Perheellisten tulisi saada pitää lomansa heinäkuussa parhaimpaan loma-aikaan
Perheellisten paras loma-aika on heinäkuussa, jolloin lasten koululomat ajoittuvat samaan hetkeen ja perhe voi viettää lomaa ja mukavaa yhdessäoloa yhtä-aikaa. Silti jotkut yksineläjät haluavat työpaikaltamme väkisin lomailla samaan aikaan. Eivät kaikki voi pitää lomaa heinäkuussa. Sinkut, vähän joustavuutta kiitos!
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Ei perheellinen ole yhtään sen oikeutetumpi loma-ajan valintaan kuin lapsetonkaan.
Näinhän se teoriassa menee. Käytäntö sanelee kuitenkin toisin.
Mein firman perheellinen ei saanut koko helkatan heinäkuuta koska minä ehdin varata lomani ensin. Hähää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei perheellinen ole yhtään sen oikeutetumpi loma-ajan valintaan kuin lapsetonkaan.
Näinhän se teoriassa menee. Käytäntö sanelee kuitenkin toisin.
Vihjaatko, että perheellinen olisi automaattisesti etuoikeutetumpi valitsemaan lomansa ensin? Ja sinkku jotenkin vähäarvoisempi. Täh?
Vierailija kirjoitti:
Mein firman perheellinen ei saanut koko helkatan heinäkuuta koska minä ehdin varata lomani ensin. Hähää.
Sinkut. Joustavuutta kiitos!
Minä haluan pitää lomani loma-aikana, ei kiinnosta lomailla marraskuussa. Mikä v*ttu siinä on, että perheelliset haluaa sjotain etuoikeuksia, muutenkin menee kauheat rahamäärät lapsiperheiden tukiaisiin. Vuorolistat vaan käyttöön jos ei muuten pysty sopimaan. Meidän työpaikalla on onneksi hiljaista keskikesällä, joten ei ole ollut juuri riitelyä lomista vaan kaikki saavat lomansa suht haluamaansa aikaan.
Mä en haluaisi pitää kesälomaa kesäkuussa, koska sillon on hyvin usein vielä aika viileät kelit. Kaikista mieluiten heinä-elokuussa. Mutta tärkeintä mulle olisi, että saisin pitää lomani samaan aikaan mieheni kanssa. On paljon mukavampi lomailla yhdessä kun yksin. Lisäksi haluaisin pitää lomani silloin, kun mieheni lapset ovat meillä viettämässä kesälomaa. Haluaisin viettää aikaa heidän kanssaan :) Mulla ei siis ole omia lapsia. Haluaisin vaan viettää lomani läheisteni kanssa.
Musta tuntuu että tämän aloitukseni oli tarkoitus vaan tökkiä ampiaspesää, saada aikaan väittelyä. Kyllä mä ymmärrän että lapsiperhe haluaa yhtälailla viettää aikaa yhdessä, niinkun minäkin haluan viettää aikaani läheisten kanssa. Ei tässä kukaan ole toista tärkempi lomasuunnitelmiensa kanssa. Jos päiväkoti on kiinni heinäkuun, se on ikävää.
Mä en haluaisi pitää kesälomaa kesäkuussa, koska sillon on hyvin usein vielä aika viileät kelit. Kaikista mieluiten heinä-elokuussa. Mutta tärkeintä mulle olisi, että saisin pitää lomani samaan aikaan mieheni kanssa. On paljon mukavampi lomailla yhdessä kun yksin. Lisäksi haluaisin pitää lomani silloin, kun mieheni lapset ovat meillä viettämässä kesälomaa. Haluaisin viettää aikaa heidän kanssaan :) Mulla ei siis ole omia lapsia. Haluaisin vaan viettää lomani läheisteni kanssa.
Musta tuntuu että tämän aloitukseni oli tarkoitus vaan tökkiä ampiaspesää, saada aikaan väittelyä. Kyllä mä ymmärrän että lapsiperhe haluaa yhtälailla viettää aikaa yhdessä, niinkun minäkin haluan viettää aikaani läheisten kanssa. Ei tässä kukaan ole toista tärkempi lomasuunnitelmiensa kanssa. Jos päiväkoti on kiinni heinäkuun, se on ikävää.
Tottahan toki se on perheelliselle tärkeämpää saada viettää lomansa haluamaansa aikaan. Vaikuttaahan se useamman ihmisen suunnitelmiin, toisin kuin sinkun suunnitelmat vaikuttavat vain häneen itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan toki se on perheelliselle tärkeämpää saada viettää lomansa haluamaansa aikaan. Vaikuttaahan se useamman ihmisen suunnitelmiin, toisin kuin sinkun suunnitelmat vaikuttavat vain häneen itseensä.
Näin se on. Tätä minä olen yrittänyt koko aika sanoa. Miten vain saan sen sanottua ilman, että joku vetää herneen nenään...
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa itse asiaan, saat miljoona kiukkuista vastausta lastenvihaajilta tähän.
Eli sinulla on yksinkertaisten ihmisten logiikka käytössä jossa olet joko kanssani samaa mieltä tai olet lastenvihaaja!
Vierailija kirjoitti:
Mä taas haluan pitää lomani juuri touko-kesäkuussa. Ihan vaan siksi, että silloin on paras aika tehdä puutarhatöitä. Ja jos nyt haluaisinkin lähteä reissuun, niin kesäkuun alku on monessa maassa mukavampi kuin paahtavat helteet heinä- tai elokuussa. Heinäkuu on töissä aina hiljainen ja koska mulla on etätyö, voin oikein mainiosti paistatella päivää heinäkuun auringossa pihallani ja tehdä samalla töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Njää. En lähde nyt tähän. T. Perheellinen
Taisit jo lähteä
En lähde. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pikkukoululaisten kesäkerhot ja leirit olisi kesäkuun sijasta heinäkuussa ja päiväkoti auki myös heinäkuussa, niin mielelläni lomani pitäisin jo kesäkuussa.
Varahoitopaikka jumalanseläntakana ja pikkukoululaiset yksin kotona on hieman huono vaihtoehto ja hoitajan palkkaaminen heinäkuuksi erittäin kallista. Mummoja ja pappoja hoitohommaan ei ole saatavilla.
Ikävä juttu, mutta sehän ei varsinaisesti ole työkavereidesi ongelma.
Voi tätä itsekkyyden multihuipentumaa. Mikä ei suoraan vaikuta omaan elämään ei ole oma ongelma...
Arvatkaapa miksi yhteiskunta on niin kylmä ja kova arvoiltaan nykyään?
Sanot sinä vähemmän itsekkäänä(?) joka haluat etuoikeuden valita koska pidät lomasi ja sinkut tulevat sitten perässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan, mutta sitten kun se sinkku perheellistyy, turha olisi odottaa joustoa minultakaan.
Ja taas perheellinen kuvittelee kaikkien haluavan olla perheellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivähoitoa pitäisi kehittää kesän aikana. Ihan kauheaa järkätä lapselle kesäksi hoito varsinkin yhden vanhemman talouksissa.
Voi hyvät ihmiset, nostakaa asia esiin jossain muuallakin kuin keskustelupalstoilla! Mihinkään ei tule mitään muutosta, jos vain rutistaan jossain selän takana eikä uskalleta sanoa suoraan sellaisille jotka voivat vaikuttaa asioihin.
Nämä valittavat äipät odottavat (kuten tavallista), että joku muu tulisi ja korjaisi asian sillä eiväthän he nyt itse viitsi tehdä asialle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olekaan, mutta sitten kun se sinkku perheellistyy, turha olisi odottaa joustoa minultakaan.
Useammat tuntemani sinkut ovat salaa kateellisia perheellisille. Jotkut ihan katkeruuteen ja vihanpurkauksiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useammat tuntemani sinkut ovat salaa kateellisia perheellisille. Jotkut ihan katkeruuteen ja vihanpurkauksiin asti.
Hyvin sanottu! Olen huomannut perheellisten olevan kaikilla tavoin leppoisampia kuin sinkkujen. Mistä lie johtuu. Yksi poikkeus on joka vahvistaa säännön.
Raisa kirjoitti:
Perheellisten paras loma-aika on heinäkuussa, jolloin lasten koululomat ajoittuvat samaan hetkeen ja perhe voi viettää lomaa ja mukavaa yhdessäoloa yhtä-aikaa. Silti jotkut yksineläjät haluavat työpaikaltamme väkisin lomailla samaan aikaan. Eivät kaikki voi pitää lomaa heinäkuussa. Sinkut, vähän joustavuutta kiitos!
En ole sinkku mutta lapseton ja oon jo monena vuonna pitänyt lomat elokuussa. Ja pidän tänäkin vuonna, samoin mun mies. Perheelliset ja muut tapelkoot heinäkuusta, lomamatkankin saa halvemmalla elokuun puolenvälin jälkeen kun koulut ovat alkaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole toisinpäin?