanteesta yli?
Olen itsekin narkomaani ja käyttänyt 5v päivittäin subua. Välillä olen ollut muutamia viikkoja ilman, mutta ihan koko ajan tekee mieli. Siis aivan koko ajan ajattelee vain kuinka ottaa vielä yhdet vedot. Lopulta sitten retkahdan :/
Käyn silti kyllä koulussa mutta tuo kama pilaa ihan liikaa elämää. Ei jaksaisi enää.Onneksi pääsen hoitoon. Aikaisemmin olen itse yrittänyt lopettaa. Muitakin mielenterveysongelmia on mikä ei kyllä helpota asiaa.
Tsemppiä! Todella harva pääsee huumekoukusta irti. Saat olla todella ylpeä itsestäsi
Pari vuotta. Kävin vierotuksessa, jossa sai hyvää lääkettä refloihin. Toki ne psyykkiset on pahimmat. Meni ehkä joku kuukausi kun pystyin oleen ajattelematta kokoajan Subua. Mullakin noita lopettamisyrityksiä löytyy miljoonittain, mutta aina retkahdin. Kunnes nyt.
Toivotan sulle paljon tsemppiä. Se on sellanen maailma, jota normaalit ihmiset ei näekään ja oot kiinni siinä elämässä niin kovaa että on vaikea päästää irti koukusta. Voimia sulle ja hienoa jos pääset hoitoon.
Kiitos vastauksesta. Tuli hyvä mieli ja sain lisää toivoa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun poliiisit hakee väkisin (pyrit karkaamaan), niin miten raju "kiinniotto" se oli? Tässä mielessä nyt tietysti pyörii elokuvasta ja sarjoista tutut kiinnottotilanteet.... kiinnotettava maahan ja jalkarautoihin suunnilleen?
Olet ilmeisen tyytyväinen, että haettiin - onnellinen että olet ex-narkomaami nyt (kunnioitan todella suuresti ihmisiä jotka näistä selviää; omassa lähipiirissäni pari ex-alkoholistia).
Ei se oikeastaan ollut mitenkään raju. Poliisit oli itseasiassa paljon ystävällisempiä kuin psykiatrisen osaston hoitajat. Poliisit pyysivät juttelemaan ja kertoi että musta ollaan huolissaan ja olisi hienoa jos olisin yhteistyökykyinen. Ei siinä sitten mitään, ne otti mun laukun ja menin istuun maijan taakse.
Riippuvuudet on vaikeita kyllä erityisesti koska niihin liittyy yhteiskunnan stigma. Erityisesti huumeriippuvuuteen.
Leima on paha, näinhän se on. Tosiaan alkoholistin lapsena ja siskonakin se on minussakin; veli oli vankilassakin. Aina on onneksi niitäkin, jotka ei itse ole täysin täydellisiä. Se nyt on vähän sellaista - kaikkea hyvää sinulle! :-)
Itsekin alkoholistin tytär. Nämä on rankkoja asioita jotka määrittää omaa identiteettiä tahtomattakin. Kaikkea hyvää myös sinulle. :)
- AP
Mielikuvat ja ennakko-oletukset on osa stereotypioita - yleistyksiä, jotka tuottavat ja ylläpitävät leimojakin.
Jännä kohta on, että seurasin keskustelua koko ajan ja tähän asti kuvittelin (stereotypiat) koko ajan, että ole nuori mies. Vaikka sinulta kysyttiin seksinmyymisestäkin - miehet myös myy seksiä (et ole tehnyt, vastasit).
Kiitos ketjusta ja oikein hyvää kevättä Sinulle!
Se oli kaikesta muusta pois. Laihduin 16 kiloa.
- AP