Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheellisten tulisi saada pitää lomansa heinäkuussa parhaimpaan loma-aikaan

Raisa
22.04.2017 |

Perheellisten paras loma-aika on heinäkuussa, jolloin lasten koululomat ajoittuvat samaan hetkeen ja perhe voi viettää lomaa ja mukavaa yhdessäoloa yhtä-aikaa. Silti jotkut yksineläjät haluavat työpaikaltamme väkisin lomailla samaan aikaan. Eivät kaikki voi pitää lomaa heinäkuussa. Sinkut, vähän joustavuutta kiitos!

Kommentit (167)

Vierailija
101/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä perheelliset haluavat olla lomalla elokuussa. Etenkin ekaluokkalaisten ja eskarilaisten äideille on tärkeää olla paikalla, kun lapsi aloittaa koulun/eskarin. Hankalaksi tämä tulee siinä vaiheessa, kun muut lomailee heinäkuussa ja elokuussa ei saada asioita vietyä eteenpäin, kun projektipäällikkö on lomalla. (meillä työt tehdään projekteina)

Huonostippa on hommat teillä organisoitu jos ei muutamaa viikkoa ilman lapsenvahtia pärjää. Vai onko se projarin loma vaan hyvä tekosyy nostaa itsekin jalat pöydälle?

Vierailija
102/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilupeli kirjoitti:

Työpaikoilla pitäisi jakaa lomat enemmistön demokratian mukaisesti. Jos on aviopari ja kaksi lasta, saisi tämä neljä ääntä (2+2=4). Sinkuilla olisi luonnollisesti vain yksi ääni ja täyttäisivät lomalistan viimeisenä. Se kenellä olisi eniten ääniä täyttäisi lomalistan ensimmäisenä.

Enemmistön demokratia ratkaisee!

Olipas idioottimainen idea, mahdat olla ylpeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No mä saan itse päättää lomani ja pidän viikon kesäkuussa, viikon heinäkuussa ja viikon elokuussa kun kuopus aloittaa koulun. Lomaviikkoja vain 3 tällä kertaa. Itse olen aina tykännyt olla heinäkuussa töissä, kun on rauhallista ja pomot lomalla ja saa lisävastuuta.

T. Perheellinen

Vierailija
104/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorppa, kaikki festarit ja kesätapahtumat painottuu heinäkuuhun, samoin mun synttärit joten tulen ikuisesti valitsemaan heinäkuun.

Yksineläjä, sinkku

Vierailija
105/167 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lomaillaan perheenä kesäkuu. Heinäkuun lapsi lomailee isovanhempien kanssa. Ei tarvitse mennä päivystyshoitoon, saa aikaa perheenä ja isovanhempien kanssa. Meillä on tosi hyvä tilanne, kun on kahdet hyväkuntoiset ja lapsen kanssa viihtyvät isovanhemmat, jotka suurin piirtein tappelevat siitä kummat saavat lapsen yökylään ym.

Vierailija
106/167 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me lomaillaan perheenä kesäkuu. Heinäkuun lapsi lomailee isovanhempien kanssa. Ei tarvitse mennä päivystyshoitoon, saa aikaa perheenä ja isovanhempien kanssa. Meillä on tosi hyvä tilanne, kun on kahdet hyväkuntoiset ja lapsen kanssa viihtyvät isovanhemmat, jotka suurin piirtein tappelevat siitä kummat saavat lapsen yökylään ym.

Jesh! Saan myös pitää lomani heinäkuussa. Yksi sinkku oli hankala ja meinasi laittaa kapuloita rattaisiin. Ei meinannut millään upota kaaliin, että perheelliset on etusijalla lomien sijoittelussa heinäkuulle.

Mutta uskoi lopulta, kun näytin hänelle paikkansa. Hän suostui pitkin hampain pitämään lomansa kahdessa osassa kesä- ja elokuussa!

Mitens muut perheelliset?

Vierailija
107/167 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko jo. Edelleenkään laki ei anna perheelliselle etuoikeuksia lomien valintaan.

Vierailija
108/167 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jesh! Saan myös pitää lomani heinäkuussa. Yksi sinkku oli hankala ja meinasi laittaa kapuloita rattaisiin. Ei meinannut millään upota kaaliin, että perheelliset on etusijalla lomien sijoittelussa heinäkuulle.

Mutta uskoi lopulta, kun näytin hänelle paikkansa. Hän suostui pitkin hampain pitämään lomansa kahdessa osassa kesä- ja elokuussa!

Mitens muut perheelliset?

Ei huono provo lämmittämällä parane.

Vierailija
109/167 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko jo. Edelleenkään laki ei anna perheelliselle etuoikeuksia lomien valintaan.

Vakiintunut käytäntö on antaa lapsiperheellisen valita ekana lomat. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? En ymmärrä tätä lapsivihamielisyyttä. Vieläpä vauvapalstalla...

Vierailija
110/167 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa ei tunneta yhdenvertaisuutta. Vain lapsia tehneet ovat jonkin arvoisia, ei lapsettomat / perheettömät. Ja kuitenkin he maksavat veroissa lapsiperheiden tukia, mutta itse eivät saa juuri mitään. On ihan oikein, että lapsettomatkin voivat edes toisinaan lomailla parhaaseen loma-aikaan.

Vierailija
111/167 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu u... esikoinen 5v, mies ei ole vielä kertaakaan saanut heinäkuussa kesälomaansa. Kyllä ne on lapsettomat ja sinkut kuulemma ekana aina kiilaamassa ja vinkumassa siellä... 

Sama koskee myös äitienpäiviä, joululomia, vappua, juhannusta, pääsiäistä, ilta- ja viikonloppuvuoroja, isänpäiviä, talvilomia... you name it. Ihan sama niin kauan kun noista monista saa tuplaliksaa, mutta heti kun se huvi loppuu niin loppuu perheellisen miehen joustokin. 

Vierailija
112/167 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakiintunut käytäntö on antaa lapsiperheellisen valita ekana lomat. Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? En ymmärrä tätä lapsivihamielisyyttä. Vieläpä vauvapalstalla...

Se voi olla joillakin työpaikoilla vakiintunut käytänt, mutta se on erittäin epäoikeudenmukainen käytäntö, koska työntekijöitä tulisi kohdella samanarvoisina.

Vierailija
113/167 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höpönpöpön, ja tämän sanoo 16-vuotiaan äiti. Muut työkaverit eivät ole vastuussa minun lisääntymisestäni, enkä minä heidän. Lomajärjestelyjä on muutaman vuoden ajan, ja niihin pystyy tavalla tai toisella kyllä jokainen, joka pystyy lapsensa kasvattamaan.

Vierailija
114/167 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku joustaa myös työajoissa ja tuuraa kun perheellinen on kotona sairaan lapsen kanssa..ai lomassakin pitäisi joustaa.No olisko reilua jos sinkulla olisi +10%suurempi palkkakin,jotain tuon jouston vastineeksi pitäisi saada?

Vierailija
115/167 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työpaikassa, jossa kaikki lomailevat samaan aikaan, mutta ajattelisin, että ne joilla on alle kouluikäisiä lapsia pitäisi olla etusijalla loma-aikojen valinnassa, koska useat päiväkodit ovat heinäkuun kiinni ja monille lapsille varahoitopaikkaan meneminen on stressitekijä.

Vierailija
116/167 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisa kirjoitti:

Perheellisten paras loma-aika on heinäkuussa, jolloin lasten koululomat ajoittuvat samaan hetkeen ja perhe voi viettää lomaa ja mukavaa yhdessäoloa yhtä-aikaa. Silti jotkut yksineläjät haluavat työpaikaltamme väkisin lomailla samaan aikaan. Eivät kaikki voi pitää lomaa heinäkuussa. Sinkut, vähän joustavuutta kiitos!

Niin köyhää lomailla vain yksi kuukausi. Me jäämme lomalle toukokuun lopulla ja palaamme töihin elokuun loppupuolella.

Tapelkaa te niistä nysväkuukausistanne.

Vierailija
117/167 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työpaikassa, jossa kaikki lomailevat samaan aikaan, mutta ajattelisin, että ne joilla on alle kouluikäisiä lapsia pitäisi olla etusijalla loma-aikojen valinnassa, koska useat päiväkodit ovat heinäkuun kiinni ja monille lapsille varahoitopaikkaan meneminen on stressitekijä.

Hienoa. Ajattelet tosi kauniisti!

Ensimmäinen järkevä kommentti pitkään aikaan. Lapsettoman on näköjään vaikea asettua perheellisen asemaan, sen huomaa näistä aiemmista kommenteista - valitettavasti.

Vierailija
118/167 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille sovi heinäkuu lomienvietto ajankohdaksi. Tykkään sinkkuna viettää lomani juhannuksesta eteenpäin.

En voisi kuvitellakaan viettäväni lomaa heinäkuussa. Kukin tyylillään.

Vierailija
119/167 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannuksesta eteenpäin... jos pidät 4 viikon loman, niin sepä menee heinäkuulle XD lol

Vierailija
120/167 |
04.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhannuksesta eteenpäin... jos pidät 4 viikon loman, niin sepä menee heinäkuulle XD lol

Haha. Mikä järjen jättiläinen :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi