Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos mies ei vain halua

Vierailija
22.04.2017 |

Päätin, että avaan oman ketjun tälle aiheelle, postasinkin ensin jonkun pettämisketjun jatkoksi. Editoin vähän tekstiä.

Mä kerron omasta tilanteestani vaikka saan varmasti kuraa niskaani. Meillä loppui seksi lähes kokonaan kun tulin raskaaksi nuorimmasta lapsestamme.. Hän on nyt ekaluokkalainen. Sitä ennenkin seksi oli harvinaista. Lapsen syntymän jälkeen mieheni on halunnut seksiä 1-2 kertaa vuodessa. Miehelläni on fyysinen sairaus, joka aiheuttaa kipua ja varmasti vaikuttaa haluunkin. Hänellä on tutkitusti alhainen testosteroni, se vaikuttaa itsetuntoonkin ja minäkuvaan. Olemme kaikenlaista apua hakeneet, apua ei ole löytynyt. Jos ei halua niin ei halua.
Mä olin ajatellut, että mä voin elää tämän kanssa. Ja siis pitkään elinkin. Mulla on ihan hyvä arsenaali itsetyydytysvälineitä ja toki omat sormenkin.

Olen 46, hoikka ja huolehdin itsestäni. Päinvastoin kuin nuoret luulevat, tämänkin ikäiset haluavat seksiä ja nauttivat siitä, keskimäärin varmaan kuitenkin oman ikäisten kanssa.

Nyt loppuvuodesta kävi työmatkalla niin, että yksi työkaveri sanoi, että jos mentäis sänkyyn. Aluksi sanoin ettei käy. Kuukauden harkitsin ja sitten varattiin hotelli. Hän on perheellinen mies, lapset jo lähes aikuisia, omani ovat alakoulussa. Me ollaan nyt käyty muutaman viikon välein panemassa hotellissa muutama tunti. Ja tsiisus kun se tuntuu hyvältä.
Me ei olla kumpikaan ihan nuoria enää. Täysin harkitusti ja selvin päin ollaan siis pantu. Käytiin keskustelut, kumpikaan ei halua perheestään eroon eikä sitä elämää muuttaa. Koska olemme työkavereita, niin käytiin sekin ettei nyt sitten voida olla toistemme esimiehiä. Olemme kumpikin johtavassa asemassa, joten mahdollisuuksien rajoissa kumminkin päin.
Mutta voi että kun tuntuu hyvältä panna, naida ja rakastella. Voi kun tuntuu ihanalle saada orgasmi jonkun toisen kanssa. Totta kai mä tiedän, että väärin teen. Eikä tämä tietenkään ikuisesti kestä. Vaikka me ollaan harrastettu seksiä nyt tämä vuosi muutaman viikon välein, niin mä olen nainut tässä ajassa enemmän kuin viimeisenä kymmenenä vuonna yhteensä. Parissa tunnissa ehtii monta kertaa ja kerran ajoitettiin työmatkat niin, että oltiin yksi yö Berliinissä.
Joskus tämä tietty loppuu ja tietenkin toivon, että asia jää salaisuudeksi. Mutta kyllä se hyvältä tuntuu kun joku haluaa minua ja haluaa harrastaa seksiä. Oman mieheni kanssa olen ollut 20 vuotta naimisissa ja kaikenlaista koettu yhdessä. Mä en tunne mitään tarvetta hajottaa kotia enkä näe mitään yhteistä tulevaisuutta työkaverini kanssa. Päinvastoin, haluan viettää vanhuuteni oman mieheni kanssa. Mä haluan vain saada seksiä. Mieluiten oman mieheni kanssa. Viimeksi niin on tapahtunut viime kesänä. Selibaattia en halua enää kokea.
Raha ei ole asia tässä asiassa juttu, en sen vuoksi haluta jatkaa mieheni kanssa. Minä ja mieheni olemme kummatkin hyvätuloisia - se ei siis ole mikään syy pysyä yhdessä. Meillä on asuntolainaa, mutta voisin halutessani lunastamaan kotimme itselleni, samoin mieheni.
Nyt saa kivittää.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten vaihdevuodet alkavat jo 3-kymppisenä,

kun naisilla vasta yli 5-kymppisenä.

Ap:n iässä, 46v, naisen libido on voimakkaimmillaan -

kun taas miehillä on tuossa iässä ollut jo vuosikausia kaikki vaihdevuosivaivat: eturauhasvaivat,

krooninen väsymys, kiukkuisuus

ja haluttomuus.

Ero on yksi vaihtoehto,

avoin suhde toinen.

Pettäminen on taas hiukan halju ratkaisu.

Suomessa kun ei sallita kuin yksi aviomies naisilla,

toisin kuin Mongolian onnellisilla aroheimoilla.

Kiitos tiedosta kun olet noin viisas.

En ilmeisesti vain ymmärrä että minulla on kaikki nuo vaivat. Mutta sinähän sen tiedät.

M

Touché!

Ensimmäinen ammattiloukkaantuja ja miesasiamies linjoilla.

Eli kanssasi ei saa olla eri mieltä.

Heti sanot joksikin asiamieheksi... Haukotus.

Lisäksi olet narsisti.

Vierailija
22/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen seksuaaliterapeuttia. Kannattaa käydä purkamassa tuota tilannetta ammattiauttajalla, yhdessä ja erikseen. Ehkä mies saisi selvitettyä, miksei tahdo, ja ehkä myös sen, miksi avoin suhde tuntuu uhkaavalta. Sinähän selvästi haluat toiselta suhteelta vain seksiä, jota et parisuhteessa saa.

Avoin suhde ratkaisisi todella monta parisuhdetta, joissa seksi on loppunut. Harmi, kun ihmiset ovat niin pikkusieluisia, etteivät voi antaa kumppanille lupaa panna, mutta pihtaavat kuitenkin itse.

En tiedä oliko meillä vain täysin paska terapeutti, mutta oli kyllä melkoista lässytystä tuo reissu. Ainoa hyvä puoli oli, että pitkästä aikaa naurettiin vaimon kanssa samaan aikaan. Siis sen terapiasession jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä valossa, että monet elävät puutteessa ihan sinkkunakin vuosikymmenet, on aika vaikea antaa hyväksyntää pettämiselle sillä varjolla, että "pitäähän seksiä saada". 

Vierailija
24/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus. Ei kaikki ole niin mustavalkoista.

Voimia sinulle.

Vierailija
25/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seiska oli ap.

Mä kirjoitin tämän tarinan siksi, että mun mielestä money suhtautuvat pettämiseen aika mustavalkoisesti. Ehkä se on monelle totta niin. Oman elämänkokemuksen myötä minulle on tullut asiaan harmaita sävyjäkin,

Mä en ole halunnut erota, koska mulle on avioliitolle muitakin syitä kuin seksi. Jos pelkkää seksiä haluaa parisuhteelta, tuskin kannattaa mennä naimisiin ylipäätään.

No toki muutin muutaman yksityiskohdan, mutta vaikea mun teksin perusteella on tästä ketään tunnistaa. Johtavassa olevia keski-ikäisiä miehiä löytyy Suomesta kymmeniä tuhansia. Johtavassa asemassa olevia naisia löytyy tuhansia. Ehkä työmatkatreffit Berliinissä, ehkä Pariisissa tai Tukholmassa. Eihän sillä paikalla ole väliä, pointti oli nytvain sanoa että näillä keinoilla ollaan onnistuttu järjestämään seksiaikaa.

Ap

Minä olin se joka epäili näitä tekstejä. Hyvin kirjoitat ja uskon, vaikka ei sen väliä. Tämä on paljon ajatuksia herättävä aihe, juuri siksi, kun asiat ajatellaan (ajattelen itsekin...) liian mustavalkoisesti ja kuten tuossa jo tulikin niin miehet on heti sikoja ja huudellaan että jätä se sika. Nainen osaa tuoda seksinpuutten tuomat tunnetilatkin julki ja jonkinlaisen itsensä kadottamisen. Mies ei usein osaa näitä asioita ilmaista joten mies on vaan heppinsä mukaan menevä idiootti, siis monen mielestä. Miehilläkin kuitenkin on yhtälailla se miehuus ja itsetunto, persoona, tunteet ja yksinäisyyden kokeminen. Olis hyvä kun muistettais se kun puhutaan pettämisestä. Mutta totta kai se on olevinaan aina pahempi kun petetyksi tulenkin MINÄ eikä toisinpäin...

Olen itse parisuhteessa, 50+ miehen kanssa. Meillä hyvä ja aktiivinen seksielämä, ja juuri mieheni myötä olen oppinut miten seksi ja fyysinen läheisyys vaikuttaa myös mieheen. Jos itselläni on kiukkukausi tai ei vaan huvita niin kyllä se näkyy miehestä. Ei vihaisuutena (ehkä taukojen pituus vaikuttaa?) mutta sellaisena alakuloisuutena ja hiljaisuutena ja käytöksenä josta voi melkein lukea kysymyksen että kelpaako hän vielä. Se on sydäntäsärkevää ja inhottava tilanne, kun todellakaan ei ole kyse ettei kelpaisi.

Mutta niin, oli mies tai nainen, kyllä rakkainpansa kosketusta ja fyysistä hyväksyntää haluaa ja tarvii. Harrastaahan seksiä 80 vuotiaatkin parhaimmillaan, vaikka keinot saattaa matkalla muuttua.

Tavallaan siis ymmärrän ap:n jutun, vaikka samaan aikaan on ikuinen ristiriita sen kanssa miten väärin pettäminen on. Mutta niin on sekin, ettei huomioi toisen tarpeita.

Ei ole helppo juttu.

Vierailija
26/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Siinä valossa, että monet elävät puutteessa ihan sinkkunakin vuosikymmenet, on aika vaikea antaa hyväksyntää pettämiselle sillä varjolla, että "pitäähän seksiä saada". 

Kyllä, mutta jos aikoo ryhtyä parisuhteeseen niin ei voi alkaa toista pitää etäällä jos ei itseä huvita. Sitte voi pysyä sinkkuna.

Vierailija
27/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin puute ei ole sama asia sinkkuna ja parisuhteessa. Suhteessa kun sun oma kumppani ei halua sua, on aika paljon haavoittavampaa kun se ettei vaan heru.

Vierailija
28/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kirjoitus. Ei kaikki ole niin mustavalkoista.

Voimia sinulle.

Vau. Tuletko sinä kirjoittamaan saman vastauksen, jos mies valittaa vaimonsa haluttomuudesta ja kertoo kuinka käy vähän väliä panemassa työkaverinsa kanssa?

Vierailija
29/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi kirjoittaa vasta provo, jossa sukupuolet ovat toisinpäin ja katsoa miten peukut menee :)

Vierailija
30/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiäsHenkilö kirjoitti:

Onhan se vaan nyt epäreilua, että toinen ihminen kieltää sen, että saisit nauttia seksistä.

Vierailija
31/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen seksuaaliterapeuttia. Kannattaa käydä purkamassa tuota tilannetta ammattiauttajalla, yhdessä ja erikseen. Ehkä mies saisi selvitettyä, miksei tahdo, ja ehkä myös sen, miksi avoin suhde tuntuu uhkaavalta. Sinähän selvästi haluat toiselta suhteelta vain seksiä, jota et parisuhteessa saa.

Avoin suhde ratkaisisi todella monta parisuhdetta, joissa seksi on loppunut. Harmi, kun ihmiset ovat niin pikkusieluisia, etteivät voi antaa kumppanille lupaa panna, mutta pihtaavat kuitenkin itse.

En tiedä oliko meillä vain täysin paska terapeutti, mutta oli kyllä melkoista lässytystä tuo reissu. Ainoa hyvä puoli oli, että pitkästä aikaa naurettiin vaimon kanssa samaan aikaan. Siis sen terapiasession jälkeen.

Paska terapeutti. Näitäkin on moneen junaan. Oman parisuhteeni tuo pelasti, mutta taisi olla vasta kolmas tai neljäs terapeutti, jonka kanssa päästiin samalle aaltopituudelle. Edellisissä oli kyllä se hyvä puoli, että tosiaan naurettiin mekin samaan aikaan :) Löydettiin myös yhteinen sävel siitä terapeuttien käyttämien menetelmien kyseenalaistamisesta ja vitsailemisesta. Ei ihan hukkaan mennyt.

Vierailija
32/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu miten oksettava ihminen olet. Kuten myös tuo mies jonka kanssa petät.

Vierailija
33/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä paskamyrsky syntyisikään, jos roolit olisivatkin toisinpäin. Kaksinaismoralismia parhaimillaan

Vierailija
34/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on myönnettävä että suhtauduin tähän aika paljon neutraalimmin kuin jos ap olisi ollut mies. Olen itse nainen ja naisen näkökulmaan on helpompi samaistua. Meidät on myös opetettu siihen että mies on pervo hullu, joka ajattelee aina munallaan ottamatta muita huomioon.

Ensireaktiot on erilaisia riippuen siitä onko kyseessä mies vai nainen, mutta todellisuudessa tilanne on yhtä vaikea sukupuolesta riippumatta. Ei todellakaan ole ihan helppo tilanne, jos puoliso ei osoita minkäänlaista seksuaalista huomiota kumppanille vuosikausiin.

Minusta ap toimi silti väärin. Hänen olisi pitänyt vielä keskustella asiasta kumppaninsa kanssa ennen kuin hyppäsi toisen matkaan. Yhtälailla molempien on parisuhteessa huomioitava toisen näkökanta. Tärkeintä olisi keskustella avoimesti asioista ja selvittää syyt.

Vierailija
35/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka panemista niin pitkään kun se on mahdollista! Jollain tapaa se on hyväksyttävää kun ei ukko kerran pane.

Vierailija
36/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä miehesi olisi sanonut, jos olisit ehdottanut sille suoraan avointa suhdetta, jossa saat käydä luvan kanssa vieraissa?

Idealla, että miehellä ei ole oikeutta pakottaa sinua selibaattiin. Ja mies voi valita, että alkaa haluamaan seksiä, tai sitten antaa sinulle luvan hakea seksiä muualta.

Salailullahan  loukkaatte useita ihmisiä. Kummankin puolisoita, lapsia kun joskus kuulevat. Asioilla tahtoo olla tapana tulla esille.

Miksi ei siis reilusti tosiaan avointa suhdetta ja rakastajaa tyyliin kuten nyt (mutta myös hänellä avoin suhde tai sinkkumies, jotta ei petetä jotain hyväuskoista ja luottavaista sielua). Miehesi ei voi kieltää, kun ei itse kykene. Voi pahastua, mutta pahastuu vähemmän kuin sitten, kun saa salasuhteesi selville. Sinullekin puhdas omatunto, kun on avoimena tehtyä, vaikkakaan ei julkista.

Vierailija
37/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen ei ole ok. Oli se pettäjä mies tai nainen.

Entäs jos ap:n mies käy nusssimassa kaikkea mikä liikkuu eikä ap mitää tiedä? Mammat alapeukuttaa.

Ap pettää miestään. Mammat yläpeukuttaa.

Ero ennen pettämistä tai asioi kaalimadossa. Selvitä ongelmat miehesi kanssa.

Vierailija
38/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seiska oli ap.

Mä kirjoitin tämän tarinan siksi, että mun mielestä money suhtautuvat pettämiseen aika mustavalkoisesti. Ehkä se on monelle totta niin. Oman elämänkokemuksen myötä minulle on tullut asiaan harmaita sävyjäkin,

Mä en ole halunnut erota, koska mulle on avioliitolle muitakin syitä kuin seksi. Jos pelkkää seksiä haluaa parisuhteelta, tuskin kannattaa mennä naimisiin ylipäätään.

No toki muutin muutaman yksityiskohdan, mutta vaikea mun teksin perusteella on tästä ketään tunnistaa. Johtavassa olevia keski-ikäisiä miehiä löytyy Suomesta kymmeniä tuhansia. Johtavassa asemassa olevia naisia löytyy tuhansia. Ehkä työmatkatreffit Berliinissä, ehkä Pariisissa tai Tukholmassa. Eihän sillä paikalla ole väliä, pointti oli nytvain sanoa että näillä keinoilla ollaan onnistuttu järjestämään seksiaikaa.

Ap

No mutta toinen tilanne. Kuinka kauan miehen pitää jaksaa seksitöntä liittoa? Kuopuksen raskauden alun jälkeen ei ollut mitään toimintaa makuuhuoneen puolella viiteen vuoteen. Sanotaanko näin, että otti hieman itsetunnon ja miehuuden päälle. En käynyt vieraissa, mutta oli melko lähellä muutaman kerran. 

No parisuhteemme on täysin kuollut nykyään ja lasten vuoksi olemme vielä teksisti naimisissa, mutta laitan paperit menemään, kun lapset ovat hieman isompia.

Kuinka kauan miehen pitää jaksaa seksitöntä liittoa? Mielestäni yhtä kauan kuin naisenkin. Joku jaksaa pitempään kuin toinen, mutta loputtomiin ei kenenkään tarvitse jaksaa. Seksi kuuluu parisuhteeseen, ja loputon tai jatkuva pihtaaminen oikeuttaa seksiä kaipaavan puolison saamaan seksiä tavalla tai toisella muualta. On sadismia kieltää seksi toiselta siksi ettei itse halua.

Kaikkea hyvää, muista että meillä on täällä vain yksi elämä.

N45

Vierailija
39/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen ei ole ok. Oli se pettäjä mies tai nainen.

Entäs jos ap:n mies käy nusssimassa kaikkea mikä liikkuu eikä ap mitää tiedä? Mammat alapeukuttaa.

Ap pettää miestään. Mammat yläpeukuttaa.

Ero ennen pettämistä tai asioi kaalimadossa. Selvitä ongelmat miehesi kanssa.

Kuuule mammaseni (av-palstallahan sinäkin olet), et tainnut lukea ollenkaan aloitusta ja AP:n viestejä, etkä vastauksia. Montakohan alapeukkua tuli miehiltä?

Vierailija
40/48 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten vaihdevuodet alkavat jo 3-kymppisenä,

kun naisilla vasta yli 5-kymppisenä.

Ap:n iässä, 46v, naisen libido on voimakkaimmillaan -

kun taas miehillä on tuossa iässä ollut jo vuosikausia kaikki vaihdevuosivaivat: eturauhasvaivat,

krooninen väsymys, kiukkuisuus

ja haluttomuus.

Ero on yksi vaihtoehto,

avoin suhde toinen.

Pettäminen on taas hiukan halju ratkaisu.

Suomessa kun ei sallita kuin yksi aviomies naisilla,

toisin kuin Mongolian onnellisilla aroheimoilla.

Kiitos tiedosta kun olet noin viisas.

En ilmeisesti vain ymmärrä että minulla on kaikki nuo vaivat. Mutta sinähän sen tiedät.

M

Touché!

Ensimmäinen ammattiloukkaantuja ja miesasiamies linjoilla.

Eli kanssasi ei saa olla eri mieltä.

Heti sanot joksikin asiamieheksi... Haukotus.

Ei tuollainen ivallinen huutelu:

"Kiitos tiedosta!" "Oletpa viisas!"

ole mitään eri mieltä olemista.

Olet pelkkä herkkänahkainen kiukuttelija.