Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysykää mitä vain pakkohoidossa olleelta ex-narkomaanilta

AP
22.04.2017 |

Lytätkää minut.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä olivat psykoottisen masennuksen oireet?

Syvä toivottomuus, varma tieto siitä ettei tule koskaan parantumaan, harhaluulot että ihmiset haluaa pahaa (tämä suurin oire itsellä). Välillä myös näkö- tai kuuloharhoja. Mutta nuo harhaluulot on pahimpia, aivan helvetillisiä. 

Vierailija
62/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkö tuollaisesta käytöstä miten kovia muistikatkoja? Siis, että on esim. yksi kesä käytännössä pois muistista, kun oli koko ajan aineissa?

Jää. Viime kesän muistan juhannukseen asti (olin käyttämättä) mutta heinäkuu ihan pimennossa. En muista mitään. :( 

- AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun poliiisit hakee väkisin (pyrit karkaamaan), niin miten raju "kiinniotto" se oli? Tässä mielessä nyt tietysti pyörii elokuvasta ja sarjoista tutut kiinnottotilanteet....  kiinnotettava maahan ja jalkarautoihin suunnilleen?

Olet ilmeisen tyytyväinen, että haettiin - onnellinen että olet ex-narkomaami nyt (kunnioitan todella suuresti ihmisiä jotka näistä selviää; omassa lähipiirissäni pari ex-alkoholistia).

Ei se oikeastaan ollut mitenkään raju. Poliisit oli itseasiassa paljon ystävällisempiä kuin psykiatrisen osaston hoitajat. Poliisit pyysivät juttelemaan ja kertoi että musta ollaan huolissaan ja olisi hienoa jos olisin yhteistyökykyinen. Ei siinä sitten mitään, ne otti mun laukun ja menin istuun maijan taakse. 

Riippuvuudet on vaikeita kyllä erityisesti koska niihin liittyy yhteiskunnan stigma. Erityisesti huumeriippuvuuteen. 

Leima on paha, näinhän se on. Tosiaan alkoholistin lapsena ja siskonakin se on minussakin; veli oli vankilassakin. Aina on onneksi niitäkin, jotka ei itse ole täysin täydellisiä.  Se nyt on vähän sellaista - kaikkea hyvää sinulle! :-)

Vierailija
64/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon tuollainen runsas vrk-käyttö maksaa? Subu.

Jos ostat yhden tabletin, hinta on yleensä 40-50 e. Siinä on 8 mg. Pahimmillaan tolet oli 4 mg, eli siis tabu kesti päivän. (Vaikutus kestää n. 4 h jonka jälkeen otettava lisää.) Jos ostaa kerralla enemmän, saa halvemmalla. Ostin 4 Subua 120 eurolla kerran. 

Aika kallista kuitenkin.

No niin on, aivan hirveen hintasta.

- AP 

Vierailija
65/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysyttävää, mutta tsemppiä sulle AP, olet hyvällä tiellä. Oma lapseni on aloittanut tuon tien, haluaa päästä irti... ei niin h3lppoa.'

Vierailija
66/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet kannabiksesta? Pitäisikö laillistaa?

Vierailija
67/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun poliiisit hakee väkisin (pyrit karkaamaan), niin miten raju "kiinniotto" se oli? Tässä mielessä nyt tietysti pyörii elokuvasta ja sarjoista tutut kiinnottotilanteet....  kiinnotettava maahan ja jalkarautoihin suunnilleen?

Olet ilmeisen tyytyväinen, että haettiin - onnellinen että olet ex-narkomaami nyt (kunnioitan todella suuresti ihmisiä jotka näistä selviää; omassa lähipiirissäni pari ex-alkoholistia).

Ei se oikeastaan ollut mitenkään raju. Poliisit oli itseasiassa paljon ystävällisempiä kuin psykiatrisen osaston hoitajat. Poliisit pyysivät juttelemaan ja kertoi että musta ollaan huolissaan ja olisi hienoa jos olisin yhteistyökykyinen. Ei siinä sitten mitään, ne otti mun laukun ja menin istuun maijan taakse. 

Riippuvuudet on vaikeita kyllä erityisesti koska niihin liittyy yhteiskunnan stigma. Erityisesti huumeriippuvuuteen. 

Leima on paha, näinhän se on. Tosiaan alkoholistin lapsena ja siskonakin se on minussakin; veli oli vankilassakin. Aina on onneksi niitäkin, jotka ei itse ole täysin täydellisiä.  Se nyt on vähän sellaista - kaikkea hyvää sinulle! :-)

Itsekin alkoholistin tytär. Nämä on rankkoja asioita jotka määrittää omaa identiteettiä tahtomattakin. Kaikkea hyvää myös sinulle. :) 

- AP 

Vierailija
68/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista kuvittelisit elämäsi olevan nyt, jos et olisi koskaan aloittanut huumeiden käyttöä?

Vierailija
69/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kysyttävää, mutta tsemppiä sulle AP, olet hyvällä tiellä. Oma lapseni on aloittanut tuon tien, haluaa päästä irti... ei niin h3lppoa.'

Voihan saakeli, paljon tsemppiä sinne. En tiedä miltä tuntuu, kun oma lapsi on huumekoukussa, mutta oman äitini silmistä näki että se oli todella syvä järkytys.

- AP

Vierailija
70/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko apua sosiaalityöntekijältä?

Vierailija
71/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet kannabiksesta? Pitäisikö laillistaa?

Ei pitäisi. Jos pitäisi luetella huumeita, joita olen kokeillut, tulisi nopeammaksi luetella ne joita en ole kokeillut. Kannabiksesta ja LSD:stä olen mennyt eniten sekaisin. Viimeksi pari päivää sitten olin kannabiksesta aivan tööt ja luulin tulleeni uskoon ja en pystynyt edes kävelemään. Eli vaikka oudolta kuulostaa niin kannabis on laittanut mut eniten sekaisin.

- AP 

Vierailija
72/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista kuvittelisit elämäsi olevan nyt, jos et olisi koskaan aloittanut huumeiden käyttöä?

Vaikea kysymys. En pysty kuvitella. 

- AP

Vierailija
73/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko apua sosiaalityöntekijältä?

En saanut. PS. Opiskelen itse sossuksi.

Vierailija
74/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on halpaa siellä pk-seudulla. Täällä missä minä asun, hinta on 120€/tabletti!! Porukka käy etelästä hakee niitä lastin ja myy tolla hinnalla eteenpäin :( yleensä on vara ostaa noin milli kerralla ja se maksaa 15€.. Aivan hirveä hinta. Joka aamu sama rumba, rahan hankkiminen ja ostaminen. Tämä huumehelvetti on kirjaimellisesti helvettiä. En tiedä mitä tehdä, olen aivan hukassa. Ahdistaa välillä niin paljon, oloissa varsinkin mietin itsemurhaa. Älkää koskaan kokeilko subua.

Vierailija
75/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rottakokeissa ilman laumaa olevat rotat jäivät kokaiinikoukkuun, kun taas laumassa olevat jatkoivat normaalin veden juomista senkin jälkeen, kun olivat kokaiinivettä kokeilleet.

Pystyisikö mielestäsi narkomaaneja auttamaan useamman tukihenkilön/lähipiirin avulla, tai ehkä jopa ennalta ehkäisemään syrjäytyvien ihmisten tarttumisen päihteisiin?

Millä tavoin voisi auttaa hoidosta tullutta narkomaania luomaan uusia kaverisuhteita normaalien ihmisten kanssa, jotta vanhat piirit eivät veisi mukanaan?

Vierailija
76/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on halpaa siellä pk-seudulla. Täällä missä minä asun, hinta on 120€/tabletti!! Porukka käy etelästä hakee niitä lastin ja myy tolla hinnalla eteenpäin :( yleensä on vara ostaa noin milli kerralla ja se maksaa 15€.. Aivan hirveä hinta. Joka aamu sama rumba, rahan hankkiminen ja ostaminen. Tämä huumehelvetti on kirjaimellisesti helvettiä. En tiedä mitä tehdä, olen aivan hukassa. Ahdistaa välillä niin paljon, oloissa varsinkin mietin itsemurhaa. Älkää koskaan kokeilko subua.

Hae apua! Vieroitushoito ja kuntoutusjakso varmasti heruisi kunnalta. Tsemppiä hirveesti. :/ 

Vierailija
77/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rottakokeissa ilman laumaa olevat rotat jäivät kokaiinikoukkuun, kun taas laumassa olevat jatkoivat normaalin veden juomista senkin jälkeen, kun olivat kokaiinivettä kokeilleet.

Pystyisikö mielestäsi narkomaaneja auttamaan useamman tukihenkilön/lähipiirin avulla, tai ehkä jopa ennalta ehkäisemään syrjäytyvien ihmisten tarttumisen päihteisiin?

Millä tavoin voisi auttaa hoidosta tullutta narkomaania luomaan uusia kaverisuhteita normaalien ihmisten kanssa, jotta vanhat piirit eivät veisi mukanaan?

Nykyään onneksi osalla huumeidenkäyttäjistä on se positiivinen asia, että huumeet hankitaan netin kautta randomilta ihmiseltä. Tämä juuri estää sitä, ettei koko kaveripiiri ole koukussa johonkin. Muuten en osaa vastata, nuo vanhat piirit on kyllä narkomaanin kuntoutumisen kannalta todella iso riskitekijä.

- AP

Vierailija
78/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lopetit? Mikä sai sinut haluamaan lopettamaan? Käytitkö mitään vahventamis keinoja?(esim. Greipeissä on aineita, jotka hidastavat monen lääkkeen rikkoutumisen mukaan lukien bupre ja näitä keinoja on netti pullollaan)

Vierailija
79/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sait rahat?

Vierailija
80/87 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lopetit? Mikä sai sinut haluamaan lopettamaan? Käytitkö mitään vahventamis keinoja?(esim. Greipeissä on aineita, jotka hidastavat monen lääkkeen rikkoutumisen mukaan lukien bupre ja näitä keinoja on netti pullollaan)

Rahanmano ja yleinen moraalius sai mut lopettamaan. En ole kokeillut noita, omassa päivittäisessä lääkityksessä menee Diapamia ja Lyricaa, mitkä vähän leikkaavat pahimpia refloja pois. Vieroitushoidossa sain BritloFlexiä, avohoidossa Catapresania vieroitusoireisiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä