Mistä johtuu kahden puolitutun tai tuntemattoman välinen outo käyttäytyminen/kemia?
Kun kaksi toisilleen tuntematonta ihmistä aina vilkuilee toisiaan ja mahdollisesti tuntee välillään outoa yhteyttä, muttei silti puhu mitään toisilleen koskaan?
Kommentit (78)
Minä ja yksi tyyppi ollaan tunnettu tuolla tavalla vetoa toisiimme about 5v. Kummatkin seurustellaan tahoillamme. Vaihdetaan kuulumiset, halataan, tuijotetaan pitkiä aikoja.
Ainakin minun puolisoni on nähnyt tuon reaktion ja angstasi sitä jossain vaiheessa...
Parinmuodostus on kemiaa, jossa suurinta osaa näyttelee hajuaisti, vaikkemme sitä tiedostakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus tähän ilmiöön on LIMERENSSSI. Googlatkaa
Ai vastaus seksuaaliseen kemiaan vai? Tuskinpa! Et ole tainnut koskaan kokea oikeaa kemiaa kenenkään kanssa? Aivan eri asia.
Periaatteessa en yleensä vastaa kaltaisillesi räyhääjille, mutta teen poikkeuksen. Otsikossa ja aloitusviestissä ei puhuttu seksuaalisuudesta mitään.
Limerenssin tunnusomainen piirre on, että kaksi ihmistä eivät tunne toisiaan. Tunne on selittämätön ja koetaan jonkinlainen "yhteys". Limerenssi voi olla tai voi olla olematta seksuaalista.
Tunnen kemiaa ihmisen kanssa, jonka kanssa ei koskaan oikeastaan puhu yhtään mitään. Tunnen sisimmässäni, että hän tuntee samoin. Ei meistä kuitenkaan mitään ikinä tule
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vastaus seksuaaliseen kemiaan vai? Tuskinpa! Et ole tainnut koskaan kokea oikeaa kemiaa kenenkään kanssa? Aivan eri asia.
Periaatteessa en yleensä vastaa kaltaisillesi räyhääjille, mutta teen poikkeuksen. Otsikossa ja aloitusviestissä ei puhuttu seksuaalisuudesta mitään.
Limerenssin tunnusomainen piirre on, että kaksi ihmistä eivät tunne toisiaan. Tunne on selittämätön ja koetaan jonkinlainen "yhteys". Limerenssi voi olla tai voi olla olematta seksuaalista.
Onko limerenssi sama kuin ihastuminen? Jos ei ole, niin mikä erottaa limerenssin ihastumisesta? Miksi tuntemattomaan ei voisi ihastua? Kaikkihan ovat toisilleen olleet jossain vaiheessa tuntemattomia, ja jotkuthan ihastuvat jo ekoilla treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko limerenssi sama kuin ihastuminen? Jos ei ole, niin mikä erottaa limerenssin ihastumisesta? Miksi tuntemattomaan ei voisi ihastua? Kaikkihan ovat toisilleen olleet jossain vaiheessa tuntemattomia, ja jotkuthan ihastuvat jo ekoilla treffeillä.
Tuolta sivun alalaidan taulukko http://aphroweb.net/nre_faq.htm
Jännitettä, ihastusta, kiinnostusta, vihastusta, rakkautta, seksihimoa, seksuaalista vetovoimaa, mielikuvituksellista eläimellistä seksiä työpaikan piilosilla... Onhan niitä syitä :)
Kannattaa vaan rikkoa se jää. Sen jälkeen sitä tutustuu ihmiseen ja kohta jo ihmettelee miksei ottanut yhteyttä paljon aikaisemmin :)
Siitä pelottavasta, oudosta, tympeästä, mystisestä, välttelevästä, tuijottelevasta kummajaisesta saattaakin paljastua todella mukava ihminen :) ja näin yleensä onkin.
Ihastuminen, mutta ei halua toisen tajuavan. Tai ihastuminen, mutta epäilee toisen tunteita eikä siksi halua paljastua. Tai sitten olet vain kaunis/komea ilman sen kummempia tunteita. Tai sitten vaikutat vaan oudolta tai kiinnostavalta. Syy voi olla negatiivinen tai positiivinen, todennäköisemmin positiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen kuin sinä. Ei kaikki ihastuminen voi mennä tuon limerenssin piikkiin? Monet naimisissa olevat ovat kohdanneet juuri noin; kuin salama kirkkaalta taivaalta, rakkautta ensikohtaamiselta. Ei siinä ole mitään tekemistä minkään limerenssin kanssa. Taas ovat psykologit vaan keksineet uuden termin, en usko moiseen hölynpölyyn.
Feromonit. Ehkä tuo henkilö olisi täydellinen match jälkeläisten kelpoisuutta ajatellen.
Mä en tiedä mistä johtuu mutta yllättäen koin jotain tosi outoa vetovoimaa ihmisen kanssa vaikka olin aina ajatellut että tää tyyppi ei ole yhtään mun tyyppinen enkä koskaan voisi kuvitella ihastuvani häneen. Sit yhtäkkiä tuon ihmisen lähellä olo viekin melkein jalat alta. Mistä tällainen voi johtua?
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä mistä johtuu mutta yllättäen koin jotain tosi outoa vetovoimaa ihmisen kanssa vaikka olin aina ajatellut että tää tyyppi ei ole yhtään mun tyyppinen enkä koskaan voisi kuvitella ihastuvani häneen. Sit yhtäkkiä tuon ihmisen lähellä olo viekin melkein jalat alta. Mistä tällainen voi johtua?
Minä koin lähiaikoina ihan samaa! Ihmettelin juuri samaa, että mistä voi johtua. Tuttu henkilö siis, jonka kanssa en ole puhunut, mutta nähnyt monesti. Miten yhtäkkiä voi mennä jalat alta? Kummallisia juttuja, nämä ihmisten välisiin kemioihin liittyvät jutut. Olin kyllä aina katsonut, että mukava tyyppi, mutta nyt meni kirjaimellisesti jalat alta, hyvä etten pyörtynyt.
Nähtiin eilen, vaikka luulin että se menisi myöhempään viikkoon.
Molemmat huomasimme toisemme väkijoukosta. Tarvehdittiin ja jatkettiin molemmat omiin suuntiimme.
Myöhemmin päivällä hän kulki työpisteeni ohi ja katse kääntyi sen kohdalla sinne (minuun?). Ja joka kerran kohdatessa vilkaisemme vähintään toisiamme.
Samassa seurassa melko hiljaisia. Välillä jompi kumpi rikkoo hiljaisuuden kysymyksellä tai toteamuksella ja vastauksen jälkeen hiljaisuus jatkuu.
Muiden kanssa keskustelu on normaalia. Itse olen hänen seurassaan haltioissani. En tiedä mitä sanoisi, vaikka muuten sanavalmis olenkin.
Voi olla että tämä on yksipuolista, mutta se tunnelma meidän välillä on niin ihana, että senkään vuoksi en uskalla tehdä mitään tämän eteen. Pelkään että jos hänellä ei olekaan mitään tunteita minua kohtaan, niin en saisi enää nauttia niistä hetkistä.